LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenleed..

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Dierenleed..

Ongelezen bericht door luna01 »

Nu ik bij ''overige'' al aan het klagen was, kan dit er ook nog wel bij...

Eind augustus kwamen hoveniers de gemeente struiken met veel kabaal snoeien. Kreeg bijna een hartstilstand van die herrie om 7.30 uur. Dit duurde 3 dagen en die week erop nog eens 2 dagen,non stop loeiharde zagen. Dacht eigenlijk dat ik nog een week vakantie had, maar is me aardig verpest. Het was nog mooi weer, extreem heet, maar de ramen moesten dicht, ook al scheelt het niet zo gek veel hier. Opeens zag ik tig jonge vogeltjes bij mij voor de deur op de grond. Vroeg me af of zij levensmoe zijn, heb twee wel wat oudere katten, maar deze menukaart pakken zij met gemak. Mijn katten waren boven, doodsbang. Heb die vogels een bak water neergezet, voeren doe ik niet juist om mijn katten. Werd dankbaar gebruik van gemaakt. Werd er zelf gestoord van, katten bang, maar die vogels zo vreselijk uit het nest verjagen ??? Mag dat eigenlijk allemaal zo maar ? Alleen zodat die vreselijke coniferen op een wiskunde lokaal lijken ? Betonblokken doen het beter.

Maar ik deed van alles voor die vogels en mijn katten. En heb nooit problemen gehad met de buren, zij hebben honden, daar klaag ik ook niet over. Iets dat hier ergernis nummer een is, hondenpoep. Je kan ze slecht op de wc zetten en om bladblazers nu de bosjes omhoog te laten trekken om eronder te blazen is ook de pure waanzin. Oh ja, ik dwaal af, sorry. Opeens begint er een verjaag actie tegen mijn katten. Zij komen heel bang naar beneden, heel voorzichtig (als de vogels weg zijn) de neus op ons terras en klappende handen en kssssjjjj. Zodra ik op ons terras loop, zie ik de ramen van sommigen snel dicht gaan. Tja zij horen niets, zij zien niets, alleen mijn katten. Totaal geen idee dat die vogels bij mij op de grond zaten en vooral WAAROM, dat ik probeerde ze het leven prettiger te maken met die bak water, zelf met ramen dicht en angstige katten. Dat doet allemaal echt zeer.

Kortom, domme hoveniers, blinde buren, arme dieren....

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door luna01 »

p.s. mijn katten hebben niet een vogeltje kunnen scoren. Ze weten dat zij dat niet mogen haha. Maar daar zorg ik wel voor. Toch vraag ik me echt af, of er al zo vroeg gesnoeid mag worden....???? Met die buren probeer ik wel te praten...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is niet meer te vroeg. Half maart tot half juli dient er rekening gehouden te worden met het broedseizoen van de vogels.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lopen jouw katten los door de wijk?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb geen katten of honden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn Kater, ( niet van biertjes) loopt wel dagelijks los!
En in mijn gemeente is vooraf te lezen als ze gaan snoeien in plaatselijke krantje mits er tijdens de vakantie bezorgers waren!

sake1987

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door sake1987 »

Eind augustus vogels uit nest verjaagd?🙁

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als ze dan nog niet vliegvaardig zijn wordt de winter problematisch.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door Erthanax »

sake1987 schreef:
08 sep 2019 18:46
Eind augustus vogels uit nest verjaagd?🙁
Dat is wat men noemt "een tweede leg."

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door luna01 »

Oeps sorry ik ben dit topic helemaal vergeten. Nee, ik heb binnenkatten, zij gaan alleen samen met mij op het terras. De jongste, inmiddels 12 wil nog wel eens het roofdiertje uithangen. Daarom pas ik dan ook echt op, tot het gekwetter over is en de rust terug is. Maar ben echt geschokt, nog steeds hoe bruut die vogeltjes de nesten uit worden gemaaidt. En dat begint al in juli. Mag wel katten hebben, maar ik vind dit zo vreselijk zielig voor die paniekerige vogels.. Dat doet me gewoon echt heel zeer.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door luna01 »

Komkommertijd schreef:
08 sep 2019 18:21
Mijn Kater, ( niet van biertjes) loopt wel dagelijks los!
En in mijn gemeente is vooraf te lezen als ze gaan snoeien in plaatselijke krantje mits er tijdens de vakantie bezorgers waren!
Hier is dat nergens te lezen, soms begint het dan ook pas om 21 uur, een uur voor ''bedtijd''...zoooo triest..

Ze doen hier maar wat, om 7 uur, 13 uur, 21 uur..als de bosjes maar vierkant en enorm lelijk zijn...en geen bescherming meer bieden...Voor mijn katten ook erg sneu, zodra ze even de neus het terras op steken, geklap en ksjjj..Wat is dat toch met die mensen?

En nogmaals sorry, was het echt vergeten....

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door luna01 »

Theotrucker schreef:
08 sep 2019 17:04
Ik heb geen katten of honden.
Het gaat ook over vogeltjes... :wink:

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door BL2 »

luna01 schreef:
02 mar 2021 12:27
En nogmaals sorry, was het echt vergeten....
Sorry, ook vergeten, incl Stofzuigertje. Dat was zo 2019.

sake1987

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door sake1987 »

BL2 schreef:
02 mar 2021 12:49
luna01 schreef:
02 mar 2021 12:27
En nogmaals sorry, was het echt vergeten....
Sorry, ook vergeten, incl Stofzuigertje. Dat was zo 2019.
Waar zal hij uithangen onze Stofkomkommer? Ben zijn manier van schrijven / reageren nooit meer tegen gekomen.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door luna01 »

Oh daar let ik niet zo op, ken haar/hem als een eeuwig lid met goede bijdrages...

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sake1987 schreef:
02 mar 2021 12:55
BL2 schreef:
02 mar 2021 12:49
luna01 schreef:
02 mar 2021 12:27
En nogmaals sorry, was het echt vergeten....
Sorry, ook vergeten, incl Stofzuigertje. Dat was zo 2019.
Waar zal hij uithangen onze Stofkomkommer? Ben zijn manier van schrijven / reageren nooit meer tegen gekomen.
Kijk maar eens op het Kassa forum.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door Revoked »

Maarreh....gemeentewerkers die im 21:00h struiken en coniferen met Stihl/Husqvarna motorgereedschap bewerken? Bijzondere gemeente moet dat zijn.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door juliomariner »

Op het kassaforum zie ik hem ook steeds minder

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door Revoked »

Tja, na 21:00h is de ideale tijd om je heesters met de bosmaaier te lijf te gaan. Dan schiet het Kassaforum er bij in...

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Dierenleed..

Ongelezen bericht door luna01 »

Revoked schreef:
02 mar 2021 17:21
Maarreh....gemeentewerkers die im 21:00h struiken en coniferen met Stihl/Husqvarna motorgereedschap bewerken? Bijzondere gemeente moet dat zijn.
Ja de gemeente begint om 7 uur al alles te maaien, snoeien, bladblazers voor stof, echt zij blazen nog onder de bosjes, ik zie ook echt alles doodgaan. Ze komen t/m17 uur. Dan duurt het even en komen de buren met zwaar geschut, na 18 uur, maar het liefst om 20.30 uur. Dan wil toch iedereen een beetje ontspannen, daarin ben ik niet alleen.

Zelf vind ik het voor september/oktober niet kunnen.

Gesloten