LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petsafe electronische trainingsband

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Er zijn er in dit land wel meer die dan links
en dan rechts lullen...
doen altijd wat hun t best uitkomt
zonder rekening met anderen te houden.

Personelijk vind ik dat niet zo heel erg...
kan ik ook nog eens wat lachen en/of klagen :wink:

>Cyber<

jojootje
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2007 22:36

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door jojootje »

Ooit hebben we een antiblafband voor onze mechelse herder gehuurd omdat de hond volgens de buren veel blafte
Dat was absoluut geen succes; het beest werd er hyper zenuwachtig van, het was gewoon zielig , dus direct terug gebracht en op andere manieren gezorgd om de "overlast " te beperken.
bv door minder en korter weg te gaan en op de momenten dat hij aansloeg dat direct corrigeren.Dat heeft gewerkt!
Inmiddels is de hond al aardig op leeftijd, daardoor rustiger en wij zijn verhuisd naar een huis met ankerloze spouwmuren... iedereen weer blij
Thanks voor de tip, we zaten te twijfelen over de blafband maar na dit gelezen te hebben, no way dus!
Bovendien hebben we twee honden, waarvan de jongste het vaakst en het langste blaft. Het zou dus dan ook niet eerlijk zijn als we de jongste een blafband zouden geven en de ander niet..
Als we thuis zijn kappen we het blaffen meteen af, maar als we weg zijn gaat dat helaas niet......

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door Marieta »

Wat een grote klets dat een pup van een goede hobyfokker in zijn volwassen leven WEL luistert en een asielhond niet!

De eerste 8 tot 10 weken bepalen niet de rest van zijn leven. Dat doet de nieuwe baas!

Ook heel veel asielhonden (die ook van broodfokkers soms afkomen helaas) luisteren perfect, omdat de baas goed bezig is geweest.

Ook in asiels zitten goede honden die goed luisteren en honden die niet als pup mee gaan wandelen elke dag, kunnen opgroeien tot goed luisterende honden.

De baas is vaak net ff verkeerd bezig. Komt de hond na (naar de baas zn zin) te lange tijd terug, krijgt ie op zn donder. Ja dan is het ormaal dat hij niet meer terugkomt. Cursus is al eenhele oplossing en geduld ook! En natuurlijk een beetje medewerking van de hond. Je hebt soms inderdaad honden die altijd al eigenwijs zijn geweest en een eigen karkakter hebben. Hou daar rekening mee en hou je hond aan de lijn als hij niet luistert.
Een electrische band doet meer kwaad dan goed vaak!

super suus
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2007 13:21

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door super suus »

waar de opvoeding faalt grijpt men naar de makkelijke middelen?
een stroom of citronella band?
zoek de fout eens bij jezelf.
een asiel hond luisterd net zo goed als een hond die bij een fokker vandaan komt.
kwestie van opvoeden.
probleem is dat veel mensen die van opvoeden nog geen kaas hebben
gegeten toch een hond in huis willen.
advies?
in elk geval 1 cursus volgen, en wat zou het toch mooi zijn als
mensen eerst moeten bewijzen dat ze een hond kunnen opvoeden en verzorgen.
dat zou veel dierenleed verhelpen.
kijk eens in het asiel of op herplaatsingssites, zoveel hondjes die herplaatst moeten worden omdat ze met 4 maanden nog niet alles kunnen, of omdat ze de kat lastig vallen, blaffen of teveel eten of te druk zijn, oh ja, de beruchte spontane allergieen niet vergeten:(
triest dat dit kan.

puppy71
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2008 16:45

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door puppy71 »

Nou, ik heb dus ook een probleem met mijn hond, heel lief, maar zodra hij los is is er niks meer mee te beginnen loopt gelijk weg. Ik denk er over om een corrigeerband te kopen. Wie heeft hier ervaring mee? ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar als het werkt wil ik er wel een aanschaffen.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door petty1950 »

Geplaatst op 21 Jul 2007 13:25 door cybertomaat

Mijn mening ......

Iemand die schokken , slaan
of wat voor een MISHANDELING
nodig heeft om een hond op te voeden ...

is gewoon niet geschikt om een hond te
(mogen) hebben !!!
Maar weer even omhooggehaald....
HELEMAAL mee eens :!:

Hond luistert niet voldoende ....hoppa... gooi d,r maar fijn stroom op, wat ,n zwaktebod :roll:
Als je allevier z,n pootjes breekt loopt hij nooit meer weg oen :roll:

Tip: meld je aan bij een goed hondenforum en vraag daar om opvoedingsadviezen als je je hond ECHT zo lief vind.
die liefde verdient hij zelf ook nl en het minste wat je dan kunt doen is gericht trainen zonder marteltechnieken....

Cheeta20
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2008 22:20

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door Cheeta20 »

Onze mechelse herder vond het ook heerlijk om de benen/poten te nemen zodra hij los was tot ik het zat was. Je kan blijven roepen gillen doen.. helpt niet, niet bij mij. Ik dacht je zoekt het maar uit en zei gewoon 'dag cheeta' en ik liep weg. Ze raakte in paniek toen ze zag dat ik echt het park uit liep en kwam me netjes achterna lopen. Ik heb haar beloond toen ze bij me kwam en sindsdien komt ze netjes terug als ik zeg 'cheeta ga je mee?'. Daarin tegen heb ik een ander probleem.
Ze heeft 1 keer mot gehad met een zwarte hond op de hoek die bleef heel eng naar haar blaffen en ze was bang. De 2e keer ging ze terug blaffen, en nu enkele maanden later gaat ze ineens naar alles op 4 poten blaffen als ze aan de riem zit. Zodra ze afgeleid is doet ze het niet dus ik probeer haar zoveel mogelijk af te leiden en te belonen als ik een hond zie (hopen dat dat werkt) en als ze los loopt nergens last van vind ze elke hond best. Maar ze is niet te stoppen als ze eenmaal begint met blaffen heel vervelend. Het is door me hoofd heen geschoten een schrokband of iets, maar JEE ik haat dierenleed ik walg ervan en dan zal ik me eigen hond pijn doen.. ik leid haar liever af door ineens even de andere kant op te lopen en haar met mijn stem te corrigeren dan die band. Net wat er gezegt is, mijn kind doe ik ook geen krijsband om! Dat het bij sommige mensen misschien wel een oplossing is geweest ... ja oke.. maar niet voor mij. Ik los het anders op met mijn stem afleiden en belonen.

Blue Moon
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2008 18:40

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door Blue Moon »

quote


Geplaatst op 27 Mrt 2008 16:55 door puppy71
Nou, ik heb dus ook een probleem met mijn hond, heel lief, maar zodra hij los is is er niks meer mee te beginnen loopt gelijk weg. Ik denk er over om een corrigeerband te kopen. Wie heeft hier ervaring mee? ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn, maar als het werkt wil ik er wel een aanschaffen.

unquote


Ik heb dit zelfde euvel. Groepscursussen, privecursussen ... niets hielp ... hij bleef weglopen en steeds maar verder en verder... Uiteindelijk heb ik een Petsafe trainerband gekocht ... het ei van Columbus wat mij betreft... Je hoeft de band niet langer te gebruiken dan noodzakelijjk en mocht het weer een beetje afzwakken doe je hem gewoon weer een paar dagen om.... Er staat echt geen 220 volt hoor... je kunt het zelf proberen wat voor gevoel het geeft... heb ik ook gedaan... een zeer vervelend gevoel maar ik heb er geen schroeivlekken of helemaal niets aan over gehouden ... Ik heb dankzij de Petsafe trainerband een hondje dat genoeg luistert en als hij zich een keertje vergist laat je gewoon het pieptoontje horen zonder verdere actie als dat niet nodig is... dat pieptoontje is nu al genoeg want hij heeft van de 'schokjes' echt de pee in..
Wat mij betreft is de band dus een echte aanrader... absoluut geen weggegooid geld ....
Bovendien de service van Petsafe is echt zeer goed...
m.vr.gr.

Darklife87
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2008 18:22

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door Darklife87 »

Beste petty1950 en cybertomaat.
Overdrijven is ook een vak. Tuurlijk zijn er mensen die maar ff lekker een schokband omdoen als de hond niet doet wat zij willen. Maar als je álles al hebt geprobeerd en de band goed gebruikt, dus niet urenlang omlaten dan is er niks mis met deze banden.
Weet je wat pas zielig is? Die zogenaamde dierenvrienden die nertsen uit nertsenfokkerijen loslaten zodat ze lekker 'vrij' zijn. Nertsen uit fokkerijen KUNNEN niet overleven in de natuur. Dus oftewel, die beesten gaan dood aan honger, worden opgevreten of half dood gereden om vervolgens dood te bloeden langs de kant van de weg. Maar hoor je daar iemand over? Nee.

Blue Moon
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2008 18:40

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door Blue Moon »

Zo'n band is inderdaad een kwestie dat je er goed mee om moet gaan maar dat 'voel' je gewoon aan... Ik heb nog steeds een blij hondje ....

sinar
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2008 16:21

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door sinar »

ohhhhhh wat nu niet luisteren .wat een slap gedoe
als jij niet wil dat je hond niet mag zwemmen dan moet je dat gewoon verbiden .en niets blaf band .ik zelf heb er 5 honden .als ik naar de bossen ga .neem ik ze allemaal gelijk mee .en let op .aleemaal los he .
ik zeg altijd IK BEN DE BAAS NIET ZIJ dus moeten ze gewoon doen wat ik wil en niet anders om .als ik wil dat ze bij mij moetem blijven dan blijven ze ook bij mij .traind je hond maar eerst goed .en denk na voor de gevolgen ...doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Blue Moon
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2008 18:40

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door Blue Moon »

Geplaatst op 03 Jun 2008 16:01 door sinar
ohhhhhh wat nu niet luisteren .wat een slap gedoe
als jij niet wil dat je hond niet mag zwemmen dan moet je dat gewoon verbiden .en niets blaf band .ik zelf heb er 5 honden .als ik naar de bossen ga .neem ik ze allemaal gelijk mee .en let op .aleemaal los he .
ik zeg altijd IK BEN DE BAAS NIET ZIJ dus moeten ze gewoon doen wat ik wil en niet anders om .als ik wil dat ze bij mij moetem blijven dan blijven ze ook bij mij .traind je hond maar eerst goed .en denk na voor de gevolgen ...doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Sjonge sjonge... bij zo'n antwoord bekruipt mij het gevoel dat je gewoon een BAAS bent en dat gewoon iedereen naar jou moet luisteren... voor de lieve vrede lah mar zeggen....

Maar evengoed proficiat dat je ze alle 5 onder je duim hebt ... ik heb er maar 1 waar op sommige punten geen land mee te bezeilen is.... wat de gevolgen zijn? Tell me... en ook ben ik zeer geinteresseerd hoe je het voorelkaar gekregen hebt dat ze zo goed luisteren...

sinar
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2008 16:21

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door sinar »

nou zo erg als jij g=het steld is het echt niet hoor .ik zeg IK BEN DE BAAS OVER MIJN HONDEN en hoe ik dat voor elkaar krijg ? dat lijk mij niet zo moeilijk dacht ik zo .ik traind met mijn honden { dat doe ik zelf ben honden trainer } en verder doe ik heel veel leuke dingen met ze .dus daar hebben ze alle andacht .verder is het gewoon zo dat als jij goed met je honden bezig ben hebben ze genoeg met je aanwezigheid
ik traind elke dag onder het spelen met ze .heb net een hond uit Griekenland .de vorige eigenaar hebben problemen met haar om dat ze zo jaagt volgens haar .maar ik heb haar nu 2 wkn en zie daar .niets van jagen bij haar ,ze loop wel eens het bos in maar zodra ik haar roep is ze gelijk weer bij mij .ik hoeft echt niet met koekjes te werken ,daar heb ik zelf een hekel aan .ze moeten voor mij komen en niet voor het koekje .dus ik bedoel maar .heb je een goede band met je hond {honden},dan heb je ook een heel fijne hond lijk mij zo ..toch..? maar wat ik niet wil dan gebeurt ook niet
grt en veel succes verder met je hond :D :D

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door petty1950 »

en verder doe ik heel veel leuke dingen met ze .dus daar hebben ze alle andacht .verder is het gewoon zo dat als jij goed met je honden bezig ben hebben ze genoeg met je aanwezigheid
Dit is idd de truc. Simpel maar o zo doeltreffend!
Wij hebben er nu drie waaronder een AM-Staff die errrrg graag achter de konijntjes aangaat maar dat mag ie niet natuurlijk dus op hem let ik extra en zorg bij het geringste teken van ''heeeee zie ik daar :P :lol: :shock: .....'' dat ik nog uitdagender ben dan die nijn in de verte. Of ik roep ,m gewoon naast me. Kan hoor! Trainen trainen en nog eens trainen en vooral...zorg dat jij als baas DE leukste bent van allemaal.
En nee...ik heb geen simpele honden. Allemaal herplaatsers met ''rugzakje'' nl. Behalve die Staff nog ,n vullisbak uit het asiel en ,n absoluut aso-hondje uit Spanje 8)

Beagle Ringo
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2008 21:48

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door Beagle Ringo »

@kanovaarder

een echte honden vriend bent uw wel hoor maar bij deze komt wijsheid niet met de jaren, heeft u een moeder hond ooit een pup op zijn rug zien leggen en in de nek zien bijten IK DACHt HET NIET en hoe wilt u dat doen als uw hond er vandoor gaat omdat hij een spoor volgt, zal uw hond een leuk spelletje vinden er achter aan jagen om hem te pakken te krijgen en op zijn rug te leggen en te bijten, of wilt u dat doen als Uw hond uiteindelijk braaf terug komt, dan zal dehond er in het vervolg wel over nadenken om nog een keer bij u terug te komen.

oh ja de moeder hond straft de pup door haar bek om de snuit van de pup te leggen en dan zachtjes haar bek dicht te doen tot dat de pup een piepje geeft.

Dan nog even over zo'n band, je hebt er ook in de handel die geen shock geven maar een trilling net zoals wanneer je je mobiel op trilstand hebt staan, dus niet pijnlijk voor de hond maar wel een schrik effect.

Groetjes Marieke en Ringo

MissyNikie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2007 14:08

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door MissyNikie »

Het valt mij op dat te topic starter het heeft over een trainingsmethode zodat de hond gestraft kan worden op het moment hij niet luistert en het op een sprint zet. En als hij niet luistert en ongewenst het water in gaat.

En langzamerhand gaat het hele topic over de antiblafband.

Ik ben wel voorstander van het corrigeren op het moment dat je hond ver weg is en niet luistert.

Maar een antiblafband vind ik totaal geen optie. Reden???

Stel dat het werkt en de hond blaft niet meer. Op een dag grijpt hond kind of wat dan ook. Maar hond gromde noch blafte niet?!?!

Gek he?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

Een hond afleren te blaffen is wat anders als een hond afleren eerst te waarschuwen voordat er gebeten wordt.

Hier was pas een pup op bezoek, die mijn hoogbejaarde hond, een ervaren teef, lastig viel. Teef was dit snel zat. Als pup ook maar aanstalten maakte om naderbij te komen werd er vervaarlijk gebit getoond door mijn 5 kg wegende teef. Pup met al 2 x dit gewicht begreep dat het zaak was om deze teef met rust te laten.

Kinderen mogen bij mij een hond niet lastig vallen als deze in de mand ligt. Een hond moet zich kunnen terug trekken. Zo voorkom je al een handgemeen waarbij de hand gemeen zeer doet ;)

Blaffen mag wel afgeleerd worden maar de andere signalen niet omdat anders inderdaad een hond geleerd wordt zonder te waarschuwen toe te slaan.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door alfatrion »

Honden die blaffen bijten niet, luid een wijs spreekwoord. Een hond gromt of laat zijn kiezen zien als waarschuwing. Dat moet je idd niet afleren. (Sommige honden laten hun voortanden zien als begroeting.)

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat "lachen" kan een trekje zijn wat in de genen van de hond zit.
Een van mijn honden "lacht" als ze onzeker is.
Toen haar halfzus hier logeerde kwam deze "breed lachend" de slaapkamer binnen.
Ze was duidelijk onzeker of ze hier wel mocht komen. :)

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door alfatrion »

Van onze familie hond had ik niet het idee dat ie onzeker was. Hoe uitgebreider ik deze hond begroete hoe langer ie bleef lachen en niezen.

Gesloten