Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Neeltje 28
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2021 16:05

Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door Neeltje 28 »

wie heeft er ook negatieve ervaringen met een Evidensia dierenziekenhuis?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Die heb je in diverse steden , geen ervaring mee gelukkig.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Positieve ervaringen wilt u niet lezen?

lgoos
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2022 13:16

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door lgoos »

Wat een enorme drama club is dit, proberen het emotionele vel over je neus te trekken.
Kat 1 dag in het weekend € 750,- en aansluitend prijsopgave operatie blaasgruis en 2x steen verwijderen € 1.500,-.
Eigen dierenarts operatie 750,-
Wie kent er een andere dierenarts die weekenddiensten draait in plaats van deze slechte club 'dierenvrienden'?

Michon Maas
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2022 14:46

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door Michon Maas »

Beste allemaal,
Ik hoop lotgenoten te vinden die soortgelijke zaken hebben meegemaakt en ga hiermee naar de media.
Ik heb een aantal ingangen door mijn werk in het verleden dus dat zal geen probleem zijn.
Mijn ervaring/zaak is als volgt:
29 maart is mijn kat (kater) ziek geworden en is door de dierenarts in dagopname genomen , hij kon niet plassen.
Later die dag na medicijnen en een katheter is hij helemaal opgeknapt en mocht weer naar huis.
De verdere week ging alles goed tot zaterdagochtend.
Opnieuw hetzelfde probleem en we worden doorverwezen naar het Evidensia ziekenhuis in Waalwijk.
Gebeld , afspraak gemaakt en daar aangekomen om 10.00u een gesprek met een dierenarts gekleed in gympen en een baseball pet op zijn hoofd.
Wat een popie jopie dacht ik meteen.
Hij ging onze kat helpen , moest drie dagen worden opgenomen en de kosten raming is 1000 tot 1500 euro.
Hier ben ik mee akkoord gegaan want ik hield van de kat.
We zijn daar om 10.30u vertrokken naar huis met een gevoel , dit komt wel goed.
Om 11.15u telefoon dat het niet is gelukt en dat een operatie noodzakelijk was.
De teller stond na nog geen twee uur overigens op een kleine 1000 euro werd erbij gezegd en de operatie zal nog eens 2500 euro minimaal kosten.
Helaas kon ik het totaalbedrag niet betalen en heb ik mijn kat uit de pijn en lijden moeten laten verlossen.
Ik ben hem dus kwijt en zit nog steeds met een rekening van 906,95 voor een behandeling die totaal mislukt is.
Coulance kent men niet bij Evidensia en ze vragen prijzen die ik heb vergeleken op internet die minimaal twee keer zo duur zijn als anders.
Ik ben van mening dat als je iets aanbied en het lukt niet dat je dan niet meer dan 450 per uur kan vragen. (schandalig is dit)
Of dit nu een levend en inmiddels dood dier is maakt voor mij geen verschil.
Ouzzo was nog geen vier jaar oud , ik mis hem heel erg.
Michon Maas

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat een ongelooflijk trieste afloop.
En wat een geld! :o
Ook al was het weekend , dan nóg!
Ook weekend dierenartsen , geen klinieken, rekenen al gauw de hoofdprijs.
Ik heb geen ervaring met Evidensia .
Onze dierenarts is puik!
Is er écht iets bijzonders aan de hand ( in het verleden meegemaakt met een kat ) dan ga ik altijd naar de Wagenrenk in Wageningen. Fantastische meevoelende en zeer betrokken en kundige dierenartsen. Er is zelfs een aparte tandarts .

AmyAmsterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2022 22:59

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door AmyAmsterdam »

Hi Michon, ook ik heb een slechte ervaring met Evidensia (Arnhem).
Lang verhaal kort: ik moest EUR 500,- afrekenen voor 2 hechtinkjes.
Een grote boevenbende is dit.
De laatste maand zijn er zomaar ineens een stuk of 6 5 sterren reviews geplaatst. Het lijkt alsof ze vrienden/familie opgetrommeld hebben. Klopt helemaal niks van.
Kan ik in contact met je komen?

Aart Tromp
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2022 13:48

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door Aart Tromp »

Naast de kosten heb ik ook bedenking over de kwaliteit van deze organisatie.

Op advies van onze dierenarts, ben ik vorige week vrijdag naar Evidensia (Den Haag) gegaan voor een CT/Scan van onze hond (Berner Sennen reu)

Ze kregen infuuscanule niet geplaatst! (is nodig voor de contrast vloeistof)

Lang nadat de scan zou plaatshebben werd ik gebeld, 4 dierenartsen zouden het geprobeerd hebben. Dit bevreemde me, omdat hij al meerdere malen zonder problemen met het plaatsen van een infuus is geopereerd bij onze eigen dierenarts.
Toen ik hem ging ophalen waren er kaalgeschoren plekken op alle poten en in z'n hals, met daarin de sporen van alle prikpogingen. Het arme dier was helemaal van slag...

Ten aanzien van de kosten: vooraf geschat op €900,-, Daarop kreeg ik een korting van €300,- met de toezegging dat wanneer de scan niets liet zien we een nieuwe scan met contrastvloeistof op kosten van Evendensia. Alsof het ze dan wel zou lukken met dat infuus?!

Inmiddels hebben we hem dinsdag laten inslapen, het ging niet meer. Ook hiervoor was weer een infuus nodig. Dit lukte weer bij de eerste poging door onze dierenarts in Bodegraven met hulp van een ervaren operatie assistentie.

Uitslag van de scan kwam uiteindelijk pas na de euthanasie, woensdag, terwijl door evidensia 2 werkdagen was afgegeven als indicatie van de uitslag.

Ik ga nooit meer naar Evidensia! in ons geval duidelijk onkundig gebleken.

Krista ten Brinke
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2022 10:07

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door Krista ten Brinke »

Wat ontzettend triest allemaal. Ik vraag me echter wel af of niet elke dierenarts zelf verantwoordelijk is voor zijn daden. Het lijkt mij dat de organisatie de koers van het bedrijf bepaalt, maar niet kan beslissen hoe een dierenarts een infuus zal plaatsen. Volgens mij is een dierenarts altijd zelf aansprakelijk voor welke problemen er dan ook optreden en welke besluiten hij of zij genomen heeft. De organisatie is verantwoordelijk voor de bijscholing denk ik, maar niet voor het correct medisch handelen van de dierenartsen. Maar ja, die prijzen die zal de organisatie wel zelf in de hand hebben...

Hoe dan ook, ik heb recent een aantal keren gebruik gemaakt van https://dierenkliniekonline.com waar je om advies kunt vragen en daarna zelf kunt bepalen wat je voor dat advies betaalt. Tuurlijk, het is niet hetzelfde als een fysieke dierenarts. Maar soms wil je gewoon even weten wat je zelf moet doen zonder gelijk naar een dierenarts toe te hoeven en een dik consult te betalen. Het schijnt dat je daar ook een second opinion kunt opvragen op basis van de gegevens van je eigen dierenarts. Gewoon even een tweede blik zeg maar. Ik ben er zelf in elk geval erg tevreden over. Wellicht dat het een van jullie ook nog kan helpen.

mariette1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2023 05:18

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door mariette1961 »

De reden voor de hoge prijzen is dat inversteringen terugverdiend moeten worden. De aangesloten dierenartsen bepalen niets meer. De prijzen zijn exhorbitant hoog. De dieetvoeren zijn van Purina. Een voer dat je normaal niet eens geeft aan je kat omdat het een inferieure brok is. Genoeg baasjes meegemaakt die uitgekleed zijn zonder een goede diagnose. Waar €2000 geen uitzondering is.
Bijlagen
8E5DC6B8-674C-4251-8319-F4CB584DE766.jpeg
(220.83 KiB) 247 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

WendyWall
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2023 20:08
Contacteer:

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door WendyWall »

lgoos schreef:
19 jan 2022 13:20
Wat een enorme drama club is dit, proberen het emotionele vel over je neus te trekken.
Kat 1 dag in het weekend € 750,- en aansluitend prijsopgave operatie blaasgruis en 2x steen verwijderen € 1.500,-.
Eigen dierenarts operatie 750,-
Wie kent er een andere dierenarts die weekenddiensten draait in plaats van deze slechte club 'dierenvrienden'?
Wordt dit niet door de verzekering gedekt?

Ap75
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2023 17:04

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door Ap75 »

Ook wij vinden het grote uitbuiters.
Maandagavond met spoed er heen vanwege maagkanteling bij pup. Kosten beraming 3000-3500 euro. Aanbetaling van 750 euro. En laten we wel wezen je doet alles voor je beestje. Over de behandeling kan ik ook geen kwaad woord zeggen. Maar het is belachelijk dat de "normale"dierenartsen hier tussen de 1000 en 1500 euro voor vragen en evidensia gewoon het dubbele. Het liefst hadden ze er nog een nachtje bij gedaan omdat onze pup niet wilde eten. Gezegd dat dat komt omdat wij er niet zijn en ik hem dus mee naar huis nam. Snapte ze niet helemaal, waarschijnlijk omdat ze gebrekkig Nederlands en Engels sprak.
En waar is de dieren liefde, als je het geld niet hebt dan kun je je beestje laten inslapen. Wij kunnen onze tandarts en zorgkosten ook in termijnen betalen als het een hoog bedrag is en je niet veel inkomsten hebt. Hier zou dus ook een fatsoenlijke regeling voor moeten komen voor mensen die het niet breed hebben maar ook van hun dieren houden. Gelukkig is onze pup er weer bovenop gekomen.

JoostTib
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2023 16:52

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door JoostTib »

Ik vind dat radar aandacht moet besteden aan evidentie dieren ziekenhuizen.
Wanneer je dier iets overkomt, zijn ze er totaal niet op gericht je de mogelijkheid te geven geld te besparen.
Alleen de duurste oplossingen worden genoemd. (bv opereren ipv amputeren)
Ze noemen geen goedkope mogelijkheden.
Ook onnodige röntgenfoto's moeten voor veel geld genomen worden.
Ongewild is dit al snel emotionele afpersing.

jeneverbes
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 apr 2023 08:02

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door jeneverbes »

niet alleen evidensia dierenziekenhuis.
Sinds een jaar of 8 zijn dierenartspraktijken enorm kostbaar geworden en weten ze nog steeds niet hoe je volièrevogels diagnosticeert en geneest.
Hoe je nieuwe medicamenten injecteert weten ze prima.
Of ze ook goed op veiligheid onderzocht zijn, daar ontbreekt het dan weer aan.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door kuklos »

jeneverbes schreef:
22 apr 2023 15:51
Sinds een jaar of 8 zijn dierenartspraktijken enorm kostbaar geworden en weten ze nog steeds niet hoe je volièrevogels diagnosticeert en geneest.
Hoe je nieuwe medicamenten injecteert weten ze prima.
Of ze ook goed op veiligheid onderzocht zijn, daar ontbreekt het dan weer aan.
Je kan dit onderbouwen?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

jeneverbes schreef:
22 apr 2023 15:51
(...) Sinds een jaar of 8 zijn dierenartspraktijken enorm kostbaar geworden en weten ze nog steeds niet hoe je volièrevogels diagnosticeert en geneest.(...)
Geldt dat echt voor alle dierenartsenpraktijken? Dat schrijft u immers. Over het algemeen is de kennis van vogels binnen de dierenartsenij behoorlijk op peil (dankzij het pluimvee). Complicatie bij volièrevogels is dat ze zo klein zijn. Een zebravink weegt pakweg 15 gram, een grote vogel als een prachtrosella een dikke 100 gram. Organen zijn nauwelijks te voelen, narcose is zeer riskant, en dosering van medicatie is lastig (zoveel mg per kg lichaamsgewicht).

Afgezien daarvan, met een heel klein beetje zoeken of rondvragen is er echt wel een dierenarts te vinden die bovengemiddeld ervaring heeft met kleine vogels.

A. Roso
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2023 23:10

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door A. Roso »

Zaterdag 17 juni begin avond gebeld omdat mijn kat plotseling ziek werd. Overgeven, heel veel slijm en speeksel kwijlde hij en niet lekker in zijn vel. Nu geeft een kat wel vaker over en hoef je niet de dierenarts te bellen. Deze kat van 9 jaar was eigenlijk nooit ziek. Overleg, advies was water geven met een spuitje en evt ook dwangvoeren met spuitje. Om 24.00 uur was nog een plekje maar voor nu niet nodig om te reserveren. Later in de avond nogmaals gebeld omdat het echt niet lekker ging. De plek om 24.00 uur was weg er was geen plaats meer en het was blijkbaar geen spoed. Gedurende de nacht hebben we de wekker steeds gezet om te controleren hoe het met hem ging. Tussen 03.00 - 04.00 uur troffen wij onze lieverd levenloos aan. Weer gebeld, en moesten wij wat testjes doen met als resultaat te horen, uw kat is overleden. Ze vonden het heel erg. Ik kreeg te horen, u kunt uw kat brengen en iets met crematie (ik was in shock dat mijn lieve kat er niet meer was) Hoezo kan ik mijn dode kat wel midden in de nacht brengen. Ik had dat liever gehoord toen ik voor de 1e had gebeld, maar zeker de 2e keer. Misschien was mijn Juno dan nog hier.
Alle dierenartspraktijken in de Zaanstreek (en vast en zeker daarbuiten) verwijzen naar Evidensia. Dat kan niet, dat is veel te druk. Je handelt je triage vragenlijst af en luistert niet meer wat er precies gezegd wordt. Mij zal dit nooit meer overkomen. Ik ga niet meer bellen voor een afspraak voor spoed. Ik hoop dit nooit meer mee te maken maar als dat toch gebeurt dan kom ik mijn kat brengen want het is spoed! Maar niet hier. Ondertussen zijn wij kapot van verdriet. Juno wij hebben alles voor jou gedaan wat we konden maar ze hebben ons, maar vooral jou, letterlijk en figuurlijk laten stikken. Fly high boy, voor altijd in hart 💔

DMabelis
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2023 20:25

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door DMabelis »

George werd 3 september 2023 opgenomen in Evidensia Arnhem.
Met ademhalingsproblemen en extreme zwakte. Evidensia Arnhem wist niet wat hij had en deden onnodige onderzoeken en raadpleegde diverse keren hun neuroloog en raadpleegde geen externe deskundige.

Uit het medisch dossier blijkt, dat tijdens de 7daagse opname, de dagbehandeling elke dag het zelfde was ondanks alle zogenaamde extra medisch noodzakelijke onderzoeken. Welke van totaal geen extra toegevoegde waarde waren.

Kosten worden voorafgaande niet door Evidensia Arnhem gecommuniceerd met eigenaar. Binnen 24 uur stond de rekening al op 1700 euro. Continu verschillende dierenartsen welke George zaggen, daarnaast geen goed patient overdracht tussen collega's.

Uit het medisch dossier blijkt dat ze George van woensdag op donderdag nacht uit de zuurstofcabine hebben gehaald. Wij worden op op donderdagmorgen om 11 uur gebeld, dat George alsnog kritiek is en er extra onderzoeken gedaan moeten worden. Op dat moment werd er een bedrag gezegd uw rekening staat momenteel op 4800 euro en de extra onderzoeken zijn 750 euro geeft u akkoord voor de extra onderzoeken. Wat doe je op z'n moment.. je geeft akkoord op de volgens de dierenarts noodzakelijke onderzoeken wat ze kon niet garanderen dat George het zou overleven.

Het bedrag van 4800 euro was nog nooit genoemd. Wij waren enorm geschokt over dit extreme bedrag. De dagbehandeling medium care zat op 240 euro per dag.. waar komt 4800 euro vandaan. Daarnaast een maagoperatie kost bij onze eigen dierenarts 850 euro.

Dus wij hadden zelf gerekend dat op donderdag de rekening +/- 3000 euro zou zijn, op basis van het extreem bedrag van 1700 euro de 1e 24 uur.

Maar tijdens de opname hadden wij geen inzage in het medisch dossier en de handelingen die er verricht werden door de dienst hebbende dierenartsen.

Achter blijkt dat alle onderzoeken onnodige waren, ze George zelf van de zuurstof hadden gehad en hem daardoor in de kritieke conditie hebben gebracht.
Medisch dossier zit vol fout en de factuur eveneens.

Uit het medisch blijkt dat er vanaf opname er geen differentiaal diagnose is opgesteld maar ad hoc is gehandeld.

Wij mochten zonder te betalen het ziekenhuis verlaten omdat de dierenarts hun handelswijze ook betwiste.

Wij voelen om als eigenaar misleidt en voorgelogen. Deze zorgverlenende instantie is niet oprecht in de zorg die men verleend en de kosten die men daarvoor doorberekend aan de eigenaar.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door Jablan »

De ervaring van DMabelis vertaald: hoe vecht je zo'n rekening aan?

Niniki
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 nov 2006 11:01

Re: Evidensia dierenziekenhuizen: negatieve ervaringen?

Ongelezen bericht door Niniki »

Helaas zijn er sinds een bepaalde tijd commerciële buitenlandse bedrijven, die dierenartsenpraktijken hebben opgekocht, met de bedoeling er flinke winsten mee te maken.
Met name in de weekenden draaien zij altijd spoed en nooddiensten, terwijl de meeste onafhankelijke praktijken het liefste geen weekend - of nachtdiensten meer draaien.
Daarom moet u soms ver weg naar een veel te dure kliniek.
Er zijn pas tv-programma's over geweest, ik dacht bij 'pointer'.
Dus eerst googlen of een zelfstandige dierenartsenpraktijk kan vinden, voordat je op pad gaat.

Plaats reactie