LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door moederslink »

Rezyuz schreef:ik ben het ook helemaal met je eens dat ik meer vraagtekens had moeten hebben bij de kitten. De eerste keer toen ik hem zag was hij gewoon normaal gezond. En inderdaad circa 5 weken. De tweede keer toen ik hem zag was hij nauwelijks gegroeid en toen had ik me moeten bedenken.
Goed dat je dit nu inziet en hiervan leert , hopelijk. Maar de vlooien heb je niet zien krioelen?
Het is en blijft een triest verhaal, bah!
Rezyuz schreef:Maar ik kan je garanderen dat als ik jou fotos laat zien van kittens 5-8/9 weken dat je gerust een magere (nog steeds gezonde) kitten makkelijk kan inschatten als 5-6 weken
Nee dat geloof ik niet: ik heb ruim 4 jr geleden weer 2 kittens aangeschaft van een nestje van 4 waarvan 1 duidelijk het onderdeurtje was en te weinig had kunnen zogen, toch waren ze 9 weken, ook dat onderdeurtje, wat kleiner , magerder maar zichtbaar 100% geen 5 weken.
Ik heb haar en haar zusje opgehaald toen ze 12 weken waren en nog steeds was het ene zusje kleiner .....
nu zijn ze ruim 4 en het ene zusje is nog steeds ietsje tengerder maar een voldane volle kat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U moet goed begrijpen dat dierenleed in stand wordt gehouden door mensen zoals u die te veel geld geven aan verkopers in ruil voor een huisdier. Als iedereen hier nou eens mee zou stoppen dan houdt het dierenleed ook op. U kunt zelf bedenken dat deze verkoper met die 450 euro voor een kitten winst heeft gemaakt. En winst zou het motief niet moeten zijn om een dier te verkopen. Waarom moet het altijd een rasdier zijn? Waarom geen kat uit het asiel of uit een nestje van een particulier tegen kostprijs? Kostprijs is: nestje na laten kijken door dierenarts, inenten, ontvlooien en ontwormen. Dierenarts geeft factuur mee aan eigenaar. Vervolgens laat eigenaar deze kostprijs betalen door degene die de kitten koopt. En niet meer. Op die manier is de verkoper zuiver bezig. Wil de verkoper meer geld zien, dan is er sprake van winst maken en dus handel.

Moneyman
Berichten: 30022
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom zou je als particulier, dus NIET als fokker, niet iets mogen verdienen op de verkoop van een dier? Dat je winst maakt, wil niet zeggen dat dat je motief is. Het leven is niet zwart of wit.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door moederslink »

Rezyuz schreef:Een broodfokker is normaliter iemand die een gigantische stal vol met verschillende dieren heeft en er erg slecht mee om gaat. Je ziet vaak geen volwassen dieren.
Rezyuz schreef:Er zit een gigantisch verschil tussen je standaard broodfokker en 1 die zich voortdoet als een lieftallige vrouw die toevallig een nestje heeft en een huis vol met volwassen dieren heeft.
Ik heb een lieftallige achterbuurvrouw gehad met 2 lieftallige kinderen en een lieftallige Golden , een teefje die 2x per jaar werd gedekt! Er was geen stal met dieren, slechts die ene Golden met haar nestje.
En dit is jaar na jaar na jaar zo doorgegaan! Een broodfokster pur sang! :evil:
Maar ik laat het hier verder bij, er is genoeg leed ( geweest ) . Sterkte nogmaals en kijk uit!
Ook in het asiel zitten prachtdieren :wink:

Rezyuz
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2015 02:25

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door Rezyuz »

moederslink schreef:
Rezyuz schreef:ik ben het ook helemaal met je eens dat ik meer vraagtekens had moeten hebben bij de kitten. De eerste keer toen ik hem zag was hij gewoon normaal gezond. En inderdaad circa 5 weken. De tweede keer toen ik hem zag was hij nauwelijks gegroeid en toen had ik me moeten bedenken.
Goed dat je dit nu inziet en hiervan leert , hopelijk. Maar de vlooien heb je niet zien krioelen?
Het is en blijft een triest verhaal, bah!
Rezyuz schreef:Maar ik kan je garanderen dat als ik jou fotos laat zien van kittens 5-8/9 weken dat je gerust een magere (nog steeds gezonde) kitten makkelijk kan inschatten als 5-6 weken
Nee dat geloof ik niet: ik heb ruim 4 jr geleden weer 2 kittens aangeschaft van een nestje van 4 waarvan 1 duidelijk het onderdeurtje was en te weinig had kunnen zogen, toch waren ze 9 weken, ook dat onderdeurtje, wat kleiner , magerder maar zichtbaar 100% geen 5 weken.
Ik heb haar en haar zusje opgehaald toen ze 12 weken waren en nog steeds was het ene zusje kleiner .....
nu zijn ze ruim 4 en het ene zusje is nog steeds ietsje tengerder maar een voldane volle kat.
Nee de vlooien waren niet zichbaar. Maar de eerste dag toen hij thuis was ben ik er gelijk met de vlooien kam er doorheen gegaan en vond ik veel zwarte puntjes. Vervolgens heb ik er nog 2-3 zien lopen. De dag erna naar de dierenarts gegaan om hem voor alles te laten checken en toen kwam het er dus op neer dat alles fout was.

En ik zou het bijzonder knap vinden als mensen hier die niet vaak kittens zien (dus gewoon net als de gewone kat eigenaar eens in de zoveel jaar een nieuwe koopt) kan zien hoe oud kittens precies zijn.

Dit is een 9 weken oude kitten van een erkende TICA fokker.

http://images1.americanlisted.com/nlarg ... 381345.jpg

Dit is mijn kitten die de dierenarts schat op 5 weken oud, maar niet zeker is of het 5 weken is of 9 weken oud met een ernstige ziekte.

https://s3.amazonaws.com/f.cl.ly/items/ ... tled-1.jpg

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door Elzenlander »

Het was een mooi beestje, Rezuyz! En eerlijk gezegd zie ik op uw foto ook niet dat ze zo ziek was. Ze kijkt in ieder geval lekker helder en alert uit haar oogjes.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door newmikey »

Rezyuz schreef:Er zit een gigantisch verschil tussen je standaard broodfokker en 1 die zich voortdoet als een lieftallige vrouw die toevallig een nestje heeft en een huis vol met volwassen dieren heeft.
U blijft om de hete brij heendraaien en vrijwel alle verantwoordelijkheid afschuiven. U kiest ervoor om op MP een huisdier te kopen, een rasdiertje nog wel. Dan is het vrijwel gegarandeerd dat u bij broodfokkers terecht komt en dat had u kunnen en moeten weten. De waarschuwingen staan letterlijk overal.

U kunt zich hier niet als de zielige partij opstellen, Een huisdier verliezen na het 4 daagjes gehad te hebben is erg zielig voor het diertje (in nabeschouwing) maar géén onoverkomenlijk verlies voor een mens. Het enige wat bij u ècht beschadigd is, is uw portemonnee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door moederslink »

Rezyuz schreef: Dit is een 9 weken oude kitten van een erkende TICA fokker.

http://images1.americanlisted.com/nlarg ... 381345.jpg

Dit is mijn kitten die de dierenarts schat op 5 weken oud, maar niet zeker is of het 5 weken is of 9 weken oud met een ernstige ziekte.

https://s3.amazonaws.com/f.cl.ly/items/ ... tled-1.jpg
Schattig! En hoe zielig ..... :cry:

Ik moet eerlijk toegeven dat ik zo 1-2-3 niet het verschil op de foto.s zie, maar waarschijnlijk zie ik het wel " in het eggie"... jullie katje " lijkt" wat ouder dan 5 weken , misschien ook een week of 8.
Zelfs DA kunnen zich vergissen : mijn zoon heeft een kat van ruim 4 jr, de DA schatte hem op 2 :roll:

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door Elzenlander »

Ho ho, ik heb mijn kat dus ook van MP af. Toen ik haar foto zag wist ik: dat is haar. Vervolgens heb ik de nodige informatie ingewonnen, ben daar geweest, kennismakingsgesprek gehad, de 11 andere katten (waaronder haar 2 resterende kittens) bekeken, en nog wat dingetjes onderzocht. Bleek dus allemaal in orde te zijn, het is een officiële fokker. Het kan dus zeker wel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door moederslink »

Het kan " schijnbaar" dus wel en je kunt geluk hebben, plus , jij hebt de tijd voor kennismaken genomen!
Ik weet niet hoe oud je kat precies is? Anno nu is MP vergeven vd louche handelaren en er wordt volop tegen gewaarschuwd.

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door Elzenlander »

Toen 4 jaar oud, nu 11 jaar. Ze had twee nestjes gehad, maar ze was geen goede moeder. Dus werd besloten er niet verder mee te fokken.

En ja, ze is als kitten van 4 maanden geïmporteerd uit Turkije. Ik heb de gegevens vanuit Turkije (inclusief een aantal inentingen van de dierenarts daar), van de eerste fokker (ook de dierenarts) en de tweede fokker (ook de dierenarts). Chipgegevens, stamboom (al is dat een korte), alles.

Ze is een tijdje niet zo in orde geweest, maar de laatste dagen knapte ze weer op, en ineens vanmorgen wilde ze weer spelen als vanouds. Gewoon een goed gezonde kat dus.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Topicstarter kan of wil niet begrijpen dat ze zelf ook verantwoordelijkheid draagt in dit verhaal. Reacties zijn "onzinnig". De schuld ligt buiten haar zelf.

Logisch dat dit soort dierenleed door blijft gaan. Ga zo door zou ik zeggen. Genoeg broodfokkers en andere beunhazen die graag op deze manier geld blijven verdienen. Marktplaats is daarvoor hét ideale kanaal. Ook nog eens cash handel dus de belastingdienst hoeft het niet te weten.

Rezyuz
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2015 02:25

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door Rezyuz »

Bob Schurkjens schreef:Topicstarter kan of wil niet begrijpen dat ze zelf ook verantwoordelijkheid draagt in dit verhaal. Reacties zijn "onzinnig". De schuld ligt buiten haar zelf.

Logisch dat dit soort dierenleed door blijft gaan. Ga zo door zou ik zeggen. Genoeg broodfokkers en andere beunhazen die graag op deze manier geld blijven verdienen. Marktplaats is daarvoor hét ideale kanaal. Ook nog eens cash handel dus de belastingdienst hoeft het niet te weten.
Ik neem mijn verantwoordelijkheid in het feit dat ik niet dieper op mijn gevoel inging toen ik hem kwam ophalen en hem mager/klein vond.

Dat ik dolgraag een kitten wilde en er 450 euro heb betaald omdat ik simpelweg weg niet meer kon betalen. Daar neem ik geen verantwoordelijkheid voor. Een koop is een koop of het een dier of een product is. De verkoper dient het in correcte staat te verkopen en zonder bedrog. Als je dat niet begrijpt dan is het een hopeloze discussie.

Vervolgens heb ik er alles aan gedaan heb en honderden euros extra heb betaald om mn kitten te redden. En hem 4 dagen vol liefde en aandacht heb gegeven. Dat noem ik verantwoordelijkheid nemen.

Dat ik reacties onzinnig noem is vanwege het feit dat ik vraag om HULP voor vervolg maatregelen. Ik vraag nergens hier om jou mening rondom mijn aankoop.

De enige misdadiger hier is de verkoper die dieren verwaarloosd. En het zijn niet de kopers die verantwoordelijkheid moeten nemen met hun goede bedoelingen om een beestje een mooi leven te geven maar de overheid die niet optreed tegen dit soort fokkers en kei harde straffen uitdeelt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door newmikey »

Rezyuz schreef: De enige misdadiger hier is de verkoper die dieren verwaarloosd. En het zijn niet de kopers die verantwoordelijkheid moeten nemen...
Dan blijven wij hierover van mening verschillen. Ook bij andere zaken hebben kopers wel degelijk verantwoordelijkheid (denk b.v. aan het niet willen aanschaffen van producten van de bio-industrie, namaakproducten, producten van kinderarbeid etc.). Ook hier, nee vooral hier, is de fokker uiteraard verwerpelijk bezig en maken kopers zoals u dit gedrag bij voortduring mogelijk.

Met alle begrip voor uw financiele schade zet ik toch een vraagteken bij uw weergave van het verdriet. Dat het zielig is voor zo'n beestje staat buiten kijf en dat vindt denk ik iedereen wel. Maar na een relatie van krap 4 dagen met een huisdier is de emotionele schade wel sterk overtrokken. U komt er wel overheen.

Dat u nergens vraagt om meningen omtrent uw aankoop wil nog niet zeggen dat u die niet krijgt. Het is uiteindelijk een open forum en u kiest er zelf voor uw verhaal te plaatsen. Dat niet alle meningen uw welgevallig zijn heeft u dan maar te accepteren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door moederslink »

newmikey schreef: Dan blijven wij hierover van mening verschillen. Ook bij andere zaken hebben kopers wel degelijk verantwoordelijkheid (denk b.v. aan het niet willen aanschaffen van producten van de bio-industrie, namaakproducten, producten van kinderarbeid etc.). Ook hier, nee vooral hier, is de fokker uiteraard verwerpelijk bezig en maken kopers zoals u dit gedrag bij voortduring mogelijk.
Hier ben ik het ook wel mee eens : mensen blijven " troep " kopen ook idd vd verwerpelijke kledingindustrie en plofkippen etc etc etc.
Juist doordat MP verachterlijke fokkers toelaat en mensen goedkoop een pseudorashondje/ katje willen kopen voor de helft vd prijs en niet nh asiel gaan of een erkende fokker en daardoor zieke dieren in de maag gesplitst krijgen blijft deze handel in stand.
NB: ik heb de foto.s vandaag nog eens zeer nauwkeurig bekeken : ik zie wel dat jullie katje niet goed is , je ziet het oa ook aan zijn vacht. De haren staan niet goed + hij is echt te mager en te klein!
Nogmaals meldt deze fokster aan bij allerlei diereninstanties of op Facebook , maar wel iets doen!
En afgezien van het leed binnen jullie gezin , ( het gaat idd maar wel om slechts 4 dagen) je had nooit bij MP moeten speuren , maar doorsparen en bij een echte fokker moeten kopen.
Neem de kritiek ter harte, slikken en doorgaan......

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Er zitten schitterende katten en kittens in het asiel, omdat mensen dieren als wegwerpproduct gebruiken. Haal de volgende kat lekker daar vandaan. Hoe minder vraag naar bijzondere raskittens op marktplaats, hoe minder malafide fokkers er aan de slag blijven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja helemaal mee eens! De asiels zitten bomvol en alle dieren wachten op een liefhebbend baasje of bazinnetje + je weet wat je haalt. Deze dieren worden goed verzorgd afgegeven.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door aarie25 »

VioletPrue schreef:Er zitten schitterende katten en kittens in het asiel, omdat mensen dieren als wegwerpproduct gebruiken. Haal de volgende kat lekker daar vandaan. Hoe minder vraag naar bijzondere raskittens op marktplaats, hoe minder malafide fokkers er aan de slag blijven.
helemaal mee eens!! wij hebben onze poes uit het asiel, voor een klein bedrag daar weggehaald en ze was geholpen en gechipt. ben je in een keer klaar en weer een dier minder in het asiel :D

daarbij hebben ze ook altijd een hoop kittens, misschien ook wel een ras soort, maar anders altijd een leuk beestje, voor weinig

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jammer dat het bij veel mensen altijd een kat of hond moet zijn van een bepaald merk. Als die kieskeurigheid er niet was, zou veel leed uit de wereld zijn geholpen. Mijn advies is om te kijken of een huisdier qua karakter bij je past, en niet naar het merk

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kitten na 3 1/2 dag overleden, zeer dubieuze omstandigheden

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn advies is om te kijken of een huisdier qua karakter bij je past
Hoe bepaal je het karakter van een kitten / kat uit t asiel ? :wink:

Gesloten