LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fokker van Aalst in Opeinde

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

Jaren geleden hebben wij een Sint Bernhardpup gekocht in Opeinde Friesland. Deze pup zou een hongaarse stamboom krijgen en je raad het al die kwam nooit.

Deze pup kreeg vrijwel gelijk zware epileptie en ze groeide totaal niet. Toen ze 5 maanden was lag ze nog in een kattemandje. Uiteindelijk na het testen van haar bloed en vele aanvallen later bleek er niks van de waardes in haar bloed te kloppen. De pup is dus overleden en we hebben wederom contact met de fokker gezocht.

Zij had ons een andere pup beloofd en vondt alles zo erg, tot we belden dat ze dus inderdaad overleden was op de leefijd van 5 maanden.
Nooit was er naar haar zeggen een nest met Bernhardjes. Toen zag ik haar in de krant staan met Bernhardpups.
Gelijk gebelt en ze begon gelijk te vertellen : Mooie pups en 950,- gulden toen nog. Wij er weer heen maar toen ze ons zag schrok ze. Ze had gedacht dat we kopers waren.

Haar zoontje moest de pup halen uit de schuur . Hij kreeg strikte orders welk hok hij moest hebben. Er kwam een pup aan dat wil je niet weten.
Haast geen vacht en onder de pus. Ogen vol met groen snot en bellen uit haar neusje. Deze pup hebben we geweigerd. Hoe zielig ook. We zagen de dierenarts rekening alweer wapperen.

Voor we aan de beurt waren waren er andere mensen voor de meest uit eenlopende rassen. Er was ook een rottweilerpup die niet verkocht werdt. Na lang onderhandelen mochten we die dan gratis mee nemen. Ondanks dat zij de helft van het geld moest opleveren van de Bernhard werd er dus heel moeilijk over gedaan.

Ik ben erg benieuwd of deze dame nu nog hondjes verkoopt! En zo ja wie heeft ervaring met haar. Overigens is het LID daar meerdere malen geweest en is ze ook gesloten geweest. Maar dan gaat het spul naar haar vader en verkoopt ze gewoon daar weer pups. Het was een aardige dame maar het klopte daar voor geen meter!!
Ze zaten tegenover een meubelzaak.

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

heb je dit ook doorgegeven aan de Raad v Beheer?

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

Wat heeft het voor zin om dit aan de Rv B door te geven? Ze fokte wel onder een kennelnaam geloof ik met sommige honden

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

weet ik eigenlijk niet :? , de R.vB heeft nieuwe regels ingevoerd, maar dat zullen ze alleen kunnen controleren bij fokkers die stambomen aanvragen, niet bij fokkers die niets registreren... :( sjips...

Uta
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 jun 2004 20:53

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Uta »

----------------------------
Laatst gewijzigd door Uta op 25 feb 2011 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

Uta,fok jij ook met Labrodoedels,wij zoeken al namelijk heel lang naar dit ras,maar kunnen het nergens vinden,ook hebben wij bij de rvb
geinformeerd maar daar kregen wij de uitleg dat dit ras niet bestond.
uta,a.u.b. help ons.

Huub en Loes.

Uta
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 jun 2004 20:53

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Uta »

...........
Laatst gewijzigd door Uta op 25 feb 2011 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

haahahaha! Dat wil ik ook wel een labradoedel van Jan Doedel. Dus als je het adres gevonden hebt dan hoor ik het graag!

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

Het zou best kunnen dat deze fokster is overleden . Spijtig. Ik kon ook al niets meer terug vinden het verbaasde me alleen dat zij nooit in de top vijf voorkwam van broodfokkers. Want laten we wel wezen dat was ze wel
Verder een heel aardig mens hoor maar ook niet helemaal eerlijk
Maar over de dode verder niets dan goeds en wat mij betreft een slot erop
het is niet relevant meer.

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

Opende ligt niet in friesland maar in de provincie Groningen en uit vertrouwde bron is mij bekend dat deze ''mevrouw " enkele jaren geleden al is overleden aan kanker.


Helemaal corect Uta ! Opende ligt in Groningen. Maar ik heb het over Opeinde en dat ligt toch echt in Friesland. Links boven Drachten. We hebben het dan vast niet over dezelfde. Moest het toch ff op de kaart nakijken. Dus ik weet nu verder niet hoe het zit.


Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Uta,waar moet ik dan zoeken wij komen uit groningen,heb je een tip voor ons,en hartelijk bedankt voor je reactie.

Gr. Huub en Loes.

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Uta.Wij manuel en ik Detleff,zoeken ook een labrodoedel,nu zegd
mijn vriend die lieve schat dat ze niet bestaan,kunt u ons duidelijkheid
verschaffen????,dit even voor de goede orde,wij zijn niet van die types,
die zeggen voor 50 euro kan ons niet schelen wat er achter onze rug
gebeurd.groetjes en kusjes van Manuel en Detleff.

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

Uta,kun je als dit mogelijk is wat sneller reageren,want Manuel zit weer
op zijn nagels te bijten,en dit vind ik vies,maar dat doet hij om zijn zenuwen in bedwang te houden,maar eerlijk is eerlijk broodje aap
reageerden altijd gelijk als wij hem of haar wat vroegen.

groetjes en kusjes.

detleff.

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

Nou zal ik Manuel dan maar verlossen???? Een labradoedel is een kruising tussen jou en je maatje. En combinatie van lik me vestje dus. Niet langer zoeken het loopt gewoon in huis rondt Doegies!

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

spuitje? :shock:

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

Ik bergrijp wat je bedoeld met een spuitje,Manuel en ik laten elkaar vrij
zullen we maar een keer afspreken op een parkeerplaats????omdat ik zelf niet zoveel ervaring op parkeerplaatsen heb mag jij kiezen.

kusjes Detleff.

P.S.Niet zo vroeg in de avond,want ik moet nog een smoesje verzinnen
zo dat Manuel niet weet waar ik naar toe ga.

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

goed hoor?
ergens in Gelderland?

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

Mag ik dan ook mee? Met zijn drietjes is het vast nog gezelliger!! Neem Manuel ook lekker mee joh!

Gast

Re: fokker van Aalst in Opeinde

Ongelezen bericht door Gast »

Wat gaan we doen dan? Labradoedels zoeken?

Gesloten