Bedrogen door hondenfokker Arnhem

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Anno94
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2021 16:45

Bedrogen door hondenfokker Arnhem

Ongelezen bericht door Anno94 »

Hallo, 2 Jaar geleden heb ik onze hond moeten laten inslapen die maar 2 jaar is geworden, van het hebbeb van puppies tot het verliezen van puppys  omdat ze nierfalen had.
Met veel pijn 2 jaar verder toch weer de moed bij elkaar geraapt om een ander hondje blij te kunnen maken in een warm gezin.
Komen we bij een konings poedel fokker aan helemaal verliefd op 1 van de poedels waar duidelijk een klik mee is, mijn man had er niet een goed gevoel bij maar werdt zelf ook verblind door de pup en viel zelf ook als een baksteen voor het beestje. Mijn man heeft voor mij een trim kamer gemaakt alles gekocht dat nodig is om het beestje perfect te ondehouden en vanzelfsprekend alle liefde geven die het nodig heeft.
Uiteindelijk na de dierentuin geweest in arhnem daarna toch nog even snel na het beestje gereden om evenentjes te kijken want over 9 dagen Hoorde ze bij ons in te trekken.
De fokker zei nog tegen mn dochter van 7.
"Wil jii dat hondje hebben?"
Zei mn dochter volmondig JA.
Zei ze" nou dan houd ik haar hier en haal je haar over 9 dagen op"
Mijn zoontje van 4 gaf ze een speeltje uit het nest mee want die vond hij zo leuk,die kan je dan aan Luna geven als jullie haar over ophalen.
De fokker gaf bij dit bezoek heel veel rare reacties wat bij mijn man argwaan opwekte, de honden waren gechipt op de dag dat wij kwamen kijken maar de fokker zei dat ze niet zeker weet als de Chip nog erin zit dat we dat maar even moeten nakijken bij de 2e inenting.
Maargoed mijn man zei tegen mij maar dan hebben we al betaald.
Dan is het echt onze hondje al voelde dat nu ook zo.
Dus Vroeg ik als de fokker mischien een bonnetje had of ander bewijsje dat de honden waren ingeënt en gechipt waren waar zei op reageerde: Ik ga niet heel mijn adminiatratie met jullie bespreken en ik heb een bonnetje maar daar staat niks op is hetzelfde als een zak voer halen. Ze wilden dus totaal niet antwoord geven aan ons wat ik denk normaal verzoek. Maar ze bleef zeggen jij vertrouwt mij niet jij vertrouwt mij niet. Tot op 20x aan toe.
Terwijl dit een heel normale vraag was ik vroeg niks gek lijkt mij juist dat iemand die zegt dat het net kinderen voor der zijn dit soort dingen helemaal niet erg hoort te vinden. Ik zou juist graag hebben als mensen vanalles vragen als er al is aanbetaald en het hondje zlefs al de naam heeft gekregen.
Ik had wel al de eerste keer dat we kwamen kijken €250 aanbetaald,dus vertrouwen was er zeker wel.
Maar ze bleef zeggen ja nee ik ga dit niet doen en uiteindelijk zegt ze dat wij de hond niet krijgen. Het doet me enorm pijn wat hier gebeurt het beestje zou 25 Juli 2021 bij ons in huis komen had al een naam onze kids waren super blij we hadden het huis al klaar gemaakt en waren al helemaal verliefd.
En het beestje zou niks ontbreken en dan dit. Wij zijn geen mensen die door de Corona tijd zich eenzaam voelen en alleen nu maar een hond willen. Wij willen dit omdat al is onze berner maar 2 jaar geworden wij blij zijn dat we haar een top leven waar niks aan ontbrak hebben kunnen geven. En zoeken al een tijd met veel teleurstellingen.
Het is misschhien raar om te zeggen Maar ik Voel me Opgelicht  ik weet niet precies hoe ik dit moet uitdrukken maar ben er helemaal kapot van.

Ik maak me zorgen over de beestjes en over de mensen die met de fokker in aanraking komen. Ik hoop dat u dit in acht houdt. Dit kan u ook gebeuren,dus als medemens hoop ik niet dan iemand anders vooral met kinderen dit meemaken.
De pijn is enorm en teleurstelling daar is geen woord voor om te omschrijven hoe erg het is.

Al leeft het hondje voelt het alsof we alweer een hondje zijn kwijtgeraakt.  Buiten het feit dat wij dit mee maken hoop ik dat Luna (de Pup) een mooi leven krijgt.
Het beestje kwam altijd geleik blij aanrennen na mij terweil de rest bleef liggen we hadden een band en dat zal altijd zo zijn.

Ik hoop dat ik hiermee andere mensen veel verdriet voor kan zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jul 2021 12:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Bedrogen door hondenfokker Arnhem

Ongelezen bericht door reggie2 »

Eerlijk gezegd vind ik het een "warrig" verhaal, maar bij wat jij schrijft zou ik zeggen....wees blij dat je die pup niet hebt.
Iemand die zo raar op vragen reageert moet je ver bij wegblijven.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Bedrogen door hondenfokker Arnhem

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik snap er ook niet veel van, behalve dat ik beter geen pup kan kopen in Arnhem.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bedrogen door hondenfokker Arnhem

Ongelezen bericht door moederslink »

En nu? € 250 betaald zonder kwitantie o.i.d?
Krijgen jullie het geld terug?
Al wel een kamer helemaal ingericht als trimsalon voor de poedel?
En toch nu niet de pup meekrijgen??
Jullie kunnen haar nu toch ' gewoon ' ophalen de 25e?
Er is voor betaald!!

Als ze het heeft over de 2e inenting kun je er van uitgaan dat de pup in ieder geval de 1e inenting heeft gehad.
En wel of geen chip? Deze kan er wel eens niet goed in zitten en de DA kan het met zo.n apparaat zo uitlezen/ controleren.
Dat zou allemaal niet zo.n probleem hoeven zijn.

sake1987

Re: Bedrogen door hondenfokker Arnhem

Ongelezen bericht door sake1987 »

Die 250 euro wel terug gekregen?
Verder sluit ik mij bij reggie2 aan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Bedrogen door hondenfokker Arnhem

Ongelezen bericht door reggie2 »

TS, normaal gesproken krijg je een vaccinatie boekje , waar de inentingen instaan. Plus waar de chip is geplaatst. Meestal tussen de schouderbladen.

Dus geen bonnetje nodig.
Heb je die 250 euro overgemaakt via je bank? Dan zou je met dit bewijs je geld proberen terug te krijgen.
Bij een "goede" fokker, hoor je van alles over de pup te kunnen vragen, moet je de moederbord zien.
Is die niet aanwezig, meteen rechtsomkeer maken.

Lettyk85
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2021 21:01

Re: Bedrogen door hondenfokker Arnhem

Ongelezen bericht door Lettyk85 »

Jij moet je echt schamen! Je hebt zelf de fokker bedreigt. Je zit op alle fb pagina's deze mevrouw die door bedreigingen e.d. deze zwart te maken omdat ze geen goed gevoel had van jullie als nieuwe eigenaar. Nu zet je haar overal te boek als broodfok/slechte fokker enz.

Je man heeft haar via verscheidene kanalen bedreigd enz.

Ik ken deze fokker verder niet persoonlijk maar jij bent gewoon iemand kapot aan het makenomdat je de pup niet kreeg dior je rare gedrag!

Luca12
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2021 18:51

Re: Bedrogen door hondenfokker Arnhem

Ongelezen bericht door Luca12 »

Als de hond met stamboom wordt gekocht dan is hij/zij gechipped. Het chipnummer moet op de stamboom staan. En nee een chip "verdwijnt" niet zomaar. Bij dit verhaal gaan bij mij alle alarmbellen af. Ik zou via de kynologenvereniging een betrouwbare fokker zoeken.

lianne0706
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2021 21:07

Re: Bedrogen door hondenfokker Arnhem

Ongelezen bericht door lianne0706 »

Gelukkig heeft elk verhaal 2 kanten
Ik wilde niet reageren, want met modder gooien helpt niemand vooruit, maar gezien ik nu op diverse media kanalen (hier, maar ook op marktplaats en facebook en wie weet waar nog meer) voor schut gezet word met naam en woonplaats vind ik het genoeg.
Na weken (al vanaf voor de geboorte de groei van de moeder) open en eerlijk bijna dagelijks foto's en filmpjes gestuurd te hebben van mij hobby gefokt nestje hondjes incl. de foto's van het ent boekje incl. de chip registratie stickers en stempel, datum dierenarts en naam van de hond werd door meneer om het bonnetje van de dierenarts gevraagd. Hij had geen vertrouwen in het feit dat ik de pups had laten enten en chippen. Hij wilde zekerheid zien via een betaalde factuur. Dit bleef meneer ook volhouden aan de telefoon waarna ik als fokker gezegd heb, als u geen vertrouwen hebt in mij als hobby fokker, dan geeft dat mij geen vertrouwen om mijn pup bij u te plaatsen. Vervolgens bedreigde meneer mij aan de telefoon met teksten als je komt hier niet mee weg en hing boos op.
Mevrouw gaf aan dat hun emotie voorkwam uit het verleden, meneer tegen iedereen in de wereld wantrouwend is, maar meneer bleef vervelend. Ik snap dat mevrouw in haar emotie zit en dat het ernstig verdrietig is voor de kinderen echt. Ik ben zelf werkelijk ziek geweest vandaag van deze situatie. Maar ik laat mij ook niet zomaar de huid volschelden door meneer en bij geen vertrouwen geen pup. Ik plaatst toch ook een dier uit mijn gezin in een nieuwe fijne woonsituatie en dat vertrouwen is helemaal weg. Het aanbetaalde bedrag is direct terug gestort.
Ik hoop duidelijkheid over dit emotie verhaal gegeven te hebben en ik hoop dat Radar voortaan de geplaatste verhalen beter checkt voordat het geplaatst word en namen van mensen zonder reden kapot gemaakt worden.
Vriendelijke groet, de fokker waar je volgens bovenstaand bericht geen pup moet kopen :) )
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jul 2021 12:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Bedrogen door hondenfokker Arnhem

Ongelezen bericht door reggie2 »

snuffel1 schreef:
18 jul 2021 08:56

. Vragen stellen is een goede zaak maar doorslaan in die vragen maakt dat het wederzijds vertrouwen beschaamt wordt en de verkoper met teruggave van het reeds betaalde bedrag ongedaan kan maken.
Volgens mij heb jij de balle verstand van hoe het in het hondenwereldje toegaat!
Door veel te vragen en info te krijgen kan je een miskoop voorkomen.

Een beetje fokker staat open voor vragen en uit het stuk wat TS hier schrijft staat die er niet voor open. Enigste wat dan verstandig is , is wegwezen zonder een hond daar mee te nemen.

Wel zo fijn als die het geld gaat terug storten.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Bedrogen door hondenfokker Arnhem

Ongelezen bericht door Radar »

Kennelijk wordt dit overal maar neergeplempt (zie bijvoorbeeld dit Twitter-draadje), voor mij een signaal dat het één en ander mogelijk best eens heel anders in elkaar kan zitten ("Ik ben ergens ontevreden over, dus gaat de boel overal op internet").

Weerwoord is gegeven, ik heb de namen verwijderd en dit topic gaat dicht, ik zie de meerwaarde van het open laten namelijk niet.

Groeten, Radar^SK

Gesloten