LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

beste Disney,

Ik ben ook lang lid geweest van de DBS. Eigenlijk tot ik mijn eigen familielid aan heb gegeven voor Dierenmishandeling, Hij mocht de eerste 10 jaar geen hond meer houden, maar na 3 jaar had hij er weer 1.Die is net zo behandeld als de eerste hond, en kennelijk heeft iemand hem ''gestolen'' (lees gered) ik was nog bij de DBS geweest hoe dat nou kon, maar de DBS deed behoorlijk kortaf tegen me, ze waren niet echt vriendelijk. Verder heeft hondje MAX die de hongerdood stierf me wakker geschud, en o.a. De hond die doodgeschopt is in Breda, de DBS had al zoveel meldingen gehad dat het dier mishandeld werd. Ook heb ik hier 2 hondjes gevonden. 1 was er erg slecht aan toe, die is bij de DA overleden. Ze waren wel gechipt. De Dierenbescherming kon achterhalen wie de Eigenaar was, maar ze gaven mij geen adres en ik zat wel met de rekening van de DA, die in een avondspreekuur 2 hondjes behandeld heeft. De DBS zelf wilde niets met de rekening doen. Ik kreeg niets vergoed. De DA heeft daarna gezegd dat ik enkel het consult zou betalen, de rest was voor hen.
Ondertussen ben ik bij de DBS aan de bel blijven hangen voor die rekening. En uiteindelijk kwam ik te weten dat de hondjes van een zeer asociaal persoon zijn geweest en dat de DBS niet eens langs drufde te gaan met de rekening. Ter bescherming van deze persoon mochten ze mij het adres niet geven.
Tot zover mijn ervaring met de DBS.
Ze rijden in de mooiste ambulances, is ook wel nodig voor de diertjes.
Maar wat ze verder met meldingen doen....
Van mij krijgen ze in elk geval geen geld meer.

corin
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2005 15:00

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door corin »

ze doen niets de eigenaar van max heeft een boete gehad van komtie 50 euro mer niets.

en hij heeft nu weer een nieuwe hond

de die jongers die hem over de schuting hebben gegooit die gingen vrij uit.

de dierenbeschreming doe niets alleen van julie geld leven meer niet.
de wetten van dieren om ze in beschreming te nemen zijn hier in nederland helemaal er niet.

ze moeten de wetten van amirika aan nemen dan kunnen er velen geen hond of andere huisdier houden of de boetes vele malen hoger legen bijvoorbeeld 5000 of meer op leggen dan leren ze misschien dat ze (die mensen die dieren mishandelen)geen dieren kunnen verzorgen of dat ze ziek zijn in hun kop.
:twisted:

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

hoi allemaal

Ik mis doggy lover met zijkn leuke teksten , zou die ziek zijn. :?:

Griep mischien...

groetjes Broodjes apie

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

wat denk jij der van disney of zal ik huub en loes moeten vragen of doggy lover ziek is..

Hoop het niet voor haar dat ze griep heeft , is toch zo,n alleraardigst mens.

Zal inlichtingen es bellen ,wellicht dat die iets meer kan vertelllen.

nou Disney see you groetjes van Broodjes Apie.

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

Maaike Wermer.90.000 euro op jaarbasis,en dit voor achter je buro.


Kom op meid,het veld in en de baricaden op,en dit niet aan de


vrijwillegers overlaten,want die moeten al dit werk prodeo doen,ook


in de asiels.kom maaike steek jij je handen eens uit voor zo'n
salaris,

Voor twee jaar terug was jij in het programma RADAR,en toen hoorde


ik je zeggen,wij gaan de malafidehandel goed aanpakken,maar wij


hebben nog twee a drie maanden nodig om alles te inventariseren,


maar dan horen jullie absoluut van ons,want zo kan het niet langer,

Wij zijn nu twee jaar verder maaike ???????en helaas horen wij nog steeds niets.

Zou je ook niet eens aan de mogelijkheid kunnen denken om de donatie's te verlagen,mijn dochter wou van haar zakgeld 3 euro


storten via de site van jullie,maar dit kon niet,het begon met 5 euro,is
toch sneu voor een kind.

Japie Brood.

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

Jongens toch

Welkom in Nederland. Wij willen met ons allen 1 euro uitgeven en 2 euro besparen. De dierbescherming kan heel weinig.

Willen wij wel zaken beter regelen dan hebben wij eerst nog een 100 tal andere problemen. Wat dacht je van Hondenpoep te hard rijden ja wel 5 km. In dit land zijn wij meer bezig met zeurpieten en klaagzang en andere nieuwe ideen.

Probleem is.
De Dierenbescherming bestaat al heel lang en dat is dus ook het probleem. De vriendschap met Denhaag is nu gewoon te goed. Zij eten samen. De Dierenbescherming en Denhaag een lekker kistkalf op in het restaurant. Tja we moeten wat doen aan het dierenleed.

Als je echt wat wil doen/ Studeren en
dan niks verdienen dan kan je pas wat doen aan de dieren. Of je bent blond met dubbel DD. Als je maar wat heb om de aandacht te krijgen. Natuurlijk is de dieren bescherming goed, Moeten een beetje harder zijn. Niet zo slap via kinderen een Tv spot met een zielige hond klanten binnen halen. Die oudersa heeft die vlees uit de Bio industrie koopt. Goedkoo is beter voor mijn huishouden.

Wie moet je nou aanpakken.

1 De klant ( jan goedkoop)
2 De winkel Ik verkoop veel als ik goedkoop ben.
2 De overheid ( ( Eh 5km te hard en hondendrol)

dedierenvriendin
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2005 12:55

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door dedierenvriendin »

Asiel dicht door crisis werkvloer
--------------------------------------------------------------------------------
Personeel ziek van nieuw beleid

Door HANS MATHEEUWSEN

Woensdag 21 september 2005 - EINDHOVEN – Het dierenasiel in Eindhoven is tijdelijk dicht voor publiek. Aanleiding is een vertrouwenscrisis tussen de nieuwe bedrijfsleidster en het vaste personeel, dat voor een deel ziek thuiszit. Vakbond CNV noemt als oorzaak ’een werkregime uit de tijd van het communisme’.

Met een simpel briefje wordt de bezoekers medegedeeld dat het dierenasiel tijdelijk gesloten is.

Volgens een persverklaring van de Dierenbescherming is het dierenopvangcentrum Doornakkers tot 9 oktober gesloten als gevolg van de drukke zomerperiode, de grote aantallen dieren en onrust onder medewerkers en vrijwilligers vanwege een aanstaande reorganisatie. Interim-beheerder I. Lemmens bevestigt dat het asiel met zestig honden en negentig katten vol zit. Zij wijt deze situatie, met veel dierenleed als gevolg, echter aan de nieuwe bedrijfsleidster die niet op haar taak zou zijn berekend en bovendien door haar nieuw geformuleerde beleid vaste krachten wegjaagt. Lemmens zelf zit sinds vorige week ziek thuis.

Bazin
In de gewraakte beleidsnotitie staan zinnen als: ’Werk je naar behoren, dan hoef je geen angst te hebben. Dat is geen bedreiging maar een feit... De toekomst van het asiel bestaat uit mij en mijn beleid.’ En: ’Je kunt deze brief opvatten als puur beschuldigingen en verwijten. Je mag je aangevallen voelen tot je een ons weegt... Ik ben hier niet om met je te knikkeren, ik ben je bazin.’

CNV-woordvoerder P. Hungens spreekt van een langslepende kwestie. De Dierenbescherming probeert al een halfjaar via diverse managers een reorganisatie door te voeren. Hungens heeft het hoofdbestuur van de Dierenbescherming in Den Haag gevraagd te bemiddelen in de impasse.

Hungens heeft het hoofdbestuur voorgesteld een lid vanuit het asiel te benoemen in het nieuwe asielbestuur. „Zodat het personeel bij een vertrouwenspersoon terechtkan. Dat is nu niet het geval.“

Over de beleidsnotitie zegt de vakbondsman het niet raar te vinden dat werknemers zich ziek melden: „Het personeel wordt systematisch monddood gemaakt.“

E. von Jessen van het huidige asielbestuur noemt de sluiting het resultaat van ’een optelsom van dingen’. „Waardoor wij niet in staat zijn voldoende zorg aan de dieren te besteden en de extra druk van publiek niet aan kunnen. Er is achterstallig onderhoud en er is zeker sprake van onrust.“

Zij stelt dat de situatie in het asiel ’niet zuiver in beeld is bij het bestuur’ en kondigt een onderzoek aan naar de gang van zaken. De nieuwe bedrijfsleidster is in elk geval aangesproken op haar beleidsnotitie, waarop zij excuses heeft aangeboden aan het personeel, aldus Von Jessen, die wel achter de inhoud van het nieuwe beleid staat.

Het asielbestuur hoopt binnen drie weken een nieuw bestuur te kunnen presenteren. Tot die tijd worden zwerfdieren opgevangen en andere dieren elders in asiels geplaatst. Mensen die terecht willen in het asiel kunnen ’s middags telefonisch een afspraak maken.

Nieuw binnengekomen zwerfdieren worden via de website http://www.dierenasieleindhoven.dierenbescherming.nl aangeboden.

Bron: Eindhovens Dagblad

dedierenvriendin
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2005 12:55

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door dedierenvriendin »

Opnieuw bemiddelingspoging
--------------------------------------------------------------------------------
Opnieuw bemiddelingspoging Leefbaar
CNV eist van asielbestuur opheldering

Door HANS MATHEEUWSEN

Vrijdag 7 oktober 2005 - EINDHOVEN – Vakbond CNV heeft het Eindhovense asielbestuur een ultimatum gesteld. Als dat weigert opheldering te geven over de reorganisatie, volgen acties. De politieke partij Leefbaar Eindhoven blijft proberen met de Dierenbescherming in gesprek te komen over de asielaffaire. Het asiel gaat maandag weer open voor publiek.

Ondanks harde afspraken wacht vakbond CNV nog steeds op de precieze plannen van de Dierenbescherming met het asiel. Woordvoerder J. Riepe wil nog hooguit twee weken wachten. Daarna volgt een nieuw ultimatum. Mocht het asielbestuur daar niet op ingaan, dan volgen acties, aldus de vakbondsman.

Leefbaar-voorzitter R. Voets is inmiddels bij het hoofdbestuur van de Dierenbescherming in Den Haag aanbeland bij zijn pogingen te bemiddelen in de kwestie. De partij wenst zich niet neer te leggen bij de afwijzing door de belangenvereniging. Volgens Leefbaar is daarvoor de nood in het asiel te hoog. Bovendien is de regionale opvang van zwerfdieren in het geding geraakt.

Dat blijkt volgens Voets onder meer uit de informatieavond, woensdag in buurthuis De Ronde in Eindhoven, en alle informatie die hij via e-mail ontvangt. Zo zou het asiel nu draaien op enkele medewerkers en uitzendkrachten. De vrijwilligers zijn bijna allemaal weggelopen. Aanleiding is het verzet van de acht vaste krachten tegen de reorganisatie die de Dierenbescherming wil doorvoeren. Dat begon met het ontslag van beheerder F. van Wolffelaar ruim een jaar geleden. Na 27 jaar dienstverband werd zijn contract voor circa 90.000 euro afgekocht. Daarna volgden de interim-managers elkaar in rap tempo op. Zij slaagden geen van allen in de opzet.

Zwerfdieren

Dierenopvangcentrum De Doornakker is maandag weer vrij toegankelijk, zo bevestigt bestuurslid E. von Jessen. „De organisatie is nog niet op orde maar we kunnen de druk van het publiek wel weer aan.“ Veel dieren zijn inmiddels herplaatst in andere asiels en pensions verspreid over het land. Die uitwisseling blijft voorlopig gehandhaafd. Alleen zwerfdieren worden opgevangen. „Het is een druk asiel met veel aanbod“, aldus Von Jessen. „Er is zelfs een wachtlijst.“

De Landelijke Inspectiedienst waarschuwde het asiel onlangs vanwege een gebrekkige administratie.

Bron: Eindhovens Dagblad

http://dierenasieleindhoven.web-log.nl/

*marian
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2005 14:58

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door *marian »

Hmzz schijnbaar hebben ze nog niets geleerd in Eindhoven en zijn de dieren daar nog niet best af.
Hoera voor de DierenBescherming!

2 jaar geleden is het nu dat ik alles op alles heb moeten zetten om het dierenasiel in Eindhoven aan te pakken.
Koude rillingen als ik er nog aan terug denk...En de Nederlandse bevolking maar braaf de DB blijven sponsoren...
Vervolgens moeten buitenstaanders die dieren beschermen tegen de DB.

En nog hebben ze er niets van geleerd... is het dan zo moeilijk personeel te vinden die hart heeft voor dieren, niet bang is de handen vuil te maken en lak heeft titels, functies en namen?

Gesloten