LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenbakkorrels (welke?)

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
wdubbelost
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2013 04:16

Kattenbakkorrels (welke?)

Ongelezen bericht door wdubbelost »

Goedenmiddag heren/dames dierenliefhebbers!

Heb al mijn hele leven katten, er hebben in verschillende samenstellingen mijn hele leven al 1 of meer katten en poezen in huis rondgelopen. Deze konden echter ook altijd naar buiten, wat nu (bij mijn eigen huisje) niet mogelijk is daar ik op de 3e etage woon.

Ik ben sinds dat we hem hebben al op zoek naar de juiste kattenbakvulling..

Heb al 5 a 6 verschillende soorten geprobeerd van eigen huismerk AH/C1000 of Hoogvliet
tot vulling van de Lidl of bij een dierenspeciaalzaak.

Het meest ben ik te spreken over het merk Catsan (oa. te verkrijgen bij de AH het is een blauw/witte verpakking van 10L) dit zijn korrels gebaseerd op kalksteen.

Catsan is echter vrij duur qua prijs/hoeveelheid (rond de 5 euro voor 10L)

Graag hoor ik welke ervaringen andere dierenliefhebbers hebben met kattenbakvulling, sommige vullingen beginnen al te stinken nadat de kat 1x is geweest, bijv bij het eigen huismerk spul van AH vind ik overal door het huis korrels want deze blijven onder de pootjes/kussentjes zitten en de kat loopt het zo door het hele huis..

Ik ben benieuwd welke vulling jullie gebruiken en welke ook qua prijs/kwaliteit voldoen aan de wensen die je mag hebben van een kattenbakvulling.. :mrgreen:

mvg WdubbelOst!

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kattenbakkorrels (welke?)

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee welk merk het is, het komt van de dierenspeciaalzaak. Gewoon van die klonterende korrels op basis van klei, 13,50 voor 15 liter of zo, maar het bevalt goed, zelden luchtjes die ik niet wil, tenzij de kat niet in orde is. Het blijft niet aan de pootjes plakken, dus het ligt ook niet door het hele huis heen.

Duur? Ik doe er redelijk lang mee. Dieren (alles eigenlijk) kosten nu eenmaal geld, en goed spul is nu eenmaal niet goedkoop.

wdubbelost
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2013 04:16

Re: Kattenbakkorrels (welke?)

Ongelezen bericht door wdubbelost »

Dankjewel witte-angora!


Geld is geen issue in deze, of het nu 5euro voor 10L kost of 13,50 voor 15L scheelt elkaar niet veel, ik wil ook niet het goedkoopste (welke blijft plakken aan de pootjes of na 1x stinkt) was na zoveel testen eigenlijk alleen nog maar tevreden over Catsan, vroeg me af of ik hier alleen in sta of dat er anderen waren met andere ervaringen in deze, ik zal als de Catsan op is eens kijken naar die u noemt op basis van klei die klontert en ongeveer 13,50 per 15L is dan vind ik vind ik die vast wel bij DW.

Dat de Catsan korrels gebaseerd op kalksteen "duur" zijn is niet verwonderlijk want daar is het kalksteen voor :wink: en ik kan tot op heden geen andere korrels vinden die deze kalksteen als basis hebben.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kattenbakkorrels (welke?)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Recente test: http://www.youtube.com/watch?v=k1I7yZUiHSI

Wel met een korreltje kat nemen, die test.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kattenbakkorrels (welke?)

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wij gebruiken tot volle tevredenheid van de onze poes en haar eigenaars de kattenbakvulling van de Aldi. Is niet duur en werkt perfect!

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Kattenbakkorrels (welke?)

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik gebruik altijd silicaat korrels. Echt briljante vinding: je ruikt niets! Op de zak staat dat je met 1 kat 1 maand met een zak doet (hangt natuurlijk heel erg van je kat af, hier gaat 't aardig op, soms zelfs langer) ik koop altijd Tigerino Crystals per 3 zakken en dan in de aanbieding kost dat samen rond de €12. Wel tussendoor even poepjes scheppen natuurlijk ;-)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kattenbakkorrels (welke?)

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Annikaatje schreef:Ik gebruik altijd silicaat korrels. Echt briljante vinding: je ruikt niets! Op de zak staat dat je met 1 kat 1 maand met een zak doet (hangt natuurlijk heel erg van je kat af, hier gaat 't aardig op, soms zelfs langer) ik koop altijd Tigerino Crystals per 3 zakken en dan in de aanbieding kost dat samen rond de €12. Wel tussendoor even poepjes scheppen natuurlijk ;-)
Hier hetzelfde, alleen heb ik eigen merk van de Jumbo.
De urine wordt geabsorbeerd, je ruikt niets en hoeft alleen maar de poep eruit te scheppen.
Ik doe ongeveer 3 weken met 1,5 zak (1 is net te weinig voor mijn juffertje, die graaft graag) en dat zal me iets van € 4,- kosten.
Voor mij geen kleikorrels of ander spul meer, ik vind dit een perfect product!

Gesloten