LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frontale aanval op de huiskat

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Berteman »

Het grootse probleem van de kattenhaters lijkt te zijn dat katten hun behoefte lijken te doen in de tuin.

Vervelend, maar eenvoudige huismiddeltjes zijn doeltreffender dan het doodschieten van een kat.

Een goed middel tegen kattenbezoek in de border is het strooien van koffiedrab. Katten houden niet van de geur van koffie en hebben er ook een hekel aan omdat het fijne drab tussen hun tenen en nagels blijft hangen. En bijkomend voordeel: koffiedrab is een uitstekende meststof. De grond van borders bedekken met cacaodoppen houdt katten ook weg. En zijn ook sprays te koop die katten weghouden.

Overigens: ik vind vogels die die de ramen bevuilen met hun flatsen ook vervelend. En wat te denken van de zielige rupsjes en insecten die in de vogelsnavels verdwijnen? Gaan we vogels ook afschieten?

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door juliomariner »

Alleen de eetbare

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door kweenie »

Nijogeth schreef:
30 nov 2019 12:33
En wat betreft spelende kinderen, ik neem aan dat ze alleen over de schutting klimmen om bijvoorbeeld een bal te halen? Ik heb nog nooit mee gemaakt dat er ineens een groepje vreemde kinderen in de achtertuin stond te spelen.

En in mijn ogen mag je inderdaad de buurman aanpakken als die ongevraagd in jouw achtertuin staat te bbq'en, radio staat te maken in jouw schuurtje of jouw tuin om aan het ploegen is met zijn brommer.
Het hoeft ook niet in jouw tuin te zijn. Maar de overlast van de herrie van kinderen/radio/motoren reikt wel tot in je tuin (en je huis). En is heel wat minder eenvoudig te ontwijken. Als in jouw optiek overlast opgelost kan worden met excessief geweld, waarom zou dat dan niet ook gelden voor deze andere overlast...?

En als iemand zijn auto op jouw oprit zet, mag die auto dan ook beschoten worden?

witte angora
Berichten: 30756
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:
30 nov 2019 13:52

En als iemand zijn auto op jouw oprit zet, mag die auto dan ook beschoten worden?
Iemand die dat doet zet hem in een mijnenveld... :lol:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dan zet ik mijn auto ervoor ,deurbel afzetten en stereo op 10 . probleem opgelost.

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb nooit iets gezegd over afschieten, dus waarom ik op auto's zou schieten of excessief geweld zou gebruiken, dat is mee een beetje een vreemde aanname. Ik zei alleen dat ik de hogedrukspuit op een kat in mijn tuin zet of de hond er op af stuur om dat beest bang te maken in de hoop dat ie niet terug komt.

Ik heb niet zo gauw last van overlast door geluid, dan was ik wel ergens anders gaan wonen dan aan een drukke weg en op 250 meter van het spoor. Dus daar maak ik me niet druk om. Ik heb ook geen oprit. Overigens wel vreemd dat andere problemen er bij worden gehaald als we een probleem proberen op te lossen, maar zo gaat dat hier.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door reggie2 »

Michel-mol schreef:
29 nov 2019 23:04


Alleen omdat ik er iets anders overdenk? En weldegelijk nadenk welke “oplossingen” degene die niet van katten houden hardop benoem?.. (wel of niet goed)
apart dan dat je mij in het gevang wil hebben?.. en een gevaarlijk mannetje noemt.. ik ben waarschijnlijk net zo fel als jij.. alleen sta ik 180 graden de ander kant op en dat brengt discussie...
overigens ben ik met mijn naam hier te lezen.. en u volledig annoniem..(of is dat met reden) wie is “witte angora” wat is uw echte naam of is het wel makkelijk onder deze naam als echte held te reageren.

Lekkere binnenkomer zo. Ik denk dat jij er zelf om vraagt dat mensen niet echt vriendelijk op jouw reageren.
Ik baal ook van katten in mijn tuin, maar zou het niet in mijn hoofd halen om met een luchtbuks op zo'n dier te schieten, Als je dat wel doet , mag ik toch hopen dat iemand jouw een goed pak slaag gaat geven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door kweenie »

Nijogeth schreef:
30 nov 2019 15:22
Ik heb niet zo gauw last van overlast door geluid, dan was ik wel ergens anders gaan wonen dan aan een drukke weg en op 250 meter van het spoor. Dus daar maak ik me niet druk om. Ik heb ook geen oprit. Overigens wel vreemd dat andere problemen er bij worden gehaald als we een probleem proberen op te lossen, maar zo gaat dat hier.
Tsja, de een heeft meer last van beesten in de tuin, de ander meer last van lawaai. En weer een ander heeft weer ergens anders last van. Waar het om gaat is hoe je met de beleefde overlast om gaat. Of hoe men zou mogen reageren.

Gesloten