Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Radar »

Touroperator Belvilla blijkt voorwaarden en prijzen ingrijpend te veranderen, ook nadat een huis al is gehuurd. Wat moet je doen als je een huisje huurt en je ineens veranderde voorwaarden voorgeschoteld krijgt? Of als de prijs uit het niets verandert?

Maandag 7 oktober 2019 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Lees meer: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... orwaarden/

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor wie weleens een BelVillaatje heeft gehuurd: https://www.belvilla.nl/mijn-vakantiehuis-verhuren/ en dan onder Meestgestelde Vragen de verplichte verzekering. Oftewel: nog een extra kostenpost, waar alleen Oyo aan verdient, maar verder niemand. Het vervangt de borg en die kreeg je i.h.a. wel terug. Dit niet. Kostenverhogend.

Voor verhuurders: Snel opzeggen bij BelVilla (@Leisure) is heel gemakkelijk. Kalender volledig blokkeren en voor de rest de gebruikelijke weg. Een geblokte kalender heb je nodig om je huis uit alle wereldwijde doorplaatsingen te krijgen.


De werving op de site bekeken. Het is wel heel slecht reclamejargon.

Stabiel inkomen, hoog rendement. Uw verhuurinkomsten nemen elke maand toe. U betaalt ons per boeking en niet per maand.
Driedubbele leugen. Als je per boeking aan BelVilla betaalt, dan is het een commissiemodel en dat is per definitie niet stabiel. Rendement bij verhuur heb je alleen, als je met eigen geld het huis hebt gekocht of gebouwd.

Volledige vrijheid. Wij regelen alles voor u: planningen, prijzen, plaatsing op meer dan 2.000 boekingssites, verhuuradministratie.
Dan heb je geen vrijheid, maar extra werk. Want BelVilla regelt niet de afdracht of berekening van de belastingen. Het nieuwe prijsmodel gaat uit van het aantal slaapkamers en de locatie. Heb je een kwalitatief goed huis neergezet met 6 slaapkamers, maar staat het in een weinig bezochte regio, kunnen de opbrengsten van BelVilla wel eens lager zijn dan de kosten per gast/boeking.

Volledig verzekerd. Uw vakantiehuis is automatisch verzekerd tot maximaal €10.000 in het geval van schade veroorzaakt door een gast.
Volledig overbodig. Rond de hele Middellandse Zee is zo'n verzekering al verplicht, niet alleen voor veel hogere schades, maar ook voor wanneer de gast zelf iets overkomt in het huis. En als je ergens anders je huis hebt, dan is zo'n verzekering zonder meer aan te raden door de bestaande verzekering uit te breiden, tegen een lage jaarlijkse premie.
Ruikt naar Reisverzekeringen per Reis, met hoge poliskosten.

Professioneel beheer & optimalisatie vakantiehuizen. Ons deskundige team kan uw huis op efficiënte, betaalbare en professionele wijze beheren, upgraden en renoveren.
Les één bij verhuur: juist op dit soort parasitaire aanbiedingen nooit ingaan. Het is jouw huis en het moet jouw huis blijven. Wat BelVilla hier eigenlijk zegt: overal dezelfde inrichting en kwaliteit; onze aannemer (niet jouw aannemer) doet het werk; maar jij betaalt.

Gegarandeerde betalingen. U ontvangt het volledige huurbedrag binnen twee weken vóór aankomst van de gast. Als een boeking wordt geannuleerd ontvangt u een vergoeding tot 100%.
Misleidend. Het zit in de volgorde. Een annulering langer dan 2 weken voor aankomst is welk percentage van de huursom? Ik gok op nul. Maar hoeveel krijgt de gast terug bij tijdig annuleren? Dat zijn de extra inkomsten voor BelVilla/Oyo.

Wij staan altijd voor u klaar. Een 24/7-servicedesk en een lokale verhuurexpert staan tot uw beschikking. U geniet van onze meer dan 40 jaar ervaring met gasten én huiseigenaren.
Dit is nog een restant van het oude BelVilla. Maar hoe lang nog?


Samenvattend: waar Expedia sinds de overname (en daarop volgende leegloop) van HomeAway de extra inkomsten zoekt in verplicht bankieren bij Expedia, gaat Oyo nog drie stappen verder. Als je met dit bedrijf blijft samenwerken en overal op ingaat, geef je stap voor stap de controle over je huis af en verdien je uiteindelijk nauwelijks iets aan de verhuur. Het huis is alleen nog op papier van jezelf.

Ik begrijp wel waarom er onrust is. niet alleen bij de eigenaren, maar ook bij resellers, die tot nu toe een contract met @Leisure (de groep waar het merk BelVilla deel van uitmaakt) hadden om de huizen te verhuren. Hier wordt een volledig nieuwe werkwijze geïntroduceerd met prijzen als dagkoersen en/of de prijs, die de doelgroep nog net bereid is om te betalen. Verder duidelijk slechtere voorwaarden, niet alleen voor de verhuurder, maar uiteindelijk ook voor de gast, want alles wordt in de eindprijs doorberekend.

De glazen bol: De huizen via BelVilla zullen slechter beoordeeld gaan worden, want de verhouding prijs/kwaliteit is echt bepalend voor de klanttevredenheid (hygiëne is het andere belangrijke criterium) en die is met dit prijsmodel bij voorbaat al zoek. Het aanbod van BelVilla zal krimpen. Ik verwacht dat veel eigenaren zullen overstappen op Novasol van Wyndham (omdat Novasol ook vrij veel dingen uit handen neemt) of direct hun eigen bemiddelingskanaal uitproberen.


Overigens ben ik zelf buitenstaander, op geen enkele manier bij dit merk / bedrijf betrokken. Wel heb ik sterk de indruk, dat Oyo dezelfde fout maakt als Expedia. Ze denken een verhuurder van vakantiehuizen gekocht te hebben, maar in werkelijkheid is er per huis 1 contract, dat door de eigenaar altijd opgezegd kan worden. En dat doen ze ook, zodra de opbrengsten teruglopen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Jablan »

Korte aanvulling.

Naast Novasol zijn de volgende bemiddelaars ook interessant voor wie weg wil bij BelVilla:
- Interhome uit Zwitserland, onderdeel van Migros (o.a. supermarkten!)
- Micazu uit Nederland, specifiek voor wanneer je aan Nederlandstaligen wilt verhuren.
Er zijn er nog veel meer, maar drie lijken mij genoeg om mee te beginnen. Verder hangt het er vooral van af waar het huis staat en voor welke doelgroep en nationaliteiten het huis interessant is, voordat je je gelijk vastlegt bij een andere bemiddelaar. Het ene bedrijf scoort beter onder Duitsers, het andere onder Britten, het derde onder Spanjaarden, enzovoort.

De nood is hoog. Laatste schatting (volgens het Financieel Dagblad) geeft 22.000 huizen onder het merk 'BelVilla' aan, terwijl ik zelf drie weken geleden nog 25.100 zag staan op de website van BelVilla.
Oyo heeft 369 miljoen betaald voor @Leisure met toen nog 118.000 huizen in het aanbod. Per huis is dit iets meer dan Expedia voor HomeAway heeft betaald en de ruim 3100 euro per huis verklaart waarom Oyo zoveel druk zet op de eigenaren. Het geld moet worden terugverdiend ...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door berndv »

Jablan schreef:
31 okt 2019 10:33
Naast Novasol zijn de volgende bemiddelaars ook interessant voor wie weg wil bij BelVilla:
Ik denk dat de insteek van het onderwerp dat de redactie hier ingestoken heeft meer gericht is op de huurders en niet zozeer op de verhuurders.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Jablan »

Gebruik de link uit de openingspost. Komt daar een huurder of een verhuurder aan het woord?

Afgezien daarvan: de gewijzigde voorwaarde zijn op langere termijn zeer nadelig voor huurders. De prijzen per nacht worden gepersonaliseerd. Heb jij op de site van een luxe woonwinkel rondgeneusd, krijg jij een hogere prijs te zien dan je buurvrouw, die net daarvoor op de site van een woonwinkel met wegwerpkwaliteit zat.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
31 okt 2019 18:57
De prijzen per nacht worden gepersonaliseerd. Heb jij op de site van een luxe woonwinkel rondgeneusd, krijg jij een hogere prijs te zien dan je buurvrouw, die net daarvoor op de site van een woonwinkel met wegwerpkwaliteit zat.
Dat heb je natuurlijk zélf in de hand.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
31 okt 2019 19:55
Dat heb je natuurlijk zélf in de hand.
Jup. Maar hoeveel mensen ken jij, die consequent de 'geheime stand' of 'privé modus' van hun browser op smartphone of tablet gebruiken?


Ik moet eerlijk zeggen: het is zelfs meer dan terecht, dat Radar hier aandacht voor heeft. In de uitzending viel het woord 'stalking', concurrenten gebruiken het woord 'agressief' en nu ik zelf met 2 BelVilla-eigenaren in contact ben gekomen, kan ik het goede woord niet vinden om te omschrijven wat dit bedrijf doet. Het is meer dan agressief, het is meer dan stalking. Mentale intimidatie komt nog het dichtst in de buurt, want BelVilla/Oyo benadert de eigenaren alsof ze nergens verstand van hebben en alleen BelVilla/Oyo weet hoe de vakantiehuizen-verhuur werkt. Alleen zijn de eigenaren allesbehalve dom. Het zijn mensen, die vaak een eigen bedrijf of een drukke baan hebben en daardoor niet te veel tijd aan de verhuur kunnen besteden. Het nieuwe model van Oyo gaat hier helemaal aan voorbij. Zelfs 'respectloos' is hierbij nog een understatement.

Oyo wil graag dit:
- Alle risico's voor de eigenaar. Ook wanneer gasten niet betalen. Ook met een verzekering tegen schade in plaats van borgsom.
- Zelf de prijzen bepalen. Concreet: lagere opbrengsten voor de eigenaar, hogere prijzen voor de huurders/gasten, maximale marge voor Oyo. Die kan wel eens oplopen naar 70%, hebben we inmiddels uitgerekend.
- Bij grotere huizen de mogelijkheid om meerdere boekingen in hetzelfde huis onder te brengen in dezelfde periode.
- Zoveel mogelijk 'verhuurbare' weken. In het hoogseizoen maximaal twee weken voor jezelf en je familie.
- Exclusiviteit. Je huis alleen via dit kanaal verhuren. Daarvoor wil Oyo toegang tot jouw bankrekening.

Ter vergelijking de concurrentie:
- Overal ben je vrij om te bepalen of je een borgsom hanteert of niet.
- Verzekeringen zijn een vrije keuze van de huurder/gast.
- De eigenaar/verhuurder bepaalt de prijzen en toeslagen. Sommige verkopers doen hier nog service- of boekingskosten overheen, maar dat wordt altijd apart vermeld en apart in rekening gebracht.
- Een vakantiehuis of appartement wordt altijd per boeking compleet verhuurd.
- Welke weken je verhuurt en welke weken voor jezelf zijn, bepaal je zelf.
- Sommige bedrijven 'eisen' dat je je huis ergens anders niet goedkoper aanbiedt. (Maar binnen de EU is deze eis illegaal, al is de betreffende Richtlijn nog lang niet overal in wetgeving omgezet) Echt strak wordt deze eis nergens meer gehanteerd.
- Elk bedrijf houdt rekening met de concurrentie en biedt de mogelijkheid aan om je kalenders te koppelen.
- Bankrekeningen worden alleen gevraagd als bewijsmiddel, om fouten te voorkomen bij overboekingen.


Wat Oyo doet, is compleet tegenovergesteld van de gebruikelijke werkwijze binnen het toerisme.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door renewouters »

Jablan schreef:
31 okt 2019 18:57
Gebruik de link uit de openingspost. Komt daar een huurder of een verhuurder aan het woord?

Afgezien daarvan: de gewijzigde voorwaarde zijn op langere termijn zeer nadelig voor huurders. De prijzen per nacht worden gepersonaliseerd. Heb jij op de site van een luxe woonwinkel rondgeneusd, krijg jij een hogere prijs te zien dan je buurvrouw, die net daarvoor op de site van een woonwinkel met wegwerpkwaliteit zat.
Die urban myth gaat al jaren rond, maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Geef eens wat voorbeelden met screenshot waar dat uit blijkt.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
03 nov 2019 12:22
Jablan schreef:
31 okt 2019 18:57
Gebruik de link uit de openingspost. Komt daar een huurder of een verhuurder aan het woord?

Afgezien daarvan: de gewijzigde voorwaarde zijn op langere termijn zeer nadelig voor huurders. De prijzen per nacht worden gepersonaliseerd. Heb jij op de site van een luxe woonwinkel rondgeneusd, krijg jij een hogere prijs te zien dan je buurvrouw, die net daarvoor op de site van een woonwinkel met wegwerpkwaliteit zat.
Die urban myth gaat al jaren rond, maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Geef eens wat voorbeelden met screenshot waar dat uit blijkt.
Het is zeker geen urban myth. Je kunt het makkelijk reproduceren. En je kunt je er net zo makkelijk tegen wapenen :wink:

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
31 okt 2019 19:55
Jablan schreef:
31 okt 2019 18:57
De prijzen per nacht worden gepersonaliseerd. Heb jij op de site van een luxe woonwinkel rondgeneusd, krijg jij een hogere prijs te zien dan je buurvrouw, die net daarvoor op de site van een woonwinkel met wegwerpkwaliteit zat.
Dat heb je natuurlijk zélf in de hand.
Als dit al waar is.....dan maakt hun prijsbeleid gebruik van onrechtmatig verkregen persoonsgegevens, en lijkt dit me meer een taak voor autoriteit persoonsgegevens.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Jablan »

Check. Op de website staan details over de gebruikte cookies. Hoge aantallen. 33 noodzakelijk, 3 voorkeuren, 16 statistiek, 69 marketing en 6 zonder classificatie. De geldigheid is soms lang, tot 10 jaar. Zo te zien wordt het prijsalgoritme al getest.
Onrechtmatig? Als je op 'akkoord' klikt, dan geef je toestemming.

Ook opvallend: op de zakelijke pagina met de partners, wordt Thomas Cook nog vermeld.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
03 nov 2019 20:17
Moneyman schreef:
31 okt 2019 19:55
Jablan schreef:
31 okt 2019 18:57
De prijzen per nacht worden gepersonaliseerd. Heb jij op de site van een luxe woonwinkel rondgeneusd, krijg jij een hogere prijs te zien dan je buurvrouw, die net daarvoor op de site van een woonwinkel met wegwerpkwaliteit zat.
Dat heb je natuurlijk zélf in de hand.
Als dit al waar is.....dan maakt hun prijsbeleid gebruik van onrechtmatig verkregen persoonsgegevens, en lijkt dit me meer een taak voor autoriteit persoonsgegevens.
Licht eens toe? Wat is er precies onrechtmatig?

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
03 nov 2019 20:17
Moneyman schreef:
31 okt 2019 19:55
Jablan schreef:
31 okt 2019 18:57
De prijzen per nacht worden gepersonaliseerd. Heb jij op de site van een luxe woonwinkel rondgeneusd, krijg jij een hogere prijs te zien dan je buurvrouw, die net daarvoor op de site van een woonwinkel met wegwerpkwaliteit zat.
Dat heb je natuurlijk zélf in de hand.
Als dit al waar is.....dan maakt hun prijsbeleid gebruik van onrechtmatig verkregen persoonsgegevens, en lijkt dit me meer een taak voor autoriteit persoonsgegevens.
Licht eens toe? Wat is er precies onrechtmatig?

Gusto10
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2021 20:22

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Gusto10 »

Inmiddels is het 2021. In 2020 hebben wij contact gehad met Belvilla, uitvoerig gesproken over wat wel en wat niet. Met veel moeite ervoor gezorgd dat wij baas bleven in eigen huis. Ook de clausule geen aanbiedingen was opgenomen. Er was toch een clausule op het laatste moment opgenomen, in strijd met het besprokene. dat men flexibel kon zijn met de prijs, terwijl er ook een clausule was opgenomen van geen actie prijzen. Ook bij andere wederverkopers stond weer andere informatie, voor 2022 stond het huis al aangeboden met een korting van 50% van de netto huurprijs, dus zelfs meer dan de maximale 25% door hen aangegeven. Kortom einde oefening.

Gusto10
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2021 20:22

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Gusto10 »

Jablan schreef:
21 okt 2019 00:38
Voor wie weleens een BelVillaatje heeft gehuurd: https://www.belvilla.nl/mijn-vakantiehuis-verhuren/ en dan onder Meestgestelde Vragen de verplichte verzekering. Oftewel: nog een extra kostenpost, waar alleen Oyo aan verdient, maar verder niemand. Het vervangt de borg en die kreeg je i.h.a. wel terug. Dit niet. Kostenverhogend.

Voor verhuurders: Snel opzeggen bij BelVilla (@Leisure) is heel gemakkelijk. Kalender volledig blokkeren en voor de rest de gebruikelijke weg. Een geblokte kalender heb je nodig om je huis uit alle wereldwijde doorplaatsingen te krijgen.


De werving op de site bekeken. Het is wel heel slecht reclamejargon.

Stabiel inkomen, hoog rendement. Uw verhuurinkomsten nemen elke maand toe. U betaalt ons per boeking en niet per maand.
Driedubbele leugen. Als je per boeking aan BelVilla betaalt, dan is het een commissiemodel en dat is per definitie niet stabiel. Rendement bij verhuur heb je alleen, als je met eigen geld het huis hebt gekocht of gebouwd.

Volledige vrijheid. Wij regelen alles voor u: planningen, prijzen, plaatsing op meer dan 2.000 boekingssites, verhuuradministratie.
Dan heb je geen vrijheid, maar extra werk. Want BelVilla regelt niet de afdracht of berekening van de belastingen. Het nieuwe prijsmodel gaat uit van het aantal slaapkamers en de locatie. Heb je een kwalitatief goed huis neergezet met 6 slaapkamers, maar staat het in een weinig bezochte regio, kunnen de opbrengsten van BelVilla wel eens lager zijn dan de kosten per gast/boeking.

Gegarandeerde betalingen. U ontvangt het volledige huurbedrag binnen twee weken vóór aankomst van de gast. Als een boeking wordt geannuleerd ontvangt u een vergoeding tot 100%.
Misleidend. Het zit in de volgorde. Een annulering langer dan 2 weken voor aankomst is welk percentage van de huursom? Ik gok op nul. Maar hoeveel krijgt de gast terug bij tijdig annuleren? Dat zijn de extra inkomsten voor BelVilla/Oyo.
Wij staan altijd voor u klaar. Een 24/7-servicedesk en een lokale verhuurexpert staan tot uw beschikking. U geniet van onze meer dan 40 jaar ervaring met gasten én huiseigenaren.
Dit is nog een restant van het oude BelVilla. Maar hoe lang nog?

Ik begrijp wel waarom er onrust is. niet alleen bij de eigenaren, maar ook bij resellers, die tot nu toe een contract met @Leisure (de groep waar het merk BelVilla deel van uitmaakt) hadden om de huizen te verhuren. Hier wordt een volledig nieuwe werkwijze geïntroduceerd met prijzen als dagkoersen en/of de prijs, die de doelgroep nog net bereid is om te betalen. Verder duidelijk slechtere voorwaarden, niet alleen voor de verhuurder, maar uiteindelijk ook voor de gast, want alles wordt in de eindprijs doorberekend.

De glazen bol: De huizen via BelVilla zullen slechter beoordeeld gaan worden, want de verhouding prijs/kwaliteit is echt bepalend voor de klanttevredenheid (hygiëne is het andere belangrijke criterium) en die is met dit prijsmodel bij voorbaat al zoek. Het aanbod van BelVilla zal krimpen. Ik verwacht dat veel eigenaren zullen overstappen op Novasol van Wyndham (omdat Novasol ook vrij veel dingen uit handen neemt) of direct hun eigen bemiddelingskanaal uitproberen.

Overigens ben ik zelf buitenstaander, op geen enkele manier bij dit merk / bedrijf betrokken. Wel heb ik sterk de indruk, dat Oyo dezelfde fout maakt als Expedia. Ze denken een verhuurder van vakantiehuizen gekocht te hebben, maar in werkelijkheid is er per huis 1 contract, dat door de eigenaar altijd opgezegd kan worden. En dat doen ze ook, zodra de opbrengsten teruglopen.
Eerder heb ik zaken gedaan met Novasol. Zij proberen ook de baas te zijn over je huis, courtage tot ruim 40% (de bruto prijs omhoog, netto prijs omlaag), een locale directeur die naar wetgeving verwijst en als je aangeeft dat het niet klopt wordt door hem het contract beëindigd.
Bij Belvilla werd de locale expert ontslagen en moet je zaken doen met iemand in Nederland.

Johadelati
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2023 12:19

Re: Veranderende voorwaarden bij Belvilla

Ongelezen bericht door Johadelati »

Er is nogal wat gaande in verhuurland heb ik het idee. Sinds de komst van Corona konden die platforms vragen wat ze wilden, want de verhuurmarkt was hot! Niet alleen AH en Jumbo hebben goed verdiend aan de Coronocrisis, ook de grote verhuurders. Vreemd dat ze de laatste 2 jaar hun kosten verhoogd hebben voor de verhuurders, want die kosten moeten doorberekend worden aan de huurder. Zo wordt het steeds minder aantrekkelijk om huizen te verhuren.
Het probleem is ook dat er nog maar een paar grote platforms zijn die de hele markt beheersen. Dus daarmee is de concurrentie niet meer echt zuiver te noemen. Want met een goede positie op Google (die je kunt kopen als groot bedrijf), pak je een groot deel van de markt. En daarmee ben je bijna monopolist in je eigen segment.
Dat gebeurt met supermarkten, bouwmarkten, de bol.com's enzo. De kleine bedrijven, middenstanders, lokale serviceverleners hebben geen bestaansrecht meer.
Belvilla wil niet de juiste huisjes op de juiste plekken verhuren voor een redelijke vergoeding, zij willen zoveel mogelijk winst. Daarbij worden sluwe marktetingstrategieen niet geschuwd.
Ik ben zelf verhuurder en heb mijn vakantiehuis sinds 2 jaar ondergebracht bij https://www.huisjetehuur.nl/vakantiehuis/huren/
Prima site, maar ik heb ook een eigen site en daarnaast terugkomende huurders, dus dat is misschien een luxe. Maar laten we ook proberen ruimte te geven aan kleinere initiatieven. En niet alleen maar de grote multinationals steunen. Want zo gaat alle glans eraf.

Plaats reactie