LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goed kattenvoer????

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
zeefje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2006 18:00

Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door zeefje »

Hallo,

Over een paar weken mogen wij eindelijk twee kittens ophalen. Ze krijgen daar op het moment Carocat te eten. Ik weet dat Hills erg goed voer is maar wat is een goedkoper en bijna net zo goed alternatief? Bij de dierenspeciaalzaak raadde ze me Prins Petfoods aan, en dit lijkt mij inderdaad ook een goede voeding.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk???

gerritsmit
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 jul 2005 21:08

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door gerritsmit »

Bij de dierenspeciaalzaak raadde ze me Prins Petfoods aan, en dit lijkt mij inderdaad ook een goede voeding.
Ik neem aan dat ze dit voer ook daar verkopen? :lol:

zeefje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2006 18:00

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door zeefje »

Ja dit verkopen ze ook net als de talloze andere merken. Daarom ben ik benieuwd wie mij de ervaringen van dit merk kan vertellen, omdat het mij op zich goed voer lijkt. Maarja dat leek me Carocat op zich ook, maar naar een aantal verhalen en na wat ze zeiden bij de dierenspeciaalzaak denk ik dat ik daar niet mee wil doorgaan.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Maarja dat leek me Carocat op zich ook, maar naar een aantal verhalen en na wat ze zeiden bij de dierenspeciaalzaak denk ik dat ik daar niet mee wil doorgaan.
En dat zullen ze dan wel niet verkopen :lol: :lol:

zeefje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2006 18:00

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door zeefje »

Goed, mensen die wel ervaring hebben met Prins Petfoods???? Daar heb ik misschien iets aan.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Zeefje je moet eens logisch leren nadenken. Stel dat er nu twee personen hier reageren met alleen maar positieve berichten over Prins, betekend dat dan voor jou dat het een goede brok is en reageren die personen negatief dan deugen die brokken ineens niet meer. Als jouw dier er goed uitziet, een gezonde vacht heeft, lekker speels is dan is de voeding die hij/zij krijgt wel in orde en vergeet niet dat waar de kat van de buren goed op reageert daar kan jouw poes wel haar uitval van krijgen :wink: T'is maar dat je het weet :lol: :lol:

thee eefje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:17

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door thee eefje »

Hallo zeefje
Ik geef op dit moment mijn katten IAM'S kettenvoer.
Volgens de dierenarts ook hoogwaardig voer en ik betaal 54 euro voor 15 kg.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes!

zeefje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2006 18:00

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door zeefje »

Zeefje je moet eens logisch leren nadenken. Stel dat er nu twee personen hier reageren met alleen maar positieve berichten over Prins, betekend dat dan voor jou dat het een goede brok is en reageren die personen negatief dan deugen die brokken ineens niet meer. Als jouw dier er goed uitziet, een gezonde vacht heeft, lekker speels is dan is de voeding die hij/zij krijgt wel in orde en vergeet niet dat waar de kat van de buren goed op reageert daar kan jouw poes wel haar uitval van krijgen T'is maar dat je het weet

Ten eerste MOET ik niets!
Ten tweede heb ik de katjes nog niet eens dus ben me nog aan het orienteren qua voeding.
Ten derde weet ik dat elke kat anders kan reageren op een bepaald soort voeding. Ik ken het merk Prins namelijk niet en hoop daarom verschillende ervaringen te horen, of ze nou positief of negatief zijn.
:lol: [/b]

ltje
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:26

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door ltje »

Beste Zeefje,

Het beste voer is: Hill's, Iam's, Royal canin, Biofood, Fokker ect.

Geen: Supermarkt voer, Whiskas, Felix en al helemaal niet wat de dierenwinkel je aansmeerd.

DIERENWINKELS WETEN 9 van de 10 keer net eens zelf wat goed is. Ook allerlei worm en vlooien middelen (en vlooien bandjes al helemaal) die ze je aanraden werken niet.

Je kan het beste de dierenarts om raad vragen. Als je een goede dierenarts heb zal die je goed advies geven.

Oh, en als je de katjes hebt probeer als het gaat wat voer van de fokker mee te krijgen dan kan je mengen met je eigen voer (wat je dan ook kiest aan voeding).

Hou in de gaten dat supermarkt voer wel goedkoop is maar hiervan moet je meer voeren om de katten voldoende te geven dan met Hill's, Iam's, Royal canin, Biofood, Fokker. Dus ben je duurder uit.

Gr. Ltje

Haijma
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:42

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door Haijma »

Ik voer mijn katten ook carocat. Het bevalt prima!!

De ontlasting is mooi stevig, de katten groeien er goed op!!
En voor mijn Maine coon zijn de grote anti hairball brokjes ideaal qua formaat en qua werking.

Groeten Esther

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

DIERENWINKELS WETEN 9 van de 10 keer net eens zelf wat goed is. Ook allerlei worm en vlooien middelen (en vlooien bandjes al helemaal) die ze je aanraden werken niet.
Itje je bent een dom mens :o Dierenwinkels verkopen Frontline[ hetzelfde merk als de dierenarts] tegen vlooien/luizen/teken maar alleen bij hen is het 4/5 euro goedkoper per doosje dan bij de dierenarts en dat voer verkocht in dierenwinkels[vreemd genoeg de merken die jij als beste noemt en niet bij dierenarts verkrijgbaar] niet goed zou zijn dat kun jij al helemaal niet beoordelen want daarvoor moet je wel kennis van zaken hebben en is volstrekt in tegenspraak met hetgeen jezelf beweert. Dus een hele domme posting van Itje en verder ben jij van alles hier de enige die niet werkt :shock: :P :P :P :P :P

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door Marianna »

Naast rauwe voeding krijgen mijn katten Carocat Lam/rijst en Kip/rijst zijn premium voer, de driemix is mindere kwaliteit en mijn katten lusten die niet. Mijn hond krijgt Carocroc. Zowel bij mijn dierenarts als verschillende dierenspeciaalzaken hier te koop.

http://www.vobra.nl/site/html/home.htm

ilseb
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:26

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door ilseb »

Mijn katten krijgen iams, en zijn prima gezond. Toch geloof ik niet in goed of slecht voer. In nederland moet alles eerst getest worden voordat het verkocht mag worden, daarom denk ik dat slecht kattenvoedsel niet bestaat. Vroeger had je 1 soort brok en als het zondag was vlees of met de pot meeeten, en die katten waren ook gezond. Wat ik wel denk is dat elke kat anders op voer reageerd. Als je kat gevoelige darmen heeft kan je het voer daarop aanpassen. Dierenarts voer zou ik echt pas als laatste redmiddel gebruiken. Het is echt heel duur, en als je kat gezond is zou ik daar niet aan beginnen... Het is wel zo dat katten een zeer sterke vookeur hebben voor dure brokken, die van mij lustte vroeger de brokjes van het kruidvat, vonden ze heerlijk, Iams was toen eens in de aanbieding en ja hoor meneer en mevrouw zijn verpest, dag kruidvat brokjes, hallo Iams. :(

Bij sommige dieren speciaalzaken kun je voer kopen van bv Iams, of hills dat ze zelf uit bulk verpakken, scheelt vaak weer een aantal euro :D

ericakunst
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2006 21:15

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door ericakunst »

Mijn poes is 20 geworden op carocat. En als je de samenstelling op de pakketten voer vergelijkt, is de samenstelling practisch hetzelfde. Alleen denk ik dat het meeste geld van de kattenvoeders als Hills eukanuba ed op gaat aan de reclames. ( en nee, ik heb geen aandelen in carocat........;) :wink:

Haijma
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2006 15:42

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door Haijma »

Ik ook niet :lol:

Maar idd carocat bevalt prima. En goed of slecht voer... dat weet ik ook niet... ik kijk naar de katten, de vacht, de gezondheid en de ontlasting.
Bij dit merk... is alle drie goed. Bij het supermarktvoer hebben de katten vaak flut ontlasting en worden ze vaak doffer in de vacht... ook vreten ze er veel meer van. Ook bij Nutro, wat toch ook een superpremium voer is... krijgen mijn dieren geen harde ontlasting.

Wel met Carocat... nadeel is dat het niet ff op te halen is in de dierenwinkel om de hoek...

Francisca11
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:42

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door Francisca11 »

Informeer eens bij de dierenarts. Mijn katten krijgen lowph voer. Dit koop ik bij de dierenarts. Dit voer raad ik je niet aan. Dit krijgen ze om blaasgruis te voorkomen. Dit omdat een van mijn katten hier helaad vatbaar voor is.

Een goede dierenarts zal niet perse zijn eigen voer willen verkopen. Deze zal ook rustig ander voer adviseren. En anders weet je in ieder geval waar je op moet letten wanneer je na advies van de dierenarts gaat informeren bij een dierenwinkel.

Bepje
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:19

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door Bepje »

Onze tien(!) katten eten allemaal Carocat (vis/rijst en kip/rijst). Zelfs de oudste van 15 ziet er geweldig goed uit. Vroeger kocht ik Hill's, Iams, Eukanuba of Proplan (toen ze kittens waren zelfs allemaal tegelijk, konden ze kiezen) maar probeerde dit op aanraden van een kleine dierenwinkel in de buurt die overigens al die andere merken ook verkoopt (en daar waarschijnlijk ook nog meer op verdiend...). Ze geven daar gewoon advies naar hun eigen ervaring. Eind november 2005 heb ik twee katten overgenomen die gewend waren Iams te eten. Uiteraard kregen ze dit bij mij ook (gewoon een bakje voor hen apart gezet), maar al heel snel aten ze uit zichzelf ook van de Carocat en nu ben ik met de Iams voor hen maar gestopt. Ons uitgebreide (en kritische) testpanel heeft dit merk echt goedgekeurd...
Je kunt je katten dus rustig Carocat geven. Overigens heb ik voor onze katten ook wel eens Prins (omdat onze hond de hondenbrokken vanuit de fokker meekreeg, werd trouwens ook snel iets anders) gekocht om te proberen, maar zij vonden dit geen succes!

lovely13
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2006 17:43

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door lovely13 »

Goed dat je je aan het orienteren bent. Een goede voeding is erg belangrijk! Let op de aanschaf van een voer dat er niet te veel vulmiddel in zit. Deze zijn met name granen (o.a. mais). De enige graansoort waar katten (en honden) iets mee doen is rijst. Verder zijn katten vleeseters. Wanneer je naar de ingredienten lijst kijkt, dan is het eerste ingredient het hoofdingredient en loopt het qua hoeveelheid steeds verder af. Wanneer je overigens maisgluten tegenkomt, die zijn wel goed, hier halen ze eiwitten uit. Wanneer je kip (bv iams) tegenkomt, betekend dit dat de hele kip erin zit (inc kop, poten en ingewanden (de bijproducten) en tevens dat er eigenlijk nog 65 % water vanaf gaat (er zit dus eigenlijk minder vlees in dan dat er wordt gezegd) De bijproducten zijn niet slecht, maar niet goed verteerbaar. Wanneer er kippenvlees staat dan betekend dit dat de bijproducten verwijderd zijn. Wanneer de gedroogde hoeveelheid (nutro, royal canin) vermeld staat, zit deze hoeveelheid daadwerkelijk in het brokje. Mijn kat kreeg vroeger altijd aims, maar eet nu alleen nog maar nutro. nutro gebruikt alleen natuurlijke ingredienten, geen bijproducten, bevat veel linolzuur (glanzende vacht, gezonde huid, minder verharen!), er zit minder magnesium in om de urinewegen gezond te houden, er zit een dental care op, bepaalde stoffen waardoor de ontlasting minder gaat ruiken ect, ect. Onze kat ziet er beter uit, vooral de vacht. (duurt wel 3 maanden voordat deze zich vernieuwd, hierna is pas het resultaat te zien) Een direct resultaat zie je in de ontlasting, die minder is en compact, doordat ze er veel mee doen. Mocht je overschakelen, is het het beste om het oude voer en het nieuwe voer even met elkaar te mengen voor een paar dagen, zodat de darmen eraan kunnen wennen :) Met deze informatie moet je wel een heel eind komen denk ik :lol: Veel plezier met je kittens! :wink:

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door Marianna »

Wanneer je overigens maisgluten tegenkomt, die zijn wel goed, hier halen ze eiwitten uit.
Maïs is juist een grote bron van ellende!!! Als katten ergens allergische reacties op krijgen is dat meestal de maïs die in de brokken verwerkt zijn :!:

In geen enkele commerciële voeding wordt hele kip verwerkt, alleen rest (afval) product dat niet voor menselijke consumptie wordt gebruikt :!:

lovely13
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2006 17:43

Re: Goed kattenvoer????

Ongelezen bericht door lovely13 »

Ik heb het ook niet over de hele mais, maar over de gluut. Dit ingredient komt je in alle premiumvoedingen tegen. Het lijkt me sterk dat die dan voor allergische reacties zorgen :?: Hebje hier misschien een link voor?

Gesloten