Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
eric77
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2020 10:58

Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door eric77 »

Wij hebben als gezin een verschrikkelijke ervaring achter de rug bij vakantiepark Heelderpeel. Het verblijf was gevaarlijk en vies en niet functioneel. Het park zwaar verwaarloosd, gevaarlijk en zeker niet geschikt voor kinderen, waar de reclame op de website van Oostappen over gaat. Ronduit schandalig en gewoon echt gevaarlijk. Ik wil graag met mensen in contact komen die ervaring hebben met en de weg weten te vinden naar hoe deze organisatie aan te pakken. Niet alleen wil ik mijn reissom terug ik wil ook een vergoeding voor de letselschade. Bovenal wil ik gewoon dat het park gaat sluiten om erger te voorkomen

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoeveel klachten moeten er zijn voordat mensen niet meer gaan boeken bij Oostappen? Maar goed, dat is achteraf gezegt.

Hebt u tijdens het verblijf al geklaagd? En zo ja, wat is daar uit gekomen? U praat over letselschade, is dit ontstaan door onzorgvuldigheid van Oostappen en hebt u hen schriftelijk op de hoogte gesteld en verantwoordelijk gesteld voor het gevolg? En om wat voor letsel, en vooral, om welke kosten gaat het? Bent u tijdens de hele boekingsperiode gebleven, of bent u eerder weggegaan? Als u tot het einde gebleven bent zal 100% terug betaald worden er niet zo snel inzitten. U hebt immers gebruikt gemaakt van de faciliteiten.

Om geholpen te willen worden is het wel belangrijk om te weten wat er allemaal gebeurd is.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door thecure »

Wat is er precies gebeurd? En letselschade...
Nou nou

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door omega19 »

eric77 schreef:
03 aug 2020 11:07
Niet alleen wil ik mijn reissom terug ik wil ook een vergoeding voor de letselschade.
Heeft u al een letselschade advocaat?. Ik zou dat zeker aanraden , want een vakantiepark veroorzaakt meer leed dan je lief is.
Heeft u geen psychische schade vanweg de depressieve omgeving, met oude en verlaten mijnschachten?
zelf bedacht schreef:Ervaar het mooiste van midden limburg Vanuit het vakantiepark in Limburg ontdekt u een compact en tegelijkertijd uiterst veelzijdig gebied. Midden-Limburg wordt gedomineerd door schitterende natuurparken en een uitgestrekt stelsel van Maasplassen. Behalve natuur en watersport zijn cultuur en shoppen voorname pijlers waarmee de regio zich onderscheidt. Bovendien ligt het buitenland om de hoek.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mijnschachten in de peel?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door omega19 »

Theotrucker schreef:
03 aug 2020 18:54
Mijnschachten in de peel?
Klopt, maar dit is dichterlijke vrijheid ter adstructie van de depositie, of bete gezegd een foutje..:)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

https://www.vakantieparkheelderpeel.nl/ ... lvik-villa

Dit is wel leuk, op loopafstand iets wat op mijn huisje lijkt, alleen keuken valt tegen....
Mooie houten woning en niets mis mee...
De stacaravans en kleine blokhut zijn duidelijk mindere maar gezien de prijzen vallen die best mee.
Als je alles wilt zoals Topic starter wilde betaal je elders ruim dubbele, en ze zijn bezig het op te waarderen.

De huidige zien er leuk uit maar vallen tegen, erg goedkoop materiaal en schoonmaak.... als het vol is en even snel er door heen moeten, als je vorige huurder slordig was en alles moet binnen ¾ uur klaar zijn?
Klagen en hopen dat ze nog andere hebben of flinke korting....

Bekijk de link en ik denk in voor of najaar een aanbieding te pakken om te kijken hoe het daar is.....
Kan op de E bike er naartoe.... dus bij puinzooi ben ik binnen uurtje weer thuis.
Deze klager is dus gewoon 1 jaar te vroeg gegaan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door crazyme »

eric77 schreef:
03 aug 2020 11:07
Wij hebben als gezin een verschrikkelijke ervaring achter de rug bij vakantiepark Heelderpeel. Het verblijf was gevaarlijk en vies en niet functioneel. Het park zwaar verwaarloosd, gevaarlijk en zeker niet geschikt voor kinderen, waar de reclame op de website van Oostappen over gaat. Ronduit schandalig en gewoon echt gevaarlijk. Ik wil graag met mensen in contact komen die ervaring hebben met en de weg weten te vinden naar hoe deze organisatie aan te pakken. Niet alleen wil ik mijn reissom terug ik wil ook een vergoeding voor de letselschade. Bovenal wil ik gewoon dat het park gaat sluiten om erger te voorkomen
U gaat het park sluiten en het beste wat u kunt verzinnen is een bericht op dit forum ?

Ik denk dat het ze dun door de broek loopt.

Verder kan ik niets met dit bericht. Te weinig concreet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door berndv »

Oostappen groep. Er is al veel over gezegd. Ik moet zeggen dat ik wisselende ervaringen heb. Mijn eerste ervaring is van ruim 20 jaar geleden, toen heette het park Prinsenmeer nog Camping Oostappen en hadden ze geloof ik net een tweede park er bij gekocht. Ben er toen een jaar of 3 achter elkaar geweest. Niets aan de hand, mooi park toen nog, accomodaties waren toen nog redelijk recent. Daarna ben ik er een jaar of 12 geleden nog een keer geweest, toen was het al ietwat gedateerd, maar nog te doen. Daarna ben ik een jaar of 5 geleden op Hengelhoef geweest. Dat was toen op zich een prima ervaring. Geen top-park, behoorlijk gedateerd, maar daar is de prijs ook naar. Vorig jaar een tweede keer op Hengelhoef geweest. Dat was dan ook direct de laatste keer. We zaten vroeg in de zomer, huisje was volgensmij nog niet eerder gebruikt dat seizoen. Gas deed het niet, het was wat fris bij aankomst, dus een beetje verwarming om de ergste kou er uit te krijgen zou fijn zijn, er miste een behoorlijke hoeveelheid serviesgoed, pannen, bestek en het ergste, er waren in een 6-persoons huisje zelfs maar 2 dekens. We hebben de kinderen die eerste nacht maar onder een deken laten slapen en wij hebben onder kale lakens geslapen. Meerdere keren bij de receptie geweest, konden aansluiten bij de grote rij klagende gasten die allemaal incomplete huisjes hadden. Dat was echt een rampzalig begin. Gelukkig de 2e dag dekens gekregen en de rest van het servies. De avond er voor hadden we al een pannetje gekregen. Maar we hebben wel een keer of 6 aan de balie gestaan met de vraag wanneer we ons huisje compleet kregen.

Voor mij nooit meer oostappen groep. Ze zijn goedkoop, de parken zien er in de boekjes keurig uit, maar het is in de jaren zo gigantisch achteruit gegaan, ik wil er niet meer komen. Terwijl ik tot mijn ervaring vorig jaar toch nog wel enigszins positief was, als je prijs/kwaliteit ging vergelijken met de andere parken.

Wat ts heeft ervaren weet ik niet, ik hoop dat hij dat hier nog komt melden. Maar als de situatie daar ter plaatse onveilig is, dan kan je dit via verschillende instanties kenbaar maken. Zo kan je voor brandveiligheid de brandweer bellen, hygiene kan je de GGD bellen, NVWA kan je bellen en misstanden melden. Maar dat is wel volledig afhankelijk van wat er precies mis was.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De foto is vaak van vlak na plaatsen!

En na grote schoonmaak in voorjaar moeten ze alles vullen met dekens en bestek en controleren...
Personeel die dat moest doen is soms ramp....

Oude parken opkopen is risico van klagers.....
Veel oude en nieuwe door elkaar.
De nieuwe Chalets zijn goedkope budget dozen met beperkte levensduur helaas!
En geen vakmensen en materiaal voor herstel... of tekort.....

Ze hebben het nu geleerd en gaan op betere over....
Kijk op de door mijn eerder geplaatste link...
Met vele parken en tekort geld zal het niet gelijk goed gaan, maar het word minder slecht...
Bekijk die foto's eens van reeds elders geplaatste....
Helaas Budget keuken..... maar rest lijkt redelijk....

Ze zijn vaak de goedkoopste aanbieder en helaas kom je dan hier als vaste klant regelmatig terug!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door Brahms »

eric77 schreef:
03 aug 2020 11:07
Wij hebben als gezin een verschrikkelijke ervaring achter de rug bij vakantiepark Heelderpeel. Het verblijf was gevaarlijk en vies en niet functioneel. Het park zwaar verwaarloosd, gevaarlijk en zeker niet geschikt voor kinderen, waar de reclame op de website van Oostappen over gaat. Ronduit schandalig en gewoon echt gevaarlijk. Ik wil graag met mensen in contact komen die ervaring hebben met en de weg weten te vinden naar hoe deze organisatie aan te pakken. Niet alleen wil ik mijn reissom terug ik wil ook een vergoeding voor de letselschade. Bovenal wil ik gewoon dat het park gaat sluiten om erger te voorkomen
Nou kom er maar in eric77. Wat was er gevaarlijk, wat was er verwaarloost en wat u aan letsel overkomen.
Welke maatregel heeft u al ter plekke genomen om alles enigszins in goede banen te leiden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En hoe ga je de sluiting afdwingen? Spannend!

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Alles vastgelegd met foto en video?
Tijdens het verblijf al gecommuniceerd en om een oplossing gevraagd?

Als je niets vastgelegd hebt en gewoon eerst van je vakantie "genoten" hebt, dan maak je weinig kans.

Esac
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2021 12:27

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door Esac »

Deze week met de dochters naar heelderpeel geweest , we hadden vooraf de recensies gelezen.
Na een belletje met het park , werd er verteld dat het oude recensies waren , en het park gerenoveerd is.
Alles niets van waar!
Nog nooit zoiets vies meegemaakt.
Het stonk zo erg... dat slapen vrijwl

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door pieterenien »

Massa is Kassa!

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door Nevyn »

Daar wordt Peter nu Foxwild van, begrijpen jullie nu niet dat het geld maar 1x kan worden uitgegeven?
Nicole moet eerst een Mercedes , als haar Porsche is verkocht is er misschien nog iets over voor de schoonmaak.
Als zoonlief dit de Poolse schoonmaaksters ten minste kan duidelijk maken, want als de Technische Dienst niet aanwezig is, lukt hem dit niet.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door Sannietje »

Nou, kom net terug van een week Marina Beach van Opstappen. Heb het reuze naar mijn zin gehad. Okee, het eerste chaletje stond onder een vogelnest. Kortingsbonnen voor de pampers bij Coop begrepen de vogels niet, poepzakjes snapten ze ook niet. We hebben dus een verhuizing aangevraagd en was geen enkel probleem. Het tweede huisje zaten meer kruisspinnen, best vriendelijk hoor...eentje was webdesigner.

Maar zonder dollen. Ik heb me groen en geel geregeerd aan de gasten. Honden en katten in huisjes waar het verboden is. In de washokken bij de campings liggen er nog resten spaghetti van de afwassen die anoniem wilde blijven. Iemand was gebruikt maandverband vergeten op te ruimen.
Bij het strandje waar het druk is met s spelende kinderen laten mensen daar hun hond uit en zwemmen waar toch aangegeven is dat het verboden is. Hoewel het heet en droog is maken mensen er hun peuk uit op het gras en laten het netjes zo liggen net als de plastic bekers en zakken chips. Als iedereen dat doet hoeft de schoonmaak de prullenbakken niet meer te legen ( wat een behulpzame gasten🙈).
Op het park waar 10 km p/uur wordt aangegeven is het leuker om toch 50 km/uur te rijden.

Ondanks massa is kassa waar alles aan Peter wordt verweten verwijt ik alle smerigheid toch meer aan de gasten. Dat is overal een bekend fenomeen.
Dat matrassen oud zijn en aan vervanging toe zijn klopt, dat er veel wasmachines en drogers kapot waren ook. Maar behalve het huisje waar ze geen probleem van maakten was ook een kapot koffiezetapparaat binnen.een uur vervangen.

Ik merkte niets van onvriendelijk personeel die niet mee denkt...integendeel.

Maar als Nederlandse gasten eerst leren zelf hun eigen rommel op te ruimen, het weer schoon achter laat de regels respecteert en naleeft...dat scheelt al enorm maar is voor veel klagers moeilijk te begrijpen

Ben ook in de Hengelhoef geweest vorig jaar...ook geen enkel probleem ervaren. 2 jaar geleden met het zwembad niet en met de rest ook niet. Ik zou graag horen wat er zo onveilig is.

Maar ja, voor 300 euro per week kan je ook geen huisje met marmeren vloer van 100 m2 oppervlak en grote tuin en tiptop schoon en dure meubels verwachten natuurlijk. Zelfs Centerparcs heeft voor 350 euro meer echt niet veel beter materiaal en.schoonmaak en ook daar ontbreekt vaak wat is mijn ervaring.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Sannietje schreef:
12 sep 2021 12:32
Nou, kom net terug van een week Marina Beach van Opstappen. Heb het reuze naar mijn zin gehad. Okee, het eerste chaletje stond onder een vogelnest. Kortingsbonnen voor de pampers bij Coop begrepen de vogels niet, poepzakjes snapten ze ook niet. We hebben dus een verhuizing aangevraagd en was geen enkel probleem. Het tweede huisje zaten meer kruisspinnen, best vriendelijk hoor...eentje was webdesigner.

Maar zonder dollen. Ik heb me groen en geel geregeerd aan de gasten. Honden en katten in huisjes waar het verboden is. In de washokken bij de campings liggen er nog resten spaghetti van de afwassen die anoniem wilde blijven. Iemand was gebruikt maandverband vergeten op te ruimen.
Bij het strandje waar het druk is met s spelende kinderen laten mensen daar hun hond uit en zwemmen waar toch aangegeven is dat het verboden is. Hoewel het heet en droog is maken mensen er hun peuk uit op het gras en laten het netjes zo liggen net als de plastic bekers en zakken chips. Als iedereen dat doet hoeft de schoonmaak de prullenbakken niet meer te legen ( wat een behulpzame gasten🙈).
Op het park waar 10 km p/uur wordt aangegeven is het leuker om toch 50 km/uur te rijden.

Ondanks massa is kassa waar alles aan Peter wordt verweten verwijt ik alle smerigheid toch meer aan de gasten. Dat is overal een bekend fenomeen.
Dat matrassen oud zijn en aan vervanging toe zijn klopt, dat er veel wasmachines en drogers kapot waren ook. Maar behalve het huisje waar ze geen probleem van maakten was ook een kapot koffiezetapparaat binnen.een uur vervangen.

Ik merkte niets van onvriendelijk personeel die niet mee denkt...integendeel.

Maar als Nederlandse gasten eerst leren zelf hun eigen rommel op te ruimen, het weer schoon achter laat de regels respecteert en naleeft...dat scheelt al enorm maar is voor veel klagers moeilijk te begrijpen

Ben ook in de Hengelhoef geweest vorig jaar...ook geen enkel probleem ervaren. 2 jaar geleden met het zwembad niet en met de rest ook niet. Ik zou graag horen wat er zo onveilig is.

Maar ja, voor 300 euro per week kan je ook geen huisje met marmeren vloer van 100 m2 oppervlak en grote tuin en tiptop schoon en dure meubels verwachten natuurlijk. Zelfs Centerparcs heeft voor 350 euro meer echt niet veel beter materiaal en.schoonmaak en ook daar ontbreekt vaak wat is mijn ervaring.
Als een ondernemer al slecht voor zijn spullen zorgt dan moet u er niet raar van op staan te kijken dat gasten het niet meer zo nou nemen met de regels. Waar het schoon is zullen gasten het in de regel schoon houden. Als het smerig is zullen de gasten er echt niet voor zorgen dat zij het dan wel schoonhouden.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door Sannietje »

Als een ondernemer al slecht voor zijn spullen zorgt dan moet u er niet raar van op staan te kijken dat gasten het niet meer zo nou nemen met de regels. Waar het schoon is zullen gasten het in de regel schoon houden. Als het smerig is zullen de gasten er echt niet voor zorgen dat zij het dan wel schoonhouden.

Ik kom ook wel eens bij mensen thuis waar het wat minder schoon is of waar iets kapot is. Wil niet zeggen dat ik hun regels maar mo et negeren en de boel nog erger mag maken.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Slechte ervaring met vakantiepark Heelderpeel

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bij een slechte ervaring niet meer erheen gaan.

Gesloten