LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frontale aanval op de huiskat

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door gosewijn »

Waar is toch die goede ouderwetse chinees gebleven . :roll:

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wij hebben nog wel een goede Kat en Rat ja in het dorp ;-)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
28 nov 2019 15:33
Maar die baasjes verbieden, binnen houden en alleen aan de lijn uitlaten met een zakje, wordt nog moeilijker.
Nou, sommigen zou je inderdaad sowieso moeten kunnen verbieden om nog ooit buiten los te lopen .... :evil:

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
28 nov 2019 14:45
Ik haat katten niet, maar ik verjaag ze 1x uit de tuin en de tweede keer probeer ik ze zo bang te maken dat ze echt niet meer durven. Hoge druk spuit erop en de hond er op af sturen. Beest heeft niks te zoeken in mijn tuin, net zoals mijn hond niets bij de buren in de tuin te zoeken heeft.

Alleen, mensen richten een hond over het algemeen wel af, maar bij een kat vertikken ze dat. Wat dat betreft zijn de meeste katteneigenaren best wel lui.

Dat vind ik a-sociaal je hond er op af sturen. En hoge drukspuit? Plons water is voldoende. Een kat weet niets van grenzen van eigendom. Je moet de eigenaar er op aan spreken.

Mijn heg is trouwens op meerdere plekken geel uitgeslagen van alle honden die hun poot omhoog gooiden en daaronder dan meteen maar even een fikse drol achterlaten. Het zou niet in mijn hoofd op komen de hond daarvoor te mishandelen.

Steeds meer mensen nemen 1 of zelfs meerdere honden terwijl ze full-time werken. Leuk voor die honden de hele dag opgesloten op een flatje van een paar m2.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik stuur Olivier er ook op af en zeg, pak ze , kijkt even maakt een sprong en blaft een maal . Dan loopt hij rustig naar de kat toe en begroeten elkaar vriendelijk. Onze jachthond , Beagle . :mrgreen:
Maar zeg ik pas op de visjes dan gaat hij wel maar doet niets en komt dan een koekje halen

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
28 nov 2019 16:15
Dat vind ik a-sociaal je hond er op af sturen. En hoge drukspuit? Plons water is voldoende. Een kat weet niets van grenzen van eigendom. Je moet de eigenaar er op aan spreken.

Mijn heg is trouwens op meerdere plekken geel uitgeslagen van alle honden die hun poot omhoog gooiden en daaronder dan meteen maar even een fikse drol achterlaten. Het zou niet in mijn hoofd op komen de hond daarvoor te mishandelen.

Steeds meer mensen nemen 1 of zelfs meerdere honden terwijl ze full-time werken. Leuk voor die honden de hele dag opgesloten op een flatje van een paar m2.
Ja, dat mag je asociaal vinden. Maar er staat nooit op wie de eigenaar is. Laat dat bij de hond die tegen jouw heg aan pist wel het geval zijn, want dat is de persoon die er naast loopt. En die mag je van mij best een flinke tik geven hoor. Als er iemand naast de kat zou wandelen met een riem, dan zou ik ook voor die persoon gaan en niet voor de kat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Erthanax schreef:
28 nov 2019 14:44
Een wetenschappelijke onderbouwing gaf hij inderdaad niet. Maar kattenlobby :shock:? Hopelijk legt Nieuwspaal dit complot nog een bloot.
Miauw :)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik kan mij zó kwaad maken wanneer mensen hierom katten mollen .
Die dieren doen gewoon dat wat hun instinct aangeeft.
In eerdere topics hierover heb ik vanmiddag zitten lezen , je schrikt je rot wat sommige reageerders voor kwaadaardige plannen hebben om deze katten uit hun tuin te jagen tot aan sloop vd kat toe :twisted: .

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja Moederslink, daarom is het aan te raden dat alle katteneigenaren hun katten alleen nog maar aan de riem buiten laten, behalve in hun eigen tuin.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
28 nov 2019 18:00
Ik kan mij zó kwaad maken wanneer mensen hierom katten mollen .
Die dieren doen gewoon dat wat hun instinct aangeeft.
In eerdere topics hierover heb ik vanmiddag zitten lezen , je schrikt je rot wat sommige reageerders voor kwaadaardige plannen hebben om deze katten uit hun tuin te jagen tot aan sloop vd kat toe :twisted: .

Dat zijn ook methodes waar ik ook niet van hou. Maar je wordt wel schijtvervelend van die katten, baasjes daarvan hebben schijt aan alles en iedereen. Aanspreken is zinloos.....want dan zeggen ze...de kat begraaft het toch? Ja maar wel in de tuin van een ander.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het is zinloos het dier te straffen, pak de baas aan.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Revoked »

Onze tuin is net wat groter dan gemiddeld, en de randstedelingen die hier achteraf komen wonen denken dat bij een (woon-) boerderij minimaal 10 poezebeesten horen. En op het hoogtepunt had ik 16 katten in m'n tuin. En dan nog durven eisen dat ik mijn eigen honden in een hok zet, in mijn eigen tuin. Dikke doei.

Erthanax
Berichten: 9614
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Erthanax »

juliomariner schreef:
28 nov 2019 18:24
Het is zinloos het dier te straffen, pak de baas aan.
Maar toen kreeg ik drie maanden met aftrek van voorarrest.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

" voorwaardelijk toch ? " :D

Erthanax
Berichten: 9614
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Sinds ik twee lammergieren heb, komen vreemde katten niet meer in de tuin. Nu is er weer gedoe in de buurt over een bouvier die spoorloos is verdwenen.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat zullen de katten wel gedaan hebben. Katten hebben een hekel aan bouviers.

Fatal3rr0r
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Fatal3rr0r »

stel dat katten 's avonds niet meer buiten mogen spelen...
Wie gaat dat handhaven? :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Katja van de poezenpoelitie

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door kweenie »

reggie2 schreef:
28 nov 2019 15:00
Nijogeth schreef:
28 nov 2019 14:45


Alleen, mensen richten een hond over het algemeen wel af, maar bij een kat vertikken ze dat. Wat dat betreft zijn de meeste katteneigenaren best wel lui.
Zeg maar gerust dat ze asociaal zijn, ze hebben letterlijk schijt aan alles en iedereen en maar zeuren over hondenstront.

Kattenstront is tig keer erger dan dat van de honden , wat je ook nog op moet ruimen.
Zelf vind ik achtergelaten hondenpoep heel wat storender, aangezien dat vaak op een plek ligt waar je als gewoon mens ook wandelt. Iemand die zijn hond gewoon maar op de stoep laat poepen kan er vrij zeker van zijn dat, voordat die drol volledig verteerd is, er wel iemand in die stront is gaan staan. Dat vind ik heel wat asocialer.

Overigens vraag ik mij ook af wat "kattenhaters" dan met andere dieren in de tuin doen. Worden bijvoorbeeld vogels ook weggejaagd, omdat die de boel onder schijten? En egels of andere lopende dieren?

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Ivo.w »

moederslink schreef:
28 nov 2019 18:00
Ik kan mij zó kwaad maken wanneer mensen hierom katten mollen .
Die dieren doen gewoon dat wat hun instinct aangeeft.
In eerdere topics hierover heb ik vanmiddag zitten lezen , je schrikt je rot wat sommige reageerders voor kwaadaardige plannen hebben om deze katten uit hun tuin te jagen tot aan sloop vd kat toe :twisted: .

Als de asociale baasjes van die katten eindelijk eens hun verantwoordelijkheid zouden nemen, dan gaan de buren zich niet zo ergeren aan die beestjes dat ze als laatste redmiddel voor hun tuin uiteindelijk zware middelen tegen het ongedierte genaamd kat gaan inzetten.

Want ja, loslopende en buurt terroriserende katten zijn ongedierte: ze zijn ongewenst, zorgen voor overlast, zorgen voor schade en zorgen voor onhygiënische toestanden. Bovendien kunnen ze nog een gevaar voor jonge kinderen zijn ook.

Gesloten