LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenverzekering.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Lenie55
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2006 14:34

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Lenie55 »

:) Ja ik heb een mail gestuurd naar dier&zorg zo van ''had ik dat diertje dan niet moeten laten behandelen had ik hem moeten laten pijn lijden zodat ie wel verzekerd kon worden...of het uiterste had ik hem misschien moeten laten inslapen???.

Je mag het best weten hoor ben echt behoorlijk pissig. :oops: zn grote maatschappij ''Proteq'' die zo moeilijk doet.

volgens mij kun je ze alleen laten verzekeren als ze nog geen patièntenkaart hebben.

je hoort het nog ''groetjes

Lenie55
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2006 14:34

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Lenie55 »

:roll: Beetje laat maar dit is de mail die ik heb verzonden naar Dier&Zorg ivm de afwijzing, wist niet hoe ik de mail moest kopieren 'MAAR ALSNOG :!:

Naar aanleiding van de polis aanvraag 85594052 begrijp ik niet goed dat het is afgewezen, en hoop dat u deze brief nog even goed onder ogen wil nemen
Ik heb er 3 bij u in de verzekering en nummer 4 wordt afgewezen omdat dat hondje is geholpen aan een liesbreuk en omdat ie is gecastreerd.
Heeft u nou echt het idee dat dat hondje voor u te duur voor de verzekering gaat worden in de toekomst ?
Ik vindt dat niet netjes 'met andere woorden ''had ik het betreffende hondje dan maar niet moeten laten helpen aan z'n klachten ? of moeten laten inslapen eventueel.
Heb het hondje genomen uit medelijden want dat hondje was helemaal van de buitenwereld afgesloten hoog in een flatje en aan z'n lotje overgelaten helemaal alleen al 5 jaren lang.
Ik hielp een diertje die zat te snakken op hulp, ik hielp een diertje die bang was van geluid, die bang was van mensen, zelfs naar buiten gaan was een probleem enz enz.

Dat diertje dat ik heb weggehaald kan nu lekker genieten van z'n leventje samen met mijn andere 3 hondjes 'hij speelt weer en is zo aanhankelijk zo lief geworden inmiddels zo blij.
En wat ik vooraf ook niet wist was dat dat hondje een behoorlijke pijn had aan de klachten die er staan beschreven, dat zag ik pas met het uitlaten aan het onstabiel lopen.....een open liesbreukje dus.
Dus dan laat ik z'n klein hondje niet verder Creperen ''nee ik heb gehandeld waar absoluut nodig was.

WANT NOGMAALS ''DAT HONDJE HAD PIJN.
ik LOOP NIET VOOR NIETS NAAR DE DIERENARTS
DE VERVANGENDE DIERENARTS ZEI MIJ ZELF DAT
HET SPEEKSELLEN EEN PIJN KWESTIE IS.

Misschien dat u hier ook eens over na kunt denken ?.

Ik vindt het niet fijn dat ik dit hondje bij een ander in de verzekering moet doen, terwijl de andere 3 bij dier en zorg/ Proteq verzekerd zijn.

EEN NADENKERTJE MISSCHIEN !!
-------------------------------------------------------------------
Terwijl ik Proteq nog wel promoot
op mijn site http://blog.seniorennet.be/lenie1953
-------------------------------------------------------------------

Vriendelijke groet

[email protected]
http://blog.seniorennet.be/lenie1953


--------------------------------------------------------------------------------




fleur25
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2006 09:17

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door fleur25 »

ik had ook een huisdierenverzekering afgesloten aangezien wij niet een onwijs dik inkomen hebben en wel 2 katten en een bull hadden lopen ik kreeg een kat lief beestje maar bleek dat ze erg ziek was hebben dr op late lappen de rekening was 300,- ik betaalde 12 euro per dier dus dan mag je wel iets verwachten lijkt mij nee ik kreeg niks maar dan ook helemaal niks! overgstapt naar protaq maar daar moet ik nog steeds gehoor van krijgen ! ben er eigelijk zwaar van genezen wel lappen maar niet voor het geen opkomen waar het voor is!

ik vindt het te schandalig voor woorden!

bulletje is inmiddels overleden die moest ik in laten slapen om dat er niks maar ook geen beetje deel van de operatie werdt vergoed en het beestje erg ziek was!

met de katten gaan het prima die huppele vrolijk int rond! en nu betaal ik het zelf wel ookal heb ik dan droogbrood mn beestjes zijn me alles

Lenie55
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2006 14:34

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Lenie55 »

:oops: Ja sorry dat je hondje helaas is overleden en wens je echt heel veel sterkte.

Weet je wat het is ? hoe groter de verzekeringsmaatschapij hoe pinniger ze worden.
Maar van ptoteq had ik het nooit gedacht want ik dacht dat ze achter de mensen/dieren stonden..helaas heb ik me daar zeer in vergist.
Want een diertje die al wat mankeert kan wat proteq betreft radicaal stikken.

Vriendelijke groetjes

en nogmaals heel veel sterkte 'want wij mensen hebben het wel over een dier en dat kun je van proteq niet zeggen, die haken af wanneer het nodig is. :cry:

frisbeecrazy
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2006 21:16

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door frisbeecrazy »

Even een late reactie, lees dit vanavond pas voor het eerst.

Sinds ruim 8 jaar hebben wij een cocker spaniel in huis, gered uit een hele nare situatie. Dit hondje was zwaar verwaarloosd en bij het eerste bezoek aan de dierenarts gelijk van de DA het advies gekregen om te verzekeren. Wij informatie gevraagd en de verzekering afgesloten bij Dier&Zorg (Proteq).
Door de oorproblemen die onze Pebbles op dat moment al had, hebben wij in de eertse 6 weken om de avond bij de DA gezeten. De verzekering was toen nog niet ingegaan, dus deze consulten hebben wij niet vergoed gekregen, maar de DA is op ene bepaald moment gestopt met in rekening brengen van consulten.
Na een aantal maanden bleek dat Pebbles slecht ging zien in de schemer. Wij naar de DA en doorgestuurd naar de oogarts. Daar bleek dat Pebbles cataract had en ook nog eens PRA (iets met kegels en cilindertjes in het oog ofzo). Nou zijn dit kwalen die bij cockers vaker voorkomen, maar dat wisten wij niet. De oogarts gaf aan dat dit een bestaand probleem is geweest, al van voordat wij Pebbles kregen. Toch hebben wij alles wat te maken had met de oogproblemen vergoed gekregen, alle onderzoeken, alle medicijnen en zelfs de operatie om de ogen te laten verwijderen toen er ook nog glaucoom optrad. Pebbles is nu bijna 14 en is gelukkig.
Daarnaast hebben wij ook een hond van 3 jaar, die sinds ruim een jaar epilepsie heeft. Zij moet iedere dag medicijnen krijgen en deze medicijnen worden zonder problemen vergoed.
Als laatste een hond van ruim 10 jaar. Ook verzekerd bij Proteq, zonder geslachtsorganen, want ze was al gesteriliseerd. In het voorjaar van 2006 is zij heel ziek geweest omdat haar darmen verstrikt geraakt waren in een verkleving die onstaan was bij de sterilisatie. De operatie is volledig vergoed, ook al stond er op de rekening "volledige verwijdering baarmoeder". Ik heb totaal geen problemen gehad.
Dit is maar even weer een reactie van iemand die wel tevreden is over de verzekering.

Groetjes en de beste wensen voor 2007

Frisbeecrazy

Lenie55
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2006 14:34

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Lenie55 »

:P Voor jou en de diertjes is dat natuurlijk geweldig..

Ben heel blij voor je Natuurlijk.

Maar wat is nou de clou ? waarom kan het ene patientje wel opgenomen worden in de verzekering en het andere niet . :cry:

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Caitlin »

ik weet wel dat er in de polis staat dat het dier niet voor een ziekte en/of aandoening verzekerd is als het dier dit al heeft als de verzekering wordt aangegaan.

Wat betreft zijn knietjes,dit snap ik ook niet want Dier en Zorg vergoed geen aandoeningen aan het beendergestel voor alles wat boven de knie zit,misschien rekenen ze die knie dan ook mee.

In de polis staan heel veel aandoeningen aan het beendergestel beschreven wat niet vergoed wordt.

Ray Barendrecht
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2007 19:56

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Ray Barendrecht »

Wij hadden bij dier en zorg 5 poliseen voor Rotweilers en 2 voor onze katten, maar het blijkt dat dier en zorg zomaar de polis zonder reden kunnen beeindigen, zonder dat ze daar een reden voor willen geven, je betaald je scheel aan premis, in ons geval dan, maar als er dan een keer , door een aanrijdeing een operatie vergoed wordt, houdt dat dus in dat gelijk de polis wordt opgezegd. omdat we administratie zelf graag overzichtelijk willen houden wilden we al onze andere polissen ook opzeggen, maar dat werkt dus niet zo bij dier en zorg.

dus pas op met dier en zorg!!!

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Caitlin »

Dat vind ik heel vreemd en volgens mij mag dat ook niet.

Je zou een klacht kunnen indienen bij zo'n organisatie die dit in de gaten houdt.

hunter123
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2007 12:31

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door hunter123 »

proteq is echt geweldig 1 van mijn honden heeft in zijn 1e levensjaar 2 operaties gehad (1800 per stuk) en 80% er van kregen we gewoon terug en ook nu nog 5 jaar later ben ik nog steeds heel erg tevereden onze 2e hond is er ook verzekerd

frettengek17
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:05

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door frettengek17 »

Ik heb het zelf niet zo op verzekeringen voor dieren. Ik heb zelf dan een frettenopvang. Wij adviseren de mensen altijd om in plaats van een verzekering een potje te maken waar je elke maand een vast bedrag in doet. Zo spaar je voor onverwachte kosten. Veel wordt gewoon niet vergoed, en dan zit je daarmee...

Groetjes Sammy

f hesse
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2007 15:02

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door f hesse »

Hallo

Ik heb net een offerte ontvangen voor een dierenverzekering voor mijn pup. Nu moeten wij €30.10 per maand gaan betalen. Is dat niet erg veel? In de folder stond namelijk een bedrag van €18.90.

Groetjes Angelique

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Caitlin »

Ik vind dat inderdaad veel,bij welke verzekering is dat?

Je zou erover kunnen bellen hoe het precies zit.

Zelf betaal ik voor mijn volwassen hond iets van 18 euro p.mnd bij Proteq[dier en zorg]

f hesse
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2007 15:02

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door f hesse »

HAllo Caitlin,

Ik had het ook aangevraagt bij Proteq. Ik denk dat het te maken heeft met het ras. Wij hebben namelijk een Bordeaux Dog en die hebben nog wel eens wat, maar €30 is wel veel.

groetjes Angelique

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Caitlin »

Ik vind het alsnog dan veel geld en het gaat bij proteq niet om het ras maar om de leeftijd van de hond wanneer de verzekering in gaat.

Zelf heb ik een bouvier en ben de verzekering aangegaan toen hij ruim 1 1/2 jaar was en hij is nu 10 jaar en betaal bijna nog dezelfde premie.

Harlekijn dog
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2007 19:46

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Harlekijn dog »

Chamook

het is logisch dat de dierenbescherming zegt dat de verzekering van proteq (dier en zorg) goed is want ze krijgen voor elke afgesloten polis een donatie van een paar euro van proteq.
Geeft verder niet, wij hebben deze verzekering ook en het bevalt redelijk goed. Ik vind de tip om te sparen voor onverwachtte onkosten ook erg goed voor ons dan voor de volgende hond.

keeshond
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2007 02:05

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door keeshond »

hallo

wij hebben ook een dierverzekering bij proteq voor onze hond. omdat onze hond ook iets aan haar poten heeft en had voordat de verzekering werd afgesloten staat er op de polis dat die aandoening is uitgesloten voor vergoeding. ook haar ogen zijn uitgesloten omdat ze blind is (ook al voordat verzekering werd afgesloten). ze was al ouder op moment dat verzekering werd afgesloten (11 jaar) en ze moest medisch gekeurd worden of we moesten patientenkaart opsturen. daarna werd ze direct geaccepteerd met bovengenoemde uitsluitingen.
amper een jaar later werd ze 2 x achter elkaar behoorlijk ziek waarbij ze geopereerd moest worden en de kosten hoog opliepen. dit alles was geen enkel bezwaar en we hebben alles (behalve eigen risico) binnen korte tijd op onze rekening teruggestort gekregen. wij zijn dus heel erg blij met de dierenverzekering van proteq. want een potje zelf sparen is leuk, maar dan hadden we heel wat jaren moeten sparen voor dit enorme bedrag (2875,37) en hadden we haar echt niet kunnen laten opereren vanwege de te hoge kosten. de medicijnen die ze nu nog gebruikt worden ook gewoon vergoed. en afgelopen maand is de verzekering gewoon weer verlengd. geen enkel probleem :)

Ayla

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Ayla »

Ik weet iemand die ook zo,n verzekering heeft afgesloten, en nu kan ze het haast niet meer op brengen ,maar ze kan er niet van af, alleen als ze afstand doet van de hond en het bewijs op stuurt, al met al een rara bedoeling, het moet toch terug te draaien zijn :?:

keeshond
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2007 02:05

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door keeshond »

de verzekeringspremie is dit jaar fors omhoog gegaan. toen had je de verzekering binnen 30 dagen kunnen opzeggen. verder is het inderdaad pas mogelijk aan het einde van de looptijd van de verzekering. maar dat is bij elke verzekering zo en niet alleen bij de dierenverzekering van proteq. het is jammer als iemand de premie neit meer kan opbrengen maar daar kan de verzekering niets aan doen. hou de looptijd goed in de gaten en zeg per eerste vervaldatum op

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door brenda229 »

sommige mensen hebbenvoordeel bij de polis.
maar ik moet zeggen dat mijn man een polis had voor zijn hond.
jaren betaald, hij was verzekerd voor casteratie, duur pakket.
rekening ingestuurd, hadden ze net de polisvoorwaarde veranderd, kreeg nog maar de helft.
toen hijouder werd en echt kosten ging maken waren zoveel dingen uitgesloten dat het echt waardeloze polis was.
We hebben nu een hond en we betalen gewoon uit eigen zak. Veel goedkoper!
want let op de kleine lettertjes

Gesloten