LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frontale aanval op de huiskat

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Nijogeth schreef:
28 nov 2019 18:03
Ja Moederslink, daarom is het aan te raden dat alle katteneigenaren hun katten alleen nog maar aan de riem buiten laten, behalve in hun eigen tuin.
Precies dit. Maar baasjes van 'buiten katten' steken nou eenmaal nooit de hand in eigen boezem. Stuk voor stuk zullen ze beweren dat hun kat altijd de behoefte op de kattenbak doet en nooit buiten. En omdat ze denken dat hun kat de overlast niet veroorzaakt (met meestal een onjuiste gedachte is), denken die asociale katten eigenaren dat ze hun gedrag niet hoeven aanpassen.

Maar oh wee als er een keer een hond zijn behoefte voor de deur van het kattenbaasje doet....

Gewoon net als bij honden alleen onder begeleiding naar buiten.

Heb je daar als baasje geen tijd voor? Dan had je om te beginnen geen huisdieren moeten nemen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door kweenie »

Leuk, dan trap je in het vervolg op straat dus niet alleen in de hondenpoep, naar ook in de kattenpoep. Daar word ik blij van...

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

Mocht ik weer aan een kat beginnen, dan zal ik hem leren zijn behoefte in de goot te doen, net als de hond.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

Ivo.w schreef:
29 nov 2019 08:20
(...)
Want ja, loslopende en buurt terroriseerde katten zijn ongedierte : ze zijn ongewenst , zorgen voor overlast , zorgen voor schade en zorgen voor onhygiënische toestanden. Bovendien kunnen ze nog een gevaar voor jonge kinderen zijn ook.
Nou nou , ook goeiemorgen... dit is wat je noemt een frontale aanval :shock: .
En dat geeft een ander het recht om mijn kat eventueel te mogen slopen :evil: ?
Ivo.w schreef:
29 nov 2019 08:26
(...)
Precies dit. Maar baasjes van 'buiten katten' steken nou eenmaal nooit de hand in eigen boezem..
asociale katten eigenaren...
Lekker generaliserend :twisted:.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zal mijn Kater dat zeker niet leren, de goot... voor je het weet zit je dakgoot verstopt!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door reggie2 »

kweenie schreef:
29 nov 2019 07:32
[
Zelf vind ik achtergelaten hondenpoep heel wat storender, aangezien dat vaak op een plek ligt waar je als gewoon mens ook wandelt. Iemand die zijn hond gewoon maar op de stoep laat poepen kan er vrij zeker van zijn dat, voordat die drol volledig verteerd is, er wel iemand in die stront is gaan staan. Dat vind ik heel wat asocialer.

Overigens vraag ik mij ook af wat "kattenhaters" dan met andere dieren in de tuin doen. Worden bijvoorbeeld vogels ook weggejaagd, omdat die de boel onder schijten? En egels of andere lopende dieren?


Ben ik met je eens hoor. En een kattenhater ben ik niet, maar het zijn wel ergernis wekkende dieren. Sowieso de gemakzucht van de baasjes is enorm storend.

Van mij mag er dan ook wel kattenbelasting ingevoerd worden. Vraag mij trouwens af waarom ze die rotbeesten niet gewoon op de kattenbak laten gaan, tenslotte moeten wij het van de hond ook opruimen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dus als kattenbelasting of hondenbelasting wordt ingevoerd , doen die schatjes niets meer op stoep .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als kattenbelasting wordt ingevoerd, zullen de mensen zich wel 10 x bedenken, voordat ze meer dan 1 kat nemen.
Aanlijn plicht zou ook een uitkomst zijn voor de kattenoverlast.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kleine kinderen, pubers en hangjongeren geven ook veel overlast. Zogenaamd "uitgaanspubliek" en "supporters" ook. Daar moet ook belasting op komen. En alleen aangelijnd op straat.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door gosewijn »

En wie gaat dat controleren en betalen?.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kleine kinderen, pubers en hangjongeren geven ook veel overlast

Wat dacht je van hangouderen , is in sommige gemeentes al verboden .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
29 nov 2019 14:24
Kleine kinderen, pubers en hangjongeren geven ook veel overlast. Zogenaamd "uitgaanspubliek" en "supporters" ook. Daar moet ook belasting op komen. En alleen aangelijnd op straat.
:lol: en wat te denken van het verkeer , de scootmobielen, de matpartijen etc?
Kortom....de mensheid geeft overlast ( zij kunnen nadenken en maken er evengoed een zooitje van ) en niet het dier , het dier doet wat ie móet doen.. 8)

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo is het maar net. Geen mens meer op straat, tenzij aangelijnd aan huis-, rij- of trekdier, of vee.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Duc »

Tja onze lieve kater doet zijn behoefte gewoon in onze eigen tuin voor hij op stap gaat. Hij heeft nml een grote zandbak ter beschikking en verder is mijnheer nog te lui om achter een muis laat staan vogel aan te gaan.
En die vogels drinken hier gewoon uit de waterbak en eten uit de voerbak waar de kat oner op zijn rug ligt te slapen.
De katten van de buren vangen hier wel heel wat muizen weg en blij toe, als alle katten aangelijnd worden of binnen blijven dan niet zeuren over muis en rat plagen (en ja er zijn katten die ratten vangen en doden).
En daarbij is het aantal gedode diertjes door katten geschat......
Er is geen gedegen wetenschappelijke onderbouwing van het aantal door katten gedood en 9ngeveer hetzelfde aantal vogels (ook geschat) vliegt zich dood tegen ramen, auto’s ed.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Duc »

reggie2 schreef:
29 nov 2019 14:03
Als kattenbelasting wordt ingevoerd, zullen de mensen zich wel 10 x bedenken, voordat ze meer dan 1 kat nemen.
Aanlijn plicht zou ook een uitkomst zijn voor de kattenoverlast.
Uhm en de hondenoverlast omdat ze in onze tuin pissen en poepen, ondanks de hondenbelasting krijg ik nies vergoed en moet het zelf opruimen.
PS: Ik ben voorstander van afschaffen hondenbelasting

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door berndv »

Duc schreef:
29 nov 2019 15:22
als alle katten aangelijnd worden of binnen blijven dan niet zeuren over muis en rat plagen
drogredenen kunnen kattenliefhebbers wel goed bedenken. En och och och wat een weldoeners zijn die kattenvrienden (die hun huisdier de straat op schoppen) toch.
kweenie schreef:
29 nov 2019 07:32
Zelf vind ik achtergelaten hondenpoep heel wat storender, aangezien dat vaak op een plek ligt waar je als gewoon mens ook wandelt. Iemand die zijn hond gewoon maar op de stoep laat poepen kan er vrij zeker van zijn dat, voordat die drol volledig verteerd is, er wel iemand in die stront is gaan staan. Dat vind ik heel wat asocialer.
Ook zo'n mooie. Ja, natuurlijk floept er wel even een vloekje uit als ik in de stront sta op straat. Natuurlijk vind ik dat de hondeneigenaar dit had moeten opruimen. Maar dat is aan de onderkant van mijn schoen. Ik vind het veel storender dat ik het deksel van de zandbak af haal en mij direct die zure lucht van kattenzeik tegemoet komt. Of als ik in de tuin bezig ben om planten te plaatsen en ik met mijn handen in de stront grijp en die stront heerlijk tussen mijn vingers door gaat. Nee, daar wordt je blij van. Of als je kinderen thuis komen, huilend, omdat ze gewoon in de zandbak aan het spelen waren en opeens vol in zo'n kattenbolus hebben gegrepen.

Maar, zoals de meeste verdedigers ook zeggen. Het kan altijd erger, en als de katten niet meer buiten lopen, moet je eens kijken wat voor overlast je dan gaat krijgen, dan gaan de ratten over de daken lopen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het ministerie van Binnenlandse Zaken schijnt al een werkgroepje te hebben geformeerd om het kattenprobleem te bespreken. Gedacht wordt aan het fiscaliseren van de kat. Een landelijke kattenbelasting kan bijvoorbeeld worden geheven door een korting op belastingvrije voet of de zorgtoeslag. Daarnaast zal het bezit van katten worden gecontroleerd door de nog op te richten RKCD (Rijks Katten Controle Dienst).

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door witte angora »

gosewijn schreef:
29 nov 2019 14:25
En wie gaat dat controleren en betalen?.
De vogeltjes. Want ook Ome Wout wordt aangelijnd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door kweenie »

berndv schreef:
29 nov 2019 15:53
Ja, natuurlijk floept er wel even een vloekje uit als ik in de stront sta op straat. Natuurlijk vind ik dat de hondeneigenaar dit had moeten opruimen. Maar dat is aan de onderkant van mijn schoen. Ik vind het veel storender dat ik het deksel van de zandbak af haal en mij direct die zure lucht van kattenzeik tegemoet komt. Of als ik in de tuin bezig ben om planten te plaatsen en ik met mijn handen in de stront grijp en die stront heerlijk tussen mijn vingers door gaat. Nee, daar wordt je blij van. Of als je kinderen thuis komen, huilend, omdat ze gewoon in de zandbak aan het spelen waren en opeens vol in zo'n kattenbolus hebben gegrepen.
Tsja, meningen kunnen verschillen. Als ik in de tuin bezig ben, dan worden mijn handen sowieso al vies van de grond. Als daar dan poep van kat, hond, vogel, konijn of wat dan ook tussen zit, dan vind ik dat vervelend, maar meer niet. Als ik onderweg naar mijn werk in de stront trap, dan zit ik de rest van de dag met stinkende schoenen. Vind ik toch minder fijn.

En als die zandbak-kinderen wat ouder worden, wordt het er niet beter op. Dan gaan ze lekker op een grasveld spelen of voetballen en komen vervolgens met hondenstront aan de schoenen weer thuis. Om nog maar te zwijgen van waar de poep komt als de kinderen een lekkere sliding hebben gemaakt. Of een handstand...

Dan heb ik toch liever kattenpoep in een hoekje dan hondenpoep midden op het gras.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frontale aanval op de huiskat

Ongelezen bericht door reggie2 »

kweenie schreef:
29 nov 2019 18:10


Dan heb ik toch liever kattenpoep in een hoekje dan hondenpoep midden op het gras.




En jij denkt dat een kat in een hoekje poept?? :lol:
Vergeet het lekker , die doen het overal waar het maar kan.

Gesloten