LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenbegraafplaats

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
jett
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2006 00:07

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door jett »

Dat is goedkoop hadden wij twee begrafenissen voor kunnen doen. wij hebben betaald voor een standaardkist en een klein steentje met naam gegraveerd.
De grafkosten per jaar zijn ook hoger.

Maar daar gaat het allemaal niet om, het gaat om het feit dat er niet op voorhand wordt aangegeven dat als je zelf iets wilt doen, de eigenaar daar nog eens 10% van de door jou gemaakte kosten voor moet hebben. Dit is het punt, hij had dit aan moeten geven of in de regels moeten zetten.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door just the cook »

Is dit ongeveer hetzelfde als bij de ene kapper een permanent laten zetten en je bij de buurman kapper laten knippen?
De kapper zal na je vertrek behoorlijk te roddelen hebben over je, deze man doet het niet achter je rug om maar verteld je recht in je gezicht hoe het ervoor staat.

jett
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2006 00:07

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door jett »

Als je doelt op eerlijkheid?
Ik heb de man recht in het gezicht gezegd wat ik hiervan vind, dus niet achter de rug om. Als je dan als enig antwoord krijgt "Ja hallo ik moet ook mijn zakken vullen" sorry dat schiet even verkeerd.

Maar als je goed leest dan gaat het om en principepunt, dus alles eromheen is helemaal niet belangrijk.
Mijn vraag aan jullie is? Had hij dit van tevoren aan moeten geven.(lees mijn vorig bericht) Je kan voor of tegen het genoemde standpunt zijn, maar haal er niet allerlei zaken extra bij.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Quote jett:

B. We hebben een steen bij de eigenaar gekocht ,een steen met naam gegraveerd. Kost ook een paar honderd euro.

Jett zoals ik het lees heb je die steen dus wel gekocht en ben je er naderhand achter gekomen dat zelfs een speciale steen (die de eigenaar niet kan leveren) bij iemand anders goedkoper zou zijn geweest.

Zou je het dus geweten hebben en bij de concurrentie de speciale steen hebben gekocht dan was je misschien nog goedkoper uitgeweest dan met die gewone steen bij de eigenaar. Of zit ik nu fout?

Dat hoeft de eigenaar toch niet schriftelijk/mondeling kenbaar te maken aan klanten, dat ze bij iemand anders goedkoper uit zijn, dan is ie een dief van zijn eigen beurs.

jett
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2006 00:07

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door jett »

Je zit inderdaad fout.
Tijdens de begrafenis hebben we een steen van de eigenaar begraafplaats gekocht. Dit was een kleine steen met de naam gegraveerd.Men noemt dat een stasteen. staat dus tegen een standaardje schuin rechtop.
Wat wij willen is op het graf zelf een plaat leggen, anders heb je alleen een zandberg.Begrijp je wat ik bedoel?

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Ja nu snap ik het, dus je argument heeft iets te maken met NOG een ekstra steen: een afdekplaatje zal ik maar zeggen.

Maar dan nog kan de eigenaar voor die dingen vragen wat ie wil, als er daar geen regelgeving voor is en iemand wil zo'n ekstra plaat.

En hoe krijg je dat ding nu op dat grafje geplaatst, want je gaat toch niet het driedubbele betalen voor die afdekplaat neem ik aan?

Als je dus iemand vind die het voor je plaatst ben je uiteindelijk toch nog goedkoper uit. Was ik zo klaar mee, maar dat het je ergert dat snap ik wel hoor.

jett
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2006 00:07

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door jett »

Ja gelnnfussiach dat bedoel ik nu.
Nee ik kop de plaat niet bij hem, Maar dan wil hij van ons 10% van wat de plaat ons gekost heeft van ons hebben(ondanks dat hij al aan ons verdiend heeft (zie voorgaande berichten).
Ik laat dus maar een bon maken van 2 euro, krijgt hij 20 eurocent hahahha.
Maar wat mij irriteert is niet dat hij die 10% extra wil, maar dat dit niet op voorhand aan de mensen wordt medegedeeld.
Zo van" als u iets extra met het graf wilt doen kost u dat 10% van hetgeen u hieraan uitgeeft"n Kan je altijd ja of nee zeggen.

Maar wij kopen de steen elders en plaaten hem zelf op het graf.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Dan is de eigenaar er gewoon pis dat je er achter bent gekomen wat zijn winst op die afdekplaatjes is.

Hij vraagt toch ook geen toeslag op de beplanting van het grafje als je geen plaat legt, of moet je de planten ook bij hem kopen tegen het driedubbele en anders 10% aan hem betalen van de aankoopprijs als je het niet bij hem koopt?

Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat je de afdekplaat kadoo hebt gekregen van een familielid, kan hij je geen rekening vragen en hoef je helemaal niks bij te betalen. :wink: :P

floyd
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 sep 2005 13:45

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door floyd »

Volgens mij ben je die man helemaal niets verschuldigd.
Je hebt de huur van het graf toch betaald en wat je er verder bij wilt zetten moet je toch zelf weten?

jett
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2006 00:07

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door jett »

Glennfiddisch wie weet moet je als je beplanting aanbrengt ook hier inderdaad nog geld voor afstaan. Maar dit is nu wat ik bedoelde met onrecht tegenover de klant. Ook een goed idee van dat cadeau gekregen.

En floyd , ja wij dachten dat ook en we betalen grafkosten per jaar.


Hopelijk begrijpen de anderen nu ook wat het punt is wat ik bedoel net zo als jullie het begrijpen.

Gesloten