LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
inge schmitt
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2020 16:31

Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door inge schmitt »

Gisteren, boekte ik een huis om met 2 vrienden in Zeeland mijn verjaardag te vieren.
Na betaling kreeg ik de bevestiging, en een uur later een mail dat het huis al aan iemand anders was verhuurd.
Vandaag kreeg ik, na heel veel moeite gedaan te hebben om iemand te pakken te krijgen, 1 optie voor een ander huis, wat ik niet oké vind.
Dus gevraagd om mijn geld terug te krijgen, hierop krijg ik een mail waarin staat dat het 7 tot 12 dagen gaat duren voor ik mijn geld terug krijg.
Nou kan het voor hun misschien weinig geld zijn, maar voor mij niet.
Daarnaast is de kans dat ik iets anders vind heel klein als ik zolang op mn geld moet wachten.
Via de mensen waar ik het huis wilde huren ben ik achter een telefoonnummer gekomen en krijg te horen dat ik een van mijn vrienden maar moet vragen het geld voor te schieten om iets anders te huren, en dat zij niks kunnen doen.... want het probleem ligt bij de banken.....
Met andere woorden - 595 Euro kwijt en waarschijnlijk geen lang weekend weg.

Kan ik nog iets doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 sep 2020 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast voor duidelijkheid

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door JozJan »

Je bent je geld niet kwijt, het duurt alleen iets langer voordat je het terug hebt. Groot bedrijf, die hebben voor dit soort dingen wat tijd nodig. 7-12 dagen is niet echt lang.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat geld bent u niet kwijt, dat komt gewoon terug. Ten minste, dat is u nu toegezegd. Dat het een paar dagen kan duren is niet zo vreemd. Er zit niemand op kantoor met een pasje en een cardreader die even een overboeking kan doen. Dat gaat over verschillende schijven en daar moet door meerdere mensen akkoord voor gegeven worden. Betalingen worden daarna klaargezet en dat gaat in verschillende shifts.
Die mensen van het huisje kunnen niets voor u doen, booking.com is de partij aan wie u betaald hebt. Tenzij u buiten booking om rechtstreeks betaald hebt om zogenaamd geld te besparen, want dan is de kans groot dat u opgelicht bent.

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Booking.com is een betrouwbaar bedrijf, dus dat geld komt wel terug. Dan maar weekje later weg, misschien zelfs in dat huis?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door Brahms »

Als je geen 1200 euro op je betaalrekening "over" hebt, is een huisje huren van E 600 inderdaad een enorm bedrag. Heb je echt je gehele vermogen aan dat weekendje uit uitgegeven ?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door thecure »

Brahms schreef:
09 sep 2020 20:54
Als je geen 1200 euro op je betaalrekening "over" hebt, is een huisje huren van E 600 inderdaad een enorm bedrag. Heb je echt je gehele vermogen aan dat weekendje uit uitgegeven ?
Dat snap ik ook niet inderdaad...

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef:
09 sep 2020 17:29
Dat gaat over verschillende schijven en daar moet door meerdere mensen akkoord voor gegeven worden. Betalingen worden daarna klaargezet en dat gaat in verschillende shifts.
Flauwekul. We leven niet in de DDR. Het bedrag is onverschuldigd en valt in het systeem vrij. Er wordt een terugbetaaltape aangemaakt en de klant heeft de dag erop haar geld terug.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door Brahms »

breien schreef:
09 sep 2020 22:03
U hoeft TS niet de les te lezen. Wat gaat u het aan hoe TS de financiën regelt.
Vreemde reactie, ik lees niemand de les. Notabene Topicstarter zelf geeft aan geen geld te hebben om opnieuw te kunnen boeken. Dan zit je dus wel erg krap bij kas, als je de korte periode dat het eerste bedrag nog niet terugontvangen is niet kunt overbruggen. Dan is een uitgave van E 600 natuurlijk een bizar bedrag voor een weekendje weg.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
10 sep 2020 00:36
NeoDutchio schreef:
09 sep 2020 17:29
Dat gaat over verschillende schijven en daar moet door meerdere mensen akkoord voor gegeven worden. Betalingen worden daarna klaargezet en dat gaat in verschillende shifts.
Flauwekul. We leven niet in de DDR. Het bedrag is onverschuldigd en valt in het systeem vrij. Er wordt een terugbetaaltape aangemaakt en de klant heeft de dag erop haar geld terug.
Veel te simpel. Zo snel en simpel werkt het bijna nergens. Vrijwel alle grotere bedrijven werken zoals NeoDutchio hierboven omschrijft. Compliance-regels schrijven uiteraard allerlei vormen van borging en autorisatie voor - niet voor niets ook. En dat kost gewoon een paar dagen.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Compliance borging en authorisatie wordt in grote bedrijven per proces vooraf vastgesteld en gedelegeerd naar de verantwoordelijke medewerkers. Zo kunnen medewerkers binnen bepaalde marges de individuele terugbetalingen "klaarzetten" maar dat kan ook automatisch gedaan worden door het systeem (als dan functie) en andere medewerkers zijn geauthoriseert om de de klaargezette betalingen op betaaltapes (of hoe dingen tegenwoordig heten) te zetten .
Individuele managers komen er niet aan te pas, die hebben betere dingen te doen of denkt u dat die al het werk van de medewerkers allemaal gaan overdoen en te controleren? Ja, wanneer uitbetalingen boven een bepaalde limiet uit komen dienen zij te tekenen, of wanneer zij worden geattendeerd op onregelmatigheden.

De terugbetaling is afhankelijk hoe vaak betaaltapes naar de bank worden gestuurd. Het proces van terugbetaling kan gewoon binnen een paar dagen.

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door Methusalah »

J. Deltoer schreef:
10 sep 2020 10:39
Compliance borging en authorisatie wordt in grote bedrijven per proces vooraf vastgesteld en gedelegeerd naar de verantwoordelijke medewerkers. Zo kunnen medewerkers binnen bepaalde marges de individuele terugbetalingen "klaarzetten" maar dat kan ook automatisch gedaan worden door het systeem (als dan functie) en andere medewerkers zijn geauthoriseert om de de klaargezette betalingen op betaaltapes (of hoe dingen tegenwoordig heten) te zetten .
Individuele managers komen er niet aan te pas, die hebben betere dingen te doen of denkt u dat die al het werk van de medewerkers allemaal gaan overdoen en te controleren? Ja, wanneer uitbetalingen boven een bepaalde limiet uit komen dienen zij te tekenen, of wanneer zij worden geattendeerd op onregelmatigheden.

De terugbetaling is afhankelijk hoe vaak betaaltapes naar de bank worden gestuurd. Het proces van terugbetaling kan gewoon binnen een paar dagen.

En deze kennis baseer je op welke ervaring? Mijn daadwerkelijke ervaring is het namelijk niet met jou eens.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Methusalah schreef:
10 sep 2020 11:16
J. Deltoer schreef:
10 sep 2020 10:39
Compliance borging en authorisatie wordt in grote bedrijven per proces vooraf vastgesteld en gedelegeerd naar de verantwoordelijke medewerkers. Zo kunnen medewerkers binnen bepaalde marges de individuele terugbetalingen "klaarzetten" maar dat kan ook automatisch gedaan worden door het systeem (als dan functie) en andere medewerkers zijn geauthoriseert om de de klaargezette betalingen op betaaltapes (of hoe dingen tegenwoordig heten) te zetten .
Individuele managers komen er niet aan te pas, die hebben betere dingen te doen of denkt u dat die al het werk van de medewerkers allemaal gaan overdoen en te controleren? Ja, wanneer uitbetalingen boven een bepaalde limiet uit komen dienen zij te tekenen, of wanneer zij worden geattendeerd op onregelmatigheden.

De terugbetaling is afhankelijk hoe vaak betaaltapes naar de bank worden gestuurd. Het proces van terugbetaling kan gewoon binnen een paar dagen.

En deze kennis baseer je op welke ervaring? Mijn daadwerkelijke ervaring is het namelijk niet met jou eens.
30 jaar ervaring in een groot bedrijf op verschillende administratieve afdelingen en HBO en post HBO diploma's waarbij compliance een onderdeel is. Maar blijf hier vooral denken dat voor iedere betaling de handtekening van de teamleider, de chef, de afdelingsmanager, de cfo en de ceo nodig is.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
10 sep 2020 11:42
Maar blijf hier vooral denken dat voor iedere betaling de handtekening van de teamleider, de chef, de afdelingsmanager, de cfo en de ceo nodig is.
Voor de goede orde: de enige die hier over een veronderstelde vereiste handtekening spreekt, ben je zelf.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
10 sep 2020 00:36
NeoDutchio schreef:
09 sep 2020 17:29
Dat gaat over verschillende schijven en daar moet door meerdere mensen akkoord voor gegeven worden. Betalingen worden daarna klaargezet en dat gaat in verschillende shifts.
Flauwekul. We leven niet in de DDR. Het bedrag is onverschuldigd en valt in het systeem vrij. Er wordt een terugbetaaltape aangemaakt en de klant heeft de dag erop haar geld terug.
U wil beweren dat er op het kantoor 1 persoon zit die zowel contact met de klant heeft, de annulering verwerkt, toetst, de credit maakt, de betaling klaar zet en de betaling akkoord voor geeft? En terwijl die ene medewerker dat allemaal doet moeten andere klanten maar even wachten tot de telefoon opgenomen wordt?
Een frontoffice medewerker heeft geen autorisatie om betalingen te mogen doen of om klaar te mogen zetten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vakantiehuis betaald en bevestigd, gecanceld door Booking.com

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Jammer!

Als je met Creditcard betaalde is terugboeken makkelijker, ze kunnen niet leveren en geen Voucher of gezeur.

Elke reis of vakantie doe ik voortaan zo, ook losse vlieg tickets...

Gesloten