LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hondenbrokken

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Shamira

hondenbrokken

Ongelezen bericht door Shamira »

Ik heb sinds kort een puppy en wordt nu overspoeld met gratis proef-pakketten van allerlei merken en allemaal beweren ze dat ze de beste zijn. Is hierover al eens een test gedaan? Bestaat er verschil in de voedingswaarde van de brokjes (wel veel in de prijzen) en zo ja, wat is volgens de test de beste? Als er geen test bekend is, kan het dan eens onderzocht worden?

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe krijg je dat voor elkaar om zoveel proefzakjes te krijgen?
Mij beurt dat nou nooit :wink:
Geen enkel voer is nog echt slecht.
Ik zal het vlees verhaal lekker achterwege laten, als je daarin geinteresseerd was dan had je die topics wel gelezen en tot een antibrok conclusie gekomen. :wink:
Probeer een beetje natuurlijke brok te vinden.
Trap bv niet in de verhalen over precentages kip of ander soort vlees dat ze gebruiken, het vlees berekenen ze
voor het bereiden van de brok, na verhitting enz blijft er bitter weinig echt vlees over.
Nutro heeft daar een prachtig voorbeeld van.
Zoek verder ook een beetje de natuurlijke brokken op.
Farmfood, Canex chicken/rice (de vroegere premium lijn)
Ik mag toch hopen dat je je pup niet al die soorten voer nu gaat laten proberen.

succes

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.nutro.be

surf zelf ook eens over internet heen

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

er zijn wel degelijk slechte brokken :?

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

ja, dat weet ik wel,
maar dan was Shamira wel op de Duck, Brokkenmafia,Of Barf pagina gaan kijken.
maar om daar over te beginnen..... :roll: er zijn al zoveel pagina's over...

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

iedere hond doet het weer goed op een andere brok of voer. jij weet het zelf het beste waarop je hond het goed doet.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Je moet een pup alleen niet op verschillende ''proefzakjes'' zetten.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

nee dat moet je zeker niet doen nee verschillend voer

hilde198

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door hilde198 »

een puppy mag alleen puppyvoer hebben en geen brokken voor volwassen honden.
het is net als met een baby die voer je ook geen biefstuk als ze 3 maand zijn.
ga maar eens naar een dierenwinkel en als je vraagt naar puppyvoer komt het wel goed, en niet te veel vlees, de darmen moeten wel wat te doen hebben natuurlijk.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

een puppy mag alleen puppyvoer hebben en geen brokken voor volwassen honden.
het is net als met een baby die voer je ook geen biefstuk als ze 3 maand zijn.


Hoe zit het dan in de natuur, verwilderde katten en andere hondachtige (wolven, poolhonden vossen)
deze kunnen niet naar de dierenspeciaalzaak en zullen het moeten doen met wat ze kunnen vangen (prooidieren).

disney

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door disney »

onze huishond kan je niet vergelijken met de wolf of enig ander wild dier!
onze hond is al zoveel jaren bij ons in huis,die zou in het wild niet kunnen overleven!
de hond is afhankelijk van de mens geworden,
dus ik vindt het een rare opmerking dat een dier in het wild ook niet naar de supermarkt gaat,

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

U gooit tweezaken door elkaar, het eten (voeding) en de aanleg om te overleven in de vrije natuur.
Onze honden krijgen niet de kans om aan te tonen dat ze kunnen overleven in de natuur. Ik ben ervan overtuigd dat als we ze lieten doen vele honden er in zouden slagen om te overleden, denk maar eens aan de zwerfhonden (zij hebben de aanwezigheid van de mens nog nodig) en de verwilderde honden.
maar dit terzijde.

Voor wat voeding betreft ligt het anders, het geven van brokken is een stukje gemak zucht, elke ervaren fokker weet dat pups heel goed raad weten met een stukvlees of een boterham met leverworst.

ik en met mij vele, hebben de ervaring dat pups het ook heel goed kunnen zonder brokken en dat het zeker niet ongezond hoeft te zijn ( het tegendeel zelfs).

Begrijp mij goed als je graag brokken geeft heb ik daar geen moeite mee, met de bewering dat alleen puppybrokken goed zijn ligt dit anders.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Als je nu werkelijk je pup een goed voer wilt geven, geef haar dan Rodi compleet. Dit is vers vlees en is prima voor de darmflora. Bovendien drinken ze niet zo veel omdat er al vocht in de burgers zit. De ontlasting is ook goed van structuur en niet veel omdat het lichaam bijna alles opneemt. Het is niet goedkoop maar als je om het beste voor je hond vraagt dan is dit het beste

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

wacht, laten we dan de bibi (lekker iets bloederiger) en de carnibest niet vergeten!
stervens duur
maar super de super goed
mijn honden krijgen niet anders :wink:


maar de vraag ging over brok, wel, in elk geval geen brokken voor volwassen honden, hoewel de brokken van Farmfood, Prins en waarschijnlijk nog vele andere, dezelfde ingredienten bevatten, en dezelfde hoeveelheid chemische rotzooi, maar de brokjes voor de pup zijn een stuk kleiner.
bij prins is het in elk geval echt zo, zo stappen ze op den duur makkelijk over op volwassen brok.

Farmfood heeft maar 1 soort brok, volgens farmfood hebben ze in de natuur ook geen senior voer, puppyvoer en super actief voer.
je moet gewoon zelf goed kijken naar de hoeveelheid, en wat je hond nodig heeft.

eten

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door eten »

Ik had ook alles geprobeerd , maar mijn puppy wilde niet alles eten
Op een gegeven moment had ik een proef zakje champ
Nu is mijn hond 7 jaar en eet nog steeds champ

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Je zou ook even op de site van Farm Food kunnen gaan kijken www.farmfood.nl

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

is er wel iemand op de hoogte van wat er in sommige brokken zit.
in heel veel brokken zit bha en bht de grootste troep die er is
je kunt dit op heel veel sites over hondenvoer tegenkomen
de gevolgen zijn niet te over zien
en over puppy brokjes zijn de meningen ook verschillend
ik heb een berner sennenhond en puppy brokjes worden daarvoor niet geadviseerd.
de eerste weken puppy en vanaf 2 maanden junior na vier maanden op volwassenen voer
dit vanwege de verhoudingen calcium in het voer
dit is voor grote rassen schadelijk in de groei
maar goed zo heeft iedereen wat

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Rayol Canin is zo ongeveer het beste voer wat je je hond voor kan zetten. Niet goedkoop maar het betaald zich terug in een goede gezondheid van de hond.

Ook het meest geadviseerd door de dierenartsen trouwens. Net als Eukanuba. Ook supergoed. Hangt er vanaf wat de hond het lekkerst vindt.

lobbes
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2004 18:29

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door lobbes »

Normaal krijgt mijn hond Rodi maar dat was op. Nu heb ik een zak Eukanuba gehaald. Mevrouw hoeft het niet. gisteren al niet willen eten en vandaag maar yoghurt erover gedaan, nu eet de dame mooi wel he.

over Eukanuba is al veel geschreven en je moet gewoon geven waar je hond het goed op doet, dat is per hond verschillend

nashoba

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door nashoba »

Natuurlijk heeft iedereen een eigen mening over bepaalde merken; maar duur voer of voer waar veel reclame voor gemaakt wordt hoeft niet perse goed voer te zijn.Zelf voer ik mijn honden yarrah omdat het biologisch is en er ook daadwerkelijk kippenvlees in zit.Als je op zoek gaat naar goed voer is het volgens mij het beste om even na te gaan wat er precies in zit, in veel soorten voer zit i.p.v. vlees bietenpulp. Als de ingredienten niet op de zak staan kun je ze vaak opvragen via een info. nummer dat vaak op de zak staat. Een goede leverancier zal deze info. graag verstrekken. En natuurlijk is het ook een kwestie van je hond goed in de gaten houden; als het voer goed bevalt mag je ervan uitgaan dat hij/zij een goede ontlasting en een glanzende vacht heeft.

Gesloten