LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeentelijke honden beleid

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Voor iedereen die naar de gemeente Assen wil verhuizen is misschien een overdenking waar dit niet te doen!

Afgelopen zomer 2012 hadden we overlast van ratten die op honden stront afkwamen omdat mensen op een speelveld hun hond laten schijten, de gemeente Assen zou de ratten bestrijden en er zou iemand langs komen om precies te kijken welke maatregelen er getroffen konden worden maar jullie raden het al er kwam niemand langs.

Het veldje ligt wederom vol met stront en alhoewel ik zelf ook een hond heb zou het niet in mij opkomen om de hond op een stukje grond wat direct grenst aan diverse achter uitgangen te laten schijten, inmiddels het speelveld een openbaar toilet voor allerlei honden geworden want op elke vierkante meter ligt er wel een bult stront. Na de zoveelste keer weer in andermans stront te hebben gestaan weer melding gedaan bij de Milieu dienst en wederom was de wijkbeheerder van de gemeente Assen niet bereid zijn werk te doen.

Wederom klagen bij de gemeente Assen heeft tot gevolg dat ze de als afgehandeld beschouwen! Het hondenbeleid van de gemeente Assen is alleen bedoeld om bekeuringen uit te delen en geld binnen te halen en niet om ook daadwerkelijk het beleid uit te voeren.

[bericht aangepast door de moderator i.v.m. beledigingen en ongepast taalgebruik]

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door kokka »

Moraalridder schreef: Na de zoveelste keer weer in andermans stront te hebben gestaan .
als jij je viervoeter niet op het veldje laat poepen, waarom ga je dan elke keer toch in de stront staan?? je hebt van die mensen die het hardst klagen, maar zelf ook de poep laat liggen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door ciske »

kokka schreef: als jij je viervoeter niet op het veldje laat poepen, waarom ga je dan elke keer toch in de stront staan?? je hebt van die mensen die het hardst klagen, maar zelf ook de poep laat liggen

Juist, want anders komt TS toch niet op het veldje? :lol:

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door Isabel1 »

volgens mij moet hij door het veldje om via zijn achter deur naar binnen of naar buiten te gaan:
een stukje grond wat direct grenst aan diverse achter uitgangen
isabel

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door ciske »

Isabel1 schreef:volgens mij moet hij door het veldje om via zijn achter deur naar binnen of naar buiten te gaan:
een stukje grond wat direct grenst aan diverse achter uitgangen
isabel

Volgens mij , maar kan mij vergissen :lol: heb je altijd nog een achterpad. Je kan nooit meteen via een veldje een achter uitgang hebben.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Isabel1 schreef:volgens mij moet hij door het veldje om via zijn achter deur naar binnen of naar buiten te gaan:
een stukje grond wat direct grenst aan diverse achter uitgangen
isabel
Bovendien gaat het om een speelveld, als TS kinderen heeft, kan het best zijn dat hij/zij daar wel eens komt.... Maar ik vind het té smerig voor woorden. Zelf 3 honden, en loop altijd naar het poepveldje. Oudste hond (14 1/2) heeft afentoe wat moeite zo lang op te houden, gelukkig hebben ze daar van die handige zakjes voor uitgevonden....moet er niet aan denken dat andere in "mijn'' stront staan. Nu de kattenoverlast nog oplossen en ik ben tevreden :) :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Volgens mij , maar kan mij vergissen :lol: heb je altijd nog een achterpad. Je kan nooit meteen via een veldje een achter uitgang hebben.
Dat kan dus wel zo is het hier, niet bij mij maar bij andere bewoners in de straat.
Het is officieel gezien geen achterom maar ieder heeft daar een 'deur' gemaakt en staan dus direct
op het veldje maar zoals ik al zei het is officieel geen achterom MAAR is al tig jaren zo en dan praat ik al over minimaal 30 jaar.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef: het is officieel geen achterom MAAR is al tig jaren zo en dan praat ik al over minimaal 30 jaar.

Dan moeten ze ook niet klagen dat ze in de stront staan. :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Chocomelk schreef: het is officieel geen achterom MAAR is al tig jaren zo en dan praat ik al over minimaal 30 jaar.

Dan moeten ze ook niet klagen dat ze in de stront staan. :lol:
Inderdaad !

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Isabel1 schreef:volgens mij moet hij door het veldje om via zijn achter deur naar binnen of naar buiten te gaan:
een stukje grond wat direct grenst aan diverse achter uitgangen
isabel

Het betreft een speelveld voor kinderen tot 4 jaar, stront inmiddels retour afzenders en het probleem sneller opgelost dan dat een gemeente zou kunnen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door trail46 »

Moraalridder schreef:
Ciske, een zwakzinnige opmerking! Eerst een verhaal lezen alvorens te reageren is in ieder geval voor jouw als persoon geen overbodige luxe. Alvast succes toegewenst met de aanschaf van een bril!!
Over zwakzinnige opmerkingen gesproken, je hoeft je eigen berichtjes maar even na te lezen om op te merken dat je het verstand/moraal? van een pepernoot hebt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door ciske »

Het betreft een speelveld voor kinderen tot 4 jaar, stront inmiddels retour afzenders en het probleem sneller opgelost dan dat een gemeente zou kunnen
Kinderen vanaf 5 jaar doe je zeker ook retour afzender? :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
Het betreft een speelveld voor kinderen tot 4 jaar, stront inmiddels retour afzenders en het probleem sneller opgelost dan dat een gemeente zou kunnen
Kinderen vanaf 5 jaar doe je zeker ook retour afzender? :

:lol: :lol:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Gemeentelijke honden beleid

Ongelezen bericht door Jolijn »

Moraalridder schreef:
Isabel1 schreef:volgens mij moet hij door het veldje om via zijn achter deur naar binnen of naar buiten te gaan:
een stukje grond wat direct grenst aan diverse achter uitgangen
isabel

Het betreft een speelveld voor kinderen tot 4 jaar, stront inmiddels retour afzenders en het probleem sneller opgelost dan dat een gemeente zou kunnen.
Da's mooi :-) kinderen ( en hun ouders) ook blij!
En of er nu wel of niet nog een achterpad (van 3 à 4 tegels breed) zou liggen, maakt voor de stank niet uit.

Gesloten