LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frontale aanval op de huiskat

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door criticus2 »

echt geweldig topic.... ongelofelijk dat er blijkbaar juristen zijn die zich met dit soort zaken bezighouden. nb met alle andere sores op deze aardkluit een basisinstinct van dieren aan banden willen leggen... Ik dacht dat juristen oha intelligente mensen zijn, hebben immers een aardige opleiding doorlopen. Daar schiet er blijkbaar af en toe een door de mazen...

de mensheid, in ieder geval in dit wereld deel (zeker ook in andere delen, maar op andere vlakken lijkt het met name) is aardig de weg kwijt en met name het contact met de natuur...
dat wordt uiteindelijk onze eigen ondergang .

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Oblomova schreef:
28 nov 2019 12:01
Ik vraag me af of schijtende katten in andermans tuin, zo vaak aangehaald, echt het probleem is, of dat mensen niet te vaak iets te klagen willen hebben over hun buren.
Als mensen last hebben van kattenpoep in hun tuin dan is dat toch gewoon overlast?
Ik ruim al jarenlang tientallen drollen per maand in mijn tuin op.
Dat vind ik overlast.
En ik hou trouwens wel van katten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

witte angora schreef:
28 nov 2019 12:29
Het gaat de 'onderzoekers' vooral om de arme vogeltjes. Maar of je katten nu binnen houd of buiten laat, die beesten eten hoe dan ook vlees, of een afgeleide van vlees. Er zullen hoe dan ook dieren dood moeten om katten (en honden!) te voeren.

Dan kun je katten binnen gaan zitten houden, krijg je een nog veel grotere CO2 uitstoot omdat er meer koeien, varkens, paarden en kippen gefokt moeten worden om al die katten eten te geven.
Het mooie aan honden- en kattenvoer is nou juist dat hier reststromen van de slacht voor menselijke consumptie in worden verwerkt. Dierlijk weefsel dat niet voor menselijke consumptie is geschikt, wordt zo voor diervoeder gebruikt. Ik hoop dat er weinig dieren worden geslacht om huisdieren eten te geven.

Veel katten doden wel vogels maar eten ze niet op. De laatste prooi van mijn kat was een winterkoninkje. Je wordt toch niet blij als je die dood in je tuin ziet liggen. Gelukkig is ie nu te oud en te dik om nog vogeltjes te kunnen grijpen.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 28 nov 2019 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

Gisteren Pauw gezien?
Midas Dekkers was daar : bioloog en kattenliefhebber pur sang!
Frappante uitspraak van hem ___ tis maar goed dat katten oa koolmeesjes eten want ___ die lieve schattige koolmeesjes vreten aan de lopende band rupsen die dus nooooit een vlinder kunnen worden 🥺 , tja....óók een opvatting ....
En zei hij: wij ( als mens) bemoeien ons téveel met de natuur , overal grijpen we , zodra het kan, in ,
wij , de mensen , verstoren het evenwicht en de biodiversiteit in de natuur en daar ben ik het mee eens.

Ik heb ook katten ( en honden gehad) , deze mogen .smorgens heel even buiten spelen en een frisse neus halen , maar ze komen binnen om op de bak te gaan zitten , brave poezen dus 😁.

Natuurlijk is het vies om in drollen te grijpen in je tuin , maar over het algemeen begraven katten hun drollen netjes en vrij diep en is het mest in de borders.

Dit probleem krijg je toch niet opgelost en katten binnen houden is kansloos , tenzij je in een flat woont.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgens mij gaan planten juist dood van deze mest.

Lowieze
Berichten: 6588
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Lowieze »

Buiten de stank om van kattenpoep in je tuin, is het ook niet echt gezond als je op die plek aan het werk bent met plantjes, groente of fruit.
Hier de mening van een tuinman: “ Ik zou de laag waar kattenpoep in zit ruim verwijderen, bij voorkeur alle grond die in contact met de kattenpoep is geweest. De grond is door de kattenpoep en urine waarschijnlijk erg zuur. Daarnaast kan het schade aan je gezondheid toebrengen omdat in kattenpoep parasieten zitten die zeer lang in de grond kunnen overleven. Het kan de infectieziekte toxoplasmose veroorzaken met name bij mensen met een zwakke weerstand. Hierdoor kun je ontstekingen krijgen in de hersenen, de ogen, de longen, het hart en de lever.”

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door berndv »

Lowieze schreef:
28 nov 2019 13:07
Het kan de infectieziekte toxoplasmose veroorzaken met name bij mensen met een zwakke weerstand. Hierdoor kun je ontstekingen krijgen in de hersenen, de ogen, de longen, het hart en de lever.”
Ach dat wordt straks weer weggewuifd door de "kattenliefhebbers" die een ieder die de huiskatten liever in huis ziet volgensmij bijna als kattenhater bestempeld. Want die moeten niet zo moeilijk doen als er een keer een katje buiten loopt en in je tuin poept. Dat is goed voor de plantjes en ja ach, je moet er ook maar neit met je handen in gaan, en ze graven het wel diep genoeg weg. En als het te heet onder de voeten wordt, wordt er weer even bij gehaald dat het gaat om het feit dat de katten de grootste seriemoordenaars in de Nederlandse natuur zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De échte killers zijn de koolmeesjes. Vraag maar aan Midas.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens Midas vullen die katten het gat op dat is ontstaan door het verdwijnen van roofvogels en kleine roofdieren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Midas is wel een mooiprater van de kattenlobby.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een wetenschappelijke onderbouwing gaf hij inderdaad niet. Maar kattenlobby :shock:? Hopelijk legt Nieuwspaal dit complot nog een bloot.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik haat katten niet, maar ik verjaag ze 1x uit de tuin en de tweede keer probeer ik ze zo bang te maken dat ze echt niet meer durven. Hoge druk spuit erop en de hond er op af sturen. Beest heeft niks te zoeken in mijn tuin, net zoals mijn hond niets bij de buren in de tuin te zoeken heeft.

Alleen, mensen richten een hond over het algemeen wel af, maar bij een kat vertikken ze dat. Wat dat betreft zijn de meeste katteneigenaren best wel lui.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door crazyme »

Bob Schurkjens schreef:
28 nov 2019 13:34
De échte killers zijn de koolmeesjes. Vraag maar aan Midas.
Ja nogal wiedes, dat is gewoon de aandacht verleggen om zijn geliefde katten uit de wind te houden.

https://www.nu.nl/achterklap/5761914/mi ... nloos.html

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, een discussie over het moorden van de kat leidt de aandacht af van de werkelijke wereldproblemen, niet dan?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
28 nov 2019 14:45


Alleen, mensen richten een hond over het algemeen wel af, maar bij een kat vertikken ze dat. Wat dat betreft zijn de meeste katteneigenaren best wel lui.
Zeg maar gerust dat ze asociaal zijn, ze hebben letterlijk schijt aan alles en iedereen en maar zeuren over hondenstront.

Kattenstront is tig keer erger dan dat van de honden , wat je ook nog op moet ruimen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben écht niet asociaal hoor :wink: .
Wat ik persoonlijk wel érg vind is dat de kat .smorgens naar buiten wordt gestuurd, men gaat werken en .savonds mag de kat even komen eten of zo en daarna wordt ie wéér naar buiten gestuurt en het liefst .snachts ook nog :evil: dan heb je ook nog dat kattengekrijs in een gevecht.
Neem dan géén huis dier!
En chip het dier en steriliseer het dier .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik heb het ook over de katten die dag en nacht buiten moeten zijn Moederslink. :-) ken er velen in mijn wijk. Waarvoor ze dan een kat nemen...het is mij een raadsel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

Mij ook , maar dat vind ik ook van sommige hondenbezitters.
Als ik soms zie hoe die honden aan de lijn worden meegesleurd of hoe er aan zo.n lijn wordt gerukt of honden die met 30• naast de fiets zich half dood rennen plus de dikke bolussen die er op de stoep worden achtergelaten zonder het op te ruimen of in een snikhete auto op de parkeerplaats moeten wachten tot het baasje uitgewinkeld is .
En dan heb je ook nog baasjes die hun honden nooit fatsoenlijk uitlaten en maar even in de tuin laten ,.smorgens om 0600 uur (!) , en dan de hele buurt gelijk maar wakker keffen.
Kort en goed...het ligt niet aan de dieren maar aan de baasjes die hun huisdier niet opvoeden.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die baasjes verbieden, binnen houden en alleen aan de lijn uitlaten met een zakje, wordt nog moeilijker.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
28 nov 2019 15:33
Maar die baasjes verbieden, binnen houden en alleen aan de lijn uitlaten met een zakje, wordt nog moeilijker.
Zeg dat nog eens? :mrgreen:

Gesloten