LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blik kattenvoer is explosief!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
roland.van.leeuwen
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2010 16:30

Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door roland.van.leeuwen »

Hallo,

Toen ik zojuist een blik kattenvoer probeerde te openen (Alexis, te koop bij Aldi); explodeerde het. Het deksel gaat gewoonlijk open door een lipje om te buigen en vervolgens omhoog te trekken, maar op het moment van aantrekken volgde een keiharde knal waardoor nu mijn vinger behoorlijk bloedt!

Ik heb zojuist geprobeerd om contactgegevens van Alexis te vinden, maar dat was tevergeefs. Mijn hele keuken zit van keukenkast tot aan het plafond (!) onder de kattenvoer en ik wil graag de fabrikant van dit voer spreken.

Wie helpt mij aan contactgegevens van Alexis?

Alle tips die dit probleem op kunnen lossen en alle informatie die dit soort problemen kunnen voorkomen zijn welkom!

Groeten,

Roland uit Friesland

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door WarZir »

Is Alexis niet toevallig een Aldi merk? Ik zou in ieder geval zeker even contact opnemen met Aldi.

Sterkte met schoonmaken :(

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door witte angora »

WarZir schreef:Is Alexis niet toevallig een Aldi merk?
Ik denk dat Roland en jij het daar aardig over eens zijn...


@ Roland, voor produktaansprakelijkheid kun je het beste de winkel aanspreken denk ik. Zij zijn degenen die het produkt leveren en zijn verantwoordelijk voor de inhoud ervan.

Eventueel kun je de consumentenbond inschakelen, of mischien trosradar.

Moet wel zeggen dat ik dit nooit meegemaakt heb, en ik heb toch al zeker 20 jaar katten. Aicha krijgt nu alleen nog maar droogvoer, en dat bevalt uitstekend.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door WarZir »

witte angora schreef:Ik denk dat Roland en jij het daar aardig over eens zijn...
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar ik doelde uiteraard op het huismerk van Aldi, ik doe er zelf nooit boodschappen, dus geen idee of Alexis een huismerk is of niet. Ik kon ook niet uit de openingspost opmaken of Roland dit wel of niet weet, dus vraag ik me toch af wat jij precies bedoeld, witte angora? (of is uw alter-ego soms weer aan het woord? :mrgreen: :wink: )

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door witte angora »

Toen ik zojuist een blik kattenvoer probeerde te openen (Alexis, te koop bij Aldi);
Dit schreef Roland. Oftewel, jullie beweren allebei dat Alexis te koop is bij de Aldi, dus daar zijn jullie het over eens.

Het grappige is dat het nog klopt ook. Alexis wordt exclusief door de Aldi verkocht, voor zover ik weet. :mrgreen:

Prrrrrrrrrrrrrr :wink:

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als het gaat om een onveilig product dan is daar niet de winkel maar de product voor aansprakelijk. Het zelfde geld een veilig product met een gevolgschade vanaf 500 euro.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij heb je toch echt een overeenkomst met de winkel, niet met de fabrikant.

De winkel mag zijn schade bij de fabrikant claimen, want die heeft dáár weer een overeenkomst mee.

roland.van.leeuwen
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2010 16:30

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door roland.van.leeuwen »

Ik ben zojuist teruggegaan naar de Aldi waaruit ik kan concluderen dat ze een slechte service biedt. De Friesche vrouw kon maar één ding: mij een nieuw blikje voer van hetzelfde merk aanbieden.

Dus wat doet ze aan mijn keuken propvol kattenvoer? Niks! Ze wil niet eens de lading uit de schappen halen om terug te sturen.

Bij deze wil ik eenieder waarschuwen voor het kattenvoer van de Aldi (locatie: cambuurplein) (merk:Alexis). Koop tijdelijk een ander merk.
Voor iedereen die ook een keuken vol troep wil. KOOP HET! Bij voorkeur de bruine blikjes...

roland.van.leeuwen
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2010 16:30

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door roland.van.leeuwen »

alfatrion schreef:Als het gaat om een onveilig product dan is daar niet de winkel maar de product voor aansprakelijk. Het zelfde geld een veilig product met een gevolgschade vanaf 500 euro.
Bedoel je hiermee dat ik een schadevergoeding van de producent (niet de Aldi) krijg als ik meer dan 500 euro schade heb?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door witte angora »

Weet niet hoor, ben je meer dan 500 euro aan schoonmaakmiddelen kwijt dan? Wil niet flauw doen maar een zekere winkel is niet zo heel duur hoor. :wink:

roland.van.leeuwen
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2010 16:30

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door roland.van.leeuwen »

Kijk, het gaat mij in principe niet om het geld. Ik wil gewoon dat ze die lading tijdelijk uit de schappen halen, totdat duidelijk is welke blikken voer gevaarlijk zijn. Als ik niets doe, krijgt iemand hem straks nog in zijn oog!

Ik vind wel dat ik recht heb op een stel schoonmaakartikelen: Doekjes, schuursponzen, vuilniszakken, vaatwastabletten, keukenrollen, allesreiniger, schuurmiddel, luchtverfrisser, en 35 nieuwe kruidenpotjes

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Mijn blikje tomatenpuree ontplofte toen ik het openmaakte, met tot gevolg tomatenpuree tot aan het plafond enz.enz.
Is al een aantal jaren geleden gebeurd. De winkel aansprakelijk gesteld en heb toen, als ik me niet vergis, binnen 2 weken 175 GULDEN ontvangen op mijn rekening. Was de EDAH toen en ze hebben er totaal niet moeilijk over gedaan.

Ik heb dat merk wel nooit meer gekocht.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk Roland, met het antwoord van Jeanne komen we een heel eind in de richting, want zij heeft het zelf bij de hand gehad. Ervaringsdeskundige dus.

Gewoon naar de winkel, aansprakelijk stellen. Je kunt het verhaal van Jeanne eventueel meenemen, moet je wel de link hebben denk ik.

Wel even het blikje meenemen. Wat de winkel verder met de andere blikken doet is HUN verantwoordelijkheid. Of men de rest van de keten ja of nee inlicht? Hun pobleem. Op het moment dat jij hun vertelt hebt wat er aan de hand was ligt het balletje verder bij hen.

En als je voor het ongemak (want het gaat heus niet alleen om wat poetsmateriaal en wat kruiden) nog een leuke vergoeding krijgt dan is het in beginsel voor jou goed afgehandeld. Of niet dan.

roland.van.leeuwen
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2010 16:30

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door roland.van.leeuwen »

Verklaar me voor gek, maar hoe stel ik iemand aansprakelijk?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door witte angora »

roland.van.leeuwen schreef:Verklaar me voor gek, maar hoe stel ik iemand aansprakelijk?
Mondeling dan wel schriftelijk. Mondeling heeft niet geholpen, heb net wat hoger gelezen, en zag dat je al terug bent geweest. Die reactie klopt niet.

Ik denk dat je nu het beste een brief naar het hoofdkantoor kunt schrijven, waarin je uitlegt wat er gebeurd is en hoe het filiaal er op gereageerd heeft.

Uit wikipedia:
Aldi heeft verspreid door heel Nederland 8 hoofdkantoren, die elk gemiddeld 60 filialen bevoorraden en dirigeren. Tevens zijn dit 8 afzonderlijke BV's die allemaal afzonderlijk van elkaar opereren. Het enige wat uniform is, is de strakke regelgeving, de uniforme uitstraling en het basisassortiment. Iedere BV kan buiten dit "basisassortiment" enkele artikelen regionaal opnemen. De hoofdkantoren in Nederland zijn:

Aldi Culemborg BV (tevens Aldi Holding BV)
Aldi Ommen BV
Aldi Drachten BV
Aldi Groenlo BV
Aldi Zaandam BV
Aldi Best BV
Aldi Roosendaal BV
Aldi Roermond BV
Opvallend is dat adressen, telefoonnummers en e-mailadressen van Aldi-kantoren praktisch onvindbaar zijn. Via de website van Aldi Nederland is alleen aan de postadressen te komen. Deze zijn te vinden onder de link: carrièremogelijkheden.
Aldi Best BV
De Maas 14
5684 PL Best
Telefoon: +31-49 936 7000
Fax: 0499-390395

Aldi Culemborg BV
Pascalweg 21
4104 BE Culemborg

Aldi Roosendaal BV
Tussenriemer 40
4704 SR Roosendaal
Telefoonnummer : 0165-583838
Fax : 0165-547793
Website : http://www.aldi.com


Aldi Roermond BV- SupermarktenAda Byronweg 19
6045GMRoermond
0475-384700


Heb er even 4 opgezocht, je kunt het beste een van hen even bellen onder welk hoofdkantoor jouw filiaal valt. Mocht het hoofdkantoor in kwestie niet bij deze 4 thuishoren, dan kun je nog even doorvragen op de adresgegevens. Of opzoeken via Google.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Inderdaad, Ik heb gewoon een brief naar het hoofdkantoor van de supermarkt geschreven toen en ze aansprakelijk gesteld voor mijn schade. :(

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Voor welke schade ? Heb je alles laten schoonmaken en het plafond al laten witten en zo ja heb je overal een rekening van ? Is het blikje niet te heet geworden ?

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

reintje vitesse schreef:Voor welke schade ? Heb je alles laten schoonmaken en het plafond al laten witten en zo ja heb je overal een rekening van ? Is het blikje niet te heet geworden ?

Je moet natuurlijk wel even het verhaal lezen een stukje terug, voordat je iets schrijft.

Er zat volgens Edah, teveel lucht in het blikje en bij het openen spoot alles
in het rond en tegen het plafond enz. door de vrijgekomen druk.
Niks te heet enz.
Jaren geleden gebeurd, zie eerder verhaal en als ik het nu nog moest
schoonmaken, denk ik niet dat het er nog af zou gaan, na ca 20 jaar.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door witte angora »

Is het blikje niet te heet geworden ?
Het kan ook zijn dat de inhoud bederft en dat er gasvorming optreedt. Dan ontstaat er ook een vrij hoge druk.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Blik kattenvoer is explosief!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

witte angora schreef:
Is het blikje niet te heet geworden ?
Het kan ook zijn dat de inhoud bederft en dat er gasvorming optreedt. Dan ontstaat er ook een vrij hoge druk.

Ik denk niet dat het bederf was, want ze hadden
meerdere klachten gehad die week, over spuitende blikjes.

De houdbaarheidsdatum was toen nog zeker 2 jaar en hun reactie was,
dat met productie iets verkeerd moest zijn gegaan.

Gesloten