LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kat gestolen door Dierenasiel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
claujer
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:48

Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door claujer »

In 2005 hebben we onze kat uit het asiel gehaald en er 75 euro voor betaald.
In 2006 zijn we verhuisd naar een andere woning en het ging prima met de kat in zijn nieuwe omgeving, tot 2009.
Een oud vrouwtje van een straat terug, dacht dat het een zwerver was en begon de kat te voeren, met als gevolg dat hij daar naar toe bleef gaan en niet meer thuis kwam.

Vandaag hebben we zijn chipnummer opgezocht op NDG en wat blijkt!!
ONZE kat is gewoon herplaatst bij een ander gezin in een ander plaats!
Dit kan niet waar zijn, we zijn niet eens gebeld dat hij in het asiel zat.
Hij is naar hetzelfde asiel gebracht als waar wij hem 5 jaar geleden gekocht hebben.
Ik ben zo brutaal geweest om de nieuwe eigennaar te bellen met de vraag of het klopt dat ze onze kat in huis heeft aan de hand van een beschrijving van de kat.
Het enige wat deze vrouw me wilde zeggen dat is maar contact op moest nemen met het dierenasiel!

Ik weet dat een chipnummer geen bewijs is dat het dier je eigendom is.
Maar dit is werkelijk te belachelijk voor woorden. Het asiel heeft dus 2 keer dezelfde kat verkocht!

Wat zijn mijn rechten nu?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb jij zelf wel een adreswijziging doorgegeven, zodat de kat zijn chip op jou naam staat ?

claujer
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:48

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door claujer »

alle gegevens waren juist doorgegeven aan het asiel.
we zijn zelfs nog een keer gebeld dat onze kat 'gevonden' was, de oude vrouw verderop had gewoon gebeld om te melden dat hij een zwever was. blijkbaar heeft ze er nu dus ook voor gezorgd dat ze hem ophaalden.
die ene keer konden ze ons ook bellen, waarom nu dan niet?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Een oud vrouwtje van een straat terug, dacht dat het een zwerver was en begon de kat te voeren, met als gevolg dat hij daar naar toe bleef gaan en niet meer thuis kwam.
Gewoon je kat binnenhouden, dan is er helemaal niks aan de hand. Het is namelijk een HUISdier.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seagoing racer2 schreef:Beste,
Een oud vrouwtje van een straat terug, dacht dat het een zwerver was en begon de kat te voeren, met als gevolg dat hij daar naar toe bleef gaan en niet meer thuis kwam.
Gewoon je kat binnenhouden, dan is er helemaal niks aan de hand. Het is namelijk een HUISdier.
Daar ben ik het helemaal met je in eens.
Een kat hoord niet op straat rond te zwerven.
Maar daar gaat het topic niet over. :wink:

claujer
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:48

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door claujer »

Volgens mij gaat het er niet om of we de kat binnen moeten houden, maar het feit dat de kat zomaar uit zijn omgeving gehaald wordt en herplaats wordt.
dan erbij hij was een echte buitenkat!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
dan erbij hij was een echte buitenkat!
Wat een onzin, was het dan een tijger of cheetah?... :mrgreen:

Het is blijkbaar al twee keer eerder gebeurd dat jullie kat gaat zwerven en door andere mensen gevoerd wordt, en volgens eigen zeggen kwam het dier ook niet meer thuis bij jullie.
Je hebt dan blijkbaar niet in de gaten dat het dier ook zijn behoefte doet bij andere mensen in de tuin.
Je had natuurlijk ook eerder even bij dat oude mens van een straat terug aan kunnen lopen en daar jullie "eigen" kat ophalen.

Inmiddels is het dier al bij een ander gezin geplaatst, (zoiets gaat ook niet van de ene op de andere dag) en hopelijk zorgen zij beter voor het dier dan jullie deden.

No cry

claujer
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:48

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door claujer »

hopelijk zorgen zij beter voor het dier dan jullie deden.
wat heerlijk dat jij vanaf je pc kan zien of ik wel of niet goed ben voor mijn beesten!
MIJN kat zag er idd er verwaarloosd uit! Super glazende vacht, 6 Kilo zwaar en zo groot als een Jack Russel!

Maar goed volgens mij heb jij op het forum er een spot van gemaakt om andere mensen te beoordelen als ik je geplaatste berichten zo bekijk!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Ik vind de reacties nogal kort door de bocht... sommige katten zijn nu eenmaal vaak buiten en die zou ik toch niet graag verplicht binnen zetten.

Wat ik me wel een beetje afvraag.. hoelang was de kat weg? Ik zou zeggen dat een kat als "zwerver" binnenkomt bij het asiel, deze toch ook niet binnen 1 dag al weer wordt verkocht.


//overigens kan je met een chipnummer zomaar zien wie de eigenaar is? vind dat persoonlijk nogal privacygevoelige informatie die niet iedereen zomaar zou moeten kunnen zien

claujer
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:48

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door claujer »

Wat ik me wel een beetje afvraag.. hoelang was de kat weg?
de kat werd al maanden gevoerd door de achterbuurvrouw. maar kwam zo nu en dan ook bij ons binnen wandelen. We hielden hem vervolgens binnen, maar na 1 slapeloze nacht, door zijn gekrijs en geschreeuw hebben we hem weer naar buiten gelaten.


overigens kan je met een chipnummer zomaar zien wie de eigenaar is?
als je het chipnummer van het beest hebt en deze invoerd op NDG zie je het telefoonnummer van de eigennaar, als dit een vast nummer is ben je er zo achter op internet wie dit is en waar diegene woont.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als een kat vol is dan is die vol dan neemt hij/zij geen eten
aan van een achterbuurvrouw, begrijp ook niet dat jij de achterbuurvrouw
hier niet over aan hebt gesproken dat ze jou kat NIET meer mag voeren.
Of een kat een buitenkat is of niet dat heb je zelf in de hand, had je ze vanaf
begin af aan binnen gehouden dan was het een binnenkat gebleven.
Wat ik ook veel mensen hier zie doen in mijn omgeving is hun tuin 'afbakenen' met zo'n draadje waar stroom op staat zodat kat niet de tuin kan verlaten !
Een kat koop je voor jezelf en niet voor andere mensen !
Andere mensen horen geen last te hebben van iemand anders HUISdier.

Maar heb je de chip nu over laten schrijven op je naam ja of nee ?
Volgens mij gaat het er niet om of we de kat binnen moeten houden, maar het feit dat de kat zomaar uit zijn omgeving gehaald wordt en herplaats wordt.
Zijn omgeving is het huis en niet de hele buurt.
Wie weet hebben anderen wel overlast gehad van het dier.

claujer
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2010 16:48

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door claujer »

ohhhwww wat dom van me!!!

Een forum is idd niet om advies te vragen aan anderen. Een forum is gemaakt om vooroordelen en aannames te doen over diegene die een vraag stelt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Chocomelk »

claujer schreef:ohhhwww wat dom van me!!!

Een forum is idd niet om advies te vragen aan anderen. Een forum is gemaakt om vooroordelen en aannames te doen over diegene die een vraag stelt.
Heb je nu wel of niet de chip laten overzetten op jou naam ?
Zodat ze kunnen weten WIE de eigenaar is ?
Als dat niet gebeurd is dan was het asiel dus nog de 'eigenaar'.
Vandaar dat ik je dat nu al voor de 3de keer vraag, maar krijg daar geen
antwoord op.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:
Andere mensen horen geen last te hebben van iemand anders HUISdier.
Een hond is ook een HUISdier, die ook maar niet buiten laten dan?
Of een kat een buitenkat is of niet dat heb je zelf in de hand, had je ze vanaf
begin af aan binnen gehouden dan was het een binnenkat gebleven.
Onzin! De ene kat neemt genoegen met een balkonnetje, de ander springt er van af. En hoe had je dat binnen houden gedacht te doen? Met mooi weer alles gesloten houden? Of de kat (maandenlang) in een klein kamertje op sluiten?
Een hond loopt aangelijnd mee en jij bepaald als baas waar hond zijn
behoefte doet.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Amyl »

Dit is niet netjes hoor!!! Het dierenasiel behoort dat dier te scannen, juist omdat dieren nu eenmaal soms zoek raken. Ik vind dit niet kunnen. Ik zou eens kijken wat voor verdere stappen ik zou moeten nemen, maar als mij dit gebeurde, dan zouden de rapen gaar zijn. Of ze er nu goed voor zorgde of de kat nu wel of niet binnen moet zijn doet daar niet toe. Een kind kan ook per abuis de deur eens loszetten...

Als je, je kind kwijtraakt in de hema doen ze hem toch ook niet met een ander mee naar huis???
Als jij je fiets niet op slot zet en iemand steelt hem, dan is het toch nog jou fiets? En dan behoor je hem toch ook terug te krijgen als je adres in het frame staat onafhankelijk van het feit of het oliedom was dat je hem niet op slot hebt gezet?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

de kat werd al maanden gevoerd door de achterbuurvrouw. maar kwam zo nu en dan ook bij ons binnen wandelen. We hielden hem vervolgens binnen, maar na 1 slapeloze nacht, door zijn gekrijs en geschreeuw hebben we hem weer naar buiten gelaten.
Dit is precies wat ik bedoelde. Maandenlang dit dier niet verzorgen en dan na 1 slapeloze nacht er al weer genoeg van hebben.

Enfin ik hoop dat de poes bij zijn nieuwe eigenaren beter verzorgd wordt .

George-2
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2010 18:21

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door George-2 »

En nu maar hopen dat de nieuwe eigenaar geen chinees restaurant heeft.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door Amyl »

Sea dat ben ik wel met je eens, maar dat wist het asiel toch niet toen ze de kat doorgaven?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door kuklos »

Katten zijn buitendieren, door de natuur nu eenmaal zo bepaald. Ik kan me dan ook absoluut niet vinden in de meningen dat de kat binnen hoort.

@topicstarter, ik weet niet wat je rechten zijn. Je bent niet de eerste die het overkomt en vermoedelijk ook niet de laatste. Maar ik heb net zoals SR2 wat twijfels bij je verhaal. Het is mij nog nooit overkomen dat een kat zich liet voeren door een ander en daardoor niet meer thuiskwam.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Kat gestolen door Dierenasiel

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

@Klukos
Katten zijn buitendieren, door de natuur nu eenmaal zo bepaald. Ik kan me dan ook absoluut niet vinden in de meningen dat de kat binnen hoort.
Ik vind niet dat de buren hiervan moeten meegenieten. Er zijn veel katten die met name s'-nachts rondstruinen en hun behoefte in andermans tuin doen. Zolang je een kat in je eigen tuin kan houden is het natuurlijk wel prima.

@Amyl
Sea dat ben ik wel met je eens, maar dat wist het asiel toch niet toen ze de kat doorgaven?
Ja in principe ook mee eens. Het asiel had gewoon TS moeten waarschuwen en ze de kat teruggeven. Het is nu de tweede keer dat dit is gebeurd en wat mij betreft hadden ze bij de derde of vierde keer wel kunnen zeggen dat ze de kat een volgende keer zouden herplaatsen bij mensen die een betere verzorging bieden

Gesloten