LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondevoer!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

Ja, het is aangetoond dat brokken volzitten met chemische stoffen, zoek eens op google, of ga eens langs bij de meerdere natuurlijke voedings sites, daar zul je harde bewijzen vinden....Dat andere mensen hun hond brokken willen voeren met chemische toevoegingen, prima! Maar bij mij komt die zooi er niet in.

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

Enne, nooit gehoord van kvv? Dat is complete rauwe voeding met alles erin wat je hond nodig heeft...je hoeft niet persee je hond nrv te geven om rauw te gaan voeren.
En inderdaad, mijn honden hadden ook wat problemen met het overzetten naar rauwe voeding, maar dat is ook niet gek als de maag verhitte brokken gewend is, waarbij de darmen niet hoeven te werken. Bij rauw voedsel moeten de darmen werken, en het darmstelsel wordt lui van brokken.

isiolo
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2007 10:37

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door isiolo »

Ja, het is aangetoond dat brokken volzitten met chemische stoffen, zoek eens op google,
Pffff ja en dan nog ?
maar jij zegt dat het kankerverwekkend is.
Je zegt dingen die niet bewezen zijn.
Je maakt mensen bang met dingen die niet aantoonbaar zijn.
En verwijs mij niet naar een van die sites.
Je komt met een argument die je kennelijk niet kan onderbouwen.
En kom niet aan met een quote uit een forum.
Maar met een link naar een site waar in staat dat
het wetenschappelijk is bewezen.

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

Je kan wel nagaan dat chemische stoffen nooit goed zijn voor je honden..en dat het kanker verwekkend is, is wetenschappelijk bewezen, dus toch even zoeken op de natuurlijke voeding sites, daar staan zat artikelen waarin staat dat het wetenschappelijk bewezen is :wink:

En natuurlijk gaan de brokken fabrikanten dat niet op hun zak voer zetten, want dan verkopen ze niks meer :roll:

isiolo
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2007 10:37

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door isiolo »

Owwww nouja dan is het probleem toch opgelost ?
Alle tumoren worden door hondenbrokken veroorzaakt.
De wereld is plat.
De zon draait om de aarde.
En roken is gezond :roll:

Dan zou ik zeker aanbevelen om hondenbrokken
van een nieuw label voorzien.
Net als met sigaretten.

" Let op; het eten van brokken brengt
uw hond ernstige schade toe"

Tevreden ? :D

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

Ja, goed idee :lol:

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door brenda229 »

klopt wel, in veel brokken zit bha en bht, dit is landbouwgif.
bewezen dat dit kankerverwekkend is.
vaak zit er ook vet van de mac in verwerkt en andere rotzooi en is er op honden getest.
Daarom krijg mijn hond deze brokken niet uit de winkel en geef ik 7forseven.
dit is niet getest op dieren, zit geen afvalvet of afvalvlees in en geen toegevoegde geur en smaakstoffen en bha en bht.
ik ben zeer te vreden over dit produkt.
ik vind zelf vleesvoeren niks voor mij, ieder zijn ding, dus ik vind deze brokken goed alternatief.
wil je er meer over weten, je kan me mailen, [email protected]

jiping

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door jiping »

Waarom noemen ze dat voer eigenlijk BARF?

Dat is toch gewoon engels voor "kotsen", vreemde naam.... :?

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door petty1950 »

Staat voor Bone And Raw Food :wink:
Zie www.barfplaats.nl

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ik heb mijn hond altijd royal canin brokken gegeven. Onze collie is 14 jaar geworden en is niet dood gegaan aan kanker maar hij had een beroerte gehad. Maar ik geloof dat 14 jaar niet slecht is toch?
We hebben nu een golden retriever en hij is heel gevoelig en krijgt snel allergiesche reacties, maar op royal canin doet hij het ook weer goed. En sinds kort hebben wij een shih tzu pup, zijn tanden waren nog niet helemaal door dus het advies van de dierenarts was de brokjes in een beetje water weken (niet langer dan een kwartiertje). Dat ging ook goed, en nu eet hij ook ongeweekte brokjes.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door brenda229 »

als jij er prettig bij voelt bij brokken moet je het doen.
ik zeg ook niet dat alle honden kanker krijgen, alleen dat er honden kanker van kunnen krijgen om dat bha en bht vaak is toegevoegd.
Je moet voeren waar je je prettig bij voelt.
Ik voel me na onderzoek en googlen op grondstoffen niet meer prettig bij winkelvoer. Vind dat er heel veel rommel voor een dure prijs wordt verkocht. Zoals mac vet of van shampoo het vet wordt vaak verwerkt, vaak worden er onderzoeken gedaan op honden, dus stuk uit de huid gesneden en andere onderzoeken die ik niet acceptabel vind en niet achter sta. Ook zit er heel veel afval en kadavers doorheen gedraaid met vanalles en nog wat.
Maar ieder zijn gevoel en ding.
Ik voel me niet prettig met merken die dat doen en dan ook nog de hoofdprijs durven te vragen.
Ik ben erg blij met mijn brokken.
maar nogmaals voel jij er goed bij en heb jij de indruk dat jou hond het er goed op doet, moet je het gewoon geven.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ik dacht dat eukanuba alleen die enge testen deden op honden, dat is toen toch ook op tv uitgezonden. Maar dat weet ik niet over royal canin.
Kan je mij een link geven waar ik die ellende kan lezen? Want daar ben ik ook absoluut tegen, dat ze het op dieren gaan testen.
Ik moet alleen erg uitkijken met onze golden, want die heeft heel snel allergische reacties, dus ik kan hem niet van alles geven.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door brenda229 »

http://www.jaarvandehond.nl/client/4/?w ... Hondenvoer

en google maar eens op bha en bht.

Nieuwe merk zoals ik geef staan er helaas ook niet bij, maar is zeker niet op diere getest.
weet ik uit eerste hand. Wat ik voer is gemaakt omdat er zoveel rotzooi was op dierenvoer en is eigelijk gemaakt en ontwikkeld om een goed en eerlijk alternatief te bieden. Je kan ook naar de fabriek en is iso gekeurd.
wil je meer info, kan je me emailen over wat ik geef aan mijn hond, daarbij kan je proefpakket krijgen en is zeker geschikt voor honden met problemen aan darmen [email protected]

isiolo
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2007 10:37

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door isiolo »

pfff hou toch op Brenda
Het is niet toegestaan advertenties te (doen) plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten
:P :P :lol:

skydivesaskia

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door skydivesaskia »

reintje vitesse


Geplaatst op 06 Aug 2006 13:54 door reintje vitesse


--------------------------------------------------------------------------------

Zoals altijd ook nu weer een "standaard"antwoord. Vertel eens hoe jij jouw rauwe maaltijd zo uitgebalanceerd kunt maken dat deze ook maar enigszins qua samenstelling en voedingswaarde in de buurt van een goede brok kan komen. Hoe bereken jij het phosphor gehalte, het calcium gehalte, de hoeveelheid vitamine D. Zelfs een beetje te veel of te weinig van één en ander kan vooral voor een opgroeiende hond geweldige fouten veroorzaken in de groei en vormgeving van het beendergestel.
Nou Reintje verse voeding kan niet in de buurt komen van een goede brok! Elk vers vlees is namelijk al beter dan willekeurig welke brok dan ook! :lol:
Mijn hond krijgt vers vlees afgewisseld met BARF, en na een lezing van dierenarts Tannetje Koning geef ik geen brokken meer, zelfs mijn katten ben ik aan het overzetten op vers! Katten met suikerziekte? Oorzaak: brokken, een kat/hond is niet gemaakt om zoveel koolhydraten en suikers te verwerken. Oplossing: vlees!, bestaat uit eiwit en vet, dus ook geen problemen met het afbreken van de suikers...
Bovendien is het maagdarmstelsel van onze huishond voor 99,9% gelijk aan die van de wolf.
Het enige wat je er bij zou kunnen geven is wat groente, rauw welteverstaan en het liefst gepureerd, dit vanwege de vezels (wolven eten ook af en toe wat bessen en dergelijke als ze al een tijd geen prooi hebben gevangen). Bij katten hoeft dit niet trouwens....
Voor "luie" mensen hebben ze merken als rodi en smuldier die gewoon in de meeste supermarkten te koop zijn, niets mis mee als je dat geeft, geef ik zelf ook regelmatig, dan de ene smaak dan de andere...

jiping

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door jiping »

toch blijf ik BARF een slecht gekozen naam vinden.

:lol:

Het is een engelse afkorting maar in een engels zinsverband lijkt het mij zeer verwarrend. :shock:

jiping

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door jiping »

Trouwens voor het eerst in het leven van mijn 7-jarige hond lustte hij iets niet vorige week!
De rodi lamshart,
terwijl hij álle andere versies of ander vers vlees wel lust.

skydivesaskia

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door skydivesaskia »

ja de naam moest ik in het begin ook wel aan wennen :lol:

pucca87
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:11

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door pucca87 »

even een reactie.
hondenvoer zelf maken is niet goed voor het dier.
het voer is niet goed uitgebalanceerd, je meest veel essentiele voedingstoffen die de hond of kat niet zelf kan maken. in de natuur zouden de dieren die voedingstoffen uit hun eten halen. daarnaast kan het problemen geven bij dieren die groeien als ze niet de goede voedingstoffen binnen krijgen kunnen ze botafwijkingen krijgen.
daarnaast zijn brokken goed voor de tanden. de honden moet goed kauwen.
vlees is erg zacht en zal snel tandplaque of tandsteen veroorzaken, hierdoor zal de hond stinken en kan uiteindelijk zijn tanden kiezen verliezen.
als je een goed merk brokken koopt(bijv Hill's) zorg je voor een goede gezondheid van het dier en kan je zijn leven op een gezonde manier verlengen. de vacht en conditie van het dier wordt bevorderd.

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

:roll:
Brokken veroorzaken juist tandplak, doordat de restjes aan de tanden blijven zitten!
Mijn honden hebben een half jaartje op brokken gestaan toen ze jonger waren, en hadden toen bergen tandplak...nu ze rauw eten hebben ze hagelwitte tanden. Niet voor niets hebben veel honden in Nederland tand problemen...omdat ze brokken eten.
En als je je eens in rauw voedsel verdiept, zul je zien dat je prima alles kunt samen stellen.

De vacht en de conditie worden verbeterd? Waardoor? Door de doodgekookte troep die erin zit? Of door de kankerverwekkende stoffen die in brokken zitten? :roll:

Gesloten