LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] catwatch/kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
spooky

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door spooky »

:)

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

dan vind ik ook dat mensen niet moeten oordelen dat als iemand zijn kat niet buiten doet per definitie zijn dier slecht behandeld

spooky

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door spooky »

oh :shock:

b.olsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door b.olsen »

he spooky, je moet niet aan de buren vragen of dat ze de troep op komen ruimen, dat moeten de buren die katten hebben zelf aanbieden, je neemt toch geen huisdieren zodat een ander de troep van jouw dieren op kan ruimen

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Gezeur allemaal. Ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen huisdier. ook mijn katten komen buiten, doen wel grotendeels hun behoefte's op de kattenbak. Ik heb zelf de buren gevraagd of ze een emmer water over de katten willen gooien als ze daar in de tuin komen. Ik heb tenslotte geen zin in ruzie met de buren. Degene die last van mijn katten hadden hebben dit gedaan en het helpt gewoon. Ze zullen het wel uit hun poezebolletje laten om daar nog eens lekker te gaan poepen.
Buren tevreden, ik tevreden.

b.olsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door b.olsen »

het is geen gezeur over katten , het is gewoon zeuren tegenover de mensen, onze buren deden dat ook ,ja, maar het was er een van jullie heb ik zelf gezien , de arme sloebers werden vals beschuldigd , want ze lagen de hele dag binnen op de vensterbank , toen ik dat zei dropen ze af ,en na een paar goede tips van ons hebben we geen last meer, in ons rijtje van 6 woningen zitten 1 hond en 10 katten waarvan er twee van ons zijn ,jaaaaa, maaaar jullie katten

tiewiepie

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door tiewiepie »

Mijn kat gaat iedere nacht naar buiten.
Ze gaat dan zeer demonstratief in onze tuin zitten kakken.
Of ik nu met een schepje door de tuin moet, of de kattenbak, liever de tuin.
Ik ga er van uit dat ze onze tuin als poepplek heeft beschouwd, de buren hebben alleen maar 'stoep'.
Maar wel heb ik tegen de buren gezegd, wanneer ze er last van hebben het aub te melden en een klats water kan geen kwaad.
Er zijn hier ook veel katten in de buurt. Het kan best zijn dat ik ook de poep weg schep van andere katten, maar dat neem ik op de koop toe.
Ik maak er niet zo'n probleem van.
ik kan me wel indenken dat het heel lastig is, omdat het erg ruikt. Ook wanneer je niet weet van wie de dader is.
Zoiets is altijd moeilijk.
ik zie ook voort mensen honden uitlaten met overdreven de poepzak laten zien, omdat het genant is om een hondendrol op straat te zien liggen en jij daar net met je hond wandeld. Mensen mopperen dan ook onterrecht op jouw.
Eigenlijk moet het gewoon zo zijn dat ieder z'n eigen **** opruimt, maar helaas zijn er mensen die het wel makkelijk vinden om door te lopen.
Jammer is dat.want echt niemand vind het leuk om met kak onder de schoen thuis te komen of met tuinieren in een kattedrol te grijpen.
zoiets moet ook op te lossen zijn, inplaats van ruzies maken.

b.olsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door b.olsen »

dat ben ik helemaal met je eens als je dat nu ook nog tegen onze buren zegt ,dan is het probleem van ja , maar .... meschien wel opgelost

tiewiepie

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door tiewiepie »

waarom zeg je het zelf niet tegen je buren. niet corrigerend, maar aardig.????

b.olsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door b.olsen »

hebben we al meerdere malen gedaan maar het schijnt niet door te dringen, een geluk, het zijn niet onze naaste buren

Wolvin

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Wolvin »

als ik jouw buurvrouw was geweest, en jij ziet dat een van mijn katten zijn behoefte in jouw tuin doet , dan kom ik het persoonlijk opruimen. en katten horen wel buiten , het zijn nog altijd wilde dieren
Katten zijn geen wilde dieren. En bij bij mij kan je het niet zelf opruimen. Ik heb nl wolfhonden. Staan ook heel dicht bij de natuur. Stel je voor dat ik ook ga denken het zijn wilde dieren. Ga ik ze ook maar loslaten. Vergis je niet ik ben ook een kattenliefhebber maar ze hebben altijd binnen gezeten. Het probleem komt wel als mijn wolfhonden in de tuin loslopen en ze grijpen een brutale kat van de buren. Dan deugd mijn hond niet meer. IK heb niet om die kat gevraagd! En mijn honden zien dit als prooi. Dat is hun natuur. Er zijn er die natuurlijk katten gewend zijn. Maar die van mij niet. En katten kan je wel degelijk binnen houden. Je hebt genoeg atributen waar ze in kunnen klimmen. Er zijn heel veel mensen die een kat hebben die hem uit gemak buiten de deur zetten. Vooral in het voorjaar als ze krols zijn. Is zo goed voor je nachtrust dat gejank. Ik denk dat ik mijn wolfjes met volle maan ook maar buiten neerzet. Is leuk voor de buurt! Dus niet.

b.olsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door b.olsen »

ooit wel eens van een noorse boskat gehoord? let wel, het is een kat en hij leeft gewoon in het wild en er zijn ook mensen die hem als huisdier hebben , wij hebben geprobeerd om van onze katten binnenkatten te maken , helaas zonder resultaat, een ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar dieren , zoals jou buren dat voor hun katten dienen te zijn ben jij het voor jou honden ,

tiewiepie

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door tiewiepie »

Nee Wolvin, jij WIL dat katten binnen zijn. maar dat wil een kat echt niet!
inderdaad lukt dat wel, maar het is echt niet zo goed voor de kat hoor.
Stel jezelf voor, jij kan ook wel altijd binnen..............
een hond kun je ook leren van 9 tot 5 in de bench.
Ja, dat KAN allemaal wel.
echt wel.
Maar vind je dat niet zielig?
ik wel hoor.
Wat je wolfhonden betreft, je geeft zelf al aan dat ze dicht bij de natuur staan.
ik hoop dat je dat ook begrijpt............
Simpel is het gewoon dat je de poep van je huisdier zelf opruimt.
en dat is het jammer buren te hebben als b. olsen.
Het vervelende is ook, dat je een hekel gaat krijgen aan die kat, en die uiteindelijk een keer goed geschopt wordt door een of andere buurman.
Jammer.

b.olsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door b.olsen »

bedoel je soms, dat je mij niet als buur moet hebben , of bedoel je dat je de buren die ik heb niet moet hebben , (zomaar een vraag , niet kwaad bedoeld) want ik kom de poep wel opruimen hoor, en de gedachte alleen al dat een van mijn twee katten een trap van iemand krijgt , ik moet er niet aan denken , en even naar het drukke woonerf bericht, waarom wij hier wonen? nou dat is heel simpel , omdat wij een huisje op het platteland niet kunnen betalen, maar zoals ik al eerder zei, het zijn niet onze naaste buren die zo doen hoor.

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een PVC buis in mijn tuin met een stuk vis in het midden.
De pijp is behandeld met vaseline of een ander geurloos vet.
Kat pakt de vis, vacht zit vol vet, gaat door kattenluik terug naar binnen en gaat lekker op de bank liggen.....
hahahahaha....dat zal die kattenbezitters leren!

Gast

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Jou zouden ze ook naar de eeuwige jachtvelden moeten sturen!

tiewiepie

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door tiewiepie »

Ik bedoel dus, dat jij b.olsen, niet geboft het met je buren, waarmee je dus niets kan bespreken over het gezamelijk gezellig houden in de buurt.
Maar wat die buis betreft, dat vind ik wel erg zielig voor de kat hoor.
Ook een beetje gek, je lokt eerst de kat met vis en dan komt ze toch weer terug?
en misschien begrijpen die mensen nogeens niet wat er met die kat is gebeurt..........
Die kat kan zich lelijk bezeren!
ik heb wel eens van iemand gehoord, die had een kat binnen gelokt, ook met eten. en een koordje met briefje om de hals gedaan, met daarop het verzoek voor de kat een kattebak aan te schaffen.
Ze hebben de kat nooit meer terug gezien..................

Aso

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door Aso »

Die kattenbak heb ik al járen geleden eruit gegooid. Mijn katten mogen lekker bij de buren in de tuin schijten.
Ik heb ze er nog nooit over horen klagen tenminste.

b.olsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door b.olsen »

tiewiepie, sorry dat ik je verkeerd begrepen heb , en het is inderdaad zielig om eerst een kat te lokken en vervolgens zoiets gemeens te doen, een van onze buren had ook zoiets gedaan, ze waren aan het eten met vrienden in de tuin , en mijn naaste buurman zei dat tegen ons , o, leuk zeg ik ,ja, zegt hij maar hij lokt wel jullie kat de tuin in met een kippenpootje, en daarna gooit hij een hamer naar zijn kop , dus ik woedend die tuin in , ik pak de hamer en hou hem voor zijn neus, en ik geef hem de mededeling ,dat als hij nog een keer iets naar mijn kat gooit ,ik persoonlijk zijn hersenpan in mekaar mep met die hamer, van deze buurman nooit geen last meer gehad, is nu overdreven vriendelijk, dat had hij natuurlijk niet verwacht van een vrouw, :

l.obsen

Re: catwatch/kattenoverlast

Ongelezen bericht door l.obsen »

*TROTS* :lol:

Gesloten