Vacansoleil onbereikbaar zowel telefonisch als per mail

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
BartBartBart
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2021 13:03

Vacansoleil onbereikbaar zowel telefonisch als per mail

Ongelezen bericht door BartBartBart »

De afgelopen weken proberen mijn vrouw en ik om Vacansoleil te bereiken. Dat is tot op heden niet gelukt en we hebben vanaf 1 augustus een vakantie geboekt in Spanje. Daar Spanje momenteel staat op oranje/rood en dus alleen noodzakelijke reizen, wil ik graag weten hoe en wanneer ik een voucher krijg om daarmee iets anders te boeken.

Iedere keer als we bellen krijgen we van een bandje te horen dat het te druk is en we het later nog eens moeten proberen.

Op onze mailtjes krijgen we ook geen respons al diverse verstuurd.

Dan dacht bik laat ik eens kijken op mijnvacansoleil wellicht kan ik daar iets terugvinden en wat blijkt in deze tijd waar communicatie mbt covid belangrijk is hebben ze de mijnvacansoleil site stil gelegd om wat nieuws te gaan maken, hoe komen ze er op in deze tijden.

Wie o wie kan me helpen om iemand bij vacansoleil te breiken?

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vacansoleil onbereikbaar zowel telefonisch als per mail

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Vouchers zijn niet meer toegestaan.

Indien je een negatieve PCR test hebt of volledig gevaccineerd is het toegestaan om naar Spanje te gaan. Voor de terugreis moet je een negatieve PCR test of vaccinatie bewijs laten zien. Kijk op de website van buitenlandse zaken en hou ook rekening met de landen waar je doorheen reis. Wel kan afreizen problemen geven met reisverzekering, of met je werkgever (als je niet op tijd terug kan zijn).

In het geval dat je alleen een accommodatie hebt geboekt moet je voor betalen, ook bij een negatieve reisadvies en bij een inreisverbod. Zie https://www.consuwijzer.nl/corona/uw-re ... ens-corona bij punt 2.

Indien je een gedeelte van je geld terug kan krijgen door te annuleren, doe dit per mail. Eventueel kan je daarna bij een deurwaarder aantonen dat je recht hebt op een klein bedrag terug.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vacansoleil onbereikbaar zowel telefonisch als per mail

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vermoed ik zo dat er meer reizigers zijn die willen annuleren, en het er vervolgens niet mee eens zijn dat ze hun geld niet terug krijgen omdat vanuit de reisorganisator de reis gewoon door kan gaan. Daar zijn ze dan een hoop tijd en menskracht aan kwijt.

Dus ja, blijven proberen, of alsnog gewoon op vakantie gaan. Het is er misschien wel een stuk rustiger met toeristen, omdát iedereen annuleert, en dat is dan weer wel fijn.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Vacansoleil onbereikbaar zowel telefonisch als per mail

Ongelezen bericht door mahadma »

Met een knalrode nl kaart lijkt reizen naar het buitenland best wel met testen enz best wel ingewikkeld. Daarom is het wellicht verstandig om die reizen vooralsnog niet te proberen te maken. Geld terugkrijgen enz hangt van veel factoren af. En vergeet niet dat u niet de enige bent nu ........

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Vacansoleil onbereikbaar zowel telefonisch als per mail

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Bij de FAQ op de website staat dat u moet wachten tot Vacansoleil met u contact opneemt, indien uw vakantie niet door kan gaan.

Hoewel het wordt afgeraden door de overheid, mag u naar Spanje afreizen mits u de juiste maatregelen treft (testen/vaccinatie) en staat uw accommodatie daar voor u ter beschikking. Vooralsnog hoeft Vacansoleil u dus niet tegemoet te komen indien u wilt annuleren of omboeken.

WideWooD
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2021 08:10

Re: Vacansoleil onbereikbaar zowel telefonisch als per mail

Ongelezen bericht door WideWooD »

Beste Bart,

Helaas is dit de "standaard" werkwijze van VacanSoleil. Vorig jaar heeft Radar hen hierop aangesproken en toen hebben ze aangegeven dat het tijdelijk was i.v.m. Corona. Als je kijkt op bijv. Trustpilot zie je dat het niet tijdelijk is (91% slechte of zeer slechte beoordelingen (345 totaal)), maar helaas de reguliere werkwijze van VacanSoleil. Wat ik je kan aanraden is om eventueel een melding te maken bij de ACM. Dat heb ik ook gedaan en hoe meer benadeelde klanten dit doen hoe groter de kans dat VacanSoleil wordt aangepakt. Melden kan hier: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-meldi ... onsuwijzer

Gesloten