LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenverzekering Petplan

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Marga1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2013 08:48

dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door Marga1969 »

Wij hebben slechte ervaringen met de uitbetaling van declaraties van Petplan. Beloven ze op hun website dat ze het binnen 2 weken regelen moet ik er vaak 4 weken of meer op wachten en daar meerdere keren over bellen. Ik ben benieuwd of er meer mensen hier mee te maken hebben.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Geen last van,heb een da die aangesloten is de rekening wordt onderling geregeld...

Als ik iets bij moet betalen dan krijg ik na ?. Wk of vier bericht,via mail en post dat de rekening betaald is en de dfa een rekening stuurt voor bedragje wat ik moet betalen...

Misschien makkelijk da zoeken die ook aangesloten is,en hier in de buurt zijn ze allemaal aangesloten,dus klein zijn ze niet..en veel praktijken aangesloten,volgens mij kan je dat op de site zien.

MarkoVermeer
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2013 13:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door MarkoVermeer »

Gemiddeld zit Petplan op 2,5 tot 3 weken en overwegend kan het via de dierenarts geregeld worden (facturering). Er zijn hier en daar wel uitzonderingen doch ligt dat vaak aan de declaraties die door de dierenartsen worden ingediend (en vaak de gemiddelde declaratiewaarde doen verbleken).

Bijvoorbeeld Proteq zit voor 2012 op gemiddeld 3,8 dagen na indienen van de declaratie.

Zo heeft elke dierenverzekering wel z'n voor- en nadelen zoals je kunt zien op http://www.dogue.nl

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zit bij mij 3 a 4 weken voor ik de rekening krijg van de defa
Da stuurt hem in...doen ze om de twee weken,zei petplan,dan petplan gelijk betalen da,en stuurt petplan naar defa dat ik dat en dat moet betalen( die 15%) dus zit 3 a 4 weken tussen,als petplan betaald heeft krijg ik netjes een mail,van wij hebben u rekening betaald binnenkort ontvang u accept van de defa,

Ik vind het keurig zo...
Meestal giga rekening van 6 euro nog wat...ja en de premie weet ik...maar hoop wat ik al keer zei,dat ik eigenlijk voor niks betaal...oftwel lekker gezond blijft

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

Meestal giga rekening van 6 euro nog wat...ja en de premie weet ik...maar hoop wat ik al keer zei,dat ik eigenlijk voor niks betaal...oftwel lekker gezond blijft
Tot ze ineens vinden dat ze te veel aan jouw hond uitgeven, dan ineens hoort een heleboel niet bij de polis.

Leg geld opzij. Is een stuk goedkoper.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
Meestal giga rekening van 6 euro nog wat...ja en de premie weet ik...maar hoop wat ik al keer zei,dat ik eigenlijk voor niks betaal...oftwel lekker gezond blijft
Tot ze ineens vinden dat ze te veel aan jouw hond uitgeven, dan ineens hoort een heleboel niet bij de polis.

Leg geld opzij. Is een stuk goedkoper.
Ciske

Je hebt een contract waar de voorwaarden in staan,ik vind het fijn idee het te hebben
Zo heeft ieder zijn eigen mening net als alle andere verzekeringen,ene heeft wel begrafenis ander niet,ieder moet voor zich zelf weten wat ie doet en ik dit,voel me daar prettig bij,simpel :wink:

Gelukkig is ie gezond,dus wil er niet eens aandenken...dingen die hij had,was ach,het normale..

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:
Meestal giga rekening van 6 euro nog wat...ja en de premie weet ik...maar hoop wat ik al keer zei,dat ik eigenlijk voor niks betaal...oftwel lekker gezond blijft
Tot ze ineens vinden dat ze te veel aan jouw hond uitgeven, dan ineens hoort een heleboel niet bij de polis.

Leg geld opzij. Is een stuk goedkoper.
Nee hoor, dat kan helemaal niet, ineens verhogen omdat de hond op den duur iets gaat mankeren. Zeker niet als je je hond al als pup hebt verzekerd. En zelf sparen klinkt leuk, maar door de bank genomen komt het daar niet van. En wat, zomaar uit de lucht gevallen, je hondje ineens een zware operatie moet ondergaan? Nou, zoveel geld heb (had, want hond is dood) ik niet; ik wist tenminste per maand waar ik aan toe was. Van pup af aan verzekeren kan men niet zomaar de polisvoorwaarden veranderen, hoor. Zeker weten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Jammer te horen hondje overleden,
Idd heb hem vanaf nou gelijk aangemeld.
Voorwaarden zijn klip en klaar,en veranderingen ach dat is ook bij onze gezondheidsverzekering..
Idd stel dat ie ineens operatie koet hebben van 4000 euro ( ik tot 5000 per jr) sta je...
Mijn vriendin dus,geld lenen bij moeder gelukkig,maar heeft nu ook verzekering,had ,klem had bulldog,en die kosten veel,dat soort mankeert op gegeven moment heel veel,had ze nooit op gerekend,
En ja zoveel opzij leggen kan,maar als er eens wat is en je hebt het nodig pak je het, en dna gebeurd er wat met je hondje sta je,

Nee ik vind het rust gevend gevoel...dan maar misschien hoop ik ,weggegooid geld,maar geef me wel rust,enige wat ik nu zelf moet betalen is castratie maar daar kies ik zelf voor.
En wist ik toen ik polis afsloot!!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, dan is bijna iedere verzekering die je afsluit iets om dan maar zelf opzij te zetten. Brand? Nee hoor, dat overkomt me niet. Botsing met de auto (ook als is een ander de schuldige): nee, overkomt me ook niet. Zo kan ik natuurlijk doorgaan; de meeste verzekeringen heb je, gelukkig, het woord zegt het al: dat je verzekerd bent als...waarvan een ieder van ons hoopt dat het niet gebeurt. Dus weggegooid geld? Daarover kan je achteraf pas spreken. En alleen rijke mensen kunnen zonder deze verzekeringen, ik niet.
Ik was trouwens verzekerd bij Proteq, had totaal geen problemen met het terugbetaald krijgen. Is volgens mij nu ondergebracht bij Ohra (sorry als ik het mis heb...).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Is ook zo wat je zegt

Proteq is van sns reaal
Nou zag ik bij da poster petplan en heel klein onderdeel van ohra..of dat een oude uis weet ik niet want je hebt ook ohra

Ja en dit zijn geen goedkope verzekeringen,zoals hema,kruidvat etc..maar verschil is er duidelijk als je alles goed doorleest,dus dan maar wat meer betalen...doe ik voor mezelf ook,dus voor hem ook,
Zo zijn wij...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

Nee hoor, dat kan helemaal niet, ineens verhogen omdat de hond op den duur iets gaat mankeren
Dat schrijf ik ook niet, je krijgt het dan gewoon niet vergoed. Verzekeringen voor honden zijn echt niet zo geweldig hoor.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ciske ik weet wat je bedoelt,maar er is veel verandert, vroeger was het echt niet doen, toen het net inkwam
Die van mij is goed,maar ga je hema,kruitvat voor het goedkopere werk...dan ja is er veel uitgesloten
Ik weet precies wat er uitgesloten is en niet..
EN sommige accepteren ze ook niet,sommige verzekeringen,teveel risico of wordt duurder geloof de bulldogs..

Maar goed ,ik ben van mening iedereen moet gewoon doen waar hij zich het prettigst bij voelt en of je het kan betalen( maar als je de verzekering niet kan betalen,zou ik zo en zo niet aan beestje beginnen) dan kanje ook geen operatie betalen..

We kunnen hele discussies aan gaan,maar nogmaals,iedereen moet doen wat hij beste acht,en misschien ik Weet het niet. Heb jij nare ervaring. Kan,maar dat kan ook met andere verzekering gebeuren
Verzekeringen zijn nu eenmaal slinkse zaakjes...altijd in de gaten houden...

Dus ieder zijn mening :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

Ik weet precies wat er uitgesloten is en niet..
Nog wel ja ,maar goed je merkt het wel.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
Ik weet precies wat er uitgesloten is en niet..
Nog wel ja ,maar goed je merkt het wel.

Ciske kan je misschien ook gewoon accepteren dat iemand ook een eigen mening heeft.
Er zijn zat goede verhalen woon in een wijk met tich honden 90% verzekerd...niemand klaagt .
De honden die niet verzekerd zijn zijn de honden die veel kosten risico factor...

En wat ik al zei hopelijk heb ik hem verder niet nodig dat ik voor jan met de korte achternaam betaal
Dus ik hoop er niet achter te komen,

En ja er zijn altijd mensen die wat mot hebben met een verzekering of maar zoals alles,hoor je alleen de slechte en niet de goede dingen

Ik ken dus heek wat mensen die al jaren verzekerd zijn en er helaas wel beroep op hebben moeten doen,zware operaties,goed opgelost..

Ik heb deze mening en hier hou ik het bij , ! Nogmaals HOOP dat ik voor niks betaal al die jaren..
Ofwel dat ie egzond blijft.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

En ja er zijn altijd mensen die wat mot hebben met een verzekering


Wat mot?? in het geval bij een wijkbewoner van ons kan je het niet echt "wat mot" noemen, de verzekering ging failliet ( zoals velen). dan ben je en je geld kwijt en geen verzekering.

En helaas waren in het hele land veel gedupeerden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
En ja er zijn altijd mensen die wat mot hebben met een verzekering


Wat mot?? in het geval bij een wijkbewoner van ons kan je het niet echt "wat mot" noemen, de verzekering ging failliet ( zoals velen). dan ben je en je geld kwijt en geen verzekering.

En helaas waren in het hele land veel gedupeerden.

Ciske wat wil je nou??
Dus ik moet dan hondenverzekering,inboedel,begrafenis,auto ,zorg,etc verzekering opzeggen want,die kunnen ook. Failliet gaan ....

Het gaat erom dat iedereen zijn mening kan en mag hebben,jij zegt ,zeg op,leg geld opzij,ik zeg nee doe ik niet en je blijft doorgaan,
Nu komt dit eruit,je kan niet iedereen jou mening opdringen,sorry...
Het is rot,maar dit kan bij elk bedrijf gebeuren,hooo het niet en gebeurd ook niet is de zaak te gezond coor,maar mijn man kan morgen ook horen hallo failliet,je wilt niet weten hoeveel overure er staan...hoeveel hij tegoed heeft,,ben je boem ook kwijt

Zo kunnen we even doorgaan
Maar niet de issue van dit topic...althans niet hoe je begon...sorry,maar je haalt het beetje uit verband,

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

Rozemarijntje, ik mag net als jou een mening hebben. Dierenverzekeraars zijn gewoon oplichters. Of ze gaan failliet of ze belazeren je ,maar goed ( hoop niet dat je deze ervaring krijgt).

Als jij zegt dat je de "beste hebt", dan zit je verkeerd.

By the way....een dierenverzekering kan je niet vergelijken met een inboedel of uitvaartverz, of dergelijke.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ciske wat jij wil..

Ik zeg niet heb de beste,heb me goed ingelezen..das wat anders..en ja ik ben duurder als kruitvat of hema,maar daarvoor meer vergoed..

Ieder zijn mening...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:Rozemarijntje, ik mag net als jou een mening hebben. Dierenverzekeraars zijn gewoon oplichters. Of ze gaan failliet of ze belazeren je ,maar goed ( hoop niet dat je deze ervaring krijgt).

Als jij zegt dat je de "beste hebt", dan zit je verkeerd.

By the way....een dierenverzekering kan je niet vergelijken met een inboedel of uitvaartverz, of dergelijke.
Ciske je schrijft nu eigenlijk dat alle dierenverzekeraars oplichters zijn, ken genoeg mensen die
al jaren verzekerd zijn voor hun huisdieren, dierverzekering dus.
En die er nooit problemen mee hebben gehad.

Natuurlijk zul je er goede en kwade bij hebben zitten maar dat is met alle verzekeraars.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dierenverzekering Petplan

Ongelezen bericht door ciske »

Ik geloof nog steeds niet in sprookjes choco, heb diverse mensen gesproken en zelf vroeger ook een verzekering gehad, nou echt nooit meer. Je kan beter geld opzij leggen, is nuttiger.

Gesloten