LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wáár is het dan wel leuk???

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door joostw »

Pagina's vol worden hier de slechte of minder goede vakantieplekken benoemd, beoordeeld en veroordeeld.

Is er dan niemand die een goede ervaring heeft, met vakantiehuisjes, parken en / of campings?

Kan iemand ons (de lezers) eens melden waar het wel leuk is en waarom.

Ik wil volgend jaar naar België of het westen van Duitsland in een huisje, waar moet ik dan heen, wat raadt u aan?

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Ik heb goede ervaringen (maar nou heb ik nog nooit een slechte ervaring gehad op vakantie, ben ik de enige?)zat & irriteer me ook wel eens aan al die reacties over slechte dingen. Mijn visie is dat de factoren of je het ergens naar je zin hebt grotendeels bepaald worden door jezelf. Daarom is het ook moeilijk iemand zomaar een advies te geven waar hij/zij wel/niet heen moet gaan. Wat is iemands verwachtingspatroon, budget, doel etcetc. Zelf gaan wij regelmatig naar CP Heilbachsee in de Duitse Eifel. Niet voor al die activiteiten, maar voor onze rust & gaan we lekker wandelen (met 2 honden, wat overigens nergens daar problemen oplevert) of op pad in de wijde omgeving. Eten doen we praktisch niet op zo'n park, maar zoeken in dorpjes een leuk plaatselijk restaurant. Ook langs de Moezel met de wijnfeesten is 't heel gezellig & kun je bij iedere wijnboer proeven. Moet ik er wel bij vermelden dat wij geen taalbarrière hebben & dus makkelijk kunnen communiceren met de bevolking. Daarbij genomen dat we nooit in de vakanties (zomer/herfst etc.) gaan, dus dan zit het ook niet vol met Hollanders (en ga je voor een leuke prijs) Tja, dat is mijn mening, maar straks zullen er vast een heleboel gaan reageren die bijvoorbeeld dit park helemaal niks vinden. Logisch, want die stellen gewoon andere eisen. Ik bèn benieuwd :wink:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door NAK »

joostw,

Ik ben op vakamtie geweest in noord-west Frankrijk, in onderstaand vakantiehuisje
Ga naar www.HappyHome.nl
tik onderstaande woningcode in en je krijgt alles te zien

Maison PILLOT
BOUVAINCOURT SUR BRESLE
6 Personen | 3 Slaapkamers |

Woningcode: F-80220/1

Veel plezier en een goede reis

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door joostw »

@ NAK

Bedankt voor de tip, jammer genoeg is het net te ver.

Ivm. met een versnelde voedselteruggave bij mijn hond, is het niet verstandig om hem in de auto mee te nemen. Daarom zal ik hem vergezellen in de trein, de Cote Atlantique is dan net te ver vanuit Drenthe.

marjuultje
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 okt 2005 23:18

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door marjuultje »

ik ben afgelopen mjaar via euro relais naar wales geweest,was echt heel goed.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door Angelic »

Vakantiecentrum Serooskerke op Walcheren is een echte aanrader! Dicht bij zee, beetje stil dorp, dat wel, maar genoeg uitvalshoeken naar Middelburg, Veere, Neeltje Jans! Heerlijk!!

Ik ga er ieder jaar wel heen, heerlijk ook in de herfst! Lekker uitwaaien
En in de zomer lekker golfsurfen in domburg!

jermen
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jan 2004 21:16

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door jermen »

zal wel weer iedereen over me heen krijgen
maar mijn keus blijft nog steeds sunparks kempense meren.
Wij gaan elk jaar met kerst naar kempense meren (gezin met 2 kids) en hebben het er elk jaar weer naar ons zin ondanks alle negatieve dingen die hier geschreven worden.
De prijs is "normaal" , leuk zwembad, restaurants niet altijd allemaal open maar als je bij aankomst even kijkt hoe en wat gaat het prima en anders gewoon buiten het park eten of zelf koken
Dit jaar gaan wij dus gewoon weer en weet nu al dat het prima zal zijn.
Tuurlijk kan je je aan elk dingetje irriteren maar houd wel de verhoudingen in de gaten, ik kan bij cp of landal geen huisje boeken voor 400 euro een week met de kerst en bij sunparks dus wel
verder zijn wij altijd goed geholpen met klachten etc dus ook daarover geen klagen. Ik denk wel als je met een cp mentaliteit naar sunparks gaat dat het dan vies tegenvalt, maar als je je erop instelt en het geld er niet voor over hebt dat je het dan goed naar de zin kan hebben.

groetjes jermen

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ik heb 'm al op dit forum vermeld, maar camping De Ruimte in Dronten vind ik echt top ! Mooie en betaalbare faciliteiten, gezellige contacten, ook heel gezellig als het regent want dan zit de halve camping in de kantine spelletjes te doen. Niemand staat langs de kant bij de activiteiten en de beheerders zijn in 1 woord geweldig !

Veel staanplaatsen en huisjes en ingerichte bungalowtenten voor een betaalbaar tarief. Alles is schoon en netjes. Staat garant voor een geweldige vakantie !

Har

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door Har »

Sunparks kempense meren, bij Eindhoven ??

loiseau
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2005 19:48

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door loiseau »

kijk eens: www.ardennen-vakanties.nl
Is ons erg goed bevallen, eenvoudig, rust en ruimte, maar comfortabel en betaalbaar.

Gr. Dorine

travelman
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2005 21:33

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door travelman »

er zijn er genoeg die wel proper zijn en goed onderhouden , maar wilt u perse in een vakantie colonie ???
want er wordt prive voldoende aangeboden voor heel redelijke prijzen.

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door joostw »

De opzet van dit topic is eigenlijk om zoveel mogelijk goede ervaringen van mensen te krijgen. Niet zozeer voor mezelf, ook voor anderen.
Ik zoek voor mezelf iets in de kleinschalige parken of privaatverhuur.
Maar als iemand iets goeds weet te melden over een groter park, graag.
Er is altijd wel iemand die er zijn/haar voordeel mee kan doen.
Dus barst los met uw goede ervaringen, maak ons deelgenoot.
Mvg joostw.

ira
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2005 15:23

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door ira »

www.kleinvaarwater.nl Dit park is op Ameland. Een prachtige 8 persoonsbungalow met een eigen overdekt Zwembad. Voorzien van alle luxe!!!
Gaan er binnenkort voor de 2e keer naar toe. Oke het is wat duurder maar dan heb je ook wat :D

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door kritisch consument »

www.katjeskelder.nl Dat is echt een mooi park met schitterend luxe ingerichte huisjes. Onze 8-persoons boerderij was helemaal toppie ! Een vaatwasser, combi-magnetron, bruisbad, wasmachine en wasdroger hadden we tot onze beschikking voor 350 euro voor een lang weekend.

Het zwembad was niet overdreven groot maar wel mooi en gezellig, de service was goed en we werden met onze gehandicapte zoon behandeld als hoogheden. Klasse; we komen graag nog eens terug. Dit park is trouwens van RP holidays (Roompot).

OMA
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mar 2005 02:01

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door OMA »

Op een mini camping bij de boer is ook heel veel rust en ruimte.
Kijk maar eens op www.thomik.nl een landschapssite met diverse minicampings in Friesland en Drenthe.

Grt OMA

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door Chani »

ik heb talloze leuke ervaringen met campings eigenlijk. Misschien ook omdat ik niet zo kritisch ben, dat weet ik niet. Maar neem bijv camping la grange fort vlakbij Issoire, auvergne, zuid oost frankrijk: http://www.lagrangefort.com/
mooie omgeving, rustige camping, redelijk ruime plaatsen, prachtige sfeer (dit jaar stond mijn tent naast het kasteel, nou dat is fantastisch natuurlijk!).
En ook twee hele fijne campings aan de costa brava, spanje. camping internacional de calonge:
http://www.intercalonge.nl/calonge.php?page=algemeen
En het nabij gelegen Cala Gogo:
http://www.calagogo.es/hol/

De eerste is een echte familie camping, de tweede meer een jongeren camping.
Allebei aan zee, heeeeerlijk.
Ook in tjechie heb ik veel goede ervaringen, alhoewel het sanitair en de voorzieningen daar altijd wat minder waren. Maar goed, met een caravan met toilet en douche erin maakt dat allemaal niks uit.
Bijvoorbeeld camping Valek (lees voor recensies: http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... amp-valek/) nog geen 25 km van praag.
nou ja zo kan ik nog wel even een uurtje doorgaan eigenlijk :lol:

jone
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 dec 2005 15:06

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door jone »

Onze laatste vakantie die we doorbrachten op http://landgoedginkelduin.nl/ in Leersum is inmiddels al weer bijna 5 jaar geleden, maar we hebben hier hele goede herinneringen aan. We zijn er dan ook een keer of 5 geweest :D
Een uitstekend park, ruime huisjes en ondanks de behoorlijke uitgebreidheid van het park, toch heel veel privacy. Kinderen, ook grotere, hoeven zich er geen moment te vervelen :)
Volop wandel- en fietsgelegenheid, prima uitvalsbasis richting Arnhem (Burger's Zoo, Openluchtmuseum), Nationaal Park de Hoge Veluwe, Apeldoorn (Apenheul), Amersfoort, etc.....

moniquefonteyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2006 02:01

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door moniquefonteyn »

Ik heb zeer goede ervaringen gehad met een groot vakantiehuis wat ik gehuurd heb bij Vakantiehuisje.tv. Na een lange zoektocht op het internet, en ik kan het weten want dat is mijn werk kom je veel dezelfde sites tegen, maar de duidelijkheid en de opzet, mede het boeken van een vakantiehuisje bij Vakantiehuisje.tv ging erg gemakkelijk.

We hebben genoten van de groepsaccommodatie en er was genoeg in en om het huis te doen. Alles schoon en goed onderhouden.[/url]

2much
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2006 22:11

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door 2much »

Belgie? Duitsland? Waarom zo "ver" als er in Nederland zo veel leuks te vinden is?

Affijn, voor Belgie zou ik zeggen Domaine Long Pre (vlak bij het gezellige Stavelot) maar in Nederland is Coldenhove een echte aanrader![/url]

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wáár is het dan wel leuk???

Ongelezen bericht door Laurent »

Ooststappengroep op veel plaatsten in Nederland is een aanrader.

Gesloten