LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondevoer!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Heb zelf momenteel een pub
We hebben het hier over dieren en niet over kroegen :lol: :lol: ennuh Showgirl Reintje praat geen onzin. Wij hebben al 26 jaar een dierenspeciaalzaak en onderhouden een heel goed kontakt [ook wat voeding aangaat] met de dierenarts c.q. dierenkliniek hier in de buurt :roll: :roll: en zo te lezen stopt jouw kennis van zaken bij het hondenuitlaatveldje :roll: :roll: :lol: :lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Sorry reintje ik bedoelde een pup had je toch kunnen weten.

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

reintje vitesse

Geplaatst op 06 Aug 2006 16:23 door reintje vitesse

--------------------------------------------------------------------------------

De hond van nu heeft niets meer gemeen met de oerhond waar jij het steeds overhebt. Het dier is vermenselijkt en heeft behoefte aan gezonde voeding met genoeg vitaminen, mineralen etc etc.

In jouw visie is een lap rauw vlees voldoende en dat er bijna geen calcium inzit maar wel 'n teveel aan phosphor dat maakt jou niet uit want jij gaat het menu bijstellen als de conditie van de hond daarom vraagt m.a.w. dan loop je dus altijd achter de feiten aan
Nee Rein, je schijnt er genoegen in te scheppen om alles uit zijn verband te rukken. Alle gezonde vitamines, sporenelementen en belangrijke natuurlijke bouwstoffen haal je uit rauw voer en niet uit synthetische drooggekookte meuk. Nooit en te nimmer hoor je mij over enkel een lap vlees. De wolf is geëvolueerd naar wat nu onze huishond is en wat nog exact hetzelfde is gebleven zijn het korte darmstelsel en het carnivore schaargebit. De hond zelf is niet vermenselijkt, wij dichten het menselijke eigenschappen toe. Dat is iets heel anders en heeft in werkelijkheid niets met de realiteit te maken dat een hond een carnivoor is en blijft. Onze huisdieren zijn de vergaarbak geworden van de humane industrie en al die rotzooi is samengeperst in een hondenbrok wat door de slimme commerciële jongens wordt aangeprezen als 'gezond'. Niets is minder waar. :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Gaat lekker met ons showgirl.
Maar hoe kom je er bij dat mijn zoon weg is.
Heb er twee waarvan eentje Antilliaan geworden is
en eentje is thuis bevalt hem prima.
Overigens denk ik er ook maar over om naar de Antillen
te gaan en Antilliaan te worden als ik zo die berichten
van mijn zoon lees.

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

bot321

Geplaatst op 06 Aug 2006 16:27 door bot321

--------------------------------------------------------------------------------

Heb zelf momenteel een pub en geen verstand van voeding.
Bij navraag en lezen over deze voeding voor een pub werd
rauw voer afgeraden ivm. bacterien en wormen.Advies van
dierenarts en fokker en mensen die al langer een hond hebben
dus ben niet over een nacht ijs gegaan.Daarbij zie ik die
rauwkost voor dieren ook in de vriezers liggen van de dierenzaken
en wat dat allemaal is weet ik ook niet.Dus wat wordt er verstaan
onder rauwe voeding?Overigens zijn het wel de duurste brokken
die ik als advies kreeg dus hier op afgaande denk ik dus wel dat het
wel goed zit met die brokken.De hond ziet er perfect uit en is
goed levendig.Heb best wel tijd voor de hond ook voor zijn eten
dus heb de brokken niet omdat het makkelijk is maar op advies
omdat het beter is.Prijs brokken 48 euro 15 kg.
Met alle respect, een gemiddelde dierenarts heeft echt geen verstand van voeding en laat alles aan het advies van de brokjesfabrikanten over. En daar ligt dus het probleem, die verschaffen geen eerlijke info over wat voor schade goedkope granen en minderwaardige eiwitten veroorzaken. Wat voor schade de bijprodukten veroorzaken en dat de meeste commerciële brokken bol staan van de BHT, BHA en Ethoxiquine die zwaar kankerverwekkend zijn en immuunziektes veroorzaken. En die troep zit allemaal in jouw dure brokkie.
Een hond krijgt geen worm en andere parasieten door rauw voer.
Sterker nog, erg veel rauwe ingrediënten (kruiden, zaden, groentes) zorgen juist dat wormen en parasieten geen kans krijgen.
'Natuurlijke ontworming' heet dat, de minst schadelijke manier van ontwormen en effectief zo niet effectiever dan menig commercieel ontwormingsmiddel, waarbij je niet bang hoeft te zijn voor een aanslag op het immuunsysteem en alleen maar immuun versterkend werkt.

Er zijn overigens heel wat eerlijke fokkers die hun pups en volwassen honden rauw voeren.
En zo hoort het ook, tegemoet komen aan wat een hond nodig heeft om gezond te worden en te blijven. :wink:

Mocht je interesse hebben in rauwe voeding, kijk dan nog eens terug op onderstaande link. Onderaan de pagina staan extra linken die over rauwe voeding gaan:

http://www.annemariepostma.nl/

Rauw voeren is zelf samenstellen zodat je precies weet wat je geeft.
Dan heb je gemalen Kompleet Vers Vlees, daar stappen de meeste mensen op over voordat ze zelf gaan samen stellen.

Deze versies van rauw zijn te allen tijde verstoten van chemische toevoegingen als BHT, BHA en Ethoxiquine.

En dan heb je brok; kies een brok zonder bovenstaande rotzooi en je bent al levensverlengend bezig.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou broodjebal dat is tenminste een advies waar
je wat aan hebt.Heb het gelezen over rauwe voeding.
Maar die brokken die ik heb (voor pups en junior) bevatten
die zgn.troep niet waar jij het over hebt en hij is er vanaf
het begin mee gevoerd.En zo gek zal een dierenarts
toch niet zijn om verkeerde voeding te adviseren?
Maar wat is nou goede rauwkost voor een hond
want dat haal ik uit die link ook niet op.

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Laat het op je inwerken en bepaal zelf je keuze, maar weet dat het beter kan. Zeker als je hond last krijgt van bepaalde ziektes moet je je afvragen of voer hierin niet een grote rol speelt. En uit ervaring kan ik zeggen dat goede voeding alles bepaalt.

Ik weet wat er in DA-voer zit en daar zou ik mijn hond niet aan wagen.
Kijk je brokkenzak er is op na. :wink:

A :Kan astmatische reactie veroorzaken
K :Aanwijzingen voor kankerrisico
L :Laxerend
M :Maagdarmklachten
N :Bij hoge dosering netvliesbeschadiging
O :Kan overgevoeligheid veroorzaken
S :Schadelijk voor het afweersysteem
V :Aanwijzingen voor verminderde vruchtbaarheid

Kleurstoffen
E102 Tartrazine O
E110 Oranjegeel S / Zonnegeel FCF K
E120 Cochenille / Karmijn(zuur) O
E122 Azorubine / Karmozijn O
E123 Amarant K
E124 Cochenillerood A O
E127 Erythrosine O
E133 Briljantblauw FCF K
E154 Bruin FK O
E161g Canthaxanthine N

Conserveermiddelen
E200 Sorbinezuur O
E202 Kaliumsorbaat O
E203 Calciumsorbaat O
E210 Benzoëzuur M,O
E211 Natriumbenzoaat M,O
E212 Kaliumbenzoaat M,O
E213 Calciumbenzoaat M,O
E214 Ethyl-p-hydroxybenzoaat O
E215 Ethyl-p-hydroxybenzoaat natriumverbinding O
E216 Propyl-p-hydroxybenzoaat O
E217 Propyl-p-hydroxybenzoaat natriumverbinding O
E218 Methyl-p-hydroxybenzoaat O
E219 Methyl-p-hydroxybenzoaat natriumverbinding O
E220 Zwaveldioxide A,M,O
E221 Natriumsulfiet A,M,O
E222 Natriumbisulfiet A,M,O
E223 Natriummetabisulfiet A,M,O
E224 Kaliummetabisulfiet A,M,O
E226 Calciumsulfiet A,M,O
E227 Calciumbisulfiet A,M,O
E228 Kaliumbisulfiet A,M,O
E249 Kaliumnitriet K
E250 Natriumnitriet K
E251 Natriumnitraat K
E252 Kaliumnitraat K
E284 Boorzuur V

Anti-oxidantia
E310 Propylgallaat O
E311 Octylgallaat O
E312 Dodecylgallaat O
E320 Buthylhydroxyanisol (BHA) K,O
E321 Buthylhydroxytolueen (BHT) K,O

Emulgeer- en verdikkingsmiddelen (textuurmiddelen)
E407 Carrageen K,S
E412 Guarpitmeel / guargom M
E416 Karayagom L
E520 Aluminiumsulfaat L
E521 Aluminiumnatriumsulfaat L
E522 Aluminiumkaliumsulfaat L
E523 Aluminiumammoniumsulfaat L

Smaakversterkers
E620 Glutaminezuur (glutamaat) O
E621 Mononatriumglutamaat (MSG) O
E622 monokaliumglutamaat O
E623 Calciumdiglutamaat O
E624 Monoammoniumglutamaat O
E625 Magnesiumdiglutamaat O

Zoetstoffen
E420 Sorbitol L,M
E421 Mannitol L,M
E951 Aspartaam O
E952 Cyclamaat K
E953 Isomalt(itol) L
E954 Sacharine K
E965 Maltitol L,M
E966 Lactitol L,M
E967 Xylitol L,M

Rauwkost zoals jij dat noemt, heeft een hond in principe niet nodig.
Het is 15-2-% aanvulling op het totale plaatje en dient voornl. als ruwvezel. Kruiden en zaden zijn belangrijker dan groentes.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door showgirl »

gek is je dierenarts niet Bot,
maar die hebben wel vaak een contract met en bepaalde brokkenfabrikant.
de een met Royal Canin, de andere met Hills of 1 van die luxe merken.
bij mij hoeven ze niet aan te komen met lichtverteerbare brokjes, ik pas zelf de complete vers vlees maaltijden wel aan. (= dus geen barf).


verkeerd begrepen denk ik Bot321,
ik dacht dat je zoon weg was en dat de hond daarom bij jou kwam, maar dat hij later weer opgehaald zou worden ofzo... :(
foutje dus. :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

sjesus nog an toe zeg wat haal je me nou uit
broodje bal.Als al die stoffen er nou niet in
zitten blijft er dan nog wat over.
Maar ik weet nou nog niet wat er nou precies
met rauwkost bedoeld wordt.Gaat het om groente
of rauw vlees.Dat vlees is mij nml. afgeraden in
verband met bacterien.Of moet het gekookt worden?

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Wubo »

Jeejzez hey, broodje bal en showgirl...

Zeker poep in jullie ogen?
(en nee, dit is niet aanvallend bedoeld)

Ik zeg het nog 1 keer.

2 tot 3 keer ff wellen van die brokken kan heus geen kwaad hoor, en mengen met beetje brinta bezorgt dus geen diarree.
Dus wat nou?

2 tot 3 dagen voor de SMAAK van die brokken, snappen jullie het nou?
en nee, ik ken geen Barf, maar heb met tientallen hondenvoeders gewerkt en JA ook mijn diploma tot voedingsdeskundige.

MAAR, wat je mensen ook adviseert, ze zullen toch vaak de makkelijkste weg kiezen.
Dat bedoel ik te zeggen met: je moet ook kijken naar wat een mens wilt.

De mens voert de hond, en de hond haalt het niet zelf uit de schappen en maakt het niet zelf klaar, dus de mens verzorg en de mens maakt de keuze.
De hond heeft niets te zeggen, dus dan kan je het advies nog 100 keer geven waarbij ze het ook aannemen, maar daarna vervolgens een half jaar toch weer overgaan op brokken omdat het toch teveel moeite is.

En dit is geen gelul, maar harde realiteit.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou Wubo voor mij is het geen enkele moeite
ik wil echt wel het beste voor mijn hond.
Vertel mij dan maar wat het beste is voor mijn hond,
want ik weet het nog steeds niet.
Of gewoon aanhouden wat mij aangeraden is.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Erg interresant om te lezen deze topic, ik heb toch ook even een vraagje...
Ik voer mijn Staffordshire bull terriers Pro Plan brokken, ze doen het er in principe erg goed op.

Echter heb ik wel het idee dat vers vlees goed is voor een hond, en bovendien erg smakelijk.
Om die reden ben ik een poosje terug Carnibest gaan voeren. In principe ging dat goed, het 'probleem'' was echter dat ik 1 lade van mijn vriezer ter beschikking heb voor het hondenvoer, en dat ik dus redelijk vaak ver moest reizen om nieuwe voorraad aan te leggen, dat vond ik erg lastig. Ik gooide die la vol met rollen Carnibest, en wat lamsribben etc. en dan kon ik na een week weer drie kwartier rijden om nieuwe ''meuk'' te halen :wink:

Mijn vraag is nu, is het raadzaam om bijv. Part-time Carnibest te voeren, of is de omschakeling te groot als je het voer afwisseld? Of is er een ander goed merk vers voeding dat beter / makkelijker verkrijgbaar is?
Zelf Barfen is voor mij geen optie namelijk.

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Wubo


Geplaatst op 06 Aug 2006 21:43 door Wubo


--------------------------------------------------------------------------------

Jeejzez hey, broodje bal en showgirl...

Zeker poep in jullie ogen?
(en nee, dit is niet aanvallend bedoeld)

Ik zeg het nog 1 keer.

2 tot 3 keer ff wellen van die brokken kan heus geen kwaad hoor, en mengen met beetje brinta bezorgt dus geen diarree.
Dus wat nou?

2 tot 3 dagen voor de SMAAK van die brokken, snappen jullie het nou?
en nee, ik ken geen Barf, maar heb met tientallen hondenvoeders gewerkt en JA ook mijn diploma tot voedingsdeskundige.

MAAR, wat je mensen ook adviseert, ze zullen toch vaak de makkelijkste weg kiezen.
Dat bedoel ik te zeggen met: je moet ook kijken naar wat een mens wilt.

De mens voert de hond, en de hond haalt het niet zelf uit de schappen en maakt het niet zelf klaar, dus de mens verzorg en de mens maakt de keuze.
De hond heeft niets te zeggen, dus dan kan je het advies nog 100 keer geven waarbij ze het ook aannemen, maar daarna vervolgens een half jaar toch weer overgaan op brokken omdat het toch teveel moeite is.

En dit is geen gelul, maar harde realiteit.
Wubo eerlijk, het is advies maar is het goed advies?
Wat is de meerwaarde van Brinta bovenop een brok? Er zit geen smaak of kraak aan en dient alleen als vezelvuller om goede stoelgang te verkrijgen. Een brok bestaat in hoofdzaak al uit goedkope granen, dus is het graan op graan wat elkaar versterkt in negatieve zin en ja, dat heeft ook effect op het spijsverteringsstelsel en op vele andere organen.
Dan zou je als smaakmaker 'beter' aan kunnen vullen met simpelweg een goede visolie of wat groentemix.
Vul aan met dingen die juist niet in de brok zitten, vul aan met immuunversterkende zaken die je never nooit in een brok zal aantreffen, simpelweg omdat alle werkbare vitamines en mineralen doodgekookt zijn.

Net wat je zegt, de hond heeft niets te kiezen en niets te zeggen.
Dat bepalen wij mensen voor hem. Maar men gaat ook af op adviezen van 'deskundigen' zoals jij en de brokjesverkoper Reintje.
Dan is het voor de consument wel zo prettig om te weten wat er daadwerkelijk in een brokje verwerkt zit en is er ook binnen de verschillende brokkenmerken keuze om de juiste brok eruit te pikken, zonder chemische troep en rotzooi. Maar meestal wordt dat onderdeel voor het gemak maar overgeslagen.

Keiharde werkelijkheid is dat, mocht rauw voeren toch teveel tijd in beslag nemen (dat valt erg mee, maar dat terzijde), dat juist die rauw voerders zich bewust zijn van het feit geen BHT, BHA en Ethoxiquine meer in hun hond te willen stoppen. En nog steeds bewust kiezen voor een 'natuurlijke' brok tezamen met een goed KVV. Maar de meerderheid van de rauw voerders ziet aan de honden dat het wel degelijk het 'beste' is wat een hond voorgeschoteld kan krijgen en/of combineert dan KVV met zelf samenstellen. Deze mensen willen echt niet meer terug naar brok, omdat ze zien dat de honden er op alle fronten baat bij hebben. :wink:

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

bot321


Geplaatst op 06 Aug 2006 19:34 door bot321


--------------------------------------------------------------------------------

sjesus nog an toe zeg wat haal je me nou uit
broodje bal.Als al die stoffen er nou niet in
zitten blijft er dan nog wat over.
Maar ik weet nou nog niet wat er nou precies
met rauwkost bedoeld wordt.Gaat het om groente
of rauw vlees.Dat vlees is mij nml. afgeraden in
verband met bacterien.Of moet het gekookt worden?
:mrgreen: Moeilijk he, als je na moet denken omdat wij allemaal denken goed voor onze honden te zijn.
Pak alleen de anti-oxidanen en conserveermiddelen. Hoef je je niet te vermoeien met de smaak- en geurstoffen.
Kijk wat er aan E-nummer in de 300-serie als anti-oxidant op staat en je weet in feite al genoeg. Nog makkelijker, kijk alleen maar naar de houdbaarheidsdatum op de zak en je wordt met de neus op de feiten gedrukt. Er is helaas niets 'natuurlijks' aan een doodgekookte hondenbrok.

Ik weet echt niet wat je met rauwkost bedoelt. Lag dat in jouw dierenwinkel voor de hond? Lekker laten liggen en zelf af en toe een gezonde groentemix samenstellen.

Maar de basis voor goede rauwe voeding blijft vlees/bot/orgaan in de verhouding van een 'prooidier', aangevuld tot 30% overige. Hoe en wat kun je terugvinden op de eerder genoemde site met de verwijzingen naar interessante rauw voerders sites.

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Elsa*dws


Geplaatst op 06 Aug 2006 22:06 door Elsa*dws


--------------------------------------------------------------------------------

Erg interresant om te lezen deze topic, ik heb toch ook even een vraagje...
Ik voer mijn Staffordshire bull terriers Pro Plan brokken, ze doen het er in principe erg goed op.

Echter heb ik wel het idee dat vers vlees goed is voor een hond, en bovendien erg smakelijk.
Om die reden ben ik een poosje terug Carnibest gaan voeren. In principe ging dat goed, het 'probleem'' was echter dat ik 1 lade van mijn vriezer ter beschikking heb voor het hondenvoer, en dat ik dus redelijk vaak ver moest reizen om nieuwe voorraad aan te leggen, dat vond ik erg lastig. Ik gooide die la vol met rollen Carnibest, en wat lamsribben etc. en dan kon ik na een week weer drie kwartier rijden om nieuwe ''meuk'' te halen

Mijn vraag is nu, is het raadzaam om bijv. Part-time Carnibest te voeren, of is de omschakeling te groot als je het voer afwisseld? Of is er een ander goed merk vers voeding dat beter / makkelijker verkrijgbaar is?
Zelf Barfen is voor mij geen optie namelijk.
Het is beter om een geperste brok te geven als je daarnaast ook KVV geeft of zelf samenstelt. Persoonlijk zou ik de ProPlan in de wilgen hangen, ook dit merk staat bol van de schadelijke anti-oxidanten.
Merken als o.a. Farmfood en Cavom zijn dan erg geschikt.
Maar je moet zelf weten hoe je dat gaat invullen. Op een gegeven moment kom je toch op een punt dat je een speciale vriezer voor de honden gaat aanschaffen en dan ben je van een hoop gereis verlost.
En wordt het makkelijker de voeding goed te organiseren en voor jou ook steeds leuker om te doen! :lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Tjsonge broodjebal wat ben je onvriendelijk.
Buitenom dat je advies goed is moet je eens
je reacties lezen.Allemaal dure woorden die jij geleerd heb
maar waar een ander geen verstand van heeft.
Ik heb inderdaad het beste voor met mijn hond vandaar
dat ik mee discuseer en vragen stel maar kom dan met
begrijpende antwoorden en niet met dat regerings
geklets aan.Kom ook niet met dat afgezaagde
antwoord aan dat ik dom ben want dan krijg ik
weer kommentaar van reintje. :(

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

bot321 NIEMAND is dom, maar laat je niet leiden door wat de brokjesfabrikanten op een zak zetten want dat is allemaal fake.
En in het echte leven ben ik erg aardig en behulpzaam, zelfs een echt mens. :twisted:

En Reintje...........tja...............het blijft een brokjesverkoper. :roll:

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Bedankt voor je reactie, maar graag zou ik toch van iemand een antwoord op mijn vraag krijgen...
Mijn vraag is nu, is het raadzaam om bijv. Part-time Carnibest te voeren, of is de omschakeling te groot als je het voer afwisseld? Of is er een ander goed merk vers voeding dat beter / makkelijker verkrijgbaar is?
Ruimte voor een extra vriezer heb ik niet, dus mijn vraag was redelijk duidelijk. Is de omschakeling steeds niet slecht voor een hond als je partime verst voert? En is er een ander goed merk naast Carnibest dat beter geditrubiteerd wordt?

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Elsa*dws
Geplaatst op: 07 Aug 2006 10:41 Onderwerp:



Bedankt voor je reactie, maar graag zou ik toch van iemand een antwoord op mijn vraag krijgen...
Quote:

Mijn vraag is nu, is het raadzaam om bijv. Part-time Carnibest te voeren, of is de omschakeling te groot als je het voer afwisseld? Of is er een ander goed merk vers voeding dat beter / makkelijker verkrijgbaar is?

Ruimte voor een extra vriezer heb ik niet, dus mijn vraag was redelijk duidelijk. Is de omschakeling steeds niet slecht voor een hond als je partime verst voert? En is er een ander goed merk naast Carnibest dat beter geditrubiteerd wordt?
Dacht dat ik aardig inging op je vraag? :roll:

Veel dierenspeciaalzaken verkopen 'hoogwaardige' KVV's als Duck en Energique. Misschien is er een Bibi-verkooppunt dichterbij jou in de buurt?
Supermarkten als C1000 verkopen Smuldier en Rodi.
Voor hetzelfde geld flans je een aardige maaltijd in elkaar, zodat je weet wat je geeft.
En nee, de omschakeling is absoluut niet slecht. Als je bij PP blijft zou ik de ene dag PP en de andere dag KVV voeren. Het is maar hoe je het zelf wilt indelen, maar een geperste brok wordt toch beter verdragen zeker als je steeds meer op vers wilt overgaan. :wink:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bitchy »

en mengen met beetje brinta bezorgt dus geen diarree.
Dus wat nou?
wat jammer voor jou dat je de plank zo mis slaat. de meeste honden (niet elke hond is hetzelfde) krijgen weldegelijk dunne poep als je de brokken gaat wellen, als is het dan zogenaamd maar voor 2 x.
brinta :shock: doe ff normaal! hoe hoog wil je de berg stront hebben die het hondje kwijt moet raken.
vroeger deden opa&oma nog brinta & gistocal e.d. door de voeding van hun pupje, maar met de complete brokken is dat helemaal niet nodig!


wij geven BiBi aan onze honden, & als de slager ze heeft slaan we een maaltijd over & krijgen ze een giga runderpoot.
gezien de prijs is het goedkoper om ineens 120 kilo in te slaan,en idd een extra tweedehands vriezer aanschaffen, ook voor ons is Rotterdam (afhaalpunt) niet naast de deur.
Duck is waarschijnlijk in meer winkels/dsz te krijgen & carnibest toch ook vaak bij trimsalons??? dacht ik???
het is niet fijn als je een eind moet rijden om aan het eten te komen.

Gesloten