LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenwelzijn, want ..

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Bas Schoutsen
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 17:21

Dierenwelzijn, want ..

Ongelezen bericht door Bas Schoutsen »

GroenLinks heeft in haar standpuntenlijst gepleit voor een beter welzijn voor dieren. Zonder daar emotioneel over te worden, waar ik me iets bij kan voorstellen, ben ik van mening dat er nog onvoldoende ingegaan wordt op de gevolgen van het schenden van dierenwelzijn. Dus is de vraag: Waarom is het zo belangrijk om dieren goed te behandelen, behalve (vanzelfsprekend, voor) de dierenwelzijn zelf (waar ook veel over te zeggen valt)?

Ik weet donders goed dat onze presentatrice, Antoinette Hertsenberg, in verband kan worden gebracht met de Dierenbescherming, maar belangrijker is dat een politieke partij als GroenLinks hier omtrent (als ik dat goed zeg) nog best wel een steuntje in de rug kan krijgen.

U kunt ook uw kanttekeningen hebben, maar voor mijn gevoel is het best nodig dat dierenwelzijn ook zijn positieve uitwerking kan hebben.

Ik heb tegen GroenLinks gezegd dat ik het zelf nog niet wist, of zou kunnen zeggen (via 'Reageer', op hun website), maar dat zij zelf misschien nog extra overtuigingskracht bij kunnen zetten om dit standpunt tot haar recht te laten komen. Zal ik hier een poll bij opzetten? Een poll is naar mijn weten geen dier.

Bas Schoutsen
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 okt 2006 17:21

Re: Dierenwelzijn, want ..

Ongelezen bericht door Bas Schoutsen »

Dierenwelzijn, want .. : (los van de (economische) gevolgen)
  • omdat je beter op een andere manier uw beperkingen kunt tonen.
  • omdat je zo heel goed je eigen vermogen kan tonen.
Is dat zo goed?

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Dierenwelzijn, want ..

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Een hoop loos gepreek in de ruimte. Zeg gewoon waar het op staat en waar de kamer al jaren- en jarenlang van op de hoogte is.
Ook dieren hebben rechten.

Om er een paar te noemen.

Stop broodfok!
Alle illegale handelaren achter slot en grendel met een levenslang verbod op het houden van wat voor dieren dan ook.

Stop de levend transporten naar het buitenland.
Het opmesten van getransporteerde dieren en het weer terug laten keren voorzien van een keurmerk. Dat is mishandeling en boerenbedrog.

Stop de bio-industrie.
Geef de dieren ruimte, dat komt hun welzijn ten goede en dat merk je ook op je bordje.

Zo kan ik wel even doorgaan met punten die al in de Tweede Kamer liggen en waarvan iedereen denkt, het zal allemaal wel.


Om dan terug te komen op onderstaande punten:

omdat je beter op een andere manier uw beperkingen kunt tonen.


omdat je zo heel goed je eigen vermogen kan tonen.

Doe hier iets mee!

Gesloten