LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenverzekering Petplan

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:Ik geloof nog steeds niet in sprookjes choco, heb diverse mensen gesproken en zelf vroeger ook een verzekering gehad, nou echt nooit meer. Je kan beter geld opzij leggen, is nuttiger.
Wil echt niet door mekkeren, maar in de 14 jaar dat ik de verzekering had, is er altijd, minus het geldende percentage, altijd keurig uitbetaald. Ook operatie. Natuurlijk nooit de benodigde inentingen, vlooien en teken ampullen, maar dat weet je als je zo'n verzekering afsluit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dierenverzekeringen worden ook door o.a. de Consumentenbond afgeraden. Er is letterlijk geen land in de wereld waar mensen zoveel verzekeringen hebben als in Nederland.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Dierenverzekeringen worden ook door o.a. de Consumentenbond afgeraden. Er is letterlijk geen land in de wereld waar mensen zoveel verzekeringen hebben als in Nederland.

Precies, en nog steeds trappen mensen er in, zonde.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ciske vandaag nog in het nieuws dat veel mensen hun auto voor teveel verzekerd hebben,
het is zo wat Bob al schreef dat Nederlanders vaak voor heel verzekerd zijn.

Er zullen maar weinig mensen zijn die werkelijk het geld maandelijks aan de kant leggen wat ze
normaal aan verzekering kwijt zijn dus dierenverzekering om in een potje te doen voor als hun
dier wat gaat mankeren...
Ik in ieder geval niet.
Wij hebben de pech gehad dat we een hond hadden die kanker heeft gekregen dan was zo'n dierenverzekering echt wel een uitkomst geweest want daar is heel veel geld in gaan zitten.
Ik ben zo'n mens en denkt/vind dat ieder dier waar jezelf om gevraagd heeft de medische hulp moet krijgen die het nodig heeft en niet wat je portomonee toelaat.

Zelf geen dierenverzekering maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die het wel doen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je een jong dier als huisdier neemt, zitten de meeste kosten meestal aan het einde van het leven van het dier. Heb je een kat, dan kun je bijvoorbeeld 10 euro per maand automatisch naar een spaarrekening laten boeken. Komt op hetzelfde neer als een incasso van een dierenverzekering.

Na 3 jaar heb je dan al een pot van circa 380 euro.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Dierenverzekeringen worden ook door o.a. de Consumentenbond afgeraden. Er is letterlijk geen land in de wereld waar mensen zoveel verzekeringen hebben als in Nederland.
De consumentenbond raad wel meer zaken af en aan. Die ook niet 'je van het' zijn. Consumentenbond is echt niet zo onpartijdig als sommigen menen te denken.

@choco, goed commentaar. Was handiger geweest om verzekering te hebben, vooral omdat jouw hond kanker kreeg. Maar zoiets weet je pas achteraf.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door tenormin »

@Bob, na 3 jaar ca. €380,00 in je potje kan een aardig bedrag zijn, krijgt je huisdier kanker, wat veelvuldig op latere leeftijd voorkomt dan knallen de prijzen wel flink omhoog. Een hondenliefhebber laat bij het woord "kanker" meestal niet gelijk zijn huisdier inslapen, wat betekent dat er onderzoek, scans en operatie of chemo aan te pas moet komen. Dan moet je dat bedrag, als je zelf wilt sparen, wel minstens per maand verdrievoudigen. http://www.doggo.nl/artikelen/hond-en-g ... honden.php
Mijn Snowy is 7 september j.l. aan kanker overleden, maar toch de nodige behandelingen gehad.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

De consumentenbond raad wel meer zaken af en aan. Die ook niet 'je van het' zijn. Consumentenbond is echt niet zo onpartijdig als sommigen menen te denken.
Ik geloof toch eerder de consumentenbond, dan reacties van mensen hier , dat de dierenverzekering oh zo geweldig is.....tot..

Ieder moet het zelf weten ,maar ik blijf het oplichterij vinden, dat is mijn mening.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door tenormin »

Ieder moet het zelf weten ,maar ik blijf het oplichterij vinden, dat is mijn mening.
Ja, dat schrijf je telkens: ieder zijn mening, maar daar laat je het niet bij. Anders is de toevoeging maar ik blijf het oplichterij vinden helemaal overbodig. Dat ieder zijn mening heeft mag wel duidelijk zijn. Ik verkoop je toch geen verzekering of i.d.? Jij hoeft en wilt niet, prima; laat anderen dan vrij in wat zij al dan niet wel willen verzekeren.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
De consumentenbond raad wel meer zaken af en aan. Die ook niet 'je van het' zijn. Consumentenbond is echt niet zo onpartijdig als sommigen menen te denken.
Ik geloof toch eerder de consumentenbond, dan reacties van mensen hier , dat de dierenverzekering oh zo geweldig is.....tot..

Ieder moet het zelf weten ,maar ik blijf het oplichterij vinden, dat is mijn mening.
Nou prima ,als ieder zijn eigen mening heeft,prima toch,
Geld opzij leggen bob 10 euro als een castratie bij een reu ( kleintje van 6 kg) als 147 kost en een teefje 350...uh waar moet ik dan aandenken als hij wat ergs krijgt,nou wil er ook niet aandenken :oops:

Als we nou elkaars mening respecteren en niet gelijk zeggen onzin niet doen,
Soms hebben mensen nu eenmaal andere mening,kunnen. We nog 6 pagina's vullen maar, eigen mening is mening.
Zijn ook mensen vinden begrafenis oplichterij,prima,! Iedereen eigen keuze,

Consumentenbond tja ach...net als hoe heet die verzekeringsvergelijker ook zo onpartijdig..kom niet op de naam,oh ja independer,right.. :wink:

Ik hou het erbij..ik respecteer ieders mening,ik doe het zo en ik zeg niet DE MIJNE is de beste!! Ik heb gedaan wat ik dacht waarik goed aan deed,rn tot heden alles wordt netjes betaald
Oh ja tenormin,ik krijg tot 80 euro wel vlooien enz vergoed,
Maar is weer andere polis,
Andere tijd andere verzekering...tijden veranderen,...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef: maar ik blijf het oplichterij vinden helemaal overbodig. Dat ieder zijn mening heeft mag wel .

Klopt dat blijf ik vinden, daar verander jij niks aan!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

kleintje van 6 kg) als 147 kost
:shock: Mens, welke DA heb jij?? Wat een dure.

Hier Amsterdam een hond van 30 kg, 100 euries.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
kleintje van 6 kg) als 147 kost
:shock: Mens, welke DA heb jij?? Wat een dure.

Hier Amsterdam een hond van 30 kg, 100 euries.
Misschien een goede :lol: :lol: ja sorry...

Edit zeiden om de nabij,zit operatie navelbreukje bij
En dat teefje is vriendinntej van mijn hummel,is ergens anders ,praktijk dus denk normale prijzen

Weet ik veel ga niet afdingen :lol: als ie maar goed geholpen wordt

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

rozemarijntje schreef:
ciske schreef:
kleintje van 6 kg) als 147 kost
:shock: Mens, welke DA heb jij?? Wat een dure.

Hier Amsterdam een hond van 30 kg, 100 euries.
Misschien een goede :lol: :lol: ja sorry...
:lol: :lol: Voor zijn portemonnee ja.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ach,ben voor andere dingen verzekerd :wink: maar serieus goede arts en andere praktijk is nog duurder!!misschien regio weet ik veel....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

@rozemarijntje, het belangrijkste is dat jij er te vreden over bent. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:@rozemarijntje, het belangrijkste is dat jij er te vreden over bent. :wink:
Nou he he,.. :lol: :lol: hadden we dat niet ff tien berichten eerder kennen doen ihihi
Jij tevreden ik tevreden.. :wink:

Maar die prijzen eerlijk waar,op andere dingen. Gegoogeld en is die van mij goedkoper dus?
Consult is niet zo gek duur,sommige vragen 42.50 hier 28.00 dus? Denk dat het aan de praktijken ligt waar ze winst uit willen halen?!

je ziet dat prijzen variëren castratie...van . ... Tot 180 nou...is ie nog goedkoop met navelbreukje erbij !!!nou krijgt ie daarna lekkere kluif..je

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

krijgt ie daarna lekkere kluif..je
:lol: Zou dat nog te betalen zijn dan? :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik had het niet over honden maar over een kat. Dan is 10 euro per maand een prima bedrag om te sparen. Afhankelijk van het merk hond zou dat bij honden 3 tot 5 keer zo veel moeten zijn.

Kiezen voor een verzekering is voor een groot deel ingegeven door het verlangen naar "een veilig gevoel". En dat is geen objectieve basis om zo'n verzekering af te sluiten. Je leert juist goed met risico's om te gaan door géén verzekeringen af te sluiten maar in plaats daarvan geld opzij te leggen. Maar dan moet je wel over je gevoel heen stappen en dat kunnen of willen veel mensen niet.

Waarschijnlijk wordt maar circa 60% tot 70% van al het premiegeld dat bij een verzekeraar binnenkomt uitgegeven aan de vergoeding van declaraties van polishouders. De rest gaat op aan: winstmarge, personeelskosten, andere vaste en variabele kosten, reclame- en marketingkosten, de provisie voor de tussenpersoon (vaak de dierenarts) en assurantiebelasting. De polishouder die gemiddeld declareert verliest gegarandeerd altijd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bob

Maar dat weet ik wel,tuurlijk..winst etc
Maar mij geeft het idd veilig gevoel....vandaar :wink:

Gesloten