LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.

Is de kostprijs van een advertentie een dierenitem?

Nee
11
79%
Ja
3
21%
 
Totaal aantal stemmen: 14

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door showgirl »

marktplaats is vraag en aanbod, en andersom.

stel dat je een nestje met jonge poesjes voor het normale bedrag op marktplaats zet en niemand gaat dat geld ervoor uitgeven, wat dan?
en als je je poezen toch al kwijt kan, wat moet je dan op marktplaats?

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door bitchy »

geen idee,
maar dieren op marktplaats is gewoon geen goed idee, al dat gesol met een dier, daar worden ze heus niet gelukkiger van.
hebben jullie dat verhaal al gehoord van een mevr. die 2 shetlanders kwijt moest? voor niks, als ze maar voor altijd samen bleven.
een lieve man kwam de diertjes halen.
de mevr. ging haar advertentie op marktplaats verwijderen, en kwam daar haar shets weer tegen, beide apart te koop gezet.
en nu heeft ze spijt :roll:

ja sorry hoor :x

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ieder moet het natuurlijk voor zich weten, maar ik zou nooit een dier via marktplaats of zo kunnen nemen, al is het nog zo zielig. Het gaat verdorie om levende wezens! Als het goed is huppelt er in het najaar weer een pup door ons huis en die komt gewoon van een erkende fokker (via bulldoggen-club). We betalen er misschien wel meer voor, maar we weten dat deze honden van een heel betrouwbare en lieve fokster vandaan komen, die echt hart voor haar bullen heeft (wij hebben onze 1e bull ook van haar, maar die is door het noodlot helaas maar 17 maanden geworden). Zij hoeft ook nooit te plaatsen op marktplaats, want door de goede mond-op-mond reclame kan ze al haar pups kwijt.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door just the cook »

Een echte goede fokker heeft marktplaats helemaal niet nodig.
Normaal gesproken heb je aan de rasvereniging al genoeg, of plaats een logo van je kennel in een hondenblad. De fokker van mijn hond is haar pups al kwijt voor ze geboren worden. Mocht er toch iets zijn, dat is 9 van de 10 x door een scheiding dan nemen ze hun honden altijd terug, ter voorkoming van asiel of plaatsing op marktplaats ofzo.
Ik denk dat vooral mensen die een wat goedkopere hond willen naar marktplaats gaan. Alleen zou ik liever een paar maandjes langer doorsparen en een fijne gezonde pup kopen dan voor een lager bedrag bij een handelaar (die lekker gespekt wordt). Laat mensen wel beseffen dat ze meewerken aan de ellende van de teef als ze bij een handelaar hun pupje kopen. Denk je een goede betrouwbare persoon gevonden te hebben, klik dan ook even op alle advertenties soms schrik je je te pletter.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door Marianna »

En marrianna,kat79 had het erover dat jij bij een rasvereniging niet meer welkom bent en dat er een rechtszaak tegen je loopt....dit even ter informatie nav je vraag hierover
Kitt, je schrijft mijn naam alweer verkeerd en dat voor iemand die zo tekeer gaat dat anderen niet zouden kunnen lezen.


Als dat zo geschreven is door kat79, dan is die erg in de war. Ik ben het die een zaak tegen een fokker heeft aangespannen omdat die fokker de stambomen niet leverde en de rechter heeft mij in het gelijk gesteld op 3 november 2004. In juni ben ik een jaar lid van de NRKV en sinds augustus als cattery geregistreerd. Op 14 december 2005 heeft de rechter mij nog maals in een tweede zaak in het gelijk gesteld. Op dit moment lopen er geen rechtszaken meer, het is nu wachten op de afwikkeling waarvoor ik een deurwaarder heb ingeschakeld. De veroordeelde fokker is bij een aantal verenigingen niet welkom als lid en/of fokkerlid.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door Marianna »

Er zijn niet voor niets handtekeningacties om de handel in dieren op marktplaats aan banden te leggen.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door bitchy »

ja, piep,

een normaal denkend mens trekt zich niks aan van het belachelijke verhaal van kat-nummer-zoveel,
dat mens registreerd zichzelf & doet dat om enkel om een smerig verhaal op te hangen.... wauw, interessante inbreng :roll:
er is verder ook geen enkel bericht te vinden van kathuppeldepup.
zelfs de roddels over jou niet.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door Marianna »

Juist Bitchy, er is geen enkel bericht van Kat te vinden, ook geen gebruiker van het forum die zich zo noemt..... En dat terwijl ieder zich al een tijd moet registreren.....

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door kitt »

Jullie kunnen het niet vinden,omdat dit bericht alsmede jullie foto's van jullie oh zo geliefde huisdieren is verwijderd.Beetje simpel nadenken,maar dat is voor jullie veel en vele te moeilijk.

Ik ben blij dat er een site als marktplaats is,zodat de fokkers(die claimen niets te verdienen aan de kittens!!!!)ook eens met de kittens blijven zitten.Zodat ze eens normale prijzen gaan rekenen.Ik zie op kittenbemiddeling en nog meer site's dat de fokkers steeds vaker blijven zitten met de kittens en deze dan op een latere leeftijd voor veel minder weg doen.Dus het kan wel,ze willen alleen lekker eerst veel geld verdienen aan de normale dierenliefhebber die een leuke kat wil.Ik ben nou een paar keer wezen kijken in een cattery en dat zijn geen mensen die in een rijtjes huiz wonen of een kleine auto rijden,nee ze verdienen niets aan de kittens....pure liefhebberij.Laat me niet lachten zeg.Gelukkig zien mensen dat steeds meer in,vandaar dat mensen ook gaan bieden op deze kittens(want ook die staan op marktplaats,dus jullie vallen je collega fokkers af!!!beetje dom).Geluukig wordt het straks voor deze mensen weer kittentijd en blijven de fokkers weer zitten met hun kittens...

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door Marianna »

Domme Domme Domme Kitt, vraag eerst eens na wie de foto's van MIJN dieren heeft verwijderd voor je FOUTE conclusies trekt!

Die Kat bestaat niet volgens de zoekmachine van dit forum, jij verspreidt dus leugens en bent aan het lasteren! Ieder normaal forumlid kan en mag mij mailen om inzage in de rechterlijke uitspraken te krijgen.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door bitchy »

kat was er wel, ik heb haar enorme smerige leugen/verhaal ook gelezen.
ik neem het alleen niet serieus omdat ze precies die dag als gereg.gebruiker aangemeld was, & haar eerste bericht stond meteen stijf van de roddel & kwaadsprekerij.
alleen is ze nu dus niet meer te vinden.
misschien kitt, is kat er wel afgemikt door radar, omdat ze mensen wel heel erg vals beschuldigd.
sterk trouwens hoor, kitt & katt... :roll: .. wat een fantasie.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door bitchy »

& kit, ik snap niet dat jij je niet schaamt met je ''straks wordt het gelukkig weer kitten tijd''
je weet toch hopenlijk wel hoeveel pasgeboren poesjes er in die tijd vermoord worden, meestal verdronken, of anders gewoon in een zak ergens in de sloot of slootkant gedumpt.
niet iedereen probeert via handel van zijn kittens af te komen.
ik snap niet dat je die tijd verwelkomt. :?

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Is de kostprijs van een advertentie een item over dieren?

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Helemaal mee eens, Bitchy. Mijn moeder had op een gegeven moment ook haar huis vol zitten met katten (allemaal gedumpt en verwaarloosd). Ze had er op een gegeven moment 6 !! Toen kwam er ook nog eens een drachtige kat aanlopen, die hoge nood had. Mijn moeder heeft die binnen gelaten en bij haar laten werpen: 4 kittens. Gebeurde een uur nadat ze binnen was. Toen had ze er 11 :!: Ze heeft gelukkig voor alle 4 een goed tehuis gevonden (de moederkat is na een week of 8 weggegaan en niet meer teruggekomen) en inmiddels heeft ze nog maar 3 katten. Alle anderen zijn op een gegeven moment gestorven van ouderdom.
Ik kan me zo kwaad maken om mensen die een lief kittentje in huis halen, terwijl ze er niet bij nadenken dat die beestjes ook groot worden en dat er meer aan vast zit dan af en toe een bak met voer geven.

Gesloten