LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondevoer!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Het zou me intereseren als ik het kon lezen.
Niet alle Nederlanders kunnen nml.Engels.
Daar had je 55 jaar geleden de tijd en het geld niet
voor.Naderhand had ik wel het geld maar geen tijd
meer voor.zo gaat dat in deze tijd.

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Neem me niet kwalijk, botje321. Ik zal het iets makkelijker voor je maken. :oops:
Het komt erop neer dat natuurlijke enzymen en bacteriën zorgen voor een gezond metabolisme (dat is het hele wezen hond). De enige manier om dat te bereiken is door natuurlijke rauwe voeding. Een hond is immers een carnivoor en prima in staat rauwe voeding te verteren. Goedkope granen en minderwaardige eiwitten uit brok veroorzaken o.a. nier- en leverziektes en gewrichtsproblemen en de chemische anti-oxidanten zijn een aanslag op het immuunsysteem en bevorderen kanker. De mensen die dit schrijven hebben een hele enge studie achter de rug en schrijven dit niet voor niets. En aangezien ik praktijkvoorbeelden heb rondlopen, vertrouw ik meer op hen dan op een brokjesverkoper (nee Rein, niet op jou persoonlijk maar in het algemeen). :wink:

http://www.voernatuurlijk.nl/index2.htm
http://home.hetnet.nl/~nptimmerije/voeding.htm
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 420.0.html

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou je hebt me overtuigd hoor gaan
ook rauwe voeding proberen.Kun je
me nog iets aanraden.Bepaald merk ofzo
Kan ook wel gaan zoeken maar ben niet zo
deskundig.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Soraya »

Je hebt verschillende merken, carnibest(www.carnibest.nl voor verkooppunten), duck (bij katten dan, honden weet ik niet), smuldier (C1000), Prins diepvriesvoer en Rodi.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door showgirl »

De hond van nu heeft niets meer gemeen met de oerhond waar jij het steeds overhebt. Het dier is vermenselijkt
dit is nou een zinnetje dat ik vaak hoor als ik over barf of kompleet vers praat.

waarom verbaasd het mij dan altijd zo als ik zie hoeveel verschillende kauwkluiven er in een DSZ liggen? gerookt en wel...
waarom mag een hond daar op kauwen, maar is een rauw bot van de slager niet goed.

en als een hond speelt en zijn denkbeeldige PROOI door elkaar schud staat men te lachen.. ach, kijk fifi nou toch eens....
...
hoezo vermenselijkt :roll:

westie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2006 21:47

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door westie »



Nou het is me gelukt en het ging nog makkelijker dan ik had gedacht,
Ik heb voorlopig kleine brokjes gekocht van ROYAL CANIN, en ik heb 1 brokje in haar bekkie gegeven, en daarna deed ze alles vanzelf..........Voor het eerst dat ik haar hoor kauwen was een leuk geluid!!
Maar ze vind ze volgens mij best smakelijk!!

Ik ben in ieder geval blij dat ze brokjes eet :P dan zit ik over een paar jaar niet bij een tandtechnicus..

Iedereen bedankt,


Westie

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 09 Aug 2006 07:38 door westie


--------------------------------------------------------------------------------



Nou het is me gelukt en het ging nog makkelijker dan ik had gedacht,
Ik heb voorlopig kleine brokjes gekocht van ROYAL CANIN, en ik heb 1 brokje in haar bekkie gegeven, en daarna deed ze alles vanzelf..........Voor het eerst dat ik haar hoor kauwen was een leuk geluid!!
Maar ze vind ze volgens mij best smakelijk!!

Ik ben in ieder geval blij dat ze brokjes eet dan zit ik over een paar jaar niet bij een tandtechnicus..

Iedereen bedankt,
Westie

Nou dat begrijp ik niet.Het merendeel raad rauwe voeding aan
en jij begint met brokken?

Dus omdat je hond nu brokken eet hoef jij over een
paar jaar niet naar de tandarts.Nou ik ga elk half jaar. :wink:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door showgirl »

ach, het hondje eet gelukkig de brokjes.
fijn dat je niet meer van alles hoeft te verzinnen om hem te laten eten.
en maak je over de tandarts niet druk, kijk gewoon naar elke brokkenmaaltijd even in de bek van je hondje, kan je de fijngekauwde smurrie een poosje zien zitten, die tandarts komt vanzelf.

:lol:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik volg dit nu op een afstand maar ik verwonder mij om het volgende: een dierenarts heeft geen verstand van voeding maaaaaar waar hebben Broodje Bal en o.a. Showgirl dan wel voor gestudeerd en waar hebben ze deze studie gevolgd om zo te kunnen oordelen en dergelijke adviezen over voeding te kunnen geven. Ben benieuwd :? ennuh Bot321 kun jij die tanden van jou niet gewoon per post opsturen voor contrôle :lol: :lol: :lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Volgens die reacties die je af en toe geeft en
die forums die je opend Reintje denk ik dat je
aan het dementeren bent.Houd in dat je waarschijnlijk
ouder bent dan ik.En maak jij je maar niet druk over
mijn tanden ik kan er nog brokken mee kauwen wat
bij jou waarschijnlijk niet meer mogelijk is. :)

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Houd in dat je waarschijnlijk ouder bent dan ik
Nou gelukkig niet, jij behoort overigens wel tot de categorie oudjes die gauw op de teentjes[met van die kalknagels] zijn getrapt :P :P en je openT geen forums maar topics, opa :shock: :shock:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Denk eerder dat het bij jou het geval is.
Geef gewoon antwoord op jouw vraag hoor
wat ik er van denk.Op jou afgaande
begrijp ik wat P.J. bedoelDT met normen
en waarden.Je bent gewoon een respectloze
eikel die gaat beledigen als hij tegengesproken
wordt.
Het verschil tussen jou en mij is dat ik mee discuseer
Mijn mening verkondig een ander zijn mening respecteer
maar er wel tegen in ga en af en toe een geintje
tussendoor echter nooit tegen de man/vrouw persoonlijk.
Jij doet niet anders als persoonlijk beledigen.
Voor de rest heb ik het wel bekeken met jou.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Hehe, nou maak geen ruzie. :roll:

Het gaat toch gewoon over een kieskeurige Westie en hoe zijn eigenaar hem aan het eten van goede brokken zou kunnen krijgen.

Nou eet ie weer, en als ik het goed lees ook nog smakelijk, en jullie hebben ruzie. :P :P :P

En toch is het weer hetzelfde als bij het kattenvoer:

Ik vraag me niet af wat jullie voor opleidingen hebben, maar wat jullie dan voor inkomen hebben (en daar heb ik dus ook niks mee te maken). Een gewoon doorsnee mens, kan al die dure voeding niet berappen. Ik wou de mensen niet de kost geven die gewoon hun dierenvoeding, brok en/of blik gewoon uit de schappen van de supermarkt halen, met de beste bedoelingen en alle dierenliefde die ze hebben. Die zullen dan wel allemaal spontaan komplexen krijgen als ze dit allemaal lezen.

Bij mij komen ze de hondenbrokken ook leveren eens per maand, maar dat merk ga ik toch niet aan iemand anders adviseren, die zijn Westie op brokken wil hebben...........
Mijn kattenbrokken haal ik gewoon bij Appie en eentje die heeft dieetvoeding, die haal ik bij mijn overigens zeer bekwame DA en die zal mijn poes echt niks verkeerds voorschrijven, want als ik mijn DA nog niet kan vertrouwen mbt. zijn diagnose dan houd het op he.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Bot jij maakt wel geintjes maar je kunt er zelf niet tegen en jou persoonlijk beledigen heb ik nooit gedaan want ik ken je niet eens. Noem mij maar eens een passage waarin ik jou zou hebben beledigd :?: Nogmaals jij bent gauw op die tenen van je getrapt en is het niet door mij dan wel door een ander [kijk maar bij het onderwerp "prijzenoorlog in supermarkten"].

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door showgirl »

een dierenarts heeft geen verstand van voeding
een dierenarts heeft best wat verstand van voeding, ze zijn niet achterlijk natuurlijk, maar het is geen belangrijk onderwerp in hun opleiding, en natuurlijk weet een dierenarts goed welk soort voeding (blikjes of brokjes) bij een ziekte van de hond past.
bij client 1 schrijft de dierenarts blikjes lichtverteerbare voeding voor, bij mij zeggen ze ''meng maar wat met kip en rijst''.
:roll:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

geplaatst door bot321
Het verschil tussen jou en mij is dat ik mee discuseer
Mijn mening verkondig een ander zijn mening respecteer
maar er wel tegen in ga en af en toe een geintje
tussendoor echter nooit tegen de man/vrouw persoonlijk.
Jij doet niet anders als persoonlijk beledigen.
Voor de rest heb ik het wel bekeken met jou.

geplaatst door reintje
Nogmaals jij bent gauw op die tenen van je getrapt en is het niet door mij dan wel door een ander [kijk maar bij het onderwerp "prijzenoorlog in supermarkten"].
Volgens mijn bescheiden mening discuseer ik gewoon meer hoor.
Geef alleen een weerwoord.En dat mag best hard tegen hard gaan.
Als je nou gewoon had gezegd tanden opsturen maar nee hoor
er moest bot321 bij staan.Opmerking over opa dat zijn domme opmerkingen .WAAROM.Wel eens bij stil gestaan dat ik dat best
zo willen zijn maar om de een of andere reden niet kan zijn.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Mijn vraag aan BroodjeBal en Showgirl was wat voor opleiding jullie gevolgd hebben om voedingsadviezen te kunnen geven, hoe lang die opleiding duurde en waar je één en ander hebt genoten. Op het antwoord wacht ik nog steeds :cry: Deze vraag stel ik niet alleen namens mijzelf maar de dierenartsen in de dierenkliniek hier ter plaatse zijn ook zeer benieuwd :shock:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Opmerking over opa dat zijn domme opmerkingen .WAAROM.Wel eens bij stil gestaan dat ik dat best
zo willen zijn maar om de een of andere reden niet kan zijn


Wij hebben geen kinderen en als mensen mij daarover aanspreken dan zeg ik dat we er drie hebben en dat ze alle drie overactief waren en nu de deur uit zijn. Dacht je dat ik daar een beetje zielig over ga doen, kom nou wees een vent en zeur niet :!: :!:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Denk reintje weet het bijna wel zeker dat je zolang
in die dierenwinkel staat dat je afgestompt ben en
dat je zelf ook aan de brokken zit.Volgens sommige
hier tast dat je lichaam en geest aan.Dus doe nou voor
een keer eens verstandig en luister naar broodjebal
en showgirl.Weg met die brokken en ga vers eten.
Misschien is het nog niet te laat :wink:
Nou jij nog een keer heb je gelijk het laatste woord :!:

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Nou dan gaan we maar allemaal over op vers ........... heeft iemand nog een goede tip welke vrieskist je dan het beste kunt aanschaffen? :wink:

Gesloten