LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Bobby2011
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:01

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Bobby2011 »

marc1766 schreef:
16 jan 2020 16:04
Vindt dat je zelf erg afwachtend en passief bent geweest met betrekking tot die kraag.
Als dit mijn hond was geweest had ik zelf meteen een kraag besteld, en niet afwachten tot het volgende bezoek. Je kunt die dingen eenvoudig online bestellen en zijn nog goedkoper uit. en vaak heb je ze de volgende dag al in huis.

Wat betreft de oogdruppels caf had je zelf toen toch ook kunnen ingrijpen door simpel te zeggen dat jij niet die druppels in het oog van je hond wilt. En ik neem aan dat je voor de eerdere oogdruppels met een verkeerde batch je geld van hebt terug gekregen?
Jammer genoeg vertrouwde ik op de adviezen van de dierenarts.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door thecure »

Niets mis met haar trouwens :lol: :lol:

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bobby2011 schreef:
16 jan 2020 17:10
De oogdruppels heb ik bewaard conform de bijsluiter en de info van de dierenarts. Het probleem is niet dat de druppels in zalf is veranderd maar dat het ook een bijtend goedje is geworden. Daardoor is alle ellende begonnen.
U bedoelt rechtop, met de dop naar boven en bij kamertemperatuur?
CAF schreef:Wijze van bewaren Wijze van bewaren
Bij kamertemperatuur (15-25°C). Aangebroken tube 14 dagen bij kamertemperatuur
(15-25°C). Tube rechtop bewaren (dop boven).
Dat het ineens een bijtend goedje is geworden is natuurlijk helemaal niet goed. Ik zou dan overigens wel meer klachten verwachten of een waarschuwing van de fabrikant voor een bepaald batchnummer.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kunt u hier een klacht indienen over dat geneesmiddel.

https://www.knmvd.nl/dossier/diergeneesmiddelen/

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Elke Arts, dier of voor mensen die fout product mee geeft is aansprakelijk!

De gevolg schade kan deze dierenarts bij medicijn leverancier claimen en niet bij U.

Hetzelfde als een Garage foute onderdelen kreeg en monteerde, gevolg schade is voor leverancier en dan is alles voor hun.
Maar niet nummer en verpakking gekeken of zelfde of andere partij was.

En van vloeistof tot pasta, je wist het nu 2e keer dus waarom betalen voor fout leverancier, die kunnen ze bij hun inkoper declareren.
Foute medicijnen en gevolgen zijn gewoon te claimen schade.

Bobby2011
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:01

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Bobby2011 »

thecure schreef:
16 jan 2020 17:24
Niets mis met haar trouwens :lol: :lol:
Als je niks gewend bent wel.

Bobby2011
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:01

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Bobby2011 »

Erthanax schreef:
16 jan 2020 17:32
Bobby2011 schreef:
16 jan 2020 17:10
De oogdruppels heb ik bewaard conform de bijsluiter en de info van de dierenarts. Het probleem is niet dat de druppels in zalf is veranderd maar dat het ook een bijtend goedje is geworden. Daardoor is alle ellende begonnen.
U bedoelt rechtop, met de dop naar boven en bij kamertemperatuur?
CAF schreef:Wijze van bewaren Wijze van bewaren
Bij kamertemperatuur (15-25°C). Aangebroken tube 14 dagen bij kamertemperatuur
(15-25°C). Tube rechtop bewaren (dop boven).

Dat het ineens een bijtend goedje is geworden is natuurlijk helemaal niet goed. Ik zou dan overigens wel meer klachten verwachten of een waarschuwing van de fabrikant voor een bepaald batchnummer.
Zoals ik al eerder schreef. Bewaard comform de bijsluiter. Fabrikant heeft al aangegeven dat deze batch niet in orde is. Nu moeten ze dit alleen nog onderzoeken en publiciren.

Bobby2011
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:01

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Bobby2011 »

Komkommertijd schreef:
16 jan 2020 17:46
Elke Arts, dier of voor mensen die fout product mee geeft is aansprakelijk!

De gevolg schade kan deze dierenarts bij medicijn leverancier claimen en niet bij U.

Hetzelfde als een Garage foute onderdelen kreeg en monteerde, gevolg schade is voor leverancier en dan is alles voor hun.
Maar niet nummer en verpakking gekeken of zelfde of andere partij was.

En van vloeistof tot pasta, je wist het nu 2e keer dus waarom betalen voor fout leverancier, die kunnen ze bij hun inkoper declareren.
Foute medicijnen en gevolgen zijn gewoon te claimen schade.
Klopt, dat heet productaansprakelijkheid. De dierenarts vertelde me in eerste instantie om de schade bij de fabrikant te claimen. Na onderzoek ben ik erachter gekomen dat de dierenarts de partij is tot wie ik me moet wenden. En toen waren ze ineens niet meer zo aardig. Bij de 2e keer vertrouwde ik ten ontechte op het oordeel van de dierenarts. Is dat zo vreemd?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bobby2011 schreef:
16 jan 2020 17:52
(...) Fabrikant heeft al aangegeven dat deze batch niet in orde is. Nu moeten ze dit alleen nog onderzoeken en publiciren.
De fabrikant geeft aan (of toe?) dat de batch niet goed is, en gaat het daarna nog onderzoeken en publiceren?

Bij een hele batch oogdruppels die aan tal van huisdieren ernstige oogschade zou kunnen veroorzaken, vind ik dat een onwaarschijnlijke reactie.

Ik heb overigens een bevriende dierenarts geappt, maar die zal dus nog van niets weten.

Bobby2011
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:01

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Bobby2011 »

Lady1234 schreef:
16 jan 2020 17:11
Maar oogdruppels zitten normaal gesproken toch niet in een tube.
Blijkbaar wel dus.

https://www.grovet.com/caf-ointment-tube-5gr.html

Bobby2011
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:01

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Bobby2011 »

Erthanax schreef:
16 jan 2020 18:13
Bobby2011 schreef:
16 jan 2020 17:52
(...) Fabrikant heeft al aangegeven dat deze batch niet in orde is. Nu moeten ze dit alleen nog onderzoeken en publiciren.
De fabrikant geeft aan (of toe?) dat de batch niet goed is, en gaat het daarna nog onderzoeken en publiceren?

Bij een hele batch oogdruppels die aan tal van huisdieren ernstige oogschade zou kunnen veroorzaken, vind ik dat een onwaarschijnlijke reactie.

Ik heb overigens een bevriende dierenarts geappt, maar die zal dus nog van niets weten.
We zullen het zien. Het kan ook zijn dat die batch bij mijn hond een nare reactie teweeg bracht en bij andere dieren niet. We zullen het zien. Ik ben waarschijnlijk niet de eerste die hierover heeft geklaagd. De fabrikant is waarschijnlijk al op de hoogte van deze fout. Van de dierenarts heb ik vernomen dat bij de nieuwe batch dit probleem is opgelost.
Laatst gewijzigd door Bobby2011 op 16 jan 2020 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Erthanax »

Was die tweede tube uit dezelfde batch als de eerste?
Laatst gewijzigd door Erthanax op 16 jan 2020 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Bobby2011
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:01

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Bobby2011 »

Erthanax schreef:
16 jan 2020 18:21
Was die tweede tube uit dezelfde batch als de eerste?
Ja, exact dezelfde batch. Vandaar dat de klacht zich weer herhaalde. Ik had de dierenarts niet moeten vertrouwen op haar blauwe ogen. De fabrikant heeft al aangegeven de kosten van de oogdruppels te vergoeden. Dit staat zwart op wit.
Laatst gewijzigd door Bobby2011 op 16 jan 2020 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Erthanax »

En die derde tube, welk antibioticum is dat? Misschien is uw hond overgevoelig voor chloiramfenicol.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bobby2011 schreef:
16 jan 2020 18:23


Ja, exact dezelfde batch. Vandaar dat de klacht zich weer herhaalde. Ik had de dierenarts niet moeten vertrouwen op haar blauwe ogen. De fabrikant heeft al aangegeven de kosten van de oogdruppels te vergoeden. Dit staat zwart op wit.

Je had beter naar een andere dierenarts kunnen gaan. Of overduidelijk moeten zeggen dat je die troep niet wil.

Dat je je geld terug hoort te krijgen is logisch.

Ik zou je het advies geven een andere dierenarts te gaan zoeken, dit is echt 10 x niks meer.

Bobby2011
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:01

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Bobby2011 »

Erthanax schreef:
16 jan 2020 18:25
En die derde tube, welk antibioticum is dat? Misschien is uw hond overgevoelig voor chloiramfenicol.
dat kan inderdaad zo zijn. Alleen als de tube net nieuw is dan werkt het goed. Pas de volgende dag werkt het niet goed en dan is het dikke zalf geworden.

Bobby2011
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:01

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Bobby2011 »

Voor de duidelijkheid. Ik schreef eerder dat de fabrikant aangaf dat er een foute batch was. Dit klopt niet helemaal. Volgens de dierenarts is er een foute batch en heeft dit zogenaamd van de fabrikant/leverancier vernomen.

Bobby2011
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:01

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Bobby2011 »

Erthanax schreef:
16 jan 2020 18:25
En die derde tube, welk antibioticum is dat? Misschien is uw hond overgevoelig voor chloiramfenicol.
1e tube was CEVA CAF oogdruppels
2e tube was ISATHAL ooggel met fusidinezuur
3e tube was weer CEVA CAF oogdruppels

Bobby2011
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 jan 2020 11:01

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door Bobby2011 »

reggie2 schreef:
16 jan 2020 18:44
Bobby2011 schreef:
16 jan 2020 18:23


Ja, exact dezelfde batch. Vandaar dat de klacht zich weer herhaalde. Ik had de dierenarts niet moeten vertrouwen op haar blauwe ogen. De fabrikant heeft al aangegeven de kosten van de oogdruppels te vergoeden. Dit staat zwart op wit.



Je had beter naar een andere dierenarts kunnen gaan. Of overduidelijk moeten zeggen dat je die troep niet wil.

Dat je je geld terug hoort te krijgen is logisch.

Ik zou je het advies geven een andere dierenarts te gaan zoeken, dit is echt 10 x niks meer.
Dat dacht ik dus ook. Morgen hoor ik van ze of ik mijn geld terug krijg. Zo niet dan ga ik naar de tuchtcomissie en start ik een civiele procedure.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien

Ongelezen bericht door moederslink »

Bobby2011 schreef: Alleen als de tube net nieuw is dan werkt het goed. Pas de volgende dag werkt het niet goed en dan is het dikke zalf geworden.
In de link en in de beschrijving hebben ze het over oogzalf, maar ook staat er oogdruppels.
Blijkbaar spul dat van een vloeibaar iets in een vaste substantie verandert. Vreemd.
Bobby2011 schreef:
16 jan 2020 18:17
Lady1234 schreef:
16 jan 2020 17:11
Maar oogdruppels zitten normaal gesproken toch niet in een tube.
https://www.grovet.com/caf-ointment-tube-5gr.html

Gesloten