LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor een fout van de dierenarts

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door bobske »

De kat van mijn ouders moest een bloedonderzoek ondergaan vanwege falende nierfuncties.
De labuitslagen zou binnen 1 dag bekend zijn want de benodigde apparatuur was in het dierenkliniek aanwezig.
Tegen de eind van de middag kregen mijn ouders een telefoontje van de dierenartsassistente met de mededeling dat ze de testresultaten kwijt waren geraakt en dat het onderzoek opnieuw moest.
Dus mijn ouders weer met de kat naar de dierenarts en weer bloed afgenomen uit de hals van een zeer bange oude kat.
Bij de betaling bleek dat de dierenarts de bloedonderzoek die ZIJ zijn kwijtgeraakt ook in rekening hebben gebracht. Dat was al gauw een bedrag van ruim 90,-. Mijn ouders die van een wao leven moesten een bedrag betalen 180,- voor 2 onderzoeken waarvan 1 door een fout van de dierenarts is zoekgeraakt. Toen ik contact opnam met het dierenkliniek met de vraag waarom mijn ouders moesten betalen voor een bloedonderzoek die verdwenen is kreeg ik het antwoord dat ze het apparatuur hadden aangeschaft en dat ze die ook moesten betalen.

Mag een dierenarts klanten laten betalen voor kwijtgeraakte onderzoeken/testuitslagen? Het is toch hun fout! We weten helemaal niet eens of de eerste test eigenlijk wel eens is gedaan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bobske schreef:De kat van mijn ouders moest een bloedonderzoek ondergaan vanwege falende nierfuncties.
De labuitslagen zou binnen 1 dag bekend zijn want de benodigde apparatuur was in het dierenkliniek aanwezig.
Tegen de eind van de middag kregen mijn ouders een telefoontje van de dierenartsassistente met de mededeling dat ze de testresultaten kwijt waren geraakt en dat het onderzoek opnieuw moest.
Dus mijn ouders weer met de kat naar de dierenarts en weer bloed afgenomen uit de hals van een zeer bange oude kat.
Bij de betaling bleek dat de dierenarts de bloedonderzoek die ZIJ zijn kwijtgeraakt ook in rekening hebben gebracht. Dat was al gauw een bedrag van ruim 90,-. Mijn ouders die van een wao leven moesten een bedrag betalen 180,- voor 2 onderzoeken waarvan 1 door een fout van de dierenarts is zoekgeraakt. Toen ik contact opnam met het dierenkliniek met de vraag waarom mijn ouders moesten betalen voor een bloedonderzoek die verdwenen is kreeg ik het antwoord dat ze het apparatuur hadden aangeschaft en dat ze die ook moesten betalen.

Mag een dierenarts klanten laten betalen voor kwijtgeraakte onderzoeken/testuitslagen? Het is toch hun fout! We weten helemaal niet eens of de eerste test eigenlijk wel eens is gedaan.
Ja da's lekker makkelijk zeg. Dus als de dierenarts er een gewoonte van maakt deze dingen zoek te maken, moeten de klanten maar dubbel betalen ?

Lijkt mij niet dat ze dat moeten betalen. Vraag het eens na bij een juridisch loket ofzo, eerste advies is meestal gratis.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik betaalde het niet, het is hun fout.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou dat zou ik dus niet doen!
kom dan maar op voor je moeder,dat is lekker makkelijk zeg!
no way,hun fout dus hun kosten,ze zouden moeten zeggen,we doen het gratis,u moet weer komen en beestje moet weer geprikt worden(maar dat is weer ander verhaal)

af en toe..waar halen ze het lef vandaan..aktie!niet betalen

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door tufima »

Lijkt me een duidelijk verhaal, je hoeft maar 1 x te betalen!

De dienst waar je voor betaalt is bloedprikken + labonderzoek en de kosten hiervan zijn zoals je zegt € 90,-

Of is het toevallig zo dat het bloedprikken € 90 is en het labonderzoek ook € 90?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door ciske »

Fouten van een DA is helaas voor hem/haar zelf, jij hebt al de rekening voldaan.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door hawkwind »

Ik snap zoiezo niet dat er een bloedonderzoek moest plaatvinden.
Wat voegt zoiets nog toe als de kwaal al bekend was (nierfalen).
Typisch weer een gevalletje geld uit de zak kloppen.
DA had TS beter een advies voor een goede dieetvoeding kunnen geven.

Maria16
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 apr 2011 18:17

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door Maria16 »

Jammer dat je ouders al betaald hebben want zie het maar terug te krijgen.

Je kunt natuurlijk wel contact opnemen met de dierenarts dat je het niet eens bent dat je ouders moeten betalen voor iets waar zij part nog deel aan hebben en dat je het geld terug eist.

Misschien is het beter om ook een andere dierenarts te nemen als de huidige zo met zijn klanten om gaat.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door sephora30 »

Natuurlijk hoeven je ouders niet 2x te betalen, de fout ligt bij de dierenarts.

Echt heel fout gehandeld van deze praktijk en inderdaad, zie het maar eens terug te krijgen.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door hawkwind »

@vogels.

Lees de 1e zin eens goed van TS : er moest bloedonderzoek gedaan worden wegens falende nierfuncties.

Dat de kat nierfalen heeft , was dus voor de bloedafname al bekend!.
Bloedprikken was dus voor dit bange oude katje totaal overbodig.
Nierfalen komt btw bij (wat oudere)katten vrij veel voor .

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door WillemLW »

Je ouders hebben er geen schuld aan dat de resultaten zijn kwijtgeraakt. Zij hoeven er dus ook niet (dubbel) voor te betalen. Stuur gewoon netjes een briefje waarin je zegt dat ze betaald hebben voor iets dat ze niet geleverd hebben gekregen, en daarom de kosten van de 1e (mislukte) onderzoek binnen 14 dagen op hun rekening teruggestort willen hebben. Mocht dat niet zo zijn dat je dan naar de kantonrechter zult stappen, waarvoor je geen advocaat nodig hebt. De kosten zullen dan voor hun zijn.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door WillemLW »

Hebt u het al kunnen oplossen met de dierenarts?

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door bobske »

WillemLW schreef:Hebt u het al kunnen oplossen met de dierenarts?
Ik heb alle tips en adviezen goed doorgelezen. Nog bedankt allemaal. En de dierenarts een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om het bedrag van de eerste onderzoek terug te storten. We wachten nog op een reactie.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door WillemLW »

Ok heel veel succes alvast gewenst.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Betalen voor een fout van de dierenarts

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ik betaalde het niet, het is hun fout.
Mee eens, als men een beetje fatsoen heeft dan betaalt men het geld terug.

Gesloten