Boete voor loslopen hond

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Boete voor loslopen hond

Ongelezen bericht door moederslink »

J. Deltoer schreef:
20 mei 2021 19:16
Ik ben geen hondenhater, alleen een hater van baasjes die hun hons overal laten scheiten. Heb zelf part time een hond.
Schijten is met een lange -ij- net als lijden door het schijten.... :D

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Boete voor loslopen hond

Ongelezen bericht door Revoked »

reggie2 schreef:.

Je wil niet weten wat ik graag met jou zou willen doen.
Een straatkat in de armen drukken en in de avond in mijn voortuin achter laten. Wel de poort achter je dicht maken. Gewoon op het "close" knoppie drukken.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Boete voor loslopen hond

Ongelezen bericht door Revoked »

moederslink schreef: Schijten is met een lange -ij- net als lijden door het schijten.... :D
Tenzij je de schijtleider bent.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Boete voor loslopen hond

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet te verwarren met de schijtlijster.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Boete voor loslopen hond

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
20 mei 2021 17:00
Een loslopende hond betekent ook zwerfpoep. Zulke hondeigenaars kunnen niet hard genoeg aangepakt worden (tip: schandpaal en rotte eieren) . Bewijsvoering is daarbij van ondergeschikt belang
Bewijsvoering van ondergeschikt belang ?
Er kan je geen straf worden opgelegd of een schikkingsvoorstel worden gedaan als er geen sprake is van een onomstotelijk bewijs.
De verbalisant zal toch echt moeten kunnen aantonen dat de (eventueel) te verbaliseren persoon ook daadwerkelijk de eigenaar is van de hond die los loopt waar dat niet is toegestaan.
Stomweg een willekeurig persoon koppelen aan een loslopende hond is uit den boze en dat is maar goed ook.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Boete voor loslopen hond

Ongelezen bericht door Dirkie »

Moneyman schreef:
20 mei 2021 16:18
Dirkie schreef:
20 mei 2021 15:40
Bij een parkeer boete weet een BOA ook niet wie de auto verkeerd geparkeerd heeft. Welk schrijft hij een boete uit. En vervolgens wordt naderhand de eigenaar met die boete opgescheept ook al was die er misschien helemaal niet bij betrokken. En blijkbaar wist hij wel van wie de hond was want de boete is op het juiste adres aangekomen :mrgreen:
Als jij een boete krijgt, krijg je ook alle onderliggende informatie. En dat is ook logisch.
Vandaar mijn eerdere vraag : staat er op de boete.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Boete voor loslopen hond

Ongelezen bericht door Erthanax »

TS Rienie heeft zich na het openen van het topic niet meer laten zien. De kans lijkt me klein dat er meer duidelijkheid komt over de omstandigheden of over wat er op de boete stond. Jammer, want ik vind het wel een interessante casus.

Gesloten