LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hond van de buren houdt mij 's nachts wakker

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Em1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2016 04:01

Hond van de buren houdt mij 's nachts wakker

Ongelezen bericht door Em1 »

Aangezien ik nu niet kan slapen vanwege een blaffende hond en screeuwende buurvrouw, zet ik hier mij verhaal neer

Sinds enkele weken heb ik een nieuwe buurvrouw (huurappartement) ik ken de dame niet, maar zij en haar hond zorgen voor overlast. Overdag is het irritant, maar als het tot 4 uur midden in de nacht door gaat vind ik niet normaal. Ik heb vandaag even aangebeld of ze ervoor kan zorgen dat het wat stiller is, vooral in de avond. Ze reageerde er gelukkig goed op, maar wel raar: als ik overlast van haar had moest ik iedere keer maar aanbellen. Zelf vond dit erg vreemd, ze zou er namelijk zelf voor moeten zorgen dat het niet zo ver komt dat ik moet aanbellen.

Nu is het zo dat de hond maar blijft blaffen. Ik ben overgevoelig voor deze prikkels (autisme) en kan hier ook erg moeilijk mee omgaan. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Woon in een fled en weet dat het appartement waar zij in woont onderdeel is van beschermd wonen voor mensen met een stoornis. Zou ik deze organisatie moeten inschakelen? Zelf woon ik ook in een beschermde woon situatie, maar als het om zulke situaties gaat hoef ik hun zeker niet in te schakelen want ze doen er toch niets mee :?

Hopelijk heeft iemand goede tips voor mij, ik zit nu al een beetje met mijn handen in mijn haren
Laatst gewijzigd door Radar op 08 dec 2016 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast om strekking te verduidelijken

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Hond van de buren houdt mij 's nachts wakker

Ongelezen bericht door langste adem »

Lastig. Een hond kan nu eenmaal blaffen en een buurvrouw kan weleens schreeuwen. Dat dat tot diep in de nacht doorgaat is natuurlijk onacceptabel. Het beste wat je kon doen, dat heb je al gedaan door de buurvrouw erop aan te spreken, Daarbij, de buurvrouw kan zich misschien inhouden door wat minder te schreeuwen, dat zal niet voor het blaffen van de hond gelden.

Het lastige aan jouw situatie is dat je overgevoelig bent voor zulke geluiden, dus waar jouw andere buren misschien geen enkele overlast hebben, ervaar jij die overlast dus juist wel. En de buurvrouw zou dus ook weleens een stoornis zou kunnen hebben die haar schreeuwen verklaart. En in een flat waar je met zijn allen op een kluitje woont heb je altijd wel in bepaalde mate overlast van buren.

Als de overlast aan blijft houden kun je wellicht nog wel de politie of de woningbouwvereniging aanschrijven (al zal het dan ook niet snel zijn opgelost), en het zou daarbij helpen als de andere buren dat dan ook doen ,

Maar ik begrijp uit het verhaal dat je buurvrouw heel goed gereageerd hebt nadat je (vandaag pas) hebt gemeld dat je klachten hebt. Ik zou zeggen geef haar gewoon eerst een kans en blijf vooral vriendelijk tegen elkaar, daar los je uiteindelijk het meeste mee op.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hond van de buren houdt mij 's nachts wakker

Ongelezen bericht door witte angora »

Em1 schreef:Woon in een fled en weet dat het appartement waar zij in woont onderdeel is van beschermd wonen voor mensen met een stoornis. Zou ik deze organisatie moeten inschakelen? Zelf woon ik ook in een beschermde woon situatie, maar als het om zulke situaties gaat hoef ik hun zeker niet in te schakelen want ze doen er toch niets mee :?
Dag Em,

Ik heb dit deel van je bericht even gequoted, omdat dit een belangrijke kern is, denk ik. Het zou zomaar kunnen dat de betreffende buurvrouw er geen benul van heeft hoe hoorbaar ze is of hoe ze overkomt. Ik denk dat je er goed aan doet om de organisatie in te schakelen waar zij onder valt. De mensen daar kennen haar problematiek, althans, ze hebben haar dossier. Ze kunnen wellicht doeltreffender actie ondernemen dan de woningbouw of de politie, die immers niet de beschikking over het dossier hebben.

Uit je verhaal begrijp ik dat het een andere organisatie is waar jij mee te maken hebt?

Gesloten