LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Jolijn »

angel1978 schreef:
Jolijn schreef:Ik heb niet vaak katten in mijn tuin en heb er nooit last van, wat doe ik 'verkeerd'?

BTW, wie vindt dat mensen niet raar moeten opkijken dat hun kat vergiftigd wordt: waarom worden de eigenaren niet vergiftigd, dat zou dan toch pas echte gerechtigheid zijn?
Helemaal mee eens!

Maar geen idee wat jij fout doet.. Hopelijk kun jij mij het vertellen? Dan kan ik dat ook doen!
Ik heb een terras, gras, bloemen, struiken en een enkele boom, de bodem is redelijk bedekt, ik houd niet zo van onkruid wieden. Rennen van kleine knagers zijn afgedekt (ook tegen roofvogels). Het kost katten niet veel moeite in mijn tuin te komen, die is niet hermetisch afgesloten. Heb geen speciale antikatten planten en strooi nergens mee.
Ik ben niet dagelijks in de tuin bezig, mocht ik bij het tuinieren een enkele keer kattepoep tegen komen (vaak makkelijk te zien) verwijder ik dat.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:
angel1978 schreef:
Jolijn schreef:Ik heb niet vaak katten in mijn tuin en heb er nooit last van, wat doe ik 'verkeerd'?

BTW, wie vindt dat mensen niet raar moeten opkijken dat hun kat vergiftigd wordt: waarom worden de eigenaren niet vergiftigd, dat zou dan toch pas echte gerechtigheid zijn?
Helemaal mee eens!

Maar geen idee wat jij fout doet.. Hopelijk kun jij mij het vertellen? Dan kan ik dat ook doen!
Ik heb een terras, gras, bloemen, struiken en een enkele boom, de bodem is redelijk bedekt, ik houd niet zo van onkruid wieden. Rennen van kleine knagers zijn afgedekt (ook tegen roofvogels). Het kost katten niet veel moeite in mijn tuin te komen, die is niet hermetisch afgesloten. Heb geen speciale antikatten planten en strooi nergens mee.
Ik ben niet dagelijks in de tuin bezig, mocht ik bij het tuinieren een enkele keer kattepoep tegen komen (vaak makkelijk te zien) verwijder ik dat.
Tja, mijn bodembedekking wordt dagelijks door katten uit de bakken gegooid ( en kan ik dagelijks weer terugstoppen.
Enkele planten worden vernield en kan ik regelmatig vervangen.
Daarnaast zijn ze regelmatig vissen uit de vijver aan het halen en slopen de vijverrand door hierop te hangen bij de pogingen de vissen te pakken en/of te drinken...

Ze kosten dus gewoon geld!

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Oblomova »

angel1978 schreef:Ze kosten dus gewoon geld!
Dat zal ook zo blijven als je maatregelen niet voldoen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Oblomova schreef:
angel1978 schreef:Ze kosten dus gewoon geld!
Dat zal ook zo blijven als je maatregelen niet voldoen.

Jij bent echt niet normaal he? Door die snertkatten die jij hier zo verdedigd moet een ander kosten maken??? Hoop dat het je nog eens duur komt te staan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Oblomova schreef: Jij draagt het idee aan. Zo zit het in jouw wereldje.

Fijn joh, geeft al weer aan hoe asociaal jij bent. Ikke , ikke en nog eens ikke en de rest kan stikken toch?

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Oblomova »

ciske schreef:snertkatten
Kijk daar komt de aap uit de mouw.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Oblomova »

ciske schreef:
Oblomova schreef: Jij draagt het idee aan. Zo zit het in jouw wereldje.

Fijn joh, geeft al weer aan hoe asociaal jij bent. Ikke , ikke en nog eens ikke en de rest kan stikken toch?
Hoe kan het nou over ikke gaan als het over katten gaat?
En dat 'stikken' is nog zo'n geweldadig idee, naast vergiftigen.
Wat mens en dier toch allemaal niet mogen vanwege een paar uitwerpselen, die onderdeel van de wereld zijn of je het nu wil of niet. De natuur is de plee van de dierenwereld.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Oblomova schreef:
ciske schreef:snertkatten
Kijk daar komt de aap uit de mouw.

Ik geef nog 1 reactie op jou, want jij maakt jezelf op deze manier oh zo belangrijk( wat je absoluut niet bent).

Jij bent een aso kattenbezitter, VP moeten meer mensen van zijn, die houdt van haar kat, en dat ontbreekt bij jou.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door angel1978 »

Oblomova schreef:
angel1978 schreef:Ze kosten dus gewoon geld!
Dat zal ook zo blijven als je maatregelen niet voldoen.
En wederom zien we het asociale karakter.
Een ander moet maatregelen nemen ( en dus kosten maken ) om katten van een ander tegen te houden. De omgekeerde wereld!

XLXL.
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2013 12:33

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door XLXL. »

Jolijn schreef:
angel1978 schreef:
Jolijn schreef:Ik heb niet vaak katten in mijn tuin en heb er nooit last van, wat doe ik 'verkeerd'?

BTW, wie vindt dat mensen niet raar moeten opkijken dat hun kat vergiftigd wordt: waarom worden de eigenaren niet vergiftigd, dat zou dan toch pas echte gerechtigheid zijn?
Helemaal mee eens!

Maar geen idee wat jij fout doet.. Hopelijk kun jij mij het vertellen? Dan kan ik dat ook doen!
Ik heb een terras, gras, bloemen, struiken en een enkele boom, de bodem is redelijk bedekt, ik houd niet zo van onkruid wieden. Rennen van kleine knagers zijn afgedekt (ook tegen roofvogels). Het kost katten niet veel moeite in mijn tuin te komen, die is niet hermetisch afgesloten. Heb geen speciale antikatten planten en strooi nergens mee.
Ik ben niet dagelijks in de tuin bezig, mocht ik bij het tuinieren een enkele keer kattepoep tegen komen (vaak makkelijk te zien) verwijder ik dat.
Dat klopt Jolijn heeft een hele mooie tuin.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Oblomova »

Het regent weer van de aantijgingen om een kattenhaat en de onwetendheid over hoe de wet in elkaar steekt te verdoezelen. Er kan gerust worden overlegd, hoe vaak moet ik dat nog herhalen, met kattenbezitters om er samen uit te komen ZONDER dat de kat wordt beroofd van zijn buitenleven. Maar waar het niet de bedoeling is eruit te komen, maar om onmin te bereiken en te handhaven, heeft verder discussieren ook weinig zin.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door angel1978 »

Oblomova schreef:Het regent weer van de aantijgingen om een kattenhaat en de onwetendheid over hoe de wet in elkaar steekt te verdoezelen. Er kan gerust worden overlegd, hoe vaak moet ik dat nog herhalen, met kattenbezitters om er samen uit te komen ZONDER dat de kat wordt beroofd van zijn buitenleven. Maar waar het niet de bedoeling is eruit te komen, maar om onmin te bereiken en te handhaven, heeft verder discussieren ook weinig zin.
Wederom allerlei onzin om het asociale karakter van de kattenbezitter te verbloemen. Allerlei anderen moeten dingen doen om het de kattenbezitter naar de zin te maken ipv dat ze eerst naar zichzelf kijken.
Enkel bevestiging van wat we al wisten!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Jolijn »

Toen ik zelf nog een kat had, heb ik mijn buurvrouw gevraagd mij te waarschuwen als ze in haar tuin aan de gang ging, dan zou ik voor die tijd evt kattenpoep verwijderen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Jolijn »

Misschien straal ik iets uit waardoor katten mijn tuin mijden. :mrgreen:

:idea: De kattenfluisteraar.

Bedenk me het dat ik ook wel eens vissen heb gehad, afgedekt met een net, ook nooit reigers in de tuin gehad, niet dat ik weet tenminste.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door plumber »

Jolijn schreef:Misschien straal ik iets uit waardoor katten mijn tuin mijden. :mrgreen:

:idea: De kattenfluisteraar.

Bedenk me het dat ik ook wel eens vissen heb gehad, afgedekt met een net, ook nooit reigers in de tuin gehad, niet dat ik weet tenminste.
komt door onze Chinees :P

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Oblomova »

angel1978 schreef:
Oblomova schreef:Het regent weer van de aantijgingen om een kattenhaat en de onwetendheid over hoe de wet in elkaar steekt te verdoezelen. Er kan gerust worden overlegd, hoe vaak moet ik dat nog herhalen, met kattenbezitters om er samen uit te komen ZONDER dat de kat wordt beroofd van zijn buitenleven. Maar waar het niet de bedoeling is eruit te komen, maar om onmin te bereiken en te handhaven, heeft verder discussieren ook weinig zin.
Wederom allerlei onzin om het asociale karakter van de kattenbezitter te verbloemen. Allerlei anderen moeten dingen doen om het de kattenbezitter naar de zin te maken ipv dat ze eerst naar zichzelf kijken.
Enkel bevestiging van wat we al wisten!
En anderen maken er een full time hobbie van om iedereen die niet leeft volgens hun eigen verzonnen regels a-sociaal te noemen. Je zal maar zo'n behoefte hebben.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="Oblomova"]
angel1978 schreef:
Oblomova schreef:Het regent weer van de aantijgingen om een kattenhaat en de onwetendheid over hoe de wet in elkaar steekt te verdoezelen. Er kan gerust worden overlegd, hoe vaak moet ik dat nog herhalen, met kattenbezitters om er samen uit te komen ZONDER dat de kat wordt beroofd van zijn buitenleven. Maar waar het niet de bedoeling is eruit te komen, maar om onmin te bereiken en te handhaven, heeft verder discussieren ook weinig zin.
Wederom allerlei onzin om het asociale karakter van de kattenbezitter te verbloemen. Allerlei anderen moeten dingen doen om het de kattenbezitter naar de zin te maken ipv dat ze eerst naar zichzelf kijken.
Enkel bevestiging van wat we al wisten!
En anderen maken er een full time hobbie van om iedereen die niet leeft volgens hun eigen verzonnen regels a-sociaal te noemen. Je zal maar zo'n behoefte hebben.[/quote]

Vertel mij eens een ding.heb twee buren een met 4 katten en een met een kat.
die met 4 katten heb ik geen last van maar die met een kat daar heb ik ruzie
mee omdat mijn hond hem uit de tuin jaagd en dan is hij zgn.gestrest.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

omdat mijn hond hem uit de tuin jaagd en dan is hij zgn.gestrest.



Goed zo , de hond van jou daar is de tuin van , niet van de katten van anderen. :wink:
Mijn hond jaagt ze ook de tuin uit.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door angel1978 »

Oblomova schreef:
angel1978 schreef:
Oblomova schreef:Het regent weer van de aantijgingen om een kattenhaat en de onwetendheid over hoe de wet in elkaar steekt te verdoezelen. Er kan gerust worden overlegd, hoe vaak moet ik dat nog herhalen, met kattenbezitters om er samen uit te komen ZONDER dat de kat wordt beroofd van zijn buitenleven. Maar waar het niet de bedoeling is eruit te komen, maar om onmin te bereiken en te handhaven, heeft verder discussieren ook weinig zin.
Wederom allerlei onzin om het asociale karakter van de kattenbezitter te verbloemen. Allerlei anderen moeten dingen doen om het de kattenbezitter naar de zin te maken ipv dat ze eerst naar zichzelf kijken.
Enkel bevestiging van wat we al wisten!
En anderen maken er een full time hobbie van om iedereen die niet leeft volgens hun eigen verzonnen regels a-sociaal te noemen. Je zal maar zo'n behoefte hebben.
Als er al iemand zelf vezonnen regels hanteert ben jij het wel. Je verzint er zelfs een wet bij...
Het gaat hier over mijn tuin waar mijn regels gelden en niet die van jou..

Overlast veroorzaken bij anderen is behoorlijk a-sociaal idd. Eigenlijk zou dit gecompenseerd moeten worden ( zeker schade ). Zou dus ook zeer pleiten voor een kattenbelasting die dient ter compensatie voor de schade die wordt veroorzaakt. Evt en korting voor mensen die aantoonbaar wel hun beesten in bedwang houden.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Oblomova »

angel1978 schreef:Als er al iemand zelf vezonnen regels hanteert ben jij het wel. Je verzint er zelfs een wet bij...
Het gaat hier over mijn tuin waar mijn regels gelden en niet die van jou..

Overlast veroorzaken bij anderen is behoorlijk a-sociaal idd. Eigenlijk zou dit gecompenseerd moeten worden ( zeker schade ). Zou dus ook zeer pleiten voor een kattenbelasting die dient ter compensatie voor de schade die wordt veroorzaakt. Evt en korting voor mensen die aantoonbaar wel hun beesten in bedwang houden.
Ik verzin geen wetten, dat doe je zelf. Met welke wet kun jij mij verplichten mijn katten binnens huis te houden? Geen enkele! En gaat het hier om oplossingen zoeken? Nee hè, het gaat hier om anderen de les te lezen. De les die je zelf verzint!
Laatst gewijzigd door Oblomova op 09 feb 2013 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten