LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hondenbrokken

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

zouter dan zout kan het bijna niet.... bonzo :lol: :lol: :lol:
hoe oud is je hond, hoe staat het met zijn nieren?

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door bitchy »

mensen die zeggen dat brokken ''goed'' zijn hebben nog nooit vers vlees geprobeerd
of misschien voor een weekje

potje

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door potje »

Mijn hond eet met de pot mee.
Geen zout want dat lusten wij niet.
Vandaag at hij dus pannekoeken!
Hij is gezond en slank.
Je kan jezelf zoveel wijs maken, maar mensen eten nou eenmaal gezond (tenminste wij) iedere dag dezelfde brok, zielig lijkt me dat.
En vooral als ik die frolic-achtige drollen op straat zie liggen, dat kan toch niet goed zijn?
af en toe een harde keutel, dan weer eens diaree, net als bij de mensen, dat is goed.
Iedere dag dezelfde wee-ige drol, bah......................
dan is er niks meer aan om nog eens om te kijken!!!! :lol:

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn hond eet brokken.

Eukanuba. Hele harde keutels. Geen natte bende Mijn andere hond had meer last van zachte drollen. At exact hetzelfte. Probleem is dat men vaalk te veel geeft. Gewoon drie keer per dag een beetje. Geef je te veel dan poept hij meer. Is per hond anders.

Wat voor een hond zijn spijvertering het beste is heel saai. Iedere dag hetzelfde geven. Technisch gezien maakt het niet uit wat je geeft. Bonzo Chappie kruitvat of een dure brok. Hoe duurder hoe beter, Maar je hond wordt echt oud met Bonzo of andere goedkope brokjes. Maar goedkoop is altijd duurkoop. Van Bonzo moet je meer geven dan Eukanuba of gelijkwaardige brok. Natte brok ( Het verse nepvlees) kan ook maar is wel een stuk duurder.

Maar de hond kan ook mee eten met de Pot. Maar dan mag je geen kruiden en zout gebruiken. Of slechte dingen zoals patat.

Maar ik zou wel een willen weten in welk brok is nu de beste gok. En worteltjes zijn goed voor je ogen maar niet voor je .......

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

leuk je eukanuba verhaal,
maar mijn hond viel er als een speer vanaf.
ik kreeg het advies om dan maar meer te gaan voeren, dat deed ik, met als gevolg lekkere racepoep.
weg met eukanuba dus.
brokken zijn niet goed voor de hond, ze leven erop, ze moeten immers wel, maar er zit meer graan in dan vlees (lees vleesmeel, beendermeel)
vlees is zodanig verhit dat al het goede eruit is gehaald, en er alleen wat meel overblijft.
van een hele kip blijft na verhitting maar een enkel % meel over.
maar de fabrikant berekend het vlees van de hele kip, nog niet gedroogd en verhit.
geloof je me niet?
lees dan even op de site van NUTRO.
er gaat niets boven vers vlees.
daar zit gewoon vlees in, niet verhit, met al het goede van vlees er nog in, sommige merken gebruiken wat granen, maar bij lange na niet zoveel als de brokkenfabrikant.
wanneer men zegt dat brokken goed zijn heeft men het vlees nog nooit geprobeerd.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

nutro zijn ook brokken :?

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

ja, hehe, tuurlijk is Nutro een brok,
maar dan wel 1 die er eerlijk voor uit komt hoe het nou eigenlijk zit met de ware hoeveelheid vleesmeel die voorkomt in een brok.
ik voer geen brokken, maar omdat ik een kleine kennel heb krijg ik wel regelmatig post binnen van brokkenfabrikanten, veder doet het lezen van diverse bladen als ''onze hond'' ''dogma'' enz ook veel inzicht geven in het wel en wee van sommige rassen(ahum) en in voer, gedrag enz enz

schloebermoel

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door schloebermoel »

Die honden van mij eten alles :wink:

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

dus nutro is ook troep :?

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Tjonge tjonge.

ALLES WAT HONDENVOER HEET IS TROEP. OF HET NOU VERSVLEES HEET BROKJES OF BLIKVOER DIEPVRIES.

HIJ WORD ER OUD VAN EN GAAT VANZELF LICHT GEVEN IN HET DONKER. Alles is van afval gemaakt. Wat wij mensen niet meer willen eten gaat naar de hond. En daar worden heel veel mensen rijk van. Behalve bij de Chinezen die eten organen en afval.

:lol: :shock:

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

ja natuurlijk, elke brok is troep.
maar het is mooi dat Nutro even uitlegt hoe het werkelijk zit het de hoeveelheid ''zogenaamd vlees'' in andere brok soorten, dat zij 5 kippen gebruiken om de benodigde hoeveelheid % te krijgen, prima.
ik vindt het alleen prachtig dat ze hun collegabrokkenfabrikant even in de ze*k zetten.

Bliksem
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2005 21:37

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Bliksem »

Wat een hoop onzin lees ik hier.
Wil je je hond goed voeden, dan zou je hem een heel dier voor moeten zetten(een heel konijn, hert, koe), zodat hij alles kan opeten, huid, haar, ingewanden en botten, dat is nl het enige goede uitgebalanceerde dieet.

Verder is er zeker een verschil in goede hondenbrokken. En het verschil ligt hem inderdaad in de kosten. Toch is het zo dat kwaliteit betaald wordt.

En beste fokkers, waarom zouden brokken niet goed zijn voor pups en volwassen honden? Zolang wij mensen diervoeder produceren wordt er al onderzoek gedaan naar hoe je je hond het beste kunt voeren.

Ok, een boterham met leverworst gaat goed (gelukkig is dit ook het beste dieet voor de mens, eet u ook alleen brood met leverworst? En krijgen uw kinderen dat ook vanaf drie maanden?) Weet u hoeveel vet en zout er in leverworst zit? En welk afval vlees erin verwerkt wordt?

Met de pot mee eten is ook niet goed. Misschien voor ons (omdat wij dat lekker vinden) maar is het een uitgebalanceerd dieet? Een hond is geen mens, ze hebben een totaal ander darmstelsel (gelijk hebt u, er komt overal poep uit!)

Kies zeker geen frolic, dit is te vergelijken met chips, het is vettig en zout, daarom vinden honden het ook lekker.

Een goedkope bulkvoeding (boerenbond, aldi enz) alles wat goedkoper is dan 15 euro voor 20 kg zou ik ook niet nemen.
Je moet er veel van voeren omdat de dieren er bijna geen voedingstoffen uithalen en het overgrote deel er ongebruikt weer uit poepen. En de fabricant kan nooit garanderen welk kwaliteit vlees het heeft gebruikt, want dat is steeds anders, en ze nemen wat op dat moment het goedkoopst voorhanden is, slachtafval en beendermeel.

Ik zou eerder gaan voor de royal canin, Hill's en Eukanuba. Ze kosten misschien wel veel in aanschaf, maar uw hond haalt er wel de meeste voedingstoffen uit en produceerd daardoor weinig ontlasting. Het betaald zich uiteindelijk terug.
Bovendien is de samenstelling gegarandeerd. Zij hebben hun eigen veeteeld en landbouw, daardoor weten ze wat er in het voer gaat en zijn ze niet afhankelijk van het slachtafval wat voorhanden is.
Ok, je betaald er meer voor, maar deze bedrijven steken zelf wel miljoenen euro's in onderzoek naar verbetering. Wat uiteindelijk ook weer ten goede komt aan het voer.

Ikzelf heb al diverse voersoorten geprobeert, ook de goedkopere, maar ik zie bij mijn honden (drie verschillende soorten) duidelijk verschil nu ik hill's geef.

En ok, geen enkel voer is heilig, je kunt voor alles een allergie ontwikkelen, tomaten zijn gezond, toch kunnen mensen er alergiesch voor zijn. Zo is dat met honden voer ook. Uiteindelijk moet je voeren waar je dier het het best op doet. Maar er is kwaliteitsverschil.

En ik ben er van overtuigd dat een hond hondenvoer moet eten, een kat kattenvoer, een vogel vogelvoer en mensen mensenvoer en dit moet niet onderling gewisseld worden.
Brinta pap voor puppies en boterhammen met leverworst vind ik klinklare onzin. Misschien een keer als tussendoor( die boterham dan he).

Ik werk veel met honden en als ik dan hoor welke onzin een pupeigenaar mee krijgt van de fokker dan staan mijn haren al overeind. Dit mag niet, dat moet je niet doen, vanaf drie maanden alleen pens met brood, daar krijgen ze spieren van. Wist u dat een jonge hond groeit tot 1 jaar in de hoogte en pas vanaf 1 jaar gaan ze spieren aanmaken, en niet door het eten, maar door training (spelen, rennen enz) Of was u, meneer de fokker, ook al een schwarzenegger toen u 10 jr was?
Tot aan 1 jr, het belangrijkste deel van hun groei, krijgen ze dan dus geen voedingstoffen binnen!!

Het darmstelsel van een pup moet wennen aan eten (net als baby's van mensen, die krijgen ook niet op drie maanden al aardappels met groenten en vlees)
Daarom is puppyvoer ontwikkeld, neem gerust blikvoer (van een goed merk) als je brokken nog te grof vind (eet ie wel al hondenkoekjes? Ja? hmm.. gek dat ie dan geen brokjes kan eten)

Wissel ook niet steeds van merk, als je eenmaal een keuze in voer gemaakt hebt, blijf dit dan ook doorvoeren.(wel natuurlijk van puppy, naar junior en door naar een volwasenvoer). Door steeds te wisselen verwen je ze alleen maar en daarmee maak je ook hun darmstelsel gevoelliger waardoor je eerder problemen krijgt.

Al met al: een goede gezondheid begint met eeng oede voeding;
wil je een hond, geef dan fatsoenlijk hondenvoer, wil je geen fatsoenlijk voer geven, maar met de pot mee, neem dan een baby.
Wil je er eigenlijk helemaal geen geld aan uitgeven: koop een pluche knuffeldier!!
Als je besluit een levend dier aan te schaffen, neem er dan ook een fatsoenlijke verantwoordelijk voor. Kun je dat niet, laat die verantwoordelijkheid dan aan een ander over en neem geen dier!

Oh ja, dat nutro voer he? welk vlees is dat dan wat in het voer gaat?

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

bliksem}Wat een hoop onzin lees ik hier.
Wil je je hond goed voeden, dan zou
Inderdaad je verhaal is een hoop niets zeggende onzin

Bliksem
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2005 21:37

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Bliksem »

Tegen het zere been geschopt. Gast?
Voel je je in je eer geraakt??
Onzin is het zeker niet.
Waarop baseer jij dan dat het onzin is?
Kom op laten we ff in discussie gaan :twisted:

Broodjeaap

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Bliksem, je begon zo verstandig, maar heb je enig inzicht in wat er in de 3 jouw genoemde brokkenmerken aan chemische houdbaarheidsmiddelen verwerkt zitten die zwaar kankerverwekkend zijn? Geen 1 brok is zuiver en gezond voor een hond, maar kies dan toch in godsnaam voor een 'natuurlijke' brok waarin de minste rotzooi is toegevoegd. Nog beter, een hoogwaardig KVV of ga barfen..... jij niet maar je hond uiteraard...

http://www.barf-natuurlijk.nl/

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

HOI HOI,

Net weer een nieuw voer ondekt.

www.yarrah.com Zij voldoen aan het EKO keurmerk. Is dat waar.

???????

Wie weet dat.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

yarrah is niet zo nieuw meer

jarco is ook een goede brok (voor zover een brok goed is)

in een brok die niet langer dan 6 maanden houdbaar is zit minder rotzooi dan in een brok die tot volgend jaar houdbaar is.

HapjeVoer

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door HapjeVoer »

Ik lees op de website www.dierennieuws.nl op het forum allerlei spannende verhalen over ACANA-hondenvoer, gratis thuisgebracht.
Voor ik zo'n zak van 15 kilo laat komen wil ik horen wie er ervaring mee heeft met zijn hond(en)?
Ik heb 3 labradors en die lusten een beetje,

Alvast bedankt,

HapjeVoer

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Beste HapjeVoer,

Ik kan je er dit over zeggen; acana is goed (mijn hond had een allergie en na het 7e merk voeding was dit de eerste goede oplossing), maar de houdbaarheidsdata en leveringen geven nogal erg vaak problemen!

Hopenlijk heb je hier iets aan... mijn hond kreeg het en deed het er goed op, maar ik kon terug met zakken voer die over de datum waren (via de dierenwinkel) en vaak kreeg ik een andere soort (bv premium ipv lamb/rice) omdat er ergens weer een container niet door de douane kon komen of een boot die nog niet vertrokken was omdat....en wat voor excuses ik allemaal nog niet meer te horen kreeg, etc.

Mijn hond eet nu Proplan; ook geen enkele allergische reactie en het voordeel is dat het makkelijk verkrijgbaar is (ligt gewoon in het merendeel van de dierenwinkels) en de datum toch veel langer houdbaar is!

Hopenlijk heb je hier iets aan!

Groetjes Marie

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

en ja, de langere houdbaarheid betekend dat er meer rotzooi in zit :roll:

Gesloten