LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwaliteit kattenvoeding

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
PetraStrem
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jan 2004 00:34

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door PetraStrem »

Koninklijk Konijn heeft een superreclame feestcommissie! Deze mensen nodigen fokkers, dierenartsen etc. continue uit om met geheel verzorgde reisjes in Frankrijk te komen kijken....Daar betaal je dus voor.

Het is wel zo dat in de duurdere merken meer vlees zit, maar dan is het nog maar alsof er een kuiken overheen heeft gevlogen.

Katten gaan niet dood van Gourmet, Whiskas etc. Ik heb 2 HTK's gehad die er hun hele lange leven goed op geleefd hebben.

Op dit moment heb ik 5 katten en ik geef ze van alles wat, dat lijkt me het beste.
'S morgens een klein beetje brokken, sávonds of kant en klaar versvlees of versvlees of prooidieren.

Wanneer je je kat "dure" blikes Gourmet geeft met tonijn....laat maar zitten...haal bij de Aldi gewoon een groot blik tonijn in water en geef dat. Veel goedkoper en meer vis!
Net als: nu met veel vlees/kip, geef dan eens een rauwe of als je dat liever doet, gekookte kipfilet!

Voor de mensen met een kat die diarre heeft kan ik vers of kant en klaar vers echt aanraden (kvv is duurder), maar je moet je je er dan wel eerst goed in verdiepen.
Wij hebben ook een "poeper"hier in huis. Tijdens onze vakantie heeft hij grotendeels blik gehad en dat stond garant voor flatsjen diarree. Nu na een paar weken grotendeels vers voer is de poep weer een stuk vaster en donkerder.

Op een site als www.barfplaats.nl kun je veel informatie halen over vers voer en kvv.
Katten zijn vleeseters en geen graaneters. Blik en brok zit voor het grootste gedeelte vol met granen en is alleen maar een maagvuller.

Ieder zijn/haar idee en manier van voeren, dit was mijn mening!
Het feit alleen al dat een eigenaar bezig is met de voeding van zijn/haar dier is voor mij een teken dat het dier er een prima leven heeft!!! :D

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Soraya »

In goedkope merken zitten meer chemische troep dan in de duurdere merken. Veel dieren krijgen hiervan gezondheidsproblemen die dus heel simpel op te lossen zijn.
Tevens zitten er in de goedkope merken meer granen, suikers en zouten, welke dus niet bedoeld zijn voor katten.
Katten drinken niet veel omdat in de natuur ze hun vocht via de prooien binnen krijgen. In brokken zit 9% vocht, en de rest kunnen ze er gewoonweg niet bij drinken.
Door vers vlees te geven, of een gekookt visje met kookvocht, krijgen ze wel voldoende vocht binnen. carnibest (www.carnibest.nl voor verkooppunten) bevat 65% vocht, en zorgt dus ook dat de nieren beter doorspoelen. Vandaar dat katten niet echt grote drinkers zijn. Wel is bewegend water leuker en fijner om te drinken, een stukje natuur is dit nog.

KVV is in eerste instantie misschien iets duurder, maar je hebt er minder van nodig, dus weer goedkoper.

Ik vind het erg vreemd dat een zogenaamde kattenkenner alleen brokken adviseert. Alle fokkers die ik ken, en dat zijn er heel wat, adviseren er juist naast brokken vers voer bij... juist omdat ze zo wel voldoende vocht binnenkrijgen.

Met RC ben ik nog nooit tegengekomen dat fokkers werden uitgenodigd hoor voor reisjes. In de fokkerswereld ook nog nooit van gehoord, en ik hoor toch voldoende dingen. Dus persoonlijk denk ik dat dit een fabeltje is. Maar ik kan het fout hebben

Er is nu ook een concumententest naar voren gekomen dat goedkoop voer net zo goed zou zijn. Helaas hebben ze een aantal belangrijke punten niet meegenomen in hun onderzoek die voor katten wel degelijk een rol spelen. Dus niet echt een goede graadmeter voor voer.

Ik vind het een beetje een vreemde reactie terug van iemand die hun katten volledig in hun waarde zou laten dan de mensen op dit fora. Ik laat mijn katten ook in hun waarde, maar wel op mijn voorwaarden. Dus niet loslopen om vogels te vangen of ander wild. Simpelweg omdat er voldoende kattenhaters er zijn of mensen die het niet leuk vinden en ik geen overlast wil veroorzaken omdat ik katten heb. Moet je eens kijken als er een kattenhater actief is..... Ik keur het niet goed als iemand dit doet, maar ik kan het wel begrijpen. Je bent verantwoordelijk voor je dieren en hun doen. Daarbij zorgen katten ook ervoor dat de wildstand achteruit gaat.
En ter verduidelijking, ik woon ook op het platteland. Een van de dieren komt van de boer af. En bij de boer kan ik het begrijpen dat ze loslopen, maar voor de rest eigenlijk niet.

PetraStrem
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jan 2004 00:34

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door PetraStrem »

Even over de reclamereisjes: Vraag maar eens na op kattenpraat, daar zijn al vele fokkers op snoepries gegaan naar RC, er is zelfs een fototopic, met naar mijn smaak een beetje te showroomachtige taferelen...
deze fokkers zijn natuurlijk wel weg van RC, dat begrijp je...

Ik vind het prima hoor als iemand RC voert, het zal best goed zijn, maar ik vind het te duur en het blijft brok. Vers is in mijn ogen beter!

Ben het met je eens dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar dieren.
Onze vijf katten komen ook niet buiten. We hebben 2 sphynxen, 1 kruising sphynx/rex, een kruising langhaar en sinds kort een Frans vakantievondelingetje. Ongeacht ras of geen ras, ik wil zelf katten en houdt ze daarom binnen en in eigen tuin (daar middel van kattennetten).
Er lopen teveel gekken en haters rond, maar niemand hoeft ook last te hebben van mijn katten (ik wilde dat mensen met kinderen daar ook zo over dachten overigens..... ;) )

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Soraya »

Het enige van RC wat ik weeet is dat ze regelmatig lezingen geven waar mensen voor moeten betalen. maar ik zal zeker eens verder kijken....
Zonet op kattenpraat gezocht op Royal canin, maar niks gevonden alleen dat het voer is, niks reisjes, misschien kan je een link hierover plaatsen....

Maegdje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2008 13:27

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Maegdje »

Ik vind dat katten wel vrij rond moeten kunnen lopen, het zijn jachtdieren. Daarbij moeten ze ook de gelegenheid krijgen om hun energie kwijt te kunnen. Natuurlijk kan ze buiten van alles overkomen, maar ja, dat kan met kinderen ook, die sluit je toch ook niet op?

En 5 katten binnen? Nou sorry hoor, als een kat ergens stress van krijgt......

PetraStrem
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jan 2004 00:34

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door PetraStrem »

Mensen die roepen dat katten stress krijgen van thuis zitten vinden het maar wat gemakkelijk dat het door hen aangeschafte huisdier zichzelf vermaakt.
Een katten krijgen absoluut geen stress van thuiszitten.
Mijn 5 katten zitten er binnen ontspannenner bij dan menig opgejaagsd en angstig voor auto's zijnde buitenkat!

Je moet natuurlijk geen 3 katten op een kleine flat nermen, dat is logisch, maar thuiswonende katten worden niet ziek of gestressed van het thuiswonen.

Ik heb mijn hele leven al katten en heb altijd thuiswonende katten gehad. Op een flat had ik er twee, nu in een laagbouwwoning heb ik er vijf. Ze zijn gezond en tevreden. Als je dieren nemet, net als bij kinderen, zul je er aandacht aan moeten besteden.
Een kat die geen aandacht krijgt en waarmee niet wordt gespeeld kwijnt weg, maar dan is naar buiten gooien niet de oplossing; neem gewoon geen kat!

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik heb hier ook 5 katten die binnen zitten, en met een buitenren eraan. en die hebben echt geen behoefte om los te lopen. Het is meestal iets wat tussen de oren van de eigenaar zit. vroeger was de kat een dier dat moest jagen om te overleven. Tevenwoordig al lang niet meer.

Mijn katten kunnen zich uitleven in huis, springen niet in het behang of gordijnen, krabben niet aan meubels, springen niet op aanrecht of kasten. En de leeftijden zijn 1, 2, 4, 8 en 15. De eigenaar zorgt gewoon voor voldoende vermaak voor de katten, dat is het belangrijkste, en zorgt ook d.m.v. spelen, dat eventuele extra energie/frustraties er op deze manier eruit gaat.


@ Petra, zou je misschien een link willen plaatsen? (zie vorige pagina) Ik ben hier nog steeds nieuwsgierig naar

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door cherokee »

Nee Soraya , dat klopt , katten hoeven niet te jagen. Maar het is wel hun instinct.Een kat is een roofdier , zo is hij geboren. Mijn katten leven op een manier die hun aard geen geweld aan doet. Ze kunnen en mogen altijd binnen , maar als ze naar buiten willen kunnen ze dat ook. Ze zijn vrij om te gaan en te staan waar ze willen , en als er eentje 's avonds snorrend bij me op de bank zit is dat omdat hij dat op dat moment fijn vindt.
Ik verkeer in de gelukkige positie dat niemand last heeft van de dieren als ze naar buiten gaan , ze lopen zo de weilanden in.
En dan jagen ze ja , omdat dat hun aard nu eenmaal is. Een kat is geen lief dier , maar een doder. Daar kun je gevoelsmatig tegen zijn , maar de natuur is nu eenmaal zo.
Dieren worden veel te veel vermenselijkt tegenwoordig. Zoals ik al eerder zei , mijn dieren komen niets tekort , ze krijgen hun natje en hun droogje , en als ze al eens iets mankeert dan gaan ze meteen naar de dierenarts.
Dus verantwoordelijk voor hun welzijn voel ik me echt wel. Ik ontneem ze alleen niet hun vrijheid zodat ze het leven kunnen leiden wat zij willen.
En ja , daar kleven ook risico's aan. Er is er wel eens eentje verongelukt. Dat kan , het kon onszelf ook gebeuren. Ik vind het in ieder geval geen reden om een dier zijn vrijheid te ontnemen.
Dat doe je dan niet voor de kat , maar voor jezelf , omdat jij het erg vindt als er iets gebeurt.
Ik hou van katten , en ik weet zeker dat jij dat ook doet. We kijken er alleen verschillend tegenaan.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik heb het toch maar een makkie met mijn Britse kortharen dan.
Ik zet de deur open, dan kijken ze even van "het regent" en gaan gelijk weer naar binnen.
In de zomer hangen ze wat rond in de tuin (afgeschermd), en vertonen geen interesse om hun teritorium te vergroten.
Als ze een behoefte moeten doen gaan ze naar binnen op de bak
Gewoon als kitten geleerd, en dus kan het prima op die manier.
Ik bepaal waar je heen gaat in het begin.
En knorren doen ze altijd, dus happy cats, ondanks weinig vrijheden.
Afbeelding
Afbeelding

letstry
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:20

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door letstry »

't Is al een oud onderwerp, maar kan het toch niet laten.

Ik geef mijn inmddels bijna 18 jaar oude kater Carnibest Lam-mix.

Tot een jaar geleden zat 'ie op Hill's. Omdat ik niet beter wist.
Ik had me laten wijsmaken dat ik met Hill's (of Royal Canin) het beste voer kocht.

Per aug 2009 werd nierfalen geconstateerd.
Dus naar de dierenarts(en). Die raadden beide Hill's KD (Kidney Diet) aan.
Omdat ze niet beter wisten, bleek later.

Per september 2009 kreeg hij problemen met eten.
Daarnaast kreeg hij ook problemen met poepen. Soms een keer in de 5 dagen een lange keutel.
Hij at soms een dag niet, en dronk veel, maar te weinig om z'n ontlasting niet te hard te laten worden.
En een veel te hoge hartslag. En de dierenartsen wisten het niet.

Tot op het punt dat ik er ernstig over ging denken om 'm te laten inslapen.
Droge, plukkerige en stugge vacht, geelgrauwe neus (normaal rood/roze), totaal lusteloos, vreemde epilepsie achte trekken etc.

Daarna ben ik rond gaan kijken.
Het mannetje is per november 2009 op Carnibest Lam-mix overgegaan.
Mijn ene dierenarts was zwaar tegen en kwam met allerlei enge verhalen.
Maar het gesprek ging hij uit de weg.
Logisch als je weet dat veel huisartsen zich laten sponsoren door brokken fabrikanten.

Ik heb sinds december 2009 weer het irritante wezen waar ik gek op was.
Hij drinkt nu veel minder, ziet er fantastisch uit en is weer actief.
Ik heb zelfs het idee dat z'n nierproblemen er niet meer zijn.
Hoewel dat niet zou kunnen, eenmaal aangerichte schade blijft.

Conclusie:
---------
Mensen, laat je niets wijsmaken. Vers is beter.
Een kat is een vleeseter.
Geef 'm dus niet die Whiskas troep of brokken.
Barfen is niet handig, en kan zelfs gevaarlijk zijn als je de hygiene niet in acht neemt.
Met Carnibest heb je een redelijk handige tussenvorm.
Diepgevroren versvoer. En als je dat niet 'handig' vindt, neem dan geen kat.

Met brokken verniel je de ingewanden, daarna zijn de organen aan de beurt, daarna het hart en daarna de hersenen. Net als bij mensen, trouwens.
Ik heb het herstel bij mijn kat letterlijk in die volgorde kunnen zien.

My 2 cents.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Soraya »

Toch zijn er ook katten die niet goed doen op carnibest. (er zijn betere versvoeders) Katten zouden extra taurine toegevoegd krijgen, maar dit zit gewoon in vlees als men een beetje goed zich erin verdiept. Tevens rijst en olie. Niet alle katten kunnen rijst verdragen.

Brokken, ook hiermee heb je voldoende goede kwaliteit. Kijk naar de hoeveelheid vlees wat erin zit. dat is het belangrijkste. De gemiddelde brokken hebben amper 20% vlees erin zitten.

Dierenartsen worden niet echt gesponsort door voeding, maar weten er weinig vanaf, op hun hele opleiding krijgen ze slechts 10 uur over voeding.

RC wil gewoonweg geen concurrentie als ze ergens hun producten verkopen. Maar ook hun hebben goede producten bij zieke dieren.

Ik ben erg nieuwsgierig waar je je op baseert dat je de hygiene in acht moet nemen bij barfen. Katten kunnen geen samonella krijgen zoals wij mensen.

En vertel dan ook even dat carnibest geen barfen is, maar KVV ;)

Ik ben zeker een voorstander van vers, maar meer omdat er in vers 65% vocht zit, en in brokken slechts 9% de rest moeten ze erbij drinken, maar katten zijn van orgine geen waterdrinkers en halen dit uit hun voeding.
Daarbij zijn er veel brokken met veel troep erin. Echter niet alle brokken zijn slecht. Maar dan praten we niet over supermarktbrokken.

letstry
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:20

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door letstry »

Hoi Soraya,
"Brokken, ook hiermee heb je voldoende goede kwaliteit. Kijk naar de hoeveelheid vlees wat erin zit."
Heb je de Youtube video's al gezien over wat voor 'vlees' er in brokken en slechtere kwaliteit voer zit?
Zoek maar eens op petfood, ben benieuwd wat je vindt ;-)

De grote bedrijven (Mars, Nestle etc.) achter de brokkenfabrikanten zijn beursgenoteerde bedrijven. Dacht je echt dat de kwaliteit van het voer die bedrijven en hun aandeelhouders iets kan schelen?
Nee, ze zorgen gewoon dat de 'nummertjes' zoals eiwit/calcium etc. kloppen en besteden hun geld liever aan reclame, en misleiding van de goedwillende consument.
"Dierenartsen worden niet echt gesponsord door voeding"
Een aantal jaren geleden is de prijs van diverse brok producten in een keer bijna verdubbeld.
Echt niet omdat het fabrikageproces twee keer zo duur was geworden ;-)
Ik heb gehoord van constructies waarbij dierenarts assistenten die brok verkochten een soort van 'spaarkaart' kregen, waarmee ze een keer in de zoveel tijd iets konden kopen.
Waarom zou het anders zijn dan artsen en de pharmaciewereld?
"En vertel dan ook even dat carnibest geen barfen is, maar KVV"
Je hebt gelijk, had ik moeten vermelden.
Ik ben erg nieuwsgierig waar je je op baseert dat je de hygiene in acht moet nemen bij barfen.
Ik bedoelde de hygiene die je zelf in acht moet nemen als je met vers vlees werkt, zeker als het bijv. van de markt komt, of van de poelier. Van Salmonella, Lysteria etc. kan je goed ziek worden, en daar zijn ook wel voorbeelden van.
Toch zijn er ook katten die niet goed doen op carnibest.
Vooralsnog doet mijn kat het er zeer goed op.
En zonder Carnibest had hij zonder twijfel inmiddels met z'n pootjes omhoog gelegen.
Goede keuze, dus ;-)
Laatst gewijzigd door letstry op 26 okt 2010 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Soraya »

De merken met veel vlees erin, heb ik nog geen reclame zien maken via de tv, radio of advertenties op internet (in nederland in ieder geval), en zijn ook niet via de supermarkt en dierenspeciaalzaak (normaal gesproken) in het assortiment, tenzij je het daar bestelt en sommigen nemen dan het advies van harte en gaan ook dat verkopen.
Bijna alle andere merken die er te vinden zijn, maken reclame. En mensen kopen het omdat ze zich nooit erin verdiept hebben dat het eigenlijk junkfood is voor de katten.
Die linken ken ik al jaren eigenlijk.

Ik weet dat iedereen die groot inkoopt (dus ook dierenartsen, cattery's, etc) kortingskaarten kan krijgen. Maar dat zegt eigenlijk verder niks, tenzij mensen weinig weten over voeding, dan is het leuk meegenomen. Als je verder je niet verdiept in voeding, en je hebt dan bijvoorbeeld RC die graag een marktpositie wil hebben, en die dus geen andere voeding ernaast wil hebben, dan haalt het niks uit. Immers je weet niet beter of kunt niks doen. RC heeft bijvoorbeeld Recovery, welke erg goed is voor zieke dieren. Dan zou dit niet eens besteld kunnen worden als ze met andere merken samenwerken. Ja er is ook AD van Hills, soort gelijk iets, alleen die is niet (heel erg moeilijk) met een spuitje (zonder naald) te geven. Dus ik ga wel naar een DA die dit heeft als ik het nodig heb, en ga niet klungelen met de AD.

Toch zijn er nog mensen die brokken maken, met zo min mogelijk troep erin, en op een zo goed mogelijke basis. En die moeten het echt van mond op mondreclame hebben.

Van Samonella kan je zelf ziek worden, de kat niet. En bij mijn weten ook met lysteria. Alleen hele jonge kittens die net op vlees worden gespeent. MAAR ook bij carnibest staat er de waarschuwing bij dat kittens de eerste 4 weken er kokend water over heen moeten hebben.
Dus "veiliger" is kvv eigenlijk niet, daar je ook hierbij vaak met het vlees in aanraking komt, denk aan versnijden.
Veel mensen kopen het meeste diepgevroren, dus komen weinig met rauw vlees in aanraking. En laten dan de porties ontdooien.
Tevens is er nu een barfmenu beschikbaar die gewoon in rollen zit verpakt, a la carnibest.
Dus misschien dat het wel meer zegt over de mensen en hun handelen, dan de rest, als hun besmet raken en niet hygienisch werken met vlees, ongeacht of het voor kat of mens is.

Tevens vertelde mijn leverancier dat hij in conflict is met carnibest: meerdere dieren zijn er flink van aan de diarree geraakt, terwijl ze het al langer eten en telkens op dezelfde wijze werd bereid. Vorig jaar had carnibest hier ookal last van.

Maar ik heb ook zoiets van: als een kat het goed doet op een brok, en hij/zij drinkt er voldoende bij, dan hoeft er niet veranderd te worden. Bij katten is een waterfontein ideaal. Ook is er een speciaal middel om het water aanlokkelijker te maken, en dat werkt heel goed. (zelf nog niet geprobeerd)

Kattenbezitters, zullen het zelf ervaren of ze een goedkoop merk geven, of een duurder, vers of brok. En dat moeten ze ook zelf weten. Maar veel mensen geven lang iets, en komen er door medische problemen achter dat de voeding niet zo goed was als ze dachten.
Er is tegenwoordig overal voldoende informatie te vinden over het hoe en wat. Maar mensen verdiepen zich er te weinig in, en komen er vaak door schade en schande achter dat het geen goede beslissing was.
Tevens moet ik zeggen dat bijvoorbeeld nierproblemen zowel door een stuk erfelijkheid, als door externe invloeden kunnen ontstaan. Tja en daar is weer moeilijk de vinger op te leggen als er al schade is.

Kijk, jij hebt een fijne ervaring ermee. en gelukkig dat je kat het ook lust.
Niet alle katten willen dit eten. Heb hier zelf eentje rondlopen: verdraagt geen carnibest, maar wel vers vlees (alle soorten) uit de supermarkt. Waar ligt dat aan?! Schijnbaar zit er toch iets in de carnibest waar hij op reageert (rijst, taurine, olie). Ik ben heel lang bezig geweest om 5 katten over te zetten op vers, echter 2 tot 3 katten vinden het wel te doen. 1 is dus al een twijfel kat, en de anderen zijn helaas gewoon broketers. Maar wel zo goed mogelijke brokken.

letstry
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:20

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door letstry »

Yoo, goede reactie.

't Is misschien wel grappig om te vertellen dat een assistente van een van de twee dierenartsen in de buurt altijd erg bitchy tegen me doet, omdat ik mijn kat Carnibest geef, en geen brokken.

Ben wel erg benieuwd geraakt naar die mogelijke problemen bij Carnibest.
Kun je me daar iets meer over vertellen?

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik ben veel bezig geweest met voeding voor mijn katten, en leer nog steeds...
Nog steeds bezig naar het "perfecte" voer dat de hele groep eet.

Mijn leverancier vertelde dat de dieren het slechter gingen eten en er enorme diarree van kregen. Bij zowel katten als honden.
Daar hij dit vorig jaar ook al kreeg te horen, heeft hij opnieuw dit aangekaart bij carnibest. Het verdere hoe en wat weet ik niet.

letstry
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:20

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door letstry »

Ik heb mijn leverancier gevraagd uit te zoeken hoe het zit met die toevoegingen.
Ben ik eigenlijk niet zo blij mee, goed dat je 't hebt vermeld.

Het enige dat ik in een jaar een keer gemerkt heb, was dat er blijkbaar iets fout gegaan was tijdens het transport.
Een groen puntje vlees op een beschadigde rol Carnibest. Gewoon weggesneden, niets aan de hand.

Desondanks, juist omdat het diepgevroren versvoeding betreft, lijkt het me duidelijk dat de vervoerder geen fouten mag maken.

Ik kan me voorstellen dat hier voor jouw leverancier iets fout zou kunnen zijn gegaan.
Zeker in een warme periode (zoals afgelopen zomer) is die kans groter.

Zou je eens bij je leverancier kunnen navragen of het bepaalde perioden in het jaar betrof?
Ben gewoon even benieuwd. Het hoeft niet aan Carnibest te liggen.
Elk diepgevroren product kan bederven als het vervoer niet deugt, en niemand is perfect.

Elimination by deduction ;-)
Laatst gewijzigd door letstry op 27 okt 2010 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Soraya »

Even voor wat ik weet, was het de hele partij, hij had het over 30 rollen aan een hondeneigenaar (zij koopt altijd groot in), en zolang ze toen deze partij had, ging het fout. Zaten geen zichtbare beschadigingen, en zij had een klein gedeelte teruggedaan naar hem van deze bestelling, welke hij naar carnibest heeft teruggebracht.
En hij had een kattenfokker ook een aantal rollen gedaan, om te kijken of er hier ook problemen bij zaten, en ja, ook hierbij ging het snel fout. En in de tussentijd kreeg hij ook van anderen klachten (de rest vertelde hij me niet gedetailleerd)
Hij verkoopt hier goed carnibest, dus dat bij hem iets zou blijven liggen wat te lang ligt, lijkt me stug. Maar ik denk een productiefout.

Het speelde in september/oktober van dit jaar, wanneer het vorig jaar was, dat weet ik zo even niet.

letstry
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2010 12:20

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door letstry »

Wat ik eigenlijk bedoelde was dat er iets zou kunnen zijn foutgegaan tijdens het transport van Carnibest naar je leverancier. De koeling van zo'n auto kan bijvoorbeeld uitvallen, de chauffeur kan het hebben gemerkt en zijn partij toch hebben afgeleverd. Of iets dergelijks.

En omdat het de hele partij betrof zou het dus ook daaraan gelegen kunnen hebben.
Hoewel ik een productiefout bij Carnibest zeker niet wil uitsluiten.

Misschien moeten we Carnibest zelf even vragen.
Zal hen even een mail sturen met de link naar dit forumonderwerp.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door Soraya »

Je mag carnibest hier zeker van op de hoogte brengen, maar dit loopt ook al via mijn leverancier en hun. Dus hun zijn hiervan al op de hoogte dat dit speelt.

En het lijkt me toch dat het vervoer en de chauffeur, of de chauffeur eigenlijk wel eerlijk zou zijn als er iets fout is gegaan tijdens het vervoer. Maar ja, zo kan hij ook de verantwoordelijkheid naar mijn leverancier toe schuiven. En krijgen we een welles-nietes spelletje.
Maar dan is het vreemd dat dit vorig jaar ook al gebeurde.

brenier
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2013 09:19

Re: kwaliteit kattenvoeding

Ongelezen bericht door brenier »

Mijn dametje is bijna 18, heeft het een groot deel van haar leven brokjes gehad, de laatste 3 jaar eet ze brokjes en zakjes/blikvoer, Het merk van de Aldi vind ze erg lekker. Wiskas gaat ze van spugen, vind ze wel lekker maar daarna last van haar maag. Helaas is ze haar voortanden kwijt en moet ik er met het eten een beetje rekening mee houden wat ze eet.dus is het zo dat als ze gewoon eet wat ze eten, ze ook opud kunnen worden.... zonder je geld als water uit te geven aan dure voeding. (Behalve als het echt moet natuurlijk vanwege speciale katten of ziekte.)
verder, dierenarts? die hebben we ongeveer 10 jaar geleden voor het laatst gezien!!! nee ik mishandel haar niet door niet te gaan, ze doet het prima, komt ook buiten, ze is gewoon heel erg goed en vooral heeeeeeel lief. ze heeft een mooi leven nu en als het moet, hoe moeilijk ook, gehad.

Gesloten