LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Honden probleem

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
dbusink
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2007 23:17

Re: Honden probleem

Ongelezen bericht door dbusink »

Hallo Allemaal,

het is weer een tijdje geleden.

Het is vrij ernstig geweest tussen mijn 2 honden, en nu sinds 4 dagen zijn ze weer vriendinnetjes.

Ik heb inmiddels contact gehad met een gedragstherapeute en die heeft mij een aantal formulieren toegezonden.

Ik moet die invullen ( heb ik gedaan)

En dan zou ze de eerste week van april bij mij op huis bezoek komen.

Inmiddels begin ik zelf vrij veel te leren en kan nu zien wanneer mijn honden gespannen zijn. Ik heb er wel voor gekozen om ze als gelijke te behandelen.

En bij deze fock de roedel, want als ik 1 voor ga trekken, maken ze elkaar af.

En als ik ze als gelijke behandel, komt hopelijk alles goed.

Ik zal nog even laten weten hoe het gegaan is met de therapeute, en wat het behandelplan zal zijn en natuurlijk het effect!

Bedankt allen voor de tips!

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Honden probleem

Ongelezen bericht door petty1950 »

Quote:
Inmiddels begin ik zelf vrij veel te leren en kan nu zien wanneer mijn honden gespannen zijn. Ik heb er wel voor gekozen om ze als gelijke te behandelen.

En bij deze fock de roedel, want als ik 1 voor ga trekken, maken ze elkaar af.

En als ik ze als gelijke behandel, komt hopelijk alles goed.
Quote:



Ik vind je eigelijk al behoorlijk ''zelfkundig'' klinken als ik dit zo lees hoor!! 8)
Ben het ook, gezien de info die je gaf, zeer met je eens!
Ik wens jou en de dames heel veel succes en vooral ook veel plezier samen :lol:
Leuk dat je nog even een update geeft hier overigens :wink:

dbusink
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2007 23:17

Re: Honden probleem

Ongelezen bericht door dbusink »

ja ik geloof dat je zelf je eigen honden het beste kent. En ik zie gewoon dat de roedel theorie zoals beschreven gewoon niet werkt.

Ik heb ook aardig wat boeken gelezen, dus vind mijzelf wel hondkundig :)

En de therapeut heeft er zo'n beetje wel het zelfde over te zeggen.

Maar word vervolgt :)

Balou78
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2007 15:57

Re: Honden probleem

Ongelezen bericht door Balou78 »

Wat goed dat je een acceptabele situatie hebt gevonden, fijn voor je.

Ikzelf heb behoorlijk wat problemen met mijn twee reutjes (6 en 3) gehad. Die sliepen sinds een jaar 's nachts apart (jongste in de bench, oudste op bed) omdat de oudste de jongste 's nachts steeds 'opzocht' en uit liep te dagen. Dat apart slapen ging een hele tijd goed, maar de laatste weken was het 's ochtends steeds feest als we ze loslieten. De rangorde werd door het apart slapen blijkbaar verstoord, waardoor ze iedere ochtend opnieuw de kaarten moesten schudden.

Op advies van een instructeur op de hondenschool waar ik met de honden les heb (heeft hetzelfde probleem gehad met haar honden) hebben we ze zondagavond voor het eerst weer los laten slapen. We bereidden ons al voor op een slapeloze nacht, maar het ging geweldig!

Sindsdien gaat het als een zonnetje, ze zoeken elkaar niet meer op en liggen ook gebroederlijk naast elkaar.

Ik wens je veel succes met jouw honden, laat je het even weten als de therapeut geweest is en wat hij/ zij zei?

*edit* Sorry, je schreef al: word vervolgd...

Groetjes Balou78

Gesloten