LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pedigreepal

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
marie

pedigreepal

Ongelezen bericht door marie »

Ik geef mijn hondje pedegree pal, Doe ze daar ook van die dieronteerende testen op. Anders wil ik een ander merk gebruiken :!:

Def.

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Def. »

Met het voeren van Pedigree ben je dieronteerend bezig!

nicola

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door nicola »

:? vraag het even na bij de dierenbescherming, die zijn met een lijst bezig van diervoeders.
Proctor&Gamble de producent van Iams is ook verantwoordelijk voor dierproeven voor andere producten van ze zoals;

Head&Shoulders
Max Factor
Cover girl
Swiffer
Dreft
Old Spice
Hugo Boss :oops:

marie

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door marie »

beste def,

waarom is pedigree dieronteerend?

Branka
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 okt 2003 13:41

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Branka »

Nou, je kan het in ieder geval geen kwaliteitsvoer noemen. Slecht is het niet, maar goed wil ik het ook niet noemen. Je moet er veel meer van voeren dan van de zogenaamde A-merken en verder is het algemeen bekend dat honden er ook enorm van uit hun bek stinken.

pienie

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door pienie »

Pedigree en Wiskas voeren bij mijn weten ook dierproeven uit. Er zijn nu minimaal 2 nederlandse biologische hondenvoeders. Het ene is Yarrah, dat heeft ook een kattenvoer dat ik geef aan mijn poezen, en de naam van de andere ben ik vergeten, maar kijk een hart voor dieren ofzo in en je zult de advertentie van de andere wel tegenkomen.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

geachte heer/mevrouw


Waarom maakt een omroeporganisatie Zoals de TROS die eerlijk en oprecht zegt te zijn een programma over hondenvoederfabriekant Iams/Eukanuba terwijl zei al sinds eind maart geen zaken meer doen met dat onderzoekscentrum en gebruiken jullie filmbeelden van 3 drie jaar oud en doen jullie het vookomen dat zoiets nog steeds gebeurd?
Ook klopt het niet dat jullie in hetprogramma Iams/Eukanuba geen eerlijke kans geven op een weerwoord.
Wat mij ook nog verbaasd is dat het 9 negen maanden geduurd heeft voordat jullie dit item uitzenden.

Erik

gastjes

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door gastjes »

Jammer, niet begrepen! Undercover was 9 maanden daar, beelden pas onlangs vrijgegeven. Inmiddels zijn er nieuwe beelden van Peta gemaakt bij Iams Oostenrijk. Iams was welkom in studio, maar wilde niet...

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Hou er rekening mee dat Pedigreepal erg zout kan zijn voor een hond. Dit kan huidproblemen veroorzaken!!

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Lupa »

en nieren problemen

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

nierproblemen kan dus niet Lupa.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

:) :P Lupa.
Mijn hond kreeg in utrecht in het dieren ziekenhuis na de operatie ook pedigre,dus die doktoren daar zullen het toch wel weten wat ze geven.
En niet klakkeloos aan rommelen.Daar heb ik echt wel vertrouwen in.
Groetes nellie :wink:

hondjepall

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door hondjepall »

mijn hond gaat aan de diaree van pedegree pal
maar een hond kan van voedsel niet uit zijn bek stinken ,dat komt door tandsteen of iets anders wat de hond mankeerd

Lupa
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 jan 2004 00:15

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Lupa »

en waarom kan dat niet?
Door een te hoog zoutgebruik kunnen de nieren hun taak (uitscheiding van natrium) niet meer goed vervullen.

D Frijters

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door D Frijters »

Ja mijn hond krijgt ook diarree van die pedigree, daar ben ik nu wel zeker van! Ik had het een aantal keren gekocht door die reclame (TOPFOKKERS) dus ik dacht dat het wel een van de betere voeding was. Ik koop het dus niet meer!

En als het ook werkelijk zo is, dat er zoveel zout in Pedigree zit, dan kan een hond daar wel degelijk nierklachten van krijgen!!!
Die Pedigree Pal komt dus nooit meer in mijn winkelkar.

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

:) 8) Ik heb al jaren honden en wij hebben nog nooit door pedigree diaree gehad .In de elf jaar een keer goed de diaree gehad en ze hebben gekookte rijst gehad met gekookte stukjes kip en de race was over.En he kwam omdat er op dat moment een virus was en heel veel honden het hadden.Daarna niet meer gehad .Gek he en ze kregen toen ook pedigree maar de ene hond is niet de andere hond.En ik had er drie. Maar je moet die pedigree niet de schuld geven maar ga eens verder denken en nier problemwen hebben wij nog nooit mee gemaakt in de dertig jaar dat we dieren hebben,Ondanks dat ze pedigree kregen.
Ik zeg dit uit ervaring.Veel succes allemaal .

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

p.s ikheb et over pedigree pal

Mirjam B.

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Mirjam B. »

Hi,

Ik gebruik al 15 jaar Pedigree en ook andere merken, en mijn hond stinkt niet uit haar bek! Ik heb familie in Engeland, en die wonen niet ver van het testcentrum vandaan, de dieren daar leven in een soort suggoraat huiskamer omgeving en hebben speelmaatjes en een vijver enz.. Ze komen niets tekort daar!! Vivisectie is daar niet aan de orde.Misschien heb je hier wat aan.

Groetjes, Mirjam B.

Mirjam B.

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Mirjam B. »

sorry, moest natuurlijk surrogaat zijn!

Gast

Re: pedigreepal

Ongelezen bericht door Gast »

Allereerst wilde ik even kwijt; Pedigree Pal kan je zeker geen kwaliteitsvoeder noemen.
Als je op de achterkant van zon zak kijkt naar de ingredienten zie je vooral dingen staan zoals plantaardige bijproducten, graan, mais, etc. Een hond is toch een CARNIVOOR en geen konijn??? Dat beetje vlees (ik geloof 4%) dat erin zit is bovendien niet eens vlees te noemen (vleesmeel) en bestaat hoofdzakelijk uit afval (wat wij mensen niet meer als voedsel kunnen beschouwen).

Daarnaast staat er bij dat gebruik wordt gemaakt van chemische anti-oxidanten; conserveringsmiddelen, kleur- geur- en smaakstoffen...
Die chemische troep is wel degelijk slecht voor je hond. (Vooral in de hoeveelheden die hier gebruikt zijn)

Dat je hond geen nierproblemen krijgt van jarenlang Pedigree, ondanks het hoge zoutgehalte, wil zeker niet zeggen dat het niet de oorzaak kan zijn van nierproblemen bij andere honden. Misschien een stom voorbeeld maar; als iemand jarenlang rookt wil het ook niet pertinent betekenen dat die kanker krijgt, de kans echter is wel veeeelen malen groter...

Over dierproeven ed wat betreft pedigree weet ik niet zoveel... Alleen zou dit voor mij reden genoeg zijn om dit voer niet te nemen...

Groetjes

Gesloten