LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afschuwelijke beelden

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
toetsie
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mar 2006 01:08

afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door toetsie »

Een tijdje geleden kreeg mijn zoon een e-mail met daarin verschrikkelijke beelden. Er werden wasbeertjes( geloof ik ) levend gevild en daarna, nog steeds levend aan de kant gegooid. Het beestje dat de marteling onderging deed zelfs na het villen nog een paar keer zijn kop omhoog. Ik had mijn emoties totaal niet meer in de hand en ben er jankend bij weg gelopen. Een paar nachten kon ik er niet van slapen. Nog steeds heb ik die vreselijke beelden op mijn netvlies staan. Wie heeft deze beelden ook gezien en weet iemand of er een organisatie is die vooral deze praktijken kan stoppen. We zijn al lid van het WNF en Greenpeace, maar of die zich ook hiermee bezighouden weet ik niet.
Ik kan me zo vreselijk kwaad maken dat "mensen" willens en wetens zoveel leed bij dieren aanrichten.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door showgirl »


Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik ken die beelden van dat levend gevilde wasbeertje. Je vergeet nog te vertellen dat ze het beestje bij de poten pakken en hem met zijn kop op de grond slaan om hem daarna pas te villen. Echt het meest ranzige wat ik ooit op internet heb gezien, en ik loop al een kleine 10 jaar mee.

De beelden stonden oorspronkelijk op een site van activisten tegen deze praktijken. Daarna is mij ter ore gekomen dat pubers dit filmpje onderling, uit zijn verband getrokken dus, uitwisselen voor de gein.

Dus maak je geen zorgen, aangezien het bij een groep dierenactivisten vandaan komt, wordt er iets tegen ondernomen.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik kan me zo vreselijk kwaad maken dat "mensen" willens en wetens zoveel leed bij dieren aanrichten.
Dat komt omdat de mens een zeer ontwikkeld en beschaafd zoogdier is :oops:
Dus maak je geen zorgen, aangezien het bij een groep dierenactivisten vandaan komt, wordt er iets tegen ondernomen.
Nou, het gebeurt nog steeds en het lijkt wel of het alleen nog maar erger wordt....Ik maak me wel degelijk zorgen. Zolang er mensen zijn die bont willen dragen, wordt er geld verdiend. En geld is ALLES op deze wereld :twisted:

toetsie
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mar 2006 01:08

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door toetsie »

]De beelden stonden oorspronkelijk op een site van activisten tegen deze praktijken. Daarna is mij ter ore gekomen dat pubers dit filmpje onderling, uit zijn verband getrokken dus, uitwisselen voor de gein. [quote[
Nu is mijn zoon ook een puber, maar gelukkig was hij net zo aan geslagen als ik. Dat dit soort beelden voor de gein verzonden worden vind ik een vreemde manier van humor. Wat is er bij deze pubers misgegaan in de opvoeding.
Dat komt omdat de mens een zeer ontwikkeld en
beschaafd zoogdier is
Daarom heb ik het woord mensen ook tussen haakjes geplaatst.

En dan als klap op de vuurpijl het aankondigingsfilmpje van Joling en Gordon, waar Gordon een echte bontkraag op zijn jas schijnt te hebben.
Hij verspreekt zich zogenaamd bijna: "Ik kan hem wel doodknup...ffelen."
Ze gaan dan op bezoek bij de zeehondencréche. Tjonge wat een humor....om te janken. :(

Jeannie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2006 13:39

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door Jeannie »

Tuurlijk is het erg wat mensen doen met dieren. Deze wasbeertjes en wat dacht je van ganzen fokken voor de paté? Of katten in Duitsland die worden gevild voor bontjassen? etc. etc. Ik vind het allemaal even erg. maar ik vind het ook erg da je ongevraagd zulke E-mails in je inbox krijgt.. :!: Als ze dat toch per se willen doen, laat ze dan in die ongevraagde mail verwijzen naar een website en niet meteen de lezer overdonderen met beelden. :?

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door AnnePanne »

hou op... ik denk nog vaak aan die beelden die ik toen heb gezien... ik krijg ze niet meer uit mijn geheugen helaas en ik krijg er echt moordneigingen van!!! ik ben in staat op die dierenbeulen te vermoorden precies op dezelfde manier waarop die weerloze beessies vermoord worden!!!! :evil: :evil:

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door Hond2 »

Ik ken dat filmpje ook en had toen ik het voor het eerst zag het liefst het vliegtuig gepakt om de daders wat manieren bij te brengen :evil:

ella1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2006 23:00

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door ella1971 »

dag dierenlovers :)

deze beelden van het wasbeertje heb ik niet gezien.
maar ook ik kan er niet van slapen.... en ik ben blij te horen
dat er meer mensen zijn die zich er wat van aantrekken.
ik heb veel van dit soort filmpjes gezien, gewild en ongewild.
kattenmishandeling, honden elektrocutie, villen, in brand steken
en uiteraard het opjagen en doodknuppelen van dolfijnen in japan,
onder het mom van onderzoek.
waar is een deel van de mensheid mee bezig ?? omdat we het elkaar niet ongestraft "zomaar" wat aan kunnen doen dan vergrijpen wij ons aan o.a. dieren, die helemaal onderaan de keten staan.
maar het lijkt op een trend om dit soort dingen op het net te zetten
voor de fun.
en ook ik ben van mening dit soort mensen het ergste verdienen.
:cry:

baasje
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2006 14:33

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door baasje »

er staat nu een petitie die je hier voor kan teken bij honden en katten worden eerst gemarteld en daarna gedood.
daar staat ook een link naar dat filmpje maar het is niet aan te raden om te kijken zo verschrikkelijk is het echt om te huilen.
eigelijk moet je je schamen een mens te zijn dieren doden alleen om te eten ik denk de mens o.a. voor de lol een mens met een geweten zou dit namelijk niet kunnen doen.

ella1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2006 23:00

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door ella1971 »

hoi baasje,
waar kan ik die petitie tekenen ?

baasje
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2006 14:33

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door baasje »

hoi

boven aan deze pagina staat een link die je kan aan klikken dan wijst de weg vanzelf. alvast bedankt hoe meer mensen er teken hoe beter het is. en ze vragen geen geld alleen een handtekening.

baasje
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2006 14:33

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door baasje »

http://www.heathermillsmccartney.com/petition.php
>>
See the terrible movie: WARNING for a horrible experience!!
>>
>> http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=fur_farm

sorry het stond op een andere pagina maar nu staat hij ook hier.

ella1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2006 23:00

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door ella1971 »

bedankt voor de links
heb de petitie ondertekend, en zal het zeker doorsturen naar mijn andere dierenvrienden.

ik kan de beelden niet zien, ik vind de foto's alleen al weerzinwekkend.
als ik ernaar kijk dan voel ik mijn keel en hart dichtknijpen, hoe
kan mensheid zo wreed zijn. :(
jammer genoeg behoor ik ook tot deze species.

baasje
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2006 14:33

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door baasje »

heel hartelijk bedankt als je hem door wil sturen hoe mee mensen er aan mee doen hoe beter het is.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door klaasvd »

jammer genoeg behoor ik ook tot deze species
ja het hoeft niet hoor

ella1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2006 23:00

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door ella1971 »

dit was erg zinloze opmerking van u[/quote]

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door klaasvd »

nou dat ben ik dus niet met je eens, kijk ben het helemaal met jullie eens dat dit eigenlijk niet kan.
En ben ook voor het tekenen van zo'n petitie(alhoewel het weinig uit zal halen ben ik bang.

Maar ik vind dat gedramatiseer zo onnozel/onnodig, "ik schaam me dat ik tot deze species behoor" bijvoorbeeld, ja dan denk ik dan dat hoeft dus niet.

ella1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2006 23:00

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door ella1971 »

Het feit dat JIJ het onnodig gedramatiseerd vind wil nog niet zeggen dat daar een onnozele reactie op geplaatst hoeft te worden. Het gaat niet om jouw mening over mijn manier van uitdrukken, maar om de topic van dit forum.

In plaats dat je reageert op de topic en daar jouw mening over geeft, vind je het reageren op mijn woorden keuze blijkbaar belangrijker. Denk niet echt dat DAT helpt, en ook niet de dieren.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: afschuwelijke beelden

Ongelezen bericht door klaasvd »

En ben ook voor het tekenen van zo'n petitie(alhoewel het weinig uit zal halen ben ik bang.
ff lezen Ella

Gesloten