LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frontale aanval op de huiskat

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door kweenie »

De meeste katten willen het op een plek waar ze kunnen graven doen. Dus liever niet midden op straat of op een grasveld, maar liever in de border.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door juliomariner »

witte angora schreef:
29 nov 2019 17:35

De vogeltjes. Want ook Ome Wout wordt aangelijnd.
Waarom, die schijt toch niet op de stoep?

Ellencc
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:02

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Ellencc »

]Het probleem van kattenkeutels in de tuin heeft wel een heel hoog "rijdenderechtergehalte".

Nou beste man Auditu, ik heb wel de pest aan kattenstront in mijn tuin, mag het? Ik laat mijn hond ook niet bij de buren poepen. Wat heeft dat met een rijdende rechter gehalte te maken? Hou die beesten binnen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hou die beesten binnen.
Hebben ze dat ding voor niks uitgevonden https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kattenluik

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zelf een kat nemen, dan komen er geen of in ieder geval veel minder vreemde katten in de tuin.

Lowieze
Berichten: 6539
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
29 nov 2019 20:03
Zelf een kat nemen, dan komen er geen of in ieder geval veel minder vreemde katten in de tuin.
Nou, kat in ‘t bakkie, toch? :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

Er lopen hier toch regelmatig hitsige katers in mijn tuin die loeren op mijn poezebeesten..😂

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mooi dat vergelijk met honden. Maar ook daar is de baas asociaal als deze de poep niet opruimt of de hond op een poepveldje laat poepen. Net zoals het asociaal is als een katteneigenaar zijn kat in mijn tuin laat.

In het geval van de hond dan kun je de baas erop aanspreken als je het ziet, maar bij de kat kan dat niet, want de baas loopt er daar niet bij. En ik moet eerlijk zeggen dat wij heel dicht bij het buitengebied en een hondenveldje wonen, dus op de andere grasvelden heb ik nog nooit hondenpoep gezien. Kattenpoep ook niet, maar in de tuin wel, waar mijn eigen hond niet eens poept (want goed opgevoed), behalve als ie ziek is of iets dergelijks.

En wat betreft andere dieren als vogels en dergelijke, dat is ook compleet anders. Deze hebben geen baas die ze hoort te trainen wat gewenst gedrag is, dus daar valt niemand iets kwalijk te nemen.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Ook een kat begraaft niet altijd zijn stront. Zeker als er territorium drift is in het voorjaar. Als jouw tuin dan op een territorium grens ligt kan je je lol op. Dan vind je echt kattendrollen midden op het pad of grasveld. Die kan je dan lekker gaan opruimen.. (krijg je gratis en voor niets van de katteneigenaar).. of een tuinset wat volgetekend word.. daar kan je heerlijk dan zitten in de zomer, genietend van een bbq (not)..
De basis van de discussie (van kattenliefhebbers vs kattenharen) gaat over het feit dat de kattenliefhebber kiest voor een huisdier..en er vervolgens vanuitgaat dat meerdere buurmannen en vrouwen dan maar moeten accepteren dat er een kat buiten loopt. En hun de maatregelen moeten treffen tegen de overlast. En in een buurt vol met “kattenliefhebbers” word je echt verwent.. nachten van hevige krijsende katten die in gevecht om territoria recht onder je open raam.. of je nieuwe bollenplant in het voorjaar volledig vernield door een kat die zijn behoefte “netjes” begraaft. Evenals de moestuin.. die zonder inspanning van de eigenaar niet katten vrij blijft.. waar je vervolgens de oogst vernield ziet. Zandbakken enz ondergaat het zelfde ... en de mogelijkheid tot ziektes (toxoplasmose) is aanwezig. De zwangere vrouw word dan ook geadviseerd om niet in de tuin te werken.. en als je kleine kinderen in de tuin hebt.. opletten wat die in hun mond stoppen (zand..) als dat bemest is geweest door katten heb je ook mogelijk een wormen probleem... dus als katteneigenaar hun huisdier niet als huisdier houden maar als buurtdier.. lopen ze een aantal risico’s. Buiten dat het verkeer af en toe wel eens een kat aanrijd, bestaat er de mogelijkheid dat de kat verjaagd word.. dat kan lief met water.. maar ook een steen of luchtbucks word gebruikt. Erg voor de kat.. ja.. oorzaak de eigenaar van dit huisdier die hem naar buiten laat.
Ook ik heb katten als insluipers gehad.. dat is helemaal het toppunt. Die beesten bevuilen dan je huis.. ik heb hem naar buiten gejaagd.. maar eigenlijk heb ik daar spijt van.. ik had de kat moeten vangen en echt in de natuur uit moeten zetten.. had daar graag voor naar de Veluwe gereden..
Lang verhaal kort, eigen huisdier hou je op eigen terrein.. zodat je met volle teugen kan genieten van je eigen kat.. want daarvoor neem je dat beest in huis toch. En als je geen kat wil.. wil je ook geen (over) last van die beesten hebben.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

ik had de kat moeten vangen en echt in de natuur uit moeten zetten.. had daar graag voor naar de Veluwe gereden..
Dat noemt men eigenrichting. En is ook nog eens schadelijk voor de natuur.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

Michiel-mol schreef: (...)dat kan lief met water.. maar ook een steen of luchtbuks wordt gebruikt
Erg voor de kat.. ja.. oorzaak de eigenaar van dit huisdier die hem naar buiten laat.
Wij hebben hier bv ongelooflijk veel last gehad van kouwen en eksters die bij het krieken vd dag begonnen te krijsen , waarna er overal honden aansloegen die even .smorgens ook om 06.00u de tuin in werden gestuurd bij wijze van " uitgelaten " worden .
Daar ga je toch ook niet op schieten met een luchtbuks? :shock:
Michel-mol schreef:(...) ik heb hem naar buiten gejaagd.. maar eigenlijk heb ik daar spijt van.. ik had de kat moeten vangen en echt in de natuur uit moeten zetten.. had daar graag voor naar de Veluwe gereden..
Dat kun je toch niet maken , andermans huisdier op de Veluwe dumpen? :shock:

Ik merk wel dat de échte katten'haters' véél feller zijn op katten dan kattenliefhebbers zijn op honden .
Vaak houden kattenliefhebbers ook van honden hoewel die ook bij mij op de stoep sch****.
Dan ben ik boos op de baas , nooit op het dier zelf en ik zal dan ook nooit het dier kwaad doen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Met een luchtbuks op (huis)dieren schieten is buitengewoon verwerpelijk -- en strafbaar.
Andermans huiskat vangen en op grote afstand in de vrije natuur loslaten is even verwerpelijk als dom.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vraag me af op wie er nu een frontale aanval is geopend. Sorry hoor...

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Erthanax schreef:
29 nov 2019 21:47
Met een luchtbuks op (huis)dieren schieten is buitengewoon verwerpelijk -- en strafbaar.
Andermans huiskat vangen en op grote afstand in de vrije natuur loslaten is even verwerpelijk als dom.
Het is heel simpel, dat schieten met bucks gebeurt zeker niet zomaar.. daaraan vooraf zullen meerdere verzoeken richting katteneigenaar zijn.
En andermans kat vangen als deze als insluiper in jouw huis zit, daar zie ik geen probleem in.. als er dan meerdere gesprekken volgen met de eigenaar en er komt geen actie... dan is de kat uitzetten in de natuur ver weg, zodat de overlast stopt en de kat dan echt lekker buiten kan lopen zoals de eigenaren pretenderen toch geen probleem..
Even oorzaak en gevolg uit elkaar halen.
Wil de katteneigenaar dat risico niet lopen dan heeft alleen hij de sleutel in handen.. gewoon de kat houden als huisdier op het eigen terrein. Dan kan er niks van dit alles gebeuren. Als je een kat neemt als buurtdier loop je als eigenaar dit risico.. dan moet je ook niet zeuren.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk, Michel, dat als jij met een luchtbuks op katten gaat schieten, dat niet alleen die kat een probleem heeft.

Overigens zijn er ergens in het land een aantal katten beschoten. Weet jij daar toevallig iets van af?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben blij dat Michel mijn buurman niet is. Hij mag daar ook blij om zijn.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

Als Michel mijn buurman was, dan was hij mijn buurman. En ik was niet degene die ging verhuizen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

Michel-mol schreef:
29 nov 2019 22:19
(...)
Het is heel simpel, dat schieten met bucks gebeurt zeker niet zomaar.. daaraan vooraf zullen meerdere verzoeken richting katteneigenaar zijn.
(...)
Als er een vreemde kat in jouw tuin zit wéét je vaak niet eens wie de eigenaar is , dus hoezo verzoekjes?
Hoe haal je het in je hoofd om andermans huisdier te beschieten of te kidnappen en op de Veluwe uit te zetten :evil: .
BAH, BAH ....en dan kun je nog rustig slapen .snachts?
Weet jij wel wat dierenliefde inhoudt en betekent voor het baasje?
Misschien ga je ook wel graag naar een ZOO , want daar zitten al die ' wilde katachtige dieren ' lekker ( :twisted: ) achter hekken...wow...wát een leven !

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Zoals jullie kunnen lezen heb ik het over risico’s die katteneigenaren lopen.. en niet over dat ik er op schiet... wel dat het heel goed zou kunnen als overleg met de eigenaar niet werkt.
En dat de katteneigenaar ZELF de oplossing in handen heeft.
En de veelschrijvers “witte angora” en “erthanax” zou jullie sieren als je niet reageert op een deel van hetgeen er geschreven wordt.. maar het hele stuk leest... nogmaals ik heb het over risico.. en ja als er ergens in het land op katten geschoten wordt betekend het waarschijnlijk dat er overlast is.. en dat de eigenaren van de buurtkatten dus actie moeten ondernemen om de overlast te beperken.. sluit B.V. je tuin af zodat je HUISdier op jouw terrein blijft of voorzie ze van een tuig.. kortom voorkom overlast.. geen overlast betekend dat het probleem zich oplost..

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb het goed gelezen, Michel. En als je nog even zo doorgaat attendeer ik Justitie op jouw schrijfsels hier. Ik denk dat jij een heel gevaarlijk mannetje bent dat maar eens voor langere tijd in een staatshotel moet gaan logeren.

Gesloten