LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
maikdio
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2006 12:03

de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door maikdio »

Beste mensen graag zou ik willen weten, ofdat jullie wel eens melding hebben gedaan bij onze dieren bescherming, en zo ja, hoe de reactie hierop was.Het volgende is namelijk het geval, ik ben afgelopen zaterdag bij een paard in drunen wezen kijken, omdat mijn vriend zij dat hij regelmatig langs een paard kwam, waar je je jas aan op kon hangen zo mager dat de botten eruit staken, en hij stond ook ontzettend raar volgens hem, op de voor hoeven stond hij naar achter geleund en op de achterhoeven naar voren.En het lijkt me duidelijk dat zijn hoofd bijna op de grond hing, zo ontzettend beroerd voelt hij zich.Telkens probeert hij zijn gewicht van zijn benen te verzetten, maar dan valt hij praktisch om.Bij het aanzien van dit paard heb ik de politie gebeld, en binnen 5 minuten waren zij ter plaatsen, en wat blijkt ze krijgen ongeveer 5 a 10 meldingen per week binnen over enkel alleen dit paard. :evil: :evil: :evil: Maar ze moesten nog wel even achterhalen wie de eigenaar was, komt geloofwaardig over niet dan, maar oke,ik heb hen gevraagd mij te bellen als ze contact hadden gehad met de eigenaar,zodat ik op de hoogte blijf van wat ze eraan gaan doen.Uit ervaring weet ik namelijk dat zo'n melding toch vrij snel weer naast hun neer wordt gelegd want een paard heeft nou eenmaal niet zo'n hoge prioriteit!Maar oke, een uur later wordt ik teruggebeld, ze hebben inmiddels contact gehad met de eigenaar, een ex wethouder, moet je na gaan, bulkt van het geld!!!Deze eigenaar vertelde dat ze het paard een gelukkige zomer op de wei wilde geven en hem vervolgens in laten slapen,ook had de politie contact opgenomen met de AID(algemene inspectie dienst) van de DB, en die vertelde dat ze al meerdere malen langs waren geweest, maar dat ieder paard van 24 jaar er zo uitziet :evil: :evil: :evil: En dat hij kerngezond is, nu vraag ik me toch af, zijn dit de mensen die de dieren in nl moeten beschermen????Nu weet ik ook weer waarom ik geen lid meer ben van de Dierenbescherming, ik heb dit in het verleden al vaker mee gemaakt.En dit is echt geen twijfel gevalletje hoor, zelfs de paarden in Afghanistan zien er beter uit.Ik denk dat het paard als hij nu geen medische verzorging krijgt hooguit nog 1 week te leven heeft,als het al niet te laat is.En dat kan allemaal maar in een land als Nederland?????Want wettelijk gezien is ervoor dieren heel erg weinig tot niets geregeld,
en mensen kunnen zo maar wat aan klooien met de dieren, hetzelfde als de brrodfokkers, gek wordt ik ervan, wie heeft enig idee, welke stappen ik het beste zou kunnen ondernemen, om misschien een beetje gerechtigheid voor onze dieren te kunnen creeeren?

in ieder geval bedankt voor het lezen!!!!!

maikdio

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Als het dier echt verwaarloosd is, zou ik het een grote schande vinden dat er niemand ingrijpt, maar als een eigenaar besluit om zijn paard al dan niet te laten inslapen dat is niet mijn noch iemands anders zaak.

maikdio
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2006 12:03

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door maikdio »

nou ja eigenaar, het is een handelaar, en regelmatig ligt er een dood paard bij hem in de wei,echt schandalig

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Ik denk echt niet dat een echte handelaar een paard "nog een leuke zomer in de wei gunt" en hem dan vredig laat inslapen. :wink:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dierenbescherming en al dat soort clubjes is zoiezo weggegooid geld. Ze roepen een heleboel maar als je ze werkelijk nodig hebt zijn ze niet thuis of ben je ineens niet belangrijk meer.

Dat mensen op deze manier met dieren omgaan is schandalig, maar als je het dan meld en er wordt op deze manier gereageerd dan is dat helemaal een schande.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou ik mag dan oud zijn maar ik zou die handelaar
eens met zijn neus op de vuist.. sorry feiten drukken. :twisted:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door Soraya »

misschien een idee om de tv in te schakelen hierbij... wedden dat er dan opeens veel mogelijk is? Wel even foto's maken, voordat iemand op het idee komt om hem via een achterweg af te voeren. Dan heb je altijd nog bewijs. Bij voorkeur met en digitaal toestel, omdat hier de datum ook vaak instaat verwerkt. (of de krant erbij op zetten)

maikdio
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2006 12:03

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door maikdio »

ik ben inderdaad bezig om te kijken of ik of sbs6 of omroep brabant hierbij kan betrekken, alleen de eigenaar (handelaar) is niet zo'n schatje, hij heeft al meerdere inspecteurs van het weiland afgeslagen met een stuk hout, dus misschien beter om het iets of wat voorzichtig aan te pakken. :lol: Inderdaad wat betreft een handelaar die zijn paard een fijne laatste zomer gunt op de wei,de eerste moet nog geboren worden. :evil: :evil: En ik ga vanavond even foto's maken,bedankt voor de reacties, ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!!!


maikdio

commonsence

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door commonsence »

En hoe is het nu verder gegaan?

Een ex wethouder vangt veel wind in de plaatselijke media.
Hij zal vast niet zitten te wachten op compromiterende artikelen over hem.
Weg lintje :!: :!: :!: :(
Of bel de SOS lijn van de Dieractivisten Nederland. Die weten wel raad met dierenbeulen ook of juist al was het een ex-wethouder.
Overigens snap ik niets van die combinatie;
ex wethouder - paardenhandelaar - paardenbeul - agressieve gek met stok!
Zou tijdens zijn functie in de gemeenteraad zijn masker geleidelijk aan zijn afgevallen?
De Dierenbescherming in Nederland is een adequaat werkende organisatie die altijd betweters kan gebruiken. Meld je aan!
Wanneer je bij D.B.N. op de juiste knoppen drukt wordt er wel degelijk actie ondernomen. Meestal is het zo, dat wanneer er niet wordt opgetreden naar de zin van de aanmelder dan hebben ze daar wel een acceptabele reden voor. En een inspecteur van de dierenbescherming laat zich hooguit maar EEN maal met een stok van de wei slaan(?) maar zal het er ZEKER niet bij laten zitten.
Mogen we het vervolg nog weten of is alles als een kaarsje uitgewaaid door een zuchtje tegenwind?

commonsence

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door commonsence »

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het hele plaatje wat Maikdio aan ons heeft voorgehouden te veel fout gekleurd is.
Is de eigenaar echt een handelaar? Zeker weten?????? Kamer van koophandel nagegaan?
Wanneer het paard 24 jaar oud zou zijn, mede afhankelijk van zijn voorgeschiedenis is het natuurlijk mogelijk dat hij er als hoog bejaarde een beetje bejaard bij staat. Ook moeten we de eigenaar het voordeel van de twijfel geven, dat hij WEL het paard een rustige waarschijnlijk pijnloze ouwe dag in de wei bezorgt. Als dat zo zou zijn zou ik me zijn woede kunnen voorstellen van die betweterige bemoeiallers. Leg ons uit welk belang jij denkt dat de vermeende handelaar heeft of zou hebben bij brood magere paarden die geen cent waard zijn in het slachthuis ook al omdat het vlees van een 24 jarige weinig mals meer heeft te bieden.
Waarom horen we niets over de staat van die wei? Kaal gevreten?
Wordt het paard bijgevoerd?
Gevulde waterbak?
Staat het paard op gekapte hoeven?
DAARUIT valt de mate van de verwaarlozing op te maken. Het enige wat ons geschertst wordt is dat het 24 jarige paard er slecht bij staat gezien door de ogen van een leek. Want dat leek zijn valt te constateren uit het feit dat Maikdio ons de meest essenciele informatie niet gaf over de voedsel en water toestand ter plekke.
Ik vind de niet nagekomen belofte om ons op de hoogte te houden van Maikdio's acties ook bedenkelijk. :roll:
Zover pleit ik de plaatselijke dierenbescherming in deze onderhavige "schandezaak" vrij van nalatigheid of welke blaam dan ook.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door Ophidia »

Het is natuurlijk moeilijk om via internet een oordeel te geven,maar mij klinkt dit in de oren als een paard die hoefbevangen is en de energie niet meer heeft om te eten,omdat het zoveel pijn heeft.
Hoefbevangenheid in een vergevorderd stadium,wat hier op lijkt,is niet meer te behandelen. Zo`n dier moet dus zo snel mogelijk ingeslapen worden.
Ik begrijp dan ook niet waarom dit dier nog niet uit z`n lijden is verlost,maar ja ik weet er het fijne niet van,want ik ken het paard niet. :(

commonsence

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door commonsence »

Ophidia,

Veronderstellen mag.
Maar dan niet op basis van een veronderstelling de Dierenbescherming voor een nono instantie uitmaken :!: Dat is niet fair! Toch?
Dat onderstreept weer het internationaal bekende typisch Hollandse imago van; die Nederlander, die alles altijd meteen gedetailleerd denkt te weten en onmiddellijk weer een alles omvattend eindoordeel uitschreeuwt zonder zichzelf te horen schreeuwen. [(In de dijk met dat wijsvingertje :!: DAT was een topper :!: )]
Ik ben van mening dat, wanneer de dierenbescherming ter plaatse geweest is, de betreffende inspecteur de opdracht heeft gehad om bij twijfel over de conditie van het paard een dierenarts erbij te roepen. Die zou dan Hoefbevangenheid makkelijk hebben kunnen diagnostiseren.
Bij die vaststelling is er geen discussie meer mogelijk. Pijnloos inslapen!
Rekeningen naar de eigenaar en - zeker weten - dat die zal betalen teneinde veel negatieve publiciteit en een rechtzaak te voorkomen. Zo gaat dat normaal gesproken in zulke gevallen bij de dierenbescherming.
Maar we weten de details niet en ZONDER wil en kan IK geen sluitend beeld krijgen. De topic startster Maikdio laat ons verder in de mist staan :?: :!:
Het melden van een veronderstelde dierenmishandeling of verwaarlozing is altijd een zeer goede houding. Ook wanneer blijkt dat het niet is wat het leek. Maar laat dat dan je topiclezers even weten.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door Ophidia »

In dit geval geef ik dus ook geen oordeel,maar ik heb ook niet zo`n hoge pet op van de dierenbescherming,hoor!
De dierenbescherming is tegen het houden van exoten en zou graag een verbod op het houden ervan willen. In mijn ogen ben je dan niet bezig om dieren te beschermen,omdat als iets verboden is het juist aantrekkelijk wordt voor vage figuren en er dan helemaal geen controle meer op het welzijn van deze dieren zal zijn. De dierenbescherming zou zich juist sterk moeten maken voor het welzijn van exoten en dat bereik je niet door het te verbieden.
Over de kennis over dieren bij de medewerkers van de dierenbescherming heb ik ook mijn twijfels.
Ongetwijfeld zijn het allemaal mensen die van dieren houden,maar alleen hiermee kom je er niet. Maar omdat het grotendeels vrijwilligerswerk is,kan men moeilijk (hoger) opgeleiden voor dit werk vinden. Hier zou ook verandering in moeten komen door dit te regelen vanuit de overheid. (dierenpolitie)
En nu niet allemaal op de Partij voor de Dieren gaan stemmen,want die willen ook veel dingen verbieden. :?
Misschien moeten we maar eens massaal op Groep Wilders gaan stemmen,want die wil ook een dierenpolitie en heeft hiervoor waarschijnlijk ook een begroting waarin dit past. (ik heb het vermoeden,dat er veel subsidie voor allochtonen dan naar dierenwelzijn gaat,wat een veel zinnigere besteding zou zijn)

commonsence

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door commonsence »

Ophidia,

Wel voor het houden van exoten, onder vaak erbarmelijke omstandigheden, in een volstrekt ander klimaat, uit die landen afkomstig van die allochtonen, die hier niet mogen zijn? Dieren wel en mensen niet?
Bizar!

Commentaar op de dierenbescherming mag maar dat moet je wel onderbouwen. Anders is het roepen in de ruimte!
Laatst gewijzigd door commonsence op 25 sep 2006 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

commonsence

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door commonsence »

Kortom,

Waar blijft nou die MAIKDIO :?:
Heeft onze "incompetente" Dierenbescherming HAAR soms laten inslapen :?:
:roll:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door Ophidia »

@Commonsence; O.k. ik zal nog een voorbeeld geven van de onkunde van de DB: Een aantal jaren geleden heb ik eens een inspectrice van de dierenbescherming gebeld over de verwaarlozing van reptielen in een tuincentrum. De inspectrice vroeg aan mij hoe reptielen dan verzorgd behoren te worden! :shock: De DB zegt dat reptielen niet geschikt zijn om in gevangenschap te houden. Tja,als je niet eens weet wat de behoeftes van deze dieren zijn en hoe je die dieren moet verzorgen?.....
Slangen zijn bijvoorbeeld veel geschikter om in een relatief kleine behuizing gehouden te worden dan volièrevogels. Maar over het houden van de kanarie in een kooi,waar het niet in kan vliegen,maar van het ene stokje naar het andere kan hippen en weer terug,hoor je de DB niet.
De meeste slangen die in Nederland worden gehouden zijn nakweekdieren die in Europa zijn geboren. Slangen zijn al lang gedomesticeerd,want er bestaan al jarenlang allerlei kleur- en tekeningvariaties,intergrades en hybrides die niet meer zouden kunnen overleven in het wild. (of zorgen voor faunavervalsing)
Dat er dieren in erbarmelijke omstandigheden worden gehouden is helaas een feit,maar komt niet alleen voor bij reptielenhouders.
Maar ik begrijp wel waarom de DB dit soort dieren wil laten verbieden!
Veel mensen vinden het zielig dat veel reptielen levend voer nodig hebben en aangezien de DB ook inspeelt op de emoties van (potentiële) donateurs,misbruiken ze dit soort argumenten.

Exotische dieren plegen geen terroristische aanslagen,dus zijn zij wat mij betreft meer welkom dan intolerante moslims die de boel hier verstieren. Het is toch duidelijk dat al die jaren van allochtonen-knuffelen met allerlei achterlijke subsidies weggegooid geld is!
Dat kunnen we dus beter begruiken voor een ècht deskundige dierenpolitie die gewoon normaal betaald worden.

commonsence

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door commonsence »

Geplaatst op 25 Sep 2006 11:41 door Ophidia


--------------------------------------------------------------------------------

@Commonsence; O.k. ik zal nog een voorbeeld geven van de onkunde van de DB: Een aantal jaren geleden heb ik eens een inspectrice van de dierenbescherming gebeld over de verwaarlozing van reptielen in een tuincentrum. De inspectrice vroeg aan mij hoe reptielen dan verzorgd behoren te worden! ((((((((( JE CONCLUSIE IS NIET PERSE JUIST. DE INSPECTRICE VROEG JE NAAR JOUW KENNIS VAN ZAKEN OM TE WETEN TEGEN WIE ZE SPRAK MISSCHIEN? DUS.....GEEN VOORBARIGE CONCLUSIES TREKKEN)))))))))))
De DB zegt dat reptielen niet geschikt zijn om in gevangenschap te houden. Tja,als je niet eens weet ((((((((??????)))))))wat de behoeftes van deze dieren zijn en hoe je die dieren moet verzorgen?.....
Slangen zijn bijvoorbeeld veel geschikter om in een relatief kleine behuizing gehouden te worden dan volièrevogels. Maar over het houden van de kanarie in een kooi,waar het niet in kan vliegen,maar van het ene stokje naar het andere kan hippen en weer terug,hoor je de DB niet. ((((((weet je dat ook zeker?))))))))
De meeste slangen die in Nederland worden gehouden zijn nakweekdieren die in Europa zijn geboren. Slangen zijn al lang gedomesticeerd,want er bestaan al jarenlang allerlei kleur- en tekeningvariaties,intergrades en hybrides die niet meer zouden kunnen overleven in het wild. (of zorgen voor faunavervalsing) ((((((((( DAT ZOUDEN DIE KANARIES OOK NIET MEER KUNNEN. VIND IK TROUWENS OOK FOUT!!!)))))))))))
Dat er dieren in erbarmelijke omstandigheden worden gehouden is helaas een feit,maar komt niet alleen voor bij reptielenhouders.
Maar ik begrijp wel waarom de DB dit soort dieren wil laten verbieden!
Veel mensen vinden het zielig dat veel reptielen levend voer nodig hebben en aangezien de DB ook inspeelt op de emoties van (potentiële) donateurs,misbruiken (((((((((((((((((((( GEBRUIKEN BEDOEL JE! EN TERECHT! DIERENBESCHERMING IS NIETS ANDERS DAN EMOTIE!!!)))))))))))))))))))))) ze dit soort argumenten.

Exotische dieren plegen geen terroristische aanslagen,dus zijn zij wat mij betreft meer welkom dan intolerante moslims ((((((((((((HOE BEDOELD U? GENERALISEREN??? NEE HOOR, NIET DAT IK MIJ BEWUST VAN BEN!!!!!!!!!!!)))))))))))))))))))die de boel hier verstieren. Het is toch duidelijk dat al die jaren van allochtonen-knuffelen met allerlei achterlijke subsidies weggegooid geld is! (((((((((((WAAR ZIJN DE CIJFERS? ROEPEN IN DE RUIMTE!!!))))))))
Dat kunnen we dus beter begruiken voor een ècht deskundige dierenpolitie die gewoon normaal betaald worden. ((((((((((( LIEVE OPHIDIA, JE HAALT WEL HEEL WAT ZAKEN DOOR ELKAAR MEISJE! JE HEBT WAARSCHIJNLIJK ERGENS EEN HERSENSCHUDDING OPGELOPEN. LAAT ZE WEER HERSCHUDDEN! )))))))))))))))))))))))

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door Ophidia »

Pfffff,jij bent zeker van de DB. :x

commonsence

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door commonsence »

Nee hoor, alleen hou ik van dieren en ik heb voortreffelijke ervaringen met de Nederlandse Dierenbescherming gehad.
Scheer niet alles en iedereen over een kam dan ben jij misschien ook wel lief! :oops:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: de dierenbescherming nou ja, bescherming...

Ongelezen bericht door Ophidia »

Goh,dat hoor je toch niet vaak! :shock:

Gesloten