LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Marley1
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:21

Re: Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Ongelezen bericht door Marley1 »

In de Staatscourant van 11 augustus 2005 werd een wijziging van de Regeling Agressieve Dieren (RAD) geplaatst.
Aanleiding voor de wijziging is een uitspraak in een zaak van het Hof Arnhem van 11 maart 2005.

In de bijbehorende uitleg wordt gesteld:
"Met onderhavige wijziging van de Regeling agressieve dieren, wordt bepaald dat alleen honden met een stamboom, welke is erkend door een bij de Fédération Cynologique Internationale aangesloten organisatie of honden die voldoen aan één van de overige ontheffingen van artikel 3 van de regeling, zijn uitgezonderd van het verbod van artikel 73, eerste en tweede lid, GWWD.
Door het invoegen van deze beperking worden alleen honden met een erkende stamboom als rashonden beschouwd. Een stamboom welke is erkend door een buitenlandse organisatie die is aangesloten bij de Fédération Cynologique Internationale moet hierbij ook beschouwd worden als bewijs van raszuiverheid."

De Raad van Beheer is de enige officiële organisatie in Nederland die is aangesloten bij de FCI, de Fédération Cynologique Internationale.

kennelhouder
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2006 08:38

Re: Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Ongelezen bericht door kennelhouder »

Kan iemand mij uitleggen waarom een hond meer rechten heeft dan menig ander dier ?

Als iemand een kalfje op de boerderij ziet worden de woorden schattig en lief gebruikt terwijl de moeder 9 maanden van het jaar drachtig is en onafgebroken word gemolken.

Tot de dag aangebroken is dat ze hier niet meer geschikt voor is,en word geslacht ,vlees word gegeten door de mens en haar ingewanden vermalen tot hondenvoer.

Varkensboerderijen beetje het zelfde verhaal 2 keer in het jaar drachtig biggen worden geslacht.


Dierentuinen staan 4 olifanten op een aantal vierkante meters iedereen met het foto toestel in aanslag om de mooiste kiekjes te verzamelen vind ik dus dieptriest

Maar als wij mensen pups zien in de zelfde omstandigheden staat ineens de hele wereld op z,n kop vreemd !



Terwijl de pups niet worden geslacht maar de meesten in de huiskamer terecht komen.

Als pups op een verantwoorde manier worden gefokt is dit toch geen misdaad ?

inge b
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:10

Re: Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Ongelezen bericht door inge b »

Meneer de kenneleigenaar
Ik hoop dat u bedrijf snel kapot gaat want aan mensen als u heeft niemand wat,u keurt goed wat er met deze dieren gebeurt nou dan bent u in mijn ogen ziek en ik zou ik eens hulp gaan zoeken!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Raad van beheer
Emmalaan 16-18
1075 AV Amsterdam
faxnr: 020 6710846

De laatste regels:

Het is verboden bij aanvraag-,aanmelding en inschrijvingsprocedure die in of krachtens dit reglement zijn geregeld, onjuiste gegevens te verstrekken of gegevens te verzwijgen.

Het is verboden om een hond in eigendom over te dragen, indien deze hond of één of beide ouderdieren al dan niet operatief behandeld zijn om een of meer op erfelijke aanleg berustende afwijkingen, gebreken of aandoeningen te verhelpen of te verdoezelen, tenzij de nieuwe eigenaar daaromtrent voor de eigendomsoverdracht schriftelijk is ingelicht!

Nog al logisch dat vele fokkers niet blij zijn met deze Raad van Beheer!

Overigens staat op de door hun afgegeven stamboom naast ouders, grootouders en overgrootouders enkele belangrijke aanvullingen zoals JW =jeugdwinner/Kamp(ioen),inschrijvingsnummers binnen/buitenland.

Goede honden staan dan ook vaak op het internet met uitslagen van keuringsbijeenkomsten/wedstrijden.

Tik maar eens in Google "de bruinbrand" in!!

Gelukkig zijn zij die een Whippet hebben want die worden gefokt op snelheid en daarom komt elke foute fokker genadeloos zichtbaar op de renbaan en show.

De Vrije Vogel
eigenaar van Akkefietje-bijna 17 jaar- (grootmoeder) en prinses Poepela (kleindochter) 8½ jaar

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ja, bijna iedereen die een whippet heeft gaat daarmee ook naar de renbaan en vooral ook omdat de honden dit fijn vinden!!!

Het is gelukkig ook een klein wereldje waar bijna iedereen iedereen kent.
Foute bazen worden dan ook op hun nummer gezet en als het dan nog niet goed gaat van een renbaan geweerd!!
Bovendien is al erg gauw bekend hoe de uitslagen zijn bij de shows waarbij puppy's , de ouders, vaak ook de grootouders aanwezig zijn.
Bij zulke shows blijkt dan ook dat goede grootouders goede ouders voortbrengen en daardoor ook de desbetreffende pup.

Kwalificaties als Uitmuntend en/of Zeer goed levert bij de pupkeuring dan ook vaak de titel Zeer veelbelovend.

En dat vind u zeker niet leuk of zo?
Jaloers omdat de broodfokker geen enkele kans maakt met whippets waar elke fout direct zichtbaar wordt op de renbaan en bij de dagelijkse wandeling en zo aangetroffen door een echte whippeteigenaar!!!

Tenslotte: De (hobby)fokker van de 2 die ik heb zijn gratis door hem aan mij gegeven omdat hij een goede andere baas veel belangrijker vond dan verkopen.
Whippets mogen t/m hun 6-e jaar meedoen aan officiële wedstrijden, daarna gaan ze met pensioen.

De Vrije Vogel

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Ongelezen bericht door bitchy »

een pupje dat in de puppieklas een veel belovend krijgt kan altijd nog uitgroeien tot een minder mooie hond, een pup die een belovend krijgt kan altijd uitgroeien tot een hond die alleen maar U-tjes krijgt & af&toe een ZG.
uit kampioenen hoeft niet per definitie een kampioenspup geboren te worden.
een showkampioen is niet de garantie dat ze verder super gezond zijn, ook een eenzijdigdove hond kan een kamp. worden.

en mijn bitchy is het levende bewijs van hoe de zogenaamde fokkers met hun honden omgaan.
(ze lijkt op een lab. maar is absoluut niet raszuiver, er zit geen stamboom bij, ach, nu is ze zeker niet goed :roll: , maar wel goed genoeg voor de meerdere keizersnedes die ze heeft gehad :evil: )

dus of ik jaloers moet zijn?

ik vraag me af waarop :lol:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Ongelezen bericht door showgirl »

Whippets mogen t/m hun 6-e jaar meedoen aan officiële wedstrijden, daarna gaan ze met pensioen.
dit klinkt toch echt anders dan wat je later schrijft bij het onderwerp ''oplossing voor hondenhandel'' :roll:

en zijn 3 nestjes niet voldoende voor een whippet?
de meeste rassen mogen gelukkig maar 3 nestjes krijgen.
en dat is genoeg als je denkt aan de rusttijd tussen een nestje in en de leeftijd van de teef.

bartmarle
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mar 2006 16:27

Re: Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Ongelezen bericht door bartmarle »

Wij hebben in april vorig jaar een golden retr. puppy gekocht in hall bij eerbeek. Was een mooi beestje maar na verloop van tijd onstonden er problemen. Zeer dominant en absoluut niet af te richten. In de zomer kregen wij de schrik pas echt te pakken toen de pup kreupel ging lopen.
Hij bleek E.D. te hebben. Wij de fokker gebeld, maar dat kwam nooit voor bij zijn puppy's zei hij. Wij met de foto's naar Hall, want hij kon wel zien wat er aan de hand was, dacht hij. Maar zijn kennis bleef beperkt tot het zeggen, ja dat is een voorpoot en meer zie ik niet.
Toen heeft hij zijn dierenarts in Brummen gebeld, maar die was er niet.
Hij wilde de foto's houden, maar daar stemden wij natuurlijk niet mee in, want die had onze dierenarts nodig voor de operatie. We hadden nog even een gesprek met die man en vertelde toen, dat hij wel 150 tot 200 puppy's per jaar fokte. Ik heb de moeder en vader niet gezien, maar er liepen in de kennel achter de schuur wel een stuk of acht teven, ik ga er dan ook van uit dat het wel eigen fok was, en geen handel.
Helaas hebben wij in Januari afscheid moeten nemen van onze Doris. Op advies van onze dierenarts en van een gedragsdeskundige hebben wij besloten Doris naar een asiel te brengen. Het was absoluut onverantwoordt om hem nog langer in ons midden te houden. Hij kreeg bijtneigingen t.o.v. onze dochter van anderhalf jaar. Het was best een moeilijke beslissing,want het was een prachtig dier, maar een verminkt kinderhoofdje is wel het laatste wat je wil.
Na hebben wij bij een particulier een Engelse Cocker pup gekocht, een lief beestje waar we nu al veel plezier aan beleven.
We hebben een grote les geleerd, hebben veel verdriet gehad, ook omdat we onze eerste hond na 7 jaar hebben moeten laten inslapen.
Het ene verdriet is nog niet verwerkt en dan komt het volgende alweer.
Dus, Neem de tijd, kijk rustig rond, en kijk hoe de omstandigheden van nestje zijn. Lekker thuis bij moeders in de keuken!!!!!!!!!

floyd
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 sep 2005 13:45

Re: Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Ongelezen bericht door floyd »

HET VBK is een HELE FOUTE CLUB, waar meestal geen moederhonden aanwezig zijn!!
Trap niet in die mooie praatjes van ze en koop daar NIET!

Hans_S
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2009 16:45

Re: Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Ongelezen bericht door Hans_S »

Wij hebben zaterdag 28 maart 2009 een pup gekocht, een kruising tussen een chiawawa en een dwerg pincher. Inmiddels zijn wij er wel degelijk achter gekomen door schande, dat wij de pup op een andere manier hadden moeten aanschaffen. Maar omdat onze buurvrouw bij dezelfde fokker een pup had gekocht en onze kinderen die zo schattig vonden besloten wij om het zusje van de buurhond in ons gezin op te nemen. Dit vooraf.

Het lieve hondje Lola hebben wij dus op 28 maart gekocht. Op 30 maart vonden wij het al vreemd dat zij weinig at of dronk en hebben wij zoveel als mogelijk daarbij geholpen en gekookte kipfilet en de bouilion daarvan was een traktatie voor haar. Op dinsdag 31 maart ging het slechter met Lola en wij besloten haar naar de dierenarts te brengen. Daar aangekomen zei deze dat het kantje boord was. Het was in het laatste uur heel snel gegaan en Lola was slap. Vanaf het moment dat wij haar in huis hadden had zij al dunne ontlasting en dinsdagmiddag om 17.00 uur ongeveer braakte zij ook.

De dierenarts vertelde ons meteen dat het om het parvo virus ging. Hij heeft Lola behandeld en wonder boven wonder vertelde hij op vrijdag dat het beter met haar ging en dat wij haar ’s middags konden halen. Eenmaal aangekomen ’s middags om 14.00 uur gaf de dierenarts aan te twijfelen of hij Lola toch niet nog een dagje onder zijn hoede zou houden. Maar omdat hetgeen hij dan zou doen ook door ons zelf gedaan kon worden besloten wij in goed overleg dat dus zelf te doen. Wij kregen nog astronautenvoedsel mee en een spuitje om het toe te dienen.

Omdat het toch niet zo goed ging zijn wij om 19.30 uur terug gegaan in de verwachting dat de dierenarts Lola weer in de praktijk op zou nemen. Hij oordeelde dat het met 2 vitaminepreparaatspuitjes onder de huid moest gaan lukken.

Wij hebben in huis toen een rooster voor de nacht afgesproken. Ik zou zo lang als mogelijk bij Lola blijven en mijn dochter zou mij aflossen rond een uur of 05.00. Lola lag alleen in haar mandje of bij mij op schoot en werd, terwijl zij zwaar ademde (soort verkoudheids geluid), om de 10 a 15 minuten schikkend wakker en ging dan blaffen en wilde dan lopen (terwijl zij niet meer op haar pootjes kon staan). Uiteindelijk lag zij om 4.07 uur voor het eerst lekker rustig te slapen en om 4.10 uur constateerde wij (mijn dochter was inmiddels uit bed gekomen) dat het lieve diertje overleden was.

De dierenarts zei steeds dat hij geen test hoefde uit te voeren omdat alle symptomen op parvo duidden. De fokker zegt dat parvo uitgesloten is en omdat de dierenarts geen test heeft gedaan de doodsoorzaak dus onbekend en zij zich daarom niet schadeplichtig voelt. Dit terwijl zij een dag ervoor nog aangaf (of haar zus want die stemmen lijken op elkaar en de verwarring wordt bewust gecreeerd) dat de aanschafkosten zouden worden vergoed. Daarbij gaf zij ook aan dat als het parvo zou zijn geweest de dierenarts dan niet eens had hoeven te behandelen gelet op de overlevingskansen. Volgens deze mevrouw moet Lola tussen zaterdag 14.00 uur en maandag (de dag dat de eerste symptomen verschenen) bij ons zijn besmet met iets anders. Los van de aanschafkosten is vooral de onrechtvaardigheid hierin zo onacceptabel.

Vooralsnog heb ik de naam en het adres van deze fokker nog niet vermeld.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Ongelezen bericht door Machtold »

:(
Ik vind het heel erg dat jullie je hondje zo snel kwijtgeraakt zijn.

Maar, en ik wil echt niet na trappen, waarom zijn jullie niet meteen met de pup naar de dierenarts gegaan? Ze had vanaf begin al dunne ontlasting. Dit is bij jonge dieren (ook bij baby's) al een teken dat er iets mis is. Buiten dat een dier (of mens) snel uitdroogt als de diarree niet snel weg is.

Mensen leer aub van dit verhaal! Laat trouwens standaard je nieuwe (jonge) huisdier door je dierenarts controleren. Je kan jezelf hiermee zoveel verdriet besparen :cry:

Beter 10x teveel gelopen naar de (dieren)arts, dan 1x te weinig.....

Ik wens jullie heel veel sterkte!
En die fokster???? Laat ik vooral niet beginnen... :evil:

Borus
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:16

Re: Beroepsmatige Hondenfokkers/Kennelhouders en hun imago

Ongelezen bericht door Borus »

Ik zou graag hier willen zien wie de fokker is. Aan de schandpaal met dat soort types

Gesloten