LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Elske67
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2009 15:07

Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door Elske67 »

Gisteravond is mijn duitse herder weggelopen, eerst zo snel mogelijk gaan zoeken zonder resultaat.
Politie verwees me door naar dierenambu waar ik de voicemail eraan kreeg.
Uiteindelijk is ze naar een pension gebracht, iemand heeft haar gisteravond voor 9 uur aangetroffen hier in de buurt en ze heeft een melding gedaan bij de politie en dierenambu.
Om 3 over 9 is een fax gestuurd van de politie naar het pension, dat werd me net gezegd, uiteindelijk is ze om kwart voor 12 opgehaald door het pension en ze gaan mij een tarief berekenen, 77 euro.

Waar het mij om gaat dat ik het een a-sociaal bedrag vind, ik weet dat ik verantwoordelijk ben voor mijn hond, maar om 77 euro te vragen voor nog geen 24 uur vind ik schandalig.

stofzuigertje

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De dierenambulance en controle van dierenarts kost ook geld.
Als je dier niet geschipt is kunnen ze U niet bereiken en kan het extra geld kosten..

Helaas is dit indien dit is voorgekomen en er ook geen halsband met adres was Uw eigen schuld.
Opvang kost geld en zij staan ook 24 uur per dag klaar voor opvang.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door jor »

Zoals stofzuigertje dat al schreef, het is niet alleen de opvang. Ik vind €77.- dan ook niet overdreven.

Elske67
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2009 15:07

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door Elske67 »

Er is geen dierenambu aan te pas gekomen, die zijn alleen gebeld en ook geen dierenarts die het dier gecontroleerd heeft, het gaat alleen om vervoerskosten en opvang.

En nee ze staan niet 24 uur klaar aangezien mijn hond al om 3 minuten over 9 aan was gemeld door een mevrouw en ze om kwart voor 12 haar daar hebben opgehaald, meerdere keren heeft ze gebeld met ambu en politie.
Daarom hebben ze mij het nachttarief berekend.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door jor »

ond weggelopen, pension vraagt veel geld.
Gisteravond is mijn duitse herder weggelopen, eerst zo snel mogelijk gaan zoeken zonder resultaat.
Politie verwees me door naar dierenambu waar ik de voicemail eraan kreeg.
Uiteindelijk is ze naar een pension gebracht,
De hond is toch ook opgehaald...
Om 3 over 9 is een fax gestuurd van de politie naar het pension, dat werd me net gezegd, uiteindelijk is ze om kwart voor 12 opgehaald door het pension
Nu begrijp ik het even niet meer, hou kwam de hond dan bij het pension?

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door vronie »

Wees blij dat hij zo gauw teruggevonden is,je leest wel anders.
En wat is dan 77 euro.

Elske67
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2009 15:07

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door Elske67 »

jor schreef:De hond is toch ook opgehaald...
Nu begrijp ik het even niet meer, hou kwam de hond dan bij het pension?
Ja de politie stuurt het pension een fax en die halen hem dan op.

Het was dus 50 euro voor de vervoerskosten en 17.50 voor het verblijf.

Ik blijf het belachelijk duur vinden en ambu en politie waren het met mij eens, maar goed heb er niets aan.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door jor »

Elske67 schreef: Ja de politie stuurt het pension een fax en die halen hem dan op.

Het was dus 50 euro voor de vervoerskosten en 17.50 voor het verblijf.
Mis ik iets? Je hebt het steeds over €77.- maar 50+17.50 = €67.50.- toch?.Hoe dan ook, niets aan te doen.

Elske67
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 okt 2009 15:07

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door Elske67 »

Sorry Jor typefout, verblijf was € 27.50
Als je op vakantie gaat volgens hun site en je hond logeert daar kost het € 12.50 per dag, ik blijf het ook daarom veel vinden, maar idd weinig aan te doen helaas.
Heb 2 kinderen en ze vergeten nog weleens om de poort dicht te doen, ik schaf maar een penning aan, lijkt me beter.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Elske je zeurt, die mensen van het pension moeten dus gewoon 's avonds voor jou klaar staan en het mag niets meer kosten. Elke instantie, overheid of particulier, heeft een avond/nacht tarief ennuh wees blij dat je het dier weer terug hebt en dat het pension het goed heeft opgevangen oude zeurkous :shock: :lol: :lol:

Catlady
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2009 13:21

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door Catlady »

Het is niet te geloven! Mijn ouders zijn in het buitenland en dachten hun hond veilig te hebben ondergebracht bij een pension, word ik (als contactpersoon) gisteren gebeld dat ze de hond kwijt zijn geraakt omdat de halsband niet goed vastzat tijdens het uitlaten!!!!!! Het is toch te bizar voor woorden!
Wat zouden jullie hiermee doen? Ik ben echt door aan het draaien van de gedachte dat dat arme beestje in deze storm rondloopt, dat hij straks wordt meegenomen door iemand, of nog erger.....

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door Soraya »

In ieder geval dit doorgeven aan amivedi, dierenbescherming, dierenartsen, en flyers ophangen.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Duur mischien, maar stel je eens voor dat de hond een aanrijding had veroorzaakt waarbij blijvend letsel onstaan was, het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd,die kosten wegen niet op tegen de 77 euro.
Of dat het pension niets zou rekenen, dan zou iemand die de hond kent hem zo op kunnen halen.
kan me voorstellen dat het pension een tarief heeft van 50 euro voor ophaalkosten.
tevens een tarief voor verblijfsplaats 27 euro, en evt ontsmetten van de kooi na afhaling.
Ze kunnen immers niet weten wat ze in de kuip hebben toch?
Goed advies, zorg dat de hond een halsband heeft met naam en telefoonnummer, hierdoor heb je meer kans zelf gebeld te worden door mensen.
Vergeet niet een kleine vergoeding aan die mensen te geven als vindersloon mischien 77 euro is niet veel op vandaag :wink:

Groetjes

Sannex
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2010 16:23

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door Sannex »

Catlady schreef:Het is niet te geloven! Mijn ouders zijn in het buitenland en dachten hun hond veilig te hebben ondergebracht bij een pension, word ik (als contactpersoon) gisteren gebeld dat ze de hond kwijt zijn geraakt omdat de halsband niet goed vastzat tijdens het uitlaten!!!!!! Het is toch te bizar voor woorden!
Wat zouden jullie hiermee doen? Ik ben echt door aan het draaien van de gedachte dat dat arme beestje in deze storm rondloopt, dat hij straks wordt meegenomen door iemand, of nog erger.....
Het is al erg lang geleden zie ik aan de datum, maar het is inderdaad een bizar verhaal!
Laat alsnog maar even weten hoe dit afliep!

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door bobske »

Een hond mag niet van het terrein van het pension af. Dan dekt de verzekering het niet meer.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

bobske schreef:Een hond mag niet van het terrein van het pension af. Dan dekt de verzekering het niet meer.
de hond zal inmiddels wel terug zijn, denk je niet?

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: Hond weggelopen, pension vraagt veel geld.

Ongelezen bericht door bobske »

Dat hoop ik in ieder geval wel. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten