LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] frontline en andere anti vlooien middelen.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Janedo12
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2010 19:18

frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Janedo12 »

Er heerst bij ons in de buurt en ware vlooien plaag en iedereen is druk bezig hier vanaf te komen en de kosten beginnen goed op te lopen!!! Vooral frontline waar je ongelofelijk veel voor betaald heeft geen nut.

wij hebben 3 honden en u kunt begrijpen dat dit ons al heel veel geld heeft gekost.

Na eigenlijk bijna alle middelen te hebben geprobeerd zelfs luizen middelen en een paar 100 eurotjes lichter te zijn dit jaar kan ik alleen maar concluderen dat we flink worden opgelicht met zn allen. Niks werkt of slechts enkele dagen!!!`

Tros radar zou hier echt eens onderzoek naar moeten doen aangezien dit echt in de kosten begint te lopen....

Mocht er iemand zijn die een goed advies heeft voor mij en andere mensen in onze buurt dan zijn die welkom want het is zo zielig om te zien hoe moeilijk die arme hondjes het hebben. Die beesten die op ze lopen lijken wel mutanten zo groot zijn ze en tot bloedens aan toe krabben en bijten ze zichzelf kapot.

Dit moet toch niet kunnen dat die bedrijven zoveel macht hebben dat we in de winkel gewoon worden gedwongen om voor veel geld maar een beperkt aantal niet werkende middelen moeten kopen.

Want uiteindelijk houden we zoveel van onze beestjes dat je toch steeds weer probeerd of het dan misschien deze keer wel gaat werken...!!!

MvG

superklaver

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door superklaver »

Heeft u srtonghold gold al geprobeerd. dit werkt tegen vlooien en oormijt en ook tegen bepaalde wormen. het is wel duurder.

zelf heb ik geen stronghold maar promeris. is goedkoper en ook goed. gebruik er wel een anti wormen middel naast. allemaal uit voorzorg. ik gebruik het voor mijn katten. maar die komen niet buiten. maar is er ook voor honden.

de dierenarts die ik heb heeft frontline verkocht, maar is ermee gestopt omdat ze er te veel klachten over kregen dat het niet genoeg zou helpen. vraag anders advies aan de dierenarts.

Janedo12
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2010 19:18

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Janedo12 »

Nee die namen komen me niet bekend voor... ga gelijk even op onderzoek uit. Bedankt voor je reaktie.

miennie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2010 14:25

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door miennie »

Hi,

Dat is zeker vervelend, heb je Advantage al geprobeerd? Onze poezen hielden ook last van vlooien met frontline, volgens onze dierenarts zijn vlooien daar restistent voor. Met advantage waren wij er gelijk vanaf en het is er volgens mij ook voor honden. Kosten vallen mee.

Succes ermee

Groetjes

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door petty1950 »

Heb je de omgeving (huis-tapijt-mand etc) ook goed meebehandeld?
Daarnaast ,n tijdje niet met de buurthonden laten spelen en ,n goede vlooienkambehandeling. Dagelijks de eerste week na de vlooienbehandeling die je op bij de da haalt na eerst GOED orienteren op internet over de meest werkzame producten want ook dierenartsen weten niet altijd alles.
Zelf gebruikte ik vorig jaar ook Advantagemaar dit jaar heb ik de vlooienkam ontdekt . Effe wat meer werk maar dat moet maar.
Blijft nl toch altijd troep die anti-vlo-zooi en dat voorkom ik liever.

Janedo12
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2010 19:18

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Janedo12 »

Heb idd tot 2x het hele huis en zelfs buiten onder de afdak alles gedaan ook verwijderen we de vlooien als we ze zien... kam is lastig want de 2 die er het meest last van hebben, hebben dus ook een dikke vacht.

De buur hondjes hebben we idd gemeden en mochten hier niet meer komen. 1 x contact gehad de laatste keer na behandelen maar geloof niet dat het daar door weer terug is gekomen maar goed je weet maar nooit. Dat advanse komt wel vaak terug in jullie advies en ik denk dat ik die dan nog maar eens ga proberen.

Neemt niet weg dat het toch absurd is dat middelen voor hoge bedragen, die niet werken in een land als nederland waar ze behoorlijk van de regeltjes zijn gewoon verkocht mogen worden.

NoraE
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2010 16:18

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door NoraE »

Wij hebben recentelijk ook een mega vlooienplaag gehad, erg vervelend en inderdaad moeilijk af te komen.
We hebben de hondjes eerst goed gewassen met een vlooienmiddel, daarna Stronghold gebruikt ( andere vlooienmiddelen werkten bij ons niet)
Zelfs na de stronghold behandeling bleven er nog vlooien achter maar na elke dag een kambehandeling begon het te minderen.

De vlooien en eitjes gaan natuurlijk ook in huis zitten, dus naast de gebruikelijke behandeling daarvoor hebben we s nachts platte bakken met water met afwasmiddel daarin in huis gezet, ongelooflijk hoeveel vlooien daar s ochtends inzaten.
nu ettelijke weken later lijken ze verdwenen te zijn.
De prijzen die ze voor de bestrijdingsmiddelen vragen zijn idd. onbetaalbaar.

Sterkte ermee, het is heel erg vervelend.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door snepke »

Een goedkoop middel en het helpt.
Knoflookpoeder over het eten strooien,niet te veel.Maar gewoon iedere dag 1x wat poeder.
In het begin eten ze niet,houden niet van die lucht.
Vlooien houden daar ook niet van.

Had ook vanalles geprobeerd,niets hielp,alleen beaphar hielp 3 weken.
Daarna kreeg ik dit advies in de dierenwinkel.
het helpt echt.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door vronie »

Mijn katten werden ook restistent van frontline.
Overgestapt naar Advantage.
Ik geef mijn katten uit voorzorg in het voorjaar Advantage.
In zijn de hele jaar vlooivrij
Op aanraden van mijn eerlijke DA,moet ik mijn katten controleren op vlooien.
Geen vlooien ook geen vlooienmiddel toepassen.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Snepke heeft het over knoflook poeder, ik kook voor de katten zelf het eten op en als ik zie dat er vlooien zijn, of wormen, knijp ik standaard drie teentjes knoflook door het voer.
Het voer wat ik maak bestaat uit een pakje smulders vlees, rijst of aardappels, groente, blokje kippenbouillon, anders merken ze de knoflook op en eieren.
Voor het wassen van hun vacht, vroeger ook bij mijn honden gedaan, goedkope shampoo met knoflook er in uit geknepen, om de geur van knoflook te verminderen, anders denk je dat er een knoflook bol op voetjes langs loopt, even het middelste stukje uit het teentje halen.

Al die chemische dingen werken maar voor even en verder, tijdens een plaag, is de beste vriend de stofzuiger en de vlooienkam.

Al jaren vrij van vlooien plagen, alleen als er een nieuwe kat binnen komt.

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Jolen »

Goh Kaarsje, ik wou dat ik jou kat was. Doorgaans eet ik niet zo goed als jij voor je katten kookt ;-)

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Soraya »

De middelen in de dierenwinkel werken amper tot slecht: vaak is er al door de vlooien een recistentie opgebouwd. Bij de dierrenarts vindt je de betere merken, maar ook hierbij afwisselen, zo worden de vlooien minder snel resistent. En niet te vaak gebruiken.
Knoflook helpt, maar veroorzaakt ook bloedarmoede. Dus zeker mee oppassen.
Het vlooienkammetje blijft in ieder geval wel een goed middel, kost alleen tijd.

Joris27
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:59

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Joris27 »

Ik moet hier toch even op reageren. Resistentie van alle vlooienmiddelen die op dit moment door zowel dierenspeciaalzaken als dierenartsen verkocht worden is absolute onzin. Er is hier zeer uitgebreid onderzoek naar gedaan, en in een artikel in het Dibevoblad ( vakblad voor dierenspeciaalzaken) is deze bewering als absoluut onwaar afgedaan. wel is er bekend dat als een vlooienmiddel niet werkt er in 80% van alle gevallen verkeerd behandeld is, bijsluiter niet gelezen, product niet goed gebruikt. Ik las hier ook iemand die direct na het wassen advantage heeft gebruikt. Fout, staat ook in de bijsluiter, nooit direct na het wassen opbrengen. Het is altijd heel makkelijk om de schuld bij het product neer te leggen, terwijl heel veel mensen het product onjuist gebruiken, en binnen een dag wonderen willen zien terwijl een vlooienprobleem zeer hardnekkig is. De prijzen van vlooienmiddelen zijn inderdaad torenhoog, maar daar staat dan weer tegenover dat ze zeer veilig moeten zijn voor het dier, zeer dodelijk voor de vlo, geen grote gevaren voor het milieu mogen hebben, en idd. geen resistentie mogen veroorzaken, ook niet op lange termijn.
Maar zoals al gezegd, zeker hardnekkig probleem!

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Nou Jolen, je mag komen eten hoor, :wink:

Joris27,

ik zeg hier niet zo maar iets ik heb een katten opvang, dus momenteel heb ik er 17 in de opvang en geloof me, allemaal vlo vrij.
Ik denk niet dat mensen nog in wonderen geloven, maar gewoon waar voor hun geld willen. Op de meeste bijsluiters staat, raak de nek van de kat niet aan de komende uren, kan je dit aan een peuter verkopen?
Of moet de kat in de isolatie na het gebruik van Frontline, of het kind, kan natuurlijk ook.
Er zijn andere oplossingen dan de dure middelen.

Ik geloof er niet in dat de consument zo dom is, het werkt domweg niet. Igg Frontline niet.

Joris27
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:59

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Joris27 »

Hallo Kaarsje69.
Ik geloof dat U mijn mailtje verkeerd begrepen heeft. Ik weet heel goed dat knoflook goed werkt tegen vlooien, daar ging het ook niet over. Het gaat erom dat in de voorgaande berichten er vaak over resistentie van vlooienmiddelen gesproken is, maar dat kan volgens onafhankelijk onderzoek dus niet. Ook niet met Frontline. Het is inderdaad zo dat word aangeraden na gebruik van een pipet in de nek, deze plek een poosje niet aan te raken. Gebruiken als de kinderen op bed liggen werkt vaak prima. Dat is overigens ook met andere merken zo, het blijft toch een bestrijdingsmiddel en omdat kinderen veel hand-mond contact hebben is het beter om dat te doen als ze al op bed liggen.

Maar nogmaals, niets tegen het gebruik van knoflook hoor!

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Een poes die naar knoflook ruikt, loopt de kans te eindigen in de oven van een
Chinees restaurant.

Niet doen dus.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Soraya »

Het spijt mij wel, maar ik geloof niet dat 80% het verkeerd aanbrengt. Als het nu mensen zijn die net een kat hebben, oke, maar mensen die al jaren katten hebben of fokken, en ze zien opeens dat "hun" merk niet meer het zelfde resultaat geeft als ervoor, dan lijkt het me toch duidelijk iets anders aan de hand.

Verder heb ik nog niet gehoord dat er fokkers van op de hoogte zijn van het artikel, terwijl hun wel op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen op alle terreinen verder binnen kattenwereld.
Dus ben wel nieuwsgierig naar het artikel...

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door lostlovey »

Een ieder moet het uiteraard zelf weten maar knoflook en/of uien krijgen mijn dieren niet omdat:
Knoflook en uien bevatten sulfoxide en disulfide. Beide stoffen beschadigen de rode bloedcellen wat tot anemie kan leiden. Knoflook en uien staan zelfs te boek als zijnde giftig voor katten.

Frontline koop ik niet (sowieso worden chemische middelen zoveel mogelijk gemeden) omdat:
Frontline als "werkzame stof" Fipronil bevat. Buiten dat er inderdaad resistentie is opgetreden (sinds 2007), is dit bestanddeel gewoonweg niet afdoende. Als ik pipetten gebruik, dan die met werkzame stof Selamectine.
Zie ook: http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ghold.html.

Joris27
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:59

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Joris27 »

Het gaat te ver om het hele artikel over te typen, maar op de website van dibevo kun je de onderwerpen lezen van het oktober nummer.
Het artikel de kriebels van alle onzin word daarin ook genoemd, en zo aangekondigt:

De kriebels van alle onzin
Te vaak ontvangt Dibevo bezorgde mails en telefoontjes van ondernemers die tijdens een verkoopgesprek van een klant horen dat die klant volgens zijn dierenarts beter geen vlooienbestrijdingsmiddelen meer bij de dierenspeciaalzaak kan aanschaffen. Vlooien zouden namelijk resistent zijn tegen bepaalde middelen uit de dierenspeciaalzaak. Krijgt u ook de kriebels van die verhalen of begint u ze bijna te geloven? Het Dibevo-Vakblad geeft alle informatie die u nodig hebt om de vloer aan te vegen met onzinverhalen.

In het artikel word een onlangs afgerond onderzoek belicht waarin de resultaten dus zijn dat er helemaal geen resistentie is aangetroffen voor 1 van de middelen, dus ook niet voor frontline. Het onderzoek is onafhankelijk gedaan, dus niet uit naam van een fabrikant.

Frontline bevat oa Fipronille, maar ook nog 2 andere werkzame stoffen. Doordat het een combinatie is van drie stofjes word resistentie heel moeilijk. Als het middel uitsluitend Fipronille als werkzame stof zou hebben kan er idd Resistentie optreden.

In het artikel is dus ook onderzoek gedaan naar de klachten over de werkzaamheid van vlooienbestrijding in de dierenspeciaalzaak en daaruit is gebleken dat 80 % van de klachten over de werkzaamheid van het middel eigenlijk het fout gebruiken van een middel is.
Ik heb het niet verzonnen of zo! Is gewoon een conclussie uit een onderzoek.
o ja, en de overige 20 % gebruikte het middel wel goed, maar was bijv. vergeten om alle dieren te behandelen ipv alleen het dier waar vlooien op gezien zijn, of de omgeving besmet met vlooieneitjes en poppen, maar niet behandeld.

In iedergeval is resistentie onzin. Iedereen moet helemaal zelf weten of je wel of niet chemische bestrijdingsmiddelen gebruikt, dat is een persoonlijke keuze, of je liever knoflook of wat dan ook gebruikt. Ik ken zelf mensen die helemaal niets gebruiken en dat ook niet willen, want volgens hen hoort een hond of kat nu eenmaal vlooien te hebben. Ik denk daar heel anders over, maar dat maakt verder niet uit.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik heb jouw stukje laten lezen (er staat nu de volgende maand op) aan een dierenarts en assistente van een andere DA.
Ook hier komt al eigenlijk naar voren wat al eerder is aangehaald: de dierenarts heeft het uit het assortiment gehaalt daar de resultaten niet naar behoren zijn (en het lijkt mij toch wel dat een dierenarts wel weet hoe hij dit moet toepassen). De assistente moest er erg om lachen en gaf aan dat dit waarschijnlijk geschreven is naar de hand van de divebo, om deze mensen het wel te laten verkopen.
Een paar andere kattenbezitters uity de buurt snapten echt niet hoe je een pipet nou verkeerd kon geven.
Een andere kattenbezitter had een vlooienplaag gehad, en is uit frustratie maar overgestapt, daar het middel bij meerdere keren op juiste manier toedienen en omgeving behandelen geen effect hadden.
Dus nee, ik geloof niet echt dat het middel werkt. En dat de mensen het verkeerd zouden doen... mogelijk is het onderzoek wat ze deden niet correct of was de groep te klein, waardoor de cijfers niet kloppen.

Gesloten