LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] frontline en andere anti vlooien middelen.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
vandergreft1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2014 17:37

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door vandergreft1979 »

Wij hebben 3 honden van verschillende grote en.zwaarte van.5 kilo tot 40 kilo en.een mama poes en 1 jong. Ik heb bij pats plays voor 140 euro pipetjes gekocht en heb ze op de juiste wijze gebruikt en nu na 3 weken hebben ze het nogsteeds we zijn naar de huisarts geweest omdat ze overal alles op hun lichaam kaal bijten en krabben. De dierenarts schrok er van en zijden dat ze steeds meer huisdieren krijgen met de zelvende kwalen van FRONTLINE pipetjes. We hebben nu pillen gekregen van ze en nu vallen ze per bosjes van.onze beestjes af. Kunnen we meschien iets er tegen doen als we er iets met zun allen tegen kunnen doen meschien helpt het. Het is gewoon zielig dat ze het nog mogen verkopen... Mvg mij

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door vronie »

Goed dat je dit weer omhoog haalt
Niet enkel Frontline helpt niet meer maar andere vlooiendruppels ook niet zij worden er resident voor.
Ik ga naar mijn DA voor een vlooienmiddel die kan je het beste voorlichten.
Fijn te horen dat het nu met je honden en katten beter gaat

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik weet nog dat ik vorig jr gelijk gewaarschuwd werd voor frontline door da.

Aub koop het niet het is zooi,u hoeft het niet bij ons te halen maar...
En idd hoeft ook niet want de merken van de da kan je ook online kopen,maar ik doe het wel bij da.
Nu heb ik ook laats een pil genomen werkt 3 mdn tegen vlooien en teken...
Fijne hieraan vind ik,als je naar strand gaat,was je hem ,en pipet is na 2 x wassen uitgewerkt,nou dat is dan 1 x trimster en 1 x strand if als hij onder gekwijld is door andere hond,rest vd maand moet je uitkijken...voor pietjes( vlooien)

Was hond niet elke dag of week,maar ligt eraan,strand of? Dan wel dus voor de zomer vind ik de pil een uitkomst,
Kennis hier gebruikt het altijd,die was hondje elke week,doe ik niet..

Hopelijk worden u beesten snel weer de oude..
Wat er aan gedaan kan worden niks,mensen kunnen beste da vragen maar ik weet hey niet,misschien denken ze dat frontline goedkoper is?ik heb geen idee wat die kosten?exht niet

Weet wel site waar advantage en advantix etc stukken goedkoper is,
Ik haal alles gewoon da,verzekering vergoed preventief een hoop...scheelt
En ik krijg het nieuwste op gebied van dit spul...want idd resistentie speelt rol..en wil graag dat da weet wat mijn hond precies binnen krijgt"

Kathond eens kijken....scheelt elk geval da,weet niet of er nog andere sites zijn?.

Kanaloa01
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:16

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Kanaloa01 »

Zoals alle chemische middelen kunnen de vlooien druppels voor hond en kat nooit goed zijn, immers het is gif wat in de bloedbaan komt en waaraan de vlooien of teken moeten bezwijken.
Er zijn zelfs middelen die dodelijk voor hond en kat kunnen zijn zoals laatst te lezen was op Facebook en ondanks verzoeken om dat middel uit de handel te nemen wordt het nog volop verkocht.
We moeten niet vergeten dat de commercie een grote rol speelt bij onze huisdieren.
We kennen allemaal de vreselijke verhalen van dierenartsen over Giardia bij honden of katten met diarree, ook wij verschoten alleen al als we het woord hoorden, maar Giardia is gewoon een parasiet die ieder mens en dier bij zich draagt en alleen op dieren en mensen met verminderde weerstand volgt diarree, gezonde dieren hebben er geen last van.
Wij hebben een hondje gehad metwat een chronisch darmproblemen, veel diarree en daardoor torenhoge kosten bij diverse dierenartsen en klinieken, het was Giardia werd ons steeds verteld, maar niemand die ons kon helpen. Hoe besmettelijk het ons ook wordt voorgesteld, ons andere hondje had er al die jaren geen enkele last van. We hebben hem op amper 4 jarige leeftijd moeten laten inslapen.
Later bleek dat de fokster zijn moeder met dezelfde erfelijke problemen ook heeft moeten laten inslapen.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 aug 2014 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Komt niet in de bloedbaan,onder de onderste huidlaag,daarom pipetten na twee keer wassen ook niet meer actief...

Zijn tegenwoordig via da wel pillen gaan wel bloedbaan in

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door ciske »

zoals laatst te lezen was op Facebook
En jij gelooft die onzin op deze sites?

shiny.bera
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2014 15:14

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door shiny.bera »

Wij hebben ook frontline aangeschaft en gebruikt bij onze poes, maar desondanks hebben we een hele vlooienplaag in het huis gekregen. In eerste instantie dachten we dat de zooi die uit haar vacht viel van het balkon kwam waar ze opeens veel vaker zat, maar toen het niet wegging, en we ook vreemde beten van insecten bij onze voeten kregen hebben we toch de link gelegd naar vlooien.

Zodra we het doorhadden hebben we ook direct ons huis grondig gestofzuigd en behandeld, maar op de poes werden de vlooien nauwelijks minder zelfs na het toedienen van het vlooienmiddel van frontline (aangezien we niet wisten of het lag aan dat het middel misschien was uitgewerkt). Een week later zijn we dan ook naar de dierenarts gegaan om te laten kijken waarom het niet hielp, en hier werd ons dan ook gemeld dat frontline niet goed meer werkt. Na het toedienen van een ander vlooienmiddel kregen we vrijwel direct resultaat, na een paar uur vielen er al direct tientallen dode of bijna dode vlooien uit haar vacht, en ook de eitjes die we daarvoor in een continue stroom vonden bleven weg.

Desondanks alles is het voor onze poes zo een shock geweest allemaal bij elkaar (zowiezo al problemen met haar hart, de stress van de vlooien tot zoverre mate dat ze de vloer van ons huis niet meer opdurfde en alleen nog op tafels en dergelijke ging liggen wat ze niet mag, en het dierenarts bezoek) dat ze moest worden opgenomen. Het zal nog afwachten zijn of het allemaal weer goedkomt met haar.

Ik snap niet dat dierenspeciaalzaken nog steeds frontline verkopen terwijl er toch echt veel klachten over dit middel blijken te zijn. Dankzij ons vertrouwen in frontline is het probleem erger geworden als het anders geweest zou zijn, en hebben we ook veel meer geld moeten uitgeven om het weer in de hand te krijgen. We zijn tenminste 100 euro armer en de kosten voor het laatste dierenarts bezoek moeten nog komen.

Frontline kan dit echter niets schelen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ze zeggen dat frontline niet goed helpt,de nieuwste anti,middelen zittenen er niet.

Ik zelf weet het niet,volgens mij is het gewoon per beest verschillend wat de huid opneemt..die van mij godzeidank klop het af,nog nooit.dan kan je me denk ik opvegen ook brrr..,aar goed het kan..

Wel heb ik goed merk via da en nu met zomer mnd had ik pil die drie mnd werkt,kan je hem ook vaker wssen,strand etc...sloot water..nou dan ja sorry ff onder de kraan,klein beetje shampoo maar,mar je mag hond mar twee keer wassen met pipet daarna is het uitgewerkt...
Pil niet zit in bloedbaan..pipet niet bovenste huidlaag...

walrus0313
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2015 13:07

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door walrus0313 »

Ik heb met Frontline exact dezelfde ervaring. 19-12-2014, 1 pipetje in de nek op de huid gespoten en dagen er na liepen de vlooien nog net zo rond. Normaal horen ze sloom te worden maar niet bij frontline.
Ik heb al 40 jaar honden en weet heel goed waar en hoe je dat spul moet inspuiten.
Terug naar Faunaland en daar werd geadviseerd om nog een pipetje te spuiten. Resultaat: nihil.
Faunaland heeft kontakt gelegd met meridal, producent van fronline, die zouden mij bellen. Na 14 dagen nog niets gehoord. Faunaland heeft nogmaals kontakt met meridal gelegd en ditmaal werd ik gebeld. Zij hadden al twee keer eerder gebeld??? Alleen niet met mij. Werd een zeer onaangenaam gesprek en de dame verbrak op een bepaald moment de verbinding.
Faunaland gaat mij nu het aankoopbedrag terug geven. Hulde dus aan Faunaland en een zeer ijskoude douche voor frontline(meridal).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Omdat mijn hond huidproblemrn heeft( voedselintolerantie,maar ook parfumtroep etc jruk van krijgt) gebruik ik nu ik denk 8 mnd al geen pipetten maar vlooienpil..via da!
Mijn hond speciaal voer en verder supergezond!!! Maar als ik pippet had gebruikt ,jeuken etc..
Pil eens per 3 mnd,geen gedoe met uitkijkrn etc...wassen zo vaak je wilt( teveel ook niet goed,maar zomers strand doe je het iets vaker)

Probeer de pil eens!! da weet precies welke het is... Merk niet uit hoofd,mijn in dec weer gehad,nu mrt pas weer,mijn nooooit vlooien afkloppen,maar ook met de goede pipetten niet...ik zou gek worden..

Paulie1982
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mar 2015 07:11

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Paulie1982 »

hallo,

Zomers zul je altijd last hebben van vlooien bij dieren vooral als er veel dieren in de buurt leven.
Als je 1 x in de 3 maanden een pipetje gebruikt en gewoon goed stofzuigt moet dat voldoende zijn.

Natuurlijk proberen winkels of mensen die anti-vlooienspul verkopen zoveel mogelijk te verkopen en zullen ze juist alleen maar meer troep aanraden.

Als u ze zomers een beetje behandelt zodat het dier er zelf niet teveel onder lijdt en swinters alles gewoon verdwijnt doet u het goed, volledig van vlooien afkomen lukt bijna niet zolang u dieren hebt die een beetje buiten komen.

good luck!

assiedewit
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2015 23:47

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door assiedewit »

Let op ! Heb toch op vele plekken op internet gelezen dat knoflook giftig is voor katten! Check het ff voordat je knoflookpoeder over eten gaat strooien. Please please please in belang van je kat...

Vlierbloesem
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 apr 2016 15:34

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Vlierbloesem »

Frontline is duur en wordt verkocht als middel tegen vlooien, maar het werkt niet tegen vlooien, wel tegen teken.

Stronghold is ook duur maar werkt goed tegen vlooien, schurft, oormijt, hartworm, haakworm en verschillende andere wormen. Volgens mijn dierenwinkel, mogen de dierenwinkels het goed werkende Stronghold niet verkopen. Dierenartsen hebben het monopolie en zijn soms extreem duur.

In Nederland geeft geen enkele dierenarts een recept af dat je kunt gebruiken om Stronghold ergens anders goedkoper te kopen. Zonder geldig recept levert geen enkele webshop je Stronghold (of Revolution, wat hetzelfde is.)

Je wordt verplicht steeds weer met een gezond dier naar de dierenarts te gaan en een overbodig consult te betalen, om daar Stronghold te kunnen kopen. Online verkoop is onmogelijk gemaakt. De adressen waar dat wel kon. moesten er mee stoppen. Je kunt alleen naar de dierenarts waar je huisdier ook behandeld wordt.

In Nederland kost het vlooi vrij houden van je huisdier dus 20 tot 50 euro voor een overbodig consult plus 40 tot 60 euro voor Stronghold. Er zijn zelfs dierenartsen die je het helemaal niet willen meegeven, omdat je dat zogenaamd niet zelf zou kunnen. Dan moet je per druppel 30 tot 60 euro betalen.

Hoe je het moet gebruiken zie je hier: https://www.revolution.com.au/Where-to- ... ution.aspx Echt niet moeilijk om te doen, dus.

Vraag de dierenarts van te voren of je het meekrijgt. Wordt dat geweigerd, zoek dan liever een andere dierenarts. Zorg dat je na een dierenarts bezoek genoeg pipetten koopt, anders kun je na 3 maanden opnieuw een overbodig consult betalen.

In Australië is het ook niet goedkoop, maar je kunt het wel bij de dierenwinkel kopen. Helaas in Nederland niet. Belang van dier en consument is hier ondergeschikt aan het financiëel belang van de beroepsgroep.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Boesta »

Janedo12 schreef:Er heerst bij ons in de buurt en ware vlooien plaag en iedereen is druk bezig hier vanaf te komen en de kosten beginnen goed op te lopen!!! Vooral frontline waar je ongelofelijk veel voor betaald heeft geen nut.
Erg vreemd dat Frontline niet werkt. Als u het goed heeft toegepast kan dat eigenlijk niet. Waren de Frontline pipetjes (of spray) niet over de datum..?

Ik zou als ik u was advies vragen aan de dierenarts.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door snepke »

De DA heeft bij ons de Frontline uit het assortiment gehaald, omdat het niet meer werkt.
Ik gebruik nu advantage , dat werkt wel.
.

Nelis Jan
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:30

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Nelis Jan »

Je kunt met je hond of kat gewoon lekker samen onder een warme douche. Dan spoel je de vlooien neten weg en de vlooien verdrinken.
Dan heb je een schone hond of kat. En als je dan ongeacht welk vlooien middel gebruikt, komen er geen nieuwe. Succes.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door moederslink »

Vlierbloesem schreef:....Je wordt verplicht steeds weer met een gezond dier naar de dierenarts te gaan en een overbodig consult te betalen, om daar Stronghold te kunnen kopen
Nee dit klopt niet in mijn geval, ik kan Stronghold gewoon aan de balie kopen,katten hoeven niet mee.
Ook onze dierenarts heeft Frontline uit het assortiment gehaald.

Vlierbloesem
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 apr 2016 15:34

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Vlierbloesem »

Nelis Jan schreef:Je kunt met je hond of kat gewoon lekker samen onder een warme douche. Dan spoel je de vlooien neten weg en de vlooien verdrinken.
Dan heb je een schone hond of kat. En als je dan ongeacht welk vlooien middel gebruikt, komen er geen nieuwe. Succes.
Met een kat lukt dat vaak niet.

Vlierbloesem
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 apr 2016 15:34

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Vlierbloesem »

moederslink schreef:
Vlierbloesem schreef:....Je wordt verplicht steeds weer met een gezond dier naar de dierenarts te gaan en een overbodig consult te betalen, om daar Stronghold te kunnen kopen
Nee dit klopt niet in mijn geval, ik kan Stronghold gewoon aan de balie kopen,katten hoeven niet mee.
Ook onze dierenarts heeft Frontline uit het assortiment gehaald.
Helaas rekent de dierenarts bij mij in de buurt per kat €41- consult + €60- voor 3 pipetten Stronghold. Een dierkliniek verderop geprobeerd, die rekende per kat €40- consult + €35 per druppel Stronghold. Dat werd uit een grote fles met een watje op de kat aangebracht. Waarschijnlijk was dat de Stronghold of Revolution die in de VS voor groot vee wordt verkocht. Als ik een Stronghold stickertje in het dierpaspoort wilde, had ik nog €10- extra moeten betalen.

Bij Ranzijn kost een consult €20- dus wel een heel stuk goedkoper. Maar die is verder weg en dus hebben de katten meer stress.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vind het maar raar dat de kat mee moet om vlooien te constateren.
Heb je dat wel eens gevraagd, waarom dat moet?
Bijna iedere kat die veel buiten komt loopt vlooien op, dat zie je en merk je als baasje., daar hoef je geen DA voor te zijn :wink:
Mijn vorige kat(ten) kwamen zo nu en dan buiten en dan kon ik Stronghold aan de balie kopen.
Mijn 2 jonge poezen van nu bijna 5 , komen amper buiten. Heel, heel soms even .smorgens een half uurtje , kunnen ze ff buiten spelen in de tuin.
Zij hebben nooit vlooien.

Gesloten