LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] honden voeders

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
de Melkboer
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2005 19:59

honden voeders

Ongelezen bericht door de Melkboer »

Hallo,

Momenteel gebruiken wij hondenvoer van het merk; Royal Canin.
Om onverklaarbare reden weigert onze hond dit nog te eten.
Zodoende zijn wij op zoek naar een ander GOED merk.
Bij gebrek aan goede vergelijkingsites op het gebied van diervoeders, belandden wij op dit forum.
Wij zijn op zoek naar ervaringen, op- en / of aanmerkingen mbt verscheidene merken hondenvoeders............
Wie helpt ons ??????

NB;
Misschien leuk om te vermelden dat het hier een Vizsla van 15 weken betreft.

sje
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 nov 2004 14:11

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door sje »

Ik heb hier van alles al geprobeert, van Barca (sporthondenvoer) tot aan engels voer. Over het algemeen bestaat er geen slecht voer, men moet gewoon kijken waar doet mijn hond het goed op.
Weet wel dat veel honden het goed doen op Vobra . Zelf voer ik hier Royal Canin voor de Herders en de kleintjes krijgen Vobra (carocrok). Ben er zelf zeer te spreken over.
Ik weet niet welk voer je van de RC voerde, Crock of de Royal Canin brok.

Heb wel een link voor je daar staan een groot aantal voerders op. Succes ermee

http://dieren-voeding.pagina.nl/

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door bitchy »

mijn vriendin is een kleine fokker en zodoende weet ik dat haar honden het absoluut niet goed deden op vobra!
ze stinken en gaan poep eten en worden dof

R.C. en Eukanuba heeft ze ook GEEN goede ervaring mee.
van beide merken vielen de honden af + doffe vachten

Op PRINS & PROPLAN had ze betere resultaten
Proplan is trouwens een brok die ook nog eens lekker ruikt


mijn eigen bastaarden staan op Complete Verse Maaltijden (BIBI,DUCK)

ik mag je hopenlijk toch wel adviseren om niet te veel verschillende soorten voer te gebruiken in deze opgroeitijd

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Zou gaan voor een eerlijk brokmerk als Prins of FF. Veel honden doen het goed op Prins puppybrok. Zit geen rotzooi in wat wel in de bekende duurdere merken zit. Niet teveel wisselen en het oude voer zeker een week goed mengen met het nieuwe en dan pas overschakelen. Als je hond het op een ander merk niet goed doet, adviseer ik KVV (eigenlijk meteen al, zeker wat betreft de huid- en vachtproblemen van een Vizsla) want je pup heeft in zijn opgroeitijd alle bouwstoffen hard nodig en mag juist in deze periode geen moeilijke eter zijn. Hoe vaak en hoeveel voer je trouwens? Is hij verder gezond, geen darmproblemen?
Leuk trouwens een Vizsla, heb je een korthaar of een draadhaar?

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door bitchy »

hi

laat ik hier meteen op inhaken dat mocht je cvv gaan geven je niet moet schrikken als je pup aan de ''race'' raakt (ontgiften)
ik moet eerlijk bekennen dat ik dat vergeten ben toen ik de laatste hond uit het asiel haalde en meteen op vlees zette
er was toch wel een DA-pilletje en wat rijst&kip voor nodig om de darmen tot rust te brengen

ik was een brok als FarmFood inderdaad vergeten,
toch zijn er volgens mij niet zoveel honden die dat smakelijk vinden?

de Melkboer
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jul 2005 19:59

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door de Melkboer »

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de reacties.
PPPFFFFFFFFFFF.............. het valt nog NIET mee om een geschikte voeding voor je hond te vinden. Zeker omdat je voor je trouwe viervoeter alleen het allerbeste wilt.
Misschien een idee voor RADAR om het een en ander met betrekking tot diervoeders op een rijtje te zetten.

@broodjebal;
Wat zijn de voordelen van KVV ???
Onze korthaar pup is verder helemaal gezond, hij heeft alleen last van een entropion (omklappend ooglid) Hij krijgt 3 maal daags eten met een dagtotaal van ca; 350 gram.

Weet er iemand een site met (onafhankelijke) testgegevens ???
De enige gegevens die ik vinden kon zijn de gegevens die de producenten zelf kenbaar maken.

Wederom bedankt voor de moeite !!!

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Tja, om nu hier weer de hele discussie op te rakelen over KVV en B.A.R.F. lijkt me niet zo van belang. Bekijk op je gemak de topic 'Waarom goed voeden zo belangrijk is.........B.A.R.F.' en doe er je voordeel mee. Staan interessante gegevens in waar je zeker wat aan hebt. Hier komt er iig geen brok meer in, maar dat is bekend. :wink:

Dit geeft iig wel een aardig beeld hoe het met een brok niet moet en met een hoogwaardig KVV grotendeels tot volledig opgelost kan worden. Succes met wat je besluit.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=67719

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door bitchy »

bij 15 weken zou ik nog 4 x per dag eten geven, zeker tot hij een half jaar oud zou zijn

ik ben zelf bibi-freak, lees anders even op www.bibidiervoeding.nl

verder is ook de topic van de ''brokkenmafia'' interessant
geen idee op welke bladzijde die ondertussen staat
lees vanaf het begin
als je achteraan begint mis je het belangrijkste

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door mamavan2 »

Onze retriever pup kreeg van de fokker Canex brokken mee... Jammer genoeg bliefde hij het niet (at 1 week niet) toen op advies van, dierenarts etc., overgestapt op Royal Canin baby maxi. Dit eet hij wel goed. Welke variant hadden jullie voor jullie pup?
Top 3 van voeders, in willekeurige volgorde, nagevraagd bij: dierenartsen, hondenscholen, gedragsdeskundigen, diervoeder handelaren en dierenwinkels: Hills, Eukaneuba en Royal Canin...

Mamavan2

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Gut, hoe zou dat nou toch komen? :roll:

Als je iets verder achter de commerciële gedachtengang kijkt, zijn er brokken op de markt die toch net iets beter voor je hond zijn.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Meest verkochte voer in Nederland is Noblesse. Wij verkopen dit zelf ook en onze hond, die het ook krijgt, is een reclame voor de brok en onze zaak. Verder erg goede en betaalbare brok is Dog Chow. Dit is een samenvoeging van de vroeger bekende merken Doko en Kiddo.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door bitchy »

laten we aub niet gaan roepen welke ''super'' brok het beste is
ten eerste, en belangrijkste, er IS geen goede brok, wel een minder slechte brok of iets betere brok *discussies hierover zijn al op verschillende andere topics te vinden*

en wil je dan persee toch een brok
geef je hond dan een paar maanden een brok, (soms gaan ze juist even slecht in vacht zitten om er daarna beter uit te komen als je in die tijd weer overstapt kom je er nooit achter wat wel aardig is) en kijk hoe hij het erop doet
en zoek een brok die zo natuurlijk mogelijk is gehouden!
o.a. Farmfood, Prins of iets in die geest
ook pups die de canex puppybrok laten liggen klinkt mij niet vreemd in de oren
voor zover me dan ook weer verteld is eten ze de Junior weer wel


ik heb honden gezien die Noblesse hebben gekregen en er niet uit zagen, stinkende poepies laten, doffe vacht en je moest er veel van geven
ook slechte resultaten gezien bij eukanuba,royal canin

alleen,

elke hond is anders en doet het anders op voer
ga niet uit van wat een ander zegt of doet
kijk gewoon naar jou hond

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Noblesse is wel een erg goede brok. dat durf ik rustig te stellen en als jij zou weten hoeveel mannen en vrouwen alsmede dierenartsen er daar bij Purina op het laboratorium zitten om over de constante kwaliteit te waken dan zou je waarschijnlijk ook anders oordelen. Slecht in de vacht van een A merk brok lijkt mij dan ook gewoon niet waar of er moet een andere oorzaak zijn. Verder ben ik wel met je eens dat de ene hond op een bepaalde brok iets beter reageert dan op een andere maar slecht in de vacht door Noblesse is onzin. Ik kan wel het tegenovergestelde met vele tientallen klanten bewijzen. En over Prins nog even dit. Dat is een plaatselijke Veenendaalse grootheid die velen winkeliers adviseren omdat de concurrent het nooit onder de prijs mag verkopen dus altijd een grove winst behalen op Prins is het belangsrijkste verkoopargument.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door bitchy »

hallo reintje vitesse
die mensen daar in dat Lab, zijn dat dezelfde als in het Lab van Pedigree Pal? :lol:
ik voer zelf geen brokken en bij honden met problemen zal ik de baasjes ook altijd cvv aanraden, maar ook dat is een ander topic

het is enkel wat ik van mensen hoor & zie die brokken voeren aan hun hond
jij zal best mensen kennen die goede ervaringen hebben, alsmede jou eigen hond
ik heb naast mijn gewone werk veel te maken met honden en mijn ervaring is nou eenmaal dat Noblesse betaalbaar is maar dat honden het er niet goed op doen
zoals we beide al schreven
geen enkele hond is hetzelfde en waar mijn vriendin haar hele hondenkennel het slecht deed op (J)eukanuba, zo zal een ander het de hemel inprijzen

hoe het bij prins inelkaar zit geen idee
terwijl een fokker op zakken proplan, eukanuba of royal c tientallen euro's korting krijgen is dat op een zak van Prins maar 4 of 5 euro
netjes dus
het is wel zo dat het betaalbaar is
dat het te eten is
dat het aardige resultaten geeft

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Nogmaals als je het over een brok als Noblesse hebt kun jij nooit in het algemeen stellen dat ze het er niet goed op doen. Dit geldt ook voor Eukanuba, Royal Canin etc etc. Lijkt mij overigens sterk dat die merken jouw vriendin bij afname van een paar zakjes tientallen euro's korting geven. Prins zal wel korting geven want nogmaals dat is een plaatselijke grootheid terwijl de andere merken overal in Europa verkrijgbaar zijn. Prins zul je ook wel bezorgd krijgen via Prins zelf terwijl de andere merken via de normale groothandels komen.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door bitchy »

goedemiddag,
volgens mij ben je bang voor de concurentie van prins
die brengen alleen een zak voer aan huis als je code's hebt geplakt en recht hebt op een gratis zak

maar buiten dat
je hebt gelijk dat ik niet kan oordelen over brokken
ik geef ze godzijdank zelf niet
ik zie en hoor alleen klachten van mensen waarvan de hond huid/vacht/maag/darm problemen hebben en eeuwig en altijd ben ik dan nieuwschierig wat ze voeren
het spijt me voor je, maar noblesse hoor je nou eenmaal vaak
helaas is een simpele een redelijke brok als farmfood kennelijk onbekend, daar zou ik nou graag eens wat meer resultaten van zien

ik ga verder geen brokkenfabrikant promoten
er is geen goede brok, enkel een minder slechte brok
als er wel een goede brok is hoeft een brokkenfabrikant geen 2 dagen vlees of pens te adviseren (wat sommige gelukkig wel doen) om de darmflora opitmaal te houden
met cvv blijft de darmflora optimaal en gezond
wat een prima en in balans zijnde hond laat zien
heeft je hond vaak darmproblemen zet hem dan eens een weekje of 3 op vlees
heeft je hond kale plekken op zijn lijf, zet hem dan eens een een maandje of 2 op goed cvv, je zal een andere hond zien
Laatst gewijzigd door bitchy op 05 aug 2005 20:57, 2 keer totaal gewijzigd.

R@
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2005 20:23

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door R@ »

Geef ze A.U.B vers voer, kan jij leven op een droge brok geloof het niet.

Dus geef ze lekker vers scheelt je een hoop dierenarts kosten!!

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Van Hope Farm heb je de Canex brokken. Een prima brok zonder kleurstoffen en conserveringsmiddelen alleen jammer dat deze brokken als je ze aangeleverd krijgt vaaknog maar een week of 3 voor de uiterste verkoopdatum zitten. Dit is de reden dat veel winkeliers met de verkoop van deze brokken zijn gestopt.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Nog even dit. De hond stamt af van de wolf en de wolf is een BEEST-ETER. Bij voorkeur zal van een gedood dier eerst de buikholte worden leeggeten en dat is bepaald niet alleen maar vlees. Natuurlijk is de hond na zoveel eeuwen een beetje op de "mens" gaan lijken wat gewoontes betreft en is hij een alles eter geworden. Zou je een hond alleen vlees geven gaat hij onherroepelijk dood omdat hij nogmaals geen vleeseter is. Wel moet het dieet bij voorkeur uit dierlijke eiwitten bestaan.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door bitchy »

waar heb je het nou over :roll:
denk je nou echt dat barf of cvv enkel uit vlees bestaat?
denk je nou echt dat ze niet weten dat de wolf op planteneters jaagt?
dat ze inderdaad de darmen en maag als eerste opeten omdat hier de ''ongekookte'' voorverteerde granen inzitten? de koolhydraten,eiwitten,enzymen,hormonen en bacterien?
en daarna pas het vlees en de botten?



tja

Gesloten