Hond overleden door dierenarts?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Mandy1987x
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2021 23:15

Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door Mandy1987x »

Onze hond werd smorgens wakker en moest gelijk heel veel overgeven. Ik heb de dierenarts gebeld en ik kon langskomen. Ze vonden hem nog actief en deden verder geen onderzoek, alleen een prik tegen misselijkheid. Als hij de dag erna smorgens weer moest overgeven moest ik bellen.

Na de prik ging het een beetje beter met hem maar wel veel liggen en niet spelen met andere hondjes, terwijl hij normaal actief is.

Dezelfde avond was hij heel erg onrustig, je zag aan hem dat hij veel pijn had, ik de weekenddienst gebeld, dat het echt niet goed met hem ging. Wederom ik moest afwachten tot de dag erna.

3 uur later moest hij weer heel veel overgeven, ik weer gebeld, het had volgens de dierenarts niet zoveel haast maar ik kon over een uur komen. Ik aangegeven dat ik nu wil komen! Nou dat was dan na lang zeuren goed.

Daar aangekomen en een scan te hebben gemaakt bleken zijn darmpjes niet goed te zitten. Hij moest geopereerd worden maar helaas was hij zo zwak dat hij was overleden. Nu blijkt dat zijn darmen wel goed zaten maar hij had iets verkeerds gegeten wat in zijn darmpjes vast zat!!

Wat kan ik hiermee doen? Ik heb na mijn idee goed gehandeld. Hebben de dierenartsen een fout gemaakt?

De operatie was duur, emotionele schade en een rashond waar ik jaren voor moet hebben sparen

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nee , denk het niet . dieren zikn levende wezens en net als mensen kunnen ze ook plotseling overlijden ,hoe erg dat ook zo is . Wat en dat je voor een hond hebt moeten sparen ,heeft nergens iets mee te maken

sake1987

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Je hebt het zelf goed gedaan, maar de dierenarts ook.
Is het leven, we kunnen niet alles regelen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Geen idee of de dierenarts juist heeft gehandeld.
Lijkt me dat hij, bij uw eerste bezoek, uw hondje al had moeten onderzoeken.
Als u een klacht in wil dienen zie
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... dierenarts

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heel verdrietig dat u uw hond op die manier hebt verloren.

Dierenartsen hebben het niet eenvoudig: zij moeten het doen met wat zij zelf waarnemen en wat de eigenaar vertelt. De patiënt zelf, het dier, kan de klachten niet duidelijk omschrijven.

Of uw dierenarts een verwijtbare fout gemaakt heeft, valt echt niet te zeggen. Had hij/zij toen, op basis van de omschreven klachten, onontkoombaar moeten concluderen dat de darmen door een vreemd voorwerp geblokkeerd (en beschadigd?) waren? Ik waag dat vooralsnog te betwijfelen.

Probeer de komende dagen eerst de emotues wat te laten zakken. Maakt u dan een afspraak met de dierenarts om er nog eens over te praten en wat meer uitleg te krijgen. U kunt daarna een klacht indienen, als u daar dan aanleiding toe ziet. Sterkte!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ga eerst zelf met de dierenarts in gesprek. Lukt dat niet of wil hij/zij niet dan kan je altijd het VTC in schakelen. Maar daar willen ze wel dat je eerst probeert om het samen op te lossen.

Het kost niks maar het is wel een lange adem kwestie als je wel het VTC er bij gaat betrekken.

Sterkte met het verlies van je hond.

LManson
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2022 16:22

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door LManson »

Oh mijn god! :o

Mijn zus HAD een hele lieve boxer al op leeftijd maar toch.
Er is nu al een tijdje een nieuw medicijn bij gewrichtspijn bij honden en daarvoor kreeg de boxer een prikje wat de pijn zou moeten verlichten. Vijf minuten later komen we thuis en hij gaat liggen waarbij hij zijn laatste adem uitblaast 😔 ik heb de dierenarts de huid vol geschreeuwd.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door Nevyn »

LManson schreef:
27 okt 2022 16:40
Oh mijn god! :o

Mijn zus HAD een hele lieve boxer al op leeftijd maar toch.
Er is nu al een tijdje een nieuw medicijn bij gewrichtspijn bij honden en daarvoor kreeg de boxer een prikje wat de pijn zou moeten verlichten. Vijf minuten later komen we thuis en hij gaat liggen waarbij hij zijn laatste adem uitblaast 😔 ik heb de dierenarts de huid vol geschreeuwd.
Waarom?
Die dierenarts heeft naar eer en geweten gehandeld.
Een boxer op leeftijd met pijn.
Het kan best zijn dat door het weg nemen van de pijn, het lichaam tot rust is gekomen en rustig is overleden.
Je ziet dit ook vaak bij mensen die palliatief liggen, na toediening van morfine en midazolam, komt lichaam en geest tot rust, is het gevecht voorbij en overlijdt de persoon.
Weet dat de dood tegenwoordig taboe is, maar niemand ontloopt hem.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door kuklos »

LManson schreef:
27 okt 2022 16:40
ik heb de dierenarts de huid vol geschreeuwd.
Denk je zo bij te dragen aan een betere wereld?

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Raadsel68 schreef:
29 okt 2022 12:29
Triest maar was er geen andere dierenarts in de buurt die dienst had?
Had dat geholpen?
Had ook een pijnstiller toegediend met resultaat overlijden?
Men moet eens accepteren, dat levende wezens ook kunnen overlijden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door moederslink »

LManson schreef:
27 okt 2022 16:40
(...)Vijf minuten later komen we thuis en hij gaat liggen waarbij hij zijn laatste adem uitblaast 😔 ik heb de dierenarts de huid vol geschreeuwd.
Wat is ingespoten?? Dat moet op de nota staan.
In plaats van schreeuwen moet je in gesprek gaan met deze DA.
Google anders ook eens op dit medicijn .

Ik kan best goed begrijpen dat men in shock is na zo.n bizarre wending .

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door Nevyn »

moederslink schreef:
29 okt 2022 12:41
LManson schreef:
27 okt 2022 16:40
(...)Vijf minuten later komen we thuis en hij gaat liggen waarbij hij zijn laatste adem uitblaast 😔 ik heb de dierenarts de huid vol geschreeuwd.
Wat is ingespoten?? Dat moet op de nota staan.
In plaats van schreeuwen moet je in gesprek gaan met deze DA.
Google anders ook eens op dit medicijn .

Ik kan best goed begrijpen dat men in shock is na zo.n bizarre wending .
Natuurlijk is Men geschokt en verdrietig na het (onverwachte) verlies van een huisdier.
Maar om dan gelijk de dierenarts te beschuldigen en te gaan schreeuwen?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nevyn schreef:
29 okt 2022 12:53


Natuurlijk is Men geschokt en verdrietig na het (onverwachte) verlies van een huisdier.
Maar om dan gelijk de dierenarts te beschuldigen en te gaan schreeuwen?
Niet goed te keuren maar wel te begrijpen, erg harde reacties van mensen die waarschijnlijk weinig met honden hebben.

Zou toch ff nakijken wat er ingespoten is.
Sterkte met het verlies.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik zelf spuug ook wel eens, zelfs wel twee keer. Ren echt niet gelijk naar de huisarts.
Dus kan wel begrijpen dat een dierenarts dit even een dagje wil aanzien. Dat het dan toch heel snel fout gaat met de patiënt is triest, maar kan altijd gebeuren.
Probeer het verlies te verwerken, en laat het rusten. Een klacht heeft echt geen zin, kost veel emotie en energie, de hond komt er niet mee terug, en de dierenarts krijgt zeker geen straf.......

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
29 okt 2022 12:58
Ik zelf spuug ook wel eens, zelfs wel twee keer. Ren echt niet gelijk naar de huisarts.
Dus kan wel begrijpen dat een dierenarts dit even een dagje wil aanzien. Dat het dan toch heel snel fout gaat met de patiënt is triest, maar kan altijd gebeuren.
Probeer het verlies te verwerken, en laat het rusten. Een klacht heeft echt geen zin, kost veel emotie en energie, de hond komt er niet mee terug, en de dierenarts krijgt zeker geen straf.......
U reageert op de TS, terwijl de rest reageert op een andere forummer.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Schelden heeft natuurlijk geen zin. Ik kan me wel voorstellen als je zoiets meemaakt, dat je een zondebok zoekt op dat moment.
Als het een hond op leeftijd betreft, kan het ook zijn dat hij al meer mankeert en dat deze injectie of de stress net teveel was.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hond overleden door dierenarts?

Ongelezen bericht door Radar »

Hier ontstond een offtopic discussie over het schelden tegen een dierenarts. Die is verwijderd en dit topic gaat op slot.
Groeten, Radar Moderatie^EV

Gesloten